#1 27.06.2005 18:06

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

The Velvet Underground +soolot

Pitäähän täällä olla tällekin topikki, eikö totta?

Minulle tämä on varmaan tärkein kitararokkibändi ikinä. Jokainen neljästä levystä on vähintään loistokas, kolme ensimmäistä vielä parempia. Soolotkin tippuvat, hieman poikkeuksellisesti olen viime vuosina pitänyt paria John Calea soolo-osaston parhauksina (Paris 1919, Music for a New... ja Hobosabiens), vaikka Reedikin soolot tippuvat erittäin mukavasti, ehkä vähän riippuen.

Maailman paras bändi, ehkä.

(Ja sitten tähän alle moderaattorimme jep-jep:it ja parin muun en-oikein-osaa:t.)


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#2 27.06.2005 18:23

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

ex-kolja wrote:

Pitäähän täällä olla tällekin topikki, eikö totta?

Totta.

ex-kolja wrote:

Jokainen neljästä levystä on vähintään loistokas, kolme ensimmäistä vielä parempia.

Totta. (Loaded vähän siinä hilkulla, mutta kyllä sekin toisinaan)

ex-kolja wrote:

Soolotkin tippuvat, hieman poikkeuksellisesti olen viime vuosina pitänyt paria John Calea soolo-osaston parhauksina (Paris 1919, Music for a New... ja Hobosabiens), vaikka Reedikin soolot tippuvat erittäin mukavasti, ehkä vähän riippuen.

Totta. (erotuksena Hobosapiens, jota en ole kuullut - tiedän, tiedän...)

ex-kolja wrote:

Maailman paras bändi, ehkä.

Totta. (yksi monista)

ex-kolja wrote:

(Ja sitten tähän alle moderaattorimme jep-jep:it ja parin muun en-oikein-osaa:t.)

Jep jep. (ilman väliviivaa)


This must be what jail / I will scratch

Offline

#3 27.06.2005 18:27

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: The Velvet Underground +soolot

pus

Alan pitämään tästä foorumista. Visuaalinen ilme ja kaikki parempaa kuin entisessä paikassa, jopa kirjoittelun taso on mielestäni skarpimpaa. Viimeksi mainittu kohta ei toki viittaa omaan kirjoitteluuni. Hah.

Hobosapiens vaatii pari kolme kuuntelukertaa ennen kuin avautuu täysin, vaikkei mikään 'vaikea' levy olekaan, mutta lupaan sen palkitsevan kärsivällisen. Unohdin mainita, että Music for a New Society on erityisen rakas ja tärkeä minulle.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#4 27.06.2005 18:27

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: The Velvet Underground +soolot

pus

Alan pitää tästä foorumista. Visuaalinen ilme ja kaikki parempaa kuin entisessä paikassa, jopa kirjoittelun taso on mielestäni skarpimpaa. Viimeksi mainittu kohta ei toki viittaa omaan kirjoitteluuni. Hah.

Hobosapiens vaatii pari kolme kuuntelukertaa ennen kuin avautuu täysin, vaikkei mikään 'vaikea' levy olekaan, mutta lupaan sen palkitsevan kärsivällisen. Unohdin mainita, että Music for a New Society on erityisen rakas ja tärkeä minulle.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#5 27.06.2005 18:28

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: The Velvet Underground +soolot

En pidä enää.  icon_redface


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#6 27.06.2005 18:32

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Ajatus oli tärkein, arvostan  sydan


This must be what jail / I will scratch

Offline

#7 27.06.2005 18:40

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Posts: 176
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Otsikko pitää olla jep. Neljä ensimäistä albumia ovat loistavia, joskin sopivan erilaisia. Näiden musiikkimaailmalle antamia vaikutteita on hankalaa kiistää. White Light/White heat on kuitenkin pidemmän päälle osoittautunut suosikikseni. Olisikohan siinä kyse sitten myös pienestä imagojutusta, sillä se "herskaisuus" eli huumehöyryisyys ja Calen ilmeisen suuret vaikutteet (?) tuntuvat sopivan parhaiten omaan kuvaani Velvet Undergroundista.

Sooloiluihin tutustumisessa olen vielä lapsen kengissä, mitä nyt pienehköä pintaraapaisua Lou Reedin materiaaliin lukuun ottamatta. Siitäkin huolimatta ainakin Reedin Berlin on lähes huippulevy. Hiton hyvä ainakin.

Itse äitibändistä ja julkaisuista pitää vielä mainita tässä tuo maailman mainio "Peel Slowly and See" boksi, joka on kyllä todellista parhautta. Ainakin sellaisille jotka eivät ole ehtineen hankkia noita neljää ensimäistä albumia.


