#1 26.05.2006 11:57

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,516
Website

Human League / Heaven 17

sheffieldiläinen 70-luvun lopulla perustettu human league on eräs kaikkien aikojen parhaita "futu"-bändejä. ensisingle being boiled ilmestyi pienellä mutta laadukkaalla fast produkt -levymerkillä, ja sen jälkeen bändi signattiinkin virginille. ensimmäinen julkaisu oli kaupallisesta itsemurhasta käyvä minimalistinen instrumentaali-maxisingle, joka oli teknosävyineen selkeästi aikaansa edellä. sitten ilmestyikin ensimmäinen albumi, eli:

reproduction 1979

ensimmäisen albumin kansikuva oli hieman hätkähdyttävä, itkeviä vauvoja lasilevyn alla, ja päällä aikuisten jalkoja tallomassa. avausraita almost medieval oli synkeää jumitusta, mutta levyltä löytyi myös popimpia sävyjä, kuten tarttuva empire state human, hienon melodinen austerity/girl one -medley tai mahtava, tunnelmallinen the word before last, puhumattakaan levyltä löytyvästä temptations(?)-coverista you've lost that loving feeling, joka saattaa olla historian hienoin coveri, phil oakeyn hienot vokaalit yhdistettynä suicide-maisiin kalseihin taustoihin, silkkaa  neroutta. kaiken kaikkiaan erittäin  vahva debyytti, hienoja biisejä, komeaa laulua ja  jänniä soundeja. melkeinpä olen sitä mieltä että tämä on yhtyeen paras levy (jaettu ykkössija dare!n kanssa), ja cd-versiolta löytyy bonareina nuo varhemmat singlet.

travelogue 1980

toinen levy jatkoi ehkä hieman kevyemmissä tunnelmissa, ensisingle being boiled löytyi uutena, entistä parempana versiona, ja  muita huippuja oli ainakin vauhdikas life kills ja upea dreams of leaving. levyn takakannessa luki "vocals and synthesizers only", ilmeisesti kuittailuna queenille, jonka jonkin vanhan levyn takakannessa kuulemma julistettiin ettei levy sisällä syntikoita.

tämän jälkeen ilmestyi pari singleä, yksi salanimellä the men (taisi kyllä ilmestyä jo aiemmin mut ihassama), mukana "ihan oikeita" soittimia (!), nämä sinkut löytyvät cd-versiolta. bändi kuitenkin otti ja  hajosi kahteen osaan. soittimista vastanneet martyn ware ja ian craig marsh perustivat b.e.f:n ja heaven 17 -yhtyeen (jonka ensilevy penthouse & pavement on ihan tajuttoman hyvä!) kun taas vokalisti phil oakey ja yhtyeen visuaalisesta puolesta vastannut adrian wright jatkoivat vanhalla nimellä. jostain  diskosta löytyi pari tyttöä laulamaan taustoja, ja vähitellen saatiin uusia soittajiakin mukaan.

dare! 1981

ja sitten ilmestyikin menestyslevy dare!, jolta irtosi useampikin iso hitti, ehkä tunnetuimpana aikanaan totaalisen ylisoitettu don't you want me, mutta se olikin ehkä levyn huonoin piisi. mutta klassikoitakin riitti, parhaimpina ehkäpä hitti love action, rytmikäs do or die, hienon melodinen darkness ja ehkä kaikista parhaimpana varhaisemmasta soundista muistuttava seconds. klassista poppia alusta loppuun, klassikkolevy jonka pitäisi kuulua jokaiseen levykokoelmaan...

love and dancing 1982

seuraavaksi saatiin levyllinen (lähinnä) instrumentaalimiksauksia dare!n biiseistä. levy julkaistiin itse asiassa nimellä the league unlimited orchestra, ja kyllähän se tarjosi joitakin ihan hyviä hetkiä,  eristyisesti don't you want me:n pitkä versio toimi, samoin love action ja aloitusraidaksi valittu sinkun b-puoli hard times. ei mikään kovin oleellinen levy, mutta ihan kiva, löytyy joltakin daren cd-painokselta bonuksena.

seuraavaa levyä saatiinkin odotella jonkin aikaa (ainakin silloin se tuntui loputtomalta), seuraavaksi ilmestyi single mirror man, joka oli kyllä hyvä, ja samoin b-puolen you remind me  of gold. sitten taisi kulua vuoden verran ennen kuin ilmestyi single (keep feeling) fascination,  mainio biisi sinänsä mutta albumia jo kovasti kaivattiin...

