#31 29.08.2005 15:19

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

ride into the sunin instrumentaaliversio another viewllä on parhautta! ja totta oceanista, sooloversio ihan tarpeeton.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#32 06.09.2005 12:46

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

ostin huvikseen femmalla lou reedin set the twilight reelingin, ei hullumpi mitä nyt vähän sitä tossa illalla kuuntelin...

lou reed soolot:

1. transformer
2. berlin
3. metal machine music


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#33 06.09.2005 15:53

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: The Velvet Underground +soolot

psychocandy wrote:

ostin huvikseen femmalla lou reedin set the twilight reelingin, ei hullumpi mitä nyt vähän sitä tossa illalla kuuntelin...

Mielestäni melkein aliarvostetuin Reed-tekele. Sanoisin pitäväni kyseisestä levystä jopa aika paljon.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#34 07.09.2005 22:25

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

Kaverini, joka on kova Lou Reed fani, kehui myös tuota levyä ja soitti muutaman biisinkin, joista en ikävä kyllä juurikaan muista. Pitääpä ottaa joskus lainaan. Lou taisi soittaa livenäkin jotain tuolta levyltä...

Olen muuten tässä kuunnellut Velvet Underground Bootleg Series Volume 1: The Quine Tapesia ja tullut siihen tulokseen, että tätä ei kyllä kannatta hankkia ellei ole todelleinen Velvet-fani. Äänenlaadussa on paljonkin toivomisen varaa ja muutenkin biisit ovat aika ponnettomia ja pitkiä haahuilija, kuten esim. 38 minuutin Sister Ray. Ride Into The Sunistakin on levyllä aika huono versio. Mutta onhan tämä tietysti fanille ihan mielenkiintoinen paketti Velvetin loppuaikojen livekeikkoja.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#35 07.09.2005 23:12

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

joo, eipä noita quine tapeseja hirveesti jaksa. seuraavaks tossa bootleg sarjassa vois julkaista legendary guitar amp tapesin, se on mahtava.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#36 07.09.2005 23:17

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

Enpä ole kuullut. Toivottavasti tosiaan sen julkaisevat.

Pitäisi muuten varmaan joskus ottaa se Metal Machine Musickin kuunteluun, että voisi jonkinlaisen mielipiteen siitäkin muodostaa.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#37 07.09.2005 23:20

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Voiko siitä muka oikeasti muodostaa mielipiteen?!


This must be what jail / I will scratch

Offline

#38 07.09.2005 23:38

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

niin, se on mielipiteiden yläpuolella. ja lopussa on "the coolest groove" kuten yuuthit sen sanoivat.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#39 07.09.2005 23:47

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Posts: 176
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Taas pari sanaa vaihteeksi herrasta nimeltä John Cale. Paris 1919 on H-E-L-V-E-T-I-N kova levy ja the endless plain of fortune levyn helmi. En ole pitkään aikaan ihastunut johonkin "klassikkona" pidettyyn levyyn näin antaumuksellisesti kuin tähän. Mielenkiinnolla lähdenkin tutustumaan miehen myöhempiin tuotantoihin.

Jotain suuntalinjoja löytyy tästäkin viestiketjusta.. Music for a New Society, Hobo Sapiens ja Fear voisivat olla vaikka seuraavia hankinnan arvoisia levyjä. Edustavat sopivasti myös hieman eri aikakausia, mikä laajentaisi varmasti kokonaiskuvaa mukavasti. Helen of Troyn ostin heti Paris 1919 hankinnan jälkeen kun bongasin molemmat alkuperäisinä UK-vinyyleinä. Ei tarvinnut paljon miettiä tuon Pariisin parhauden jälkeen. Helen of Troy on T-O-D-E-L-L-A hämärä levy.. mutta toisin ilmaistuna myös monipuolista. Tuskin on kahta samantyylistä kappaletta.


"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

Offline

#40 08.09.2005 00:44

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Huomasinpa ettei tähän topicciin tullut vielä vastattua. Täällä on keskustelu pyörinyt lähinnä VU:n jälkeisten sooloprojektien ympärillä, joten palautanpa nyt hetkeksi ajatukset takaisin siihen itseensä.