"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

Offline

#8 27.06.2005 18:51

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Paljonkohan tuo Peel Slowly and See maksaa? Pitäisi ehkä ostaa se niin saisi hoidettua asian päiväjärjestyksestä. Ja kun en omistakaan kuin ekan. VU:t on vaan sellaisia "ehtiihän nuo joskus vielä myöhemminkin ostaa" -levyjä. Mutta kuitenkin, eihän voi olla vakavasti otettava musadiggari ellei omista VU:n levyjä. Sillä ei ole niin väliä pitääkö niistä, vaikka kai sekin auttaa. Tuo on asia johon ainakin jotenkin alitajuisesti uskon, ja siksi se vähän vaivaa.

Offline

#9 27.06.2005 18:54

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Posts: 176
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Joo, luulisin että tuo olisi parhausostos kyllä sun tapauksessa. Bonuksiakin löytyy siitä vaikka kuinka pureskeltavaksi, joskin se viides demolevy ei oikein jaksa enää soittimeen asti.

Täällä Tampereen seudulla olen kyllä ollut näkevinäni alle viidenkympin hintaan.. niin ja tuleehan siinä se hieno kirjanenkin mukana.


"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

Offline

#10 27.06.2005 18:55

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: The Velvet Underground +soolot

Turussa se on jopa yli kuuskymppiä.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#11 27.06.2005 18:57

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

C**N:ssa 42,95.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#12 27.06.2005 19:05

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: The Velvet Underground +soolot

Olen katsonut kesän aikana pitkästä aikaa uudestaan teemalta tulleen Lou Reed-dokumentin. saman, joka teininä herätti kiinnostukseni tätäkin bändiä kohtaan. Nostalgiatippa meinasi tulla silmään, kun sen taas näki. Myöhemmin on tullut havaittua, että Lou Reedin sooloistakin niin moni, mm. Songs for Drella ovat osoittautuneet kuulemisen arvoiseksi. Ainoana allonpohjana voisi mainita, että ne musikaalita olisi voinut jättää tekemättä...


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#13 27.06.2005 19:07

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: The Velvet Underground +soolot

Jep, Reedin soolotuotanto on minusta tasaisempi kuin muka-kriitikot antavat ymmärtää.

Tuo dokumentti taitaa olla se, jonka katsoin "muutaman" kerran videoilta silloin joskus. Ymmärrän nostalgiatippasi.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#14 28.06.2005 00:58

blgr
Member
From: Tampere
Registered: 22.06.2005
Posts: 653
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

On muute hiton hyvä levy tuo Hobosabiens.

Reedin soolot toimii aina, ainakin puoliks. Mut kuten joku joskus sano, reed on reed ja sen jutut toimii omalla sarallaan joka kerta. Mut Berlin on Best.

Velvetsiltä toimii kaikki ihan ok.


laddism begins at home

Offline

#15 28.06.2005 07:16

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: The Velvet Underground +soolot

kaikki pelaa! loaded on myäs hieno. john calelta haluaisin kuulla vielä niitä oudompia teoksia, ei siinä etteikö esim paris 1919 olisi aivan tolkuttoman hieno albumi.

ja lou reediltä kolahtelee kanssa joka aikakaudelta jutut. transformer nyt ei niin kovasti kuin joidenkin hehkutuksien mukaan pitäisi, mut sitten esimerkiksi coney island baby esimerkiksi onkin niin hieno että  icon_exclaim

siitähän se lähti kun joskus 8 vuotta sitten (?) ostin peel slowly and see-boxin boxmanista (?), suosittelen.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#16 28.06.2005 08:53

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

Yksi suosikkibändeistänihän tämä. Velvetin kaikki levyt ovat hyviä. Lou Reedin sooloista Berlin on ehkä paras. Helsingin keikkakin oli oikein loistava. Kaiken kruunasi oma henkilökohainen Reed-suosikkini My House.
Calelta en ole kuullut kuin Parisin, joka on hieno. Nicon Chelsea Girlsia en sen sijaan oikein tainnut osata.
Bootleg series-livet ovat muuten myös hyviä. 38 minuutin versio Sister Raysta  :twisted:


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#17 28.06.2005 21:45

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: The Velvet Underground +soolot

Drellalta Open House on tosi liikuttava biisi ja Work myös suosikki.
Siinä on jotenkin hauska kohta se

Andy said a lot of things
I stored them all away in my head
Sometimes when I can't decide what I should do
I think what would Andy have said
He'd probably say you think too much
That's 'cause there's work that you don't want to do


Oulun äxän divariosastolla oli paljon Calen LP:itä mutta ei ollut rahaa. Hakekaahan sieltä ittellenne.