hysteria 1984

seuraava single olikin yllättäen jotain ihan muuta... keväällä 1984 monet "futubändit" vaihtoivat tyyliään hieman rosoisempaan, ja niinpä human leaguekin  palasi kitaravetoisella ja poliittisella the lebanon -singlellä.  videolla phil oakeyllä oli parransänki, mutta onneksi huulipuna oli sentään sopivan räikeää. sinänsä biisi oli kyllä mitä mahtavin, mutta eipä siinä vaiheessa vielä tiedetty että kyseessä taisi olla yhtyeen viimeinen suuri klassikko. perässä tullut hysteria-albumi kun tarjoili mahtipontisen gatefold-kannen sisällä harvinaisen innottomia ja mitäänsanomattomia biisejä. ehkä surkeimpana täysin  käsittämätön james brown -versiointi rock me again and again and  again and again and  again and  again (six times). onneksi levyltä löytyi sentään lebanonin kaveriksi toinenkin hyvä biisi, kolmantena singlenä julkaistu louise,  jossa phil oakeyn hieno ääni pääsee  oikeuksiinsa ja siinä kuullaan sitä  samaa syntsasoundia mitä  queenin i want  to break freessä. mutta muuten tosiaan aikamoinen pettymys tuo levy.

crash 1986

joten mitä bändi voi tehdä kun biisintekotaidot tuntuu hävinneen? ei muuta kuin janet jacksonin tuottajat, parivaljakko jam  & lewis asialle, ja he  kasasivat ilmeisesti janetin ylijäämäbiiseistä sitten matskua human leaguelle. levyn ensisingle human oli valju balladi, ja  bändin alamäestä kertonee  se, että haastattelussa phil oakey sanoi että hänen mielestään biisin teksti  i'm only human, born to make mistakes tms. on mitä säälittävintä selittelyä, eikä hän allekirjoita biisin sanomaa ollenkaan. silti piti moinen mennä laulamaan, jotta sais leivän tienattua. muuten albumilta kieltämättä löytyy jokunen ihan kiva ralli, esim.  swang ja the real thing, mutta vähän tuntui ideat olevan vähissä.

ja tämän jälkeen tulikin  pitkä tauko,  mutta comebackinä toiminut sinkku heart like a wheel (90-luvun alusta?) oli selkeästi enne paremmasta. ikävä kyllä tässä vaiheessa allekirjoittaneen tietämys lopahtaa, mutta pari levyä on sittemmin ilmestynyt, pitäis varmaan joskus hankkia kun varmaan aika halvalla löytyvät  tarvittaessa. jonkun best of -kokiksen tossa hankin taannoin, ihan pl meininkiä oli nuo myöhemmätkin biisit, ja onhan phil oakeyllä melkeinpä maailman paras ääni. ovat ihan viime vuosinakin tiettävästi keikkailleet, mutta vissiin enempi nostalgisena retro-aktina.

p.s.
mainittakoon vielä "eka demo on  paras" -runqqareille, että jokunen vuosi sitten ilmestyi albumi the golden hour of the future, jolla kuullaan varhaisia 70-luvun demoja, myös siltä ajalta kun  bändin nimi oli vielä  the future. en ole hirveästi  jaksanut kuunnella mut pitäis vissiin kaivaa taas esille... ei kyllä muistaakseni ihan ensilevyn tasolla vielä tuolloin oltu.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Online

#2 26.05.2006 12:13

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Human League / Heaven 17

kaupassa pelaa aina Darea käytettynä, pitäishän sekin kai hankkia, mut oon kyllästyny kattelemaan vaan sitä

icon_rolleyes


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#3 26.05.2006 12:51

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Human League / Heaven 17

peuk

Dare! on vaan tuttu ja ainoa jonka omistan. Eikä hirveän tuttu vielä sekään. Mutta aika parhus jalalla koreasti -musaahan tämä tuntuu olevan.

Allmusa ei tunnu arvostavan kovinkaan paljon muita kuin Dare!a. Mutta pitänee opiskella psykokarkin asiakirjotuksista, mitä seuraavaksi kandeis kuunnella.

Offline

#4 27.05.2006 11:35

Hunttalan Matti
Member
Registered: 21.04.2006
Posts: 26

Re: Human League / Heaven 17

Itse pidän bändien laadukkuuden mittarina oheistuotteiden määrää. Siksi fanitan Frankie Goes To Hollywoodia enemmän. Niillä oli mm. fantsu tietsikkapeli.

MATTI 101 %  biggrin  peuk

Offline

#5 27.05.2006 15:17

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Human League / Heaven 17

Open Your Heart on ehkä niinku maailman paras piisi! Spåm.