Paras bändi ikinä.

Tuon verran voin sanoa. Ei levyjen järjestämisiä, ei kritiikkiä Loadedille, ei napakkaa analyysiä violan merkityksestä nykyisen pop-musiikin kehitykselle. Sooloprojektit hinaavat kuitenkin kilometrejä sen perässä, mitä VU:n levyt minulle merkitsevät, siksipä en nyt aio niitä tässä yhteydessä ruotia.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#41 20.09.2005 21:04

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

Jonkinlaista arvostelua Reedin Animal Serenadesta.
Levy alkaa sillä, kun Reed kehuu sitä kuinka aito bändi onkaan kyseessä. Mitään ei tule nauhalta. Kaikki on niin fuckin real. No Reed nyt on yksityishenkilönä mitä on. Musiikkia mies osaa joka tapauksessa tehdä.
Ensimmäisenä oikeana biisinä kuullaan Smalltown Reedin ja Calen hienolta Andy Warhole-tribuutilta. Sen jälkeen seuraa uudempia biisejä, joissa myös basisti pääsee laulamaan. Basistin laulu jakaa varmasti vahvasti mielipiteitä. Minusta se tasapainottelee ärsyttävän ja hienon välimaastossa kallistuen kuitenkin hieman enemmän ärsyttävän puolelle. Ecstasy jää kaipaamaan Helsingin keikalla ollutta psykedeelisen näköistä pyörivää kuviota, jonka ansiosta onnistuin todellakin vajoamaan jonkinlaiseen transsiin.
Ensimmäisen levyn päättävä Venus In Furs on aivan loistava selloineen. Miksei tätä voitu soittaa Suomessa! Toisella levyllä on sitten enemmän Velvetsien aikaisia hittejä, sekä Reedin tulkinta Edgar Allan Poen runosta Raven. Candy Saysin laulaa taas basisti ja tuon biisin aikana mennään minusta eniten metsään koko levyn aikana. Ellei Reed itse kykene laulamaan tuota biisiä, ei sitä minusta tarvitse esittää ollenkaan. Basistin laulu nimittäin ei minusta sovi tuohon yhtään. Levy päättyy lähes kymmenminuuttiseen versioon Heroinista, joka on sinänsä erittäin ennalta-arvattava lopetus, mutta myös hyvä.
Jos levylle pitäisi tähtiä antaa niin antaisin ehkä 3½/5.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#42 20.09.2005 23:43

blgr
Member
From: Tampere
Registered: 22.06.2005
Posts: 653
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Joo, Animal Serenade on hieno. Paljon parempi kaikin puolin ku esim. tampereen keikka. Vaikka turhaaha se on vertailla tolleen.

Mä olen aina ajatellut et tuo fuckin real -juttu jne on huumorii. Ei mulle tullut mieleenkään muuta ennen ku luin jostain arvostelun jossa arvosteltiin kyseisiä kommentteja ja ajattelin "HOMO! SE OLI VITSII HEI!".


laddism begins at home

Offline

#43 30.09.2005 02:54

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: The Velvet Underground +soolot

Uusi John Cale kuulosti ainakin ensikuuntelun perusteella varsin mainiolta, ei ihan yhtä maagiselta kuin edellinen, mutta silti...


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#44 30.09.2005 12:16

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

Nyt tiedän miksi Animal Serenadella laulava basisti kuulostaa minusta vähän teennäiseltä. Sehän yrittää aivan selvästi matkia Jeff Buckleyn laulutapaa. Tällaiseen tulokseen päädyimme pohdinnan jälkeen.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#45 30.09.2005 17:08

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: The Velvet Underground +soolot

Mietin joskus miksi Jeff Buckley kuulostaa vähän teennäiseltä. Päädyin siihen, että se matkii isänsä ja eräiden blues/soul-vokalistien laulutapaa.  icon_wink


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#46 02.10.2005 22:42

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

icon_smile

Niinhän se taitaa olla että tässä vaiheessa kaikki alkaa olla jo keksitty ja välttämättä sitä matkii aina jotakin... Ja tämän sanottuani joku varmaan keksii täysin uuden genren.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#47 03.10.2005 01:15

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Minulla taas on sellainen tuntuma, että keksittävää riittää musiikissa vaikka miten paljon. Odotellaanpa nyt 50 vuotta ja hämmästytään sitten uudestaan.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#48 10.10.2005 13:09

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: The Velvet Underground +soolot

Nicon Marble Indexin öinen kuuntelu oli vakuuttavimpia levyn ensikuunteluita koskaan - aivan mielettömän hieno levy!