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#18 01.07.2005 20:22

foomaa
Member
From: vallila
Registered: 21.06.2005
Posts: 114
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

babriga wrote:

kaikki pelaa! loaded on myäs hieno.

Mulle tulee kyl loadedia kunnellessa välillä sellainen mites-ne-nyt-tällaista.. -olo, vaikka paikoitellen yhä osasivat.

Niin ja Pale Blue Eyes kenties paras biisi ikinä! (joojoo wanha)


wen deli skit matta clarke hör du

Offline

#19 01.07.2005 20:24

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: The Velvet Underground +soolot

"(joojoo wanha)"

Totuus on aina ajankohtaista.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#20 06.07.2005 23:02

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

hankin jossain vaiheessa calen viiden lp:n boksin 'new york in the 1960s', oikein mainio, vaikka velvetsien sooloista tekee mieli mainita ennen kaikkea alkuperäisen rumpalin angus maclisen huikea 'the invasion of thunderbolt pagoda', sekä tietty reedin 'transformer' ja nicon 'desertshore'.

varsinaisista levyistä paras 'white light/white heat', perässä eka ja kolmas.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#21 10.07.2005 22:58

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,534

Re: The Velvet Underground +soolot

Edelleenkin näen painajaisia Chelsea Girlistä ja pienestä toistosta. Oli mukava herätä. Muistaako babriga vielä?

Offline

#22 10.07.2005 23:18

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Desertshore  sydan

Transformeria en ole koskaan oikein osannut, Berlin toimii huomattavasti paremmin. Tuosta MacLisen levystä olen kuullut niin paljon (enimmäkseen) hyvää, että olisi jo korkea aika saada testiin.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#23 10.07.2005 23:41

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,949
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Tykkään Nicon sooloista edelleen enemmän ku VU:sta... noh banaanilevy pääsee aika lähelle, mutta muuten en hirveesti jaksa. Ja Loaded ei oikeasti ole paljon parempi kuin Squeeze!  kaka


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#24 11.07.2005 10:35

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

onko noin, sittenhän squeeze on pakko saatava! no joo, kyllähän loaded on paljon huonompi kuin mitä muut, mutta kun sitä vertaa muiden bändien tuotoksiin niin sitten se on mestariteos. ja sillä tuplaversiolla on paljon kivoja bonareita. ja who loves the sun on ihq.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#25 27.08.2005 20:38

5/5
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 255

Re: The Velvet Underground +soolot

Otan takaisin kaikki pahat sanani Slow dazzlesta  rakkaus

Offline

#26 27.08.2005 20:45

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Cale top 5:

1. Paris 1919
2. Music for a New Society
3. Fear
4. Helen of Troy
5. Vintage Violence

Slow Dazzle ois varmaan sitten 6. tai 7.  icon_wink

Vois tuon Hobosapiensin viimein hoitaa kuulolle...


This must be what jail / I will scratch

Offline

#27 27.08.2005 21:53

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Paris 1919 oli eilen pyörityksessä ja on kyllä aika mieletön levy. The Endless Plain of Fortune hipoo täydellisyyttä yksittäisenä kappaleena.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#28 28.08.2005 00:59

blgr
Member
From: Tampere
Registered: 22.06.2005
Posts: 653
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Toistaiseks viimeisin hobo sapiens on oikeasti loistava. Oli melko ällistynyt ekan kuuntelukerran jälkeen, en ois osannut odottaa tuolla tavalla virkeetä meininkii Calelta enää jne. Mut luulen ettei tuleva kiekko tule olemaan missään määrin samalla tavalla jännä ja hieno.

Hobo * * * * *


laddism begins at home

Offline

#29 28.08.2005 01:00

blgr
Member
From: Tampere
Registered: 22.06.2005
Posts: 653
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Loaded on ihan hyvä, ei se paljon hävii kolmannelle albumille.


laddism begins at home

Offline

#30 29.08.2005 14:53

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

Ostinpa huvikseni Lou Reedin ekan soololevyn. Ocean on paljon huononpi kuin Loadedin special-versiolla olevat versiot, mutta toiseksi viimeinen biisi Ride Into The Sun on unohdettu (?) Reed-helmi. Aivan loistava biisi. Aika monesta biisistä tosin on aika huono versio levylle eksynyt. Esim. Lisa Says on aika ankean kuuloinen (eikä siis positiivisessa mielessä ankean, kuten Caroline Says Berlinillä).


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

Board footer

Powered by FluxBB