Offline

#6 27.05.2006 16:40

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: Human League / Heaven 17

Kiitos tästä syrämesi avaamisesta.

Offline

#7 27.05.2006 16:54

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Human League / Heaven 17

Acedia wrote:

Kiitos tästä syrämesi avaamisesta.

*rumpufilli*

*kuollut hiljaisuus*


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#8 30.05.2006 16:31

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Human League / Heaven 17

Reproduction oli hilkulla päästä 70-lukulistalle, etenkin b-puoli on ihan käsittämättömän loistava. Travelogue ei tehnyt samanlaista vaikutusta, ja myöhemmistä vain jotkin satunnaiset hittibiisit ovat hörisyttäneet korvia.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#9 20.07.2006 17:15

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,516
Website

Re: Human League / Heaven 17

parasta juuri nyt:


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Online

#10 04.08.2006 11:27

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Human League / Heaven 17

Jälleen ajankohtainen The Lebanon -biisillään. Jossain Oakley sanoi, että Being Boiled on sen lisäksi niiden ainoa mihinkään kantaaottava biisi. Mistä hitosta se kertoo?


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#11 04.08.2006 15:46

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Human League / Heaven 17

Kuulin eilen tuon The Lebanonin ja sehän oli kamalinta paskaa vähään aikaan.  icon_lol

Offline

#12 10.08.2006 13:40

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,516
Website

Re: Human League / Heaven 17

ydinaukio wrote:

Kuulin eilen tuon The Lebanonin ja sehän oli kamalinta paskaa vähään aikaan.  icon_lol

ite oot center


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Online

#13 10.08.2006 23:19

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Human League / Heaven 17

ostin Dare:n ja tämähän on citun hyvää!

pus


Varikset komentavat

Offline

#14 14.08.2006 16:30

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Human League / Heaven 17

Osta Reproduction


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#15 15.08.2006 10:08

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,516
Website

Re: Human League / Heaven 17

Moronica wrote:

Osta Reproduction

jåå, se on tokax paras daren jälkeen.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Online

#16 15.08.2006 11:08

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Human League / Heaven 17

Olen yrittänyt katsella näiden levyjä divareista, mutta olen nähnyt vaan noita kahta viimeistä ja ajatellut, että parasta antaa niiden olla. Nyt lainasin jonkun The Very Best Ofin, mutta en ole vielä kuunnellut. Onkohan tämä nyt taas niitä bändejä, joista saa hittien perusteella ihan väärän kuvan? Don't You Want Me näytti olevan kokoelman aloitusbiisi, ainoa jonka tunnistin nimen perusteella...

Offline

#17 15.08.2006 11:11

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,516
Website

Re: Human League / Heaven 17

lintumies wrote:

Nyt lainasin jonkun The Very Best Ofin, mutta en ole vielä kuunnellut. Onkohan tämä nyt taas niitä bändejä, joista saa hittien perusteella ihan väärän kuvan? Don't You Want Me näytti olevan kokoelman aloitusbiisi, ainoa jonka tunnistin nimen perusteella...

itse ostin taannoin pelkän the best of:in kun halvalla irtos ja  siinä onneksi ei ollut don't you want me:ta. laita very bestin biisilistaa kehiin niin katsotaan, mutta yleensähän kokoelmilla ei tuota varhaistuotantoa  ole.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Online

#18 15.08.2006 14:18

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Human League / Heaven 17

Offline

#19 15.08.2006 14:26

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,516
Website

Re: Human League / Heaven 17

lintumies wrote:

ihan pätevältä näyttää vaikka hiukan sekavalta kun ei ole kronologinen järjestys. on tuolla näköjään kaksi varhaista 70-luvun jutskaakin mukana (being boiled ja empire state human) ja sitten klassikko-osastoa ja sitten noita myöhempiäkin. sääli  vaan kun seconds puuttuu.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Online

#20 15.08.2006 16:20

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Human League / Heaven 17

Tänks, uskaltanen siis kuunnella kun ehdin...

Offline

#21 21.08.2006 22:02

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,516
Website

Re: Human League / Heaven 17

psychocandy wrote:

martyn ware ja ian craig marsh perustivat b.e.f:n ja heaven 17 -yhtyeen (jonka ensilevy penthouse & pavement on ihan tajuttoman hyvä!)

ja nyt on sitten kolme ekaa heaven 17 -levyä remasteroitu ja bonareitakin löytyy. onkohan we're going to live for a very long time saatu oikeana versiona ilman mitään tyhmää häivytystä... selvinnee lähiaikoina kun tuli kaikki kolme tilattua. en kuitenkaan jaksanut erillistä topiccia tehdä kun ei taida niin paljon muita kiinnostaa, mutta jos olen väärässä niin korjatkaa.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Online

#22 22.08.2006 09:05

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,516
Website

Re: Human League / Heaven 17

Ulvilan pikkunatsi wrote:

Mihis hintaluokkaan ensimmäiset Heaven 17 julkaisut napsahtaa?

cd-onnissa 8,95 kipale.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Online

#23 22.08.2006 09:07

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Human League / Heaven 17

käytettynä muutamia euroja vinyylit peuk


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#24 22.08.2006 09:25

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Human League / Heaven 17

babriga wrote:

käytettynä muutamia euroja vinyylit peuk

Ponkasin yhdestä paikkaa muutamalla eurolla How Men Are ja Luxury Gap -vinyylit mutten uskaltanut ostaa kun kannet oli aika... mielenkiintoiset, joltain NKOTB:n esiasteelta näyttivät. Onko ne levyt oikeasti hyviä???

Offline

#25 22.08.2006 10:59

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,516
Website

Re: Human League / Heaven 17

stratum wrote:

Ponkasin yhdestä paikkaa muutamalla eurolla How Men Are ja Luxury Gap -vinyylit mutten uskaltanut ostaa kun kannet oli aika... mielenkiintoiset, joltain NKOTB:n esiasteelta näyttivät. Onko ne levyt oikeasti hyviä???

no jos ei penthouse & pavement ole vielä tuttu niin  kannattaa skippaa, ja itse asiassa luxury gappia mulla ei edes (vielä) ole, mut onhan ne hitit tuttuja ja hyviksi havaittuja. how men are -levystäkin tykkäsin aikanaan, mut ei kumpikaan mitään pakollisia. deby ja (tarvittaessa) kokoelma haltuun niin pitäis pärjäillä ihan kohtuullisesti.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Online

#26 22.08.2006 14:34

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,516
Website

Re: Human League / Heaven 17

sivunvaihtospämmi

jotour86.jpg


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Online

#27 22.08.2006 14:35

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,516
Website

Re: Human League / Heaven 17

Ulvilan pikkunatsi wrote:

Ihan hirveitähän niiden levyjen kannet on.

räG?

penthouse.jpgluxury.jpghowmenare.jpg


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Online

#28 22.08.2006 17:20

Veli_Safari
Member
From: Helsinki
Registered: 21.10.2005
Posts: 348
Website

Re: Human League / Heaven 17

En ole kauheasti tutustunut bändiin mutta todennäköisesti ainoa niitten biisi mitä pystyn kuuntelemaan on Being Boiled. Ja siitäkin pelkästään Instrumental ja 1980 Instrumental versioita.

Se kuulostaa minusta aika paljon Opel Bastardsilta.

Offline

#29 31.08.2006 15:55

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,516
Website

Re: Human League / Heaven 17

psychocandy wrote:

penthouse.jpgluxury.jpghowmenare.jpg

remasterit  hallussa mutta en ehtinyt vielä muuta kuin toteamaan että onneksi we're going to live for a very long timea ei häivytetä kuten aiemmalla cd-versiolla, mutta silti se ei lopu ihan samalla tavalla kuin pitäisi... se vaan katkeaa, mutta liian siististi verrattuna oikeaan versioon (pitäispä  kaivaa vinyyli esille, itse hankin tän aikanaan ensin kasettina ja sitä oon eniten kuunnellut).


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Online

#30 04.09.2006 09:46

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,516
Website

Re: Human League / Heaven 17

jatketaan heaven 17:istä, the luxury gap on aivan mahtava levy, ihme että on jäänyt aikanaan hommaamatta, pitänee ostaa vinyyliversio ja leikkiä että ainahan  mulla se on ollut... bonarit sen sijaan ei ihmeemmin iske, let me go:n maxiversio on ihan turha, come live with me:n 12" versiota ei erota tavallisesta, who'll stop the rainin "dub-versio" ei oo dubbia, ainoa mikä menee riman yli (mutta hipoen) on  crushed by the wheels of industry, joka muutenkin on silkkaa parhautta. eikös temptationista tehty extended-versiota kun ei täältä löydy? yleensähän  kasarimaksit edustavat musiikin korkeimpia  sfäärejä ja  kehityksen suurinta huippua. olispa kiva jos ekallekin olis riittäny maxi-versioita bonareiksi.

pitäis varmaan seuraavaksi hankkia B.E.F:n levy, sekin jostais syystä jäänyt aina hankkimatta... kellään kokemuksia "siitä"? vai tekikö ne kaksikin levyä...?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Online

Board footer

Powered by FluxBB