Tämä vain kasvattaa jo aiemmin syntynyttä mielikuvaa John Calesta yhtenä neroimmista neroista poplarimusiikissa - paitsi omat teokset, tuottajana/säveltäjänä tässä, Patti Smithin Horsesissa, Modern Loversien s/t:ssä ja varmasti kasassa muita klassikkolevyjä jotka eivät nyt satu mieleeni...


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#49 10.10.2005 14:39

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

[quote:2c757ff2a3="babriga"]Nicon Marble Indexin öinen kuuntelu oli vakuuttavimpia levyn ensikuunteluita koskaan - aivan mielettömän hieno levy!

Tämä vain kasvattaa jo aiemmin syntynyttä mielikuvaa John Calesta yhtenä neroimmista neroista poplarimusiikissa - paitsi omat teokset, tuottajana/säveltäjänä tässä, Patti Smithin Horsesissa, Modern Loversien s/t:ssä ja varmasti kasassa muita klassikkolevyjä jotka eivät nyt satu mieleeni...[/quote:2c757ff2a3]

älä unohda happy mondaysin squirrel & g-mania...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#50 10.10.2005 14:45

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

[quote:f72609e7b5="babriga"]
Tämä vain kasvattaa jo aiemmin syntynyttä mielikuvaa John Calesta yhtenä neroimmista neroista poplarimusiikissa - paitsi omat teokset, tuottajana/säveltäjänä tässä, Patti Smithin Horsesissa, Modern Loversien s/t:ssä ja varmasti kasassa muita klassikkolevyjä jotka eivät nyt satu mieleeni...[/quote:f72609e7b5]

Eikös Cale tuottanut myös ainakin Stoogesien ekan levyn... Samaa mieltä olen joka tapauksessa Calen lahjakkuudesta.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#51 10.10.2005 14:51

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: The Velvet Underground +soolot

[quote:be3fd36ac3="psychocandy"][quote:be3fd36ac3="babriga"]Nicon Marble Indexin öinen kuuntelu oli vakuuttavimpia levyn ensikuunteluita koskaan - aivan mielettömän hieno levy!

Tämä vain kasvattaa jo aiemmin syntynyttä mielikuvaa John Calesta yhtenä neroimmista neroista poplarimusiikissa - paitsi omat teokset, tuottajana/säveltäjänä tässä, Patti Smithin Horsesissa, Modern Loversien s/t:ssä ja varmasti kasassa muita klassikkolevyjä jotka eivät nyt satu mieleeni...[/quote:be3fd36ac3]

älä unohda happy mondaysin squirrel & g-mania...[/quote:be3fd36ac3]

nyt kun mainitsit - pitääkin hartaasti yrittää unohtaa  peuk


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#52 10.10.2005 15:06

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: The Velvet Underground +soolot

[quote:649b76c88a="babriga"]Nicon Marble Indexin öinen kuuntelu oli vakuuttavimpia levyn ensikuunteluita koskaan - aivan mielettömän hieno levy!

Tämä vain kasvattaa jo aiemmin syntynyttä mielikuvaa John Calesta yhtenä neroimmista neroista poplarimusiikissa - paitsi omat teokset, tuottajana/säveltäjänä tässä, Patti Smithin Horsesissa, Modern Loversien s/t:ssä ja varmasti kasassa muita klassikkolevyjä jotka eivät nyt satu mieleeni...[/quote:649b76c88a]

peuk  harvinaisen oikealle mielipiteelle.

psychocandy wrote:

älä unohda happy mondaysin squirrel & g-mania...

icon_lol

Voi hemmetti, minäkin olin ihan unohtanut tuon. Pannaan uudelleenunohdukseen.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#53 10.10.2005 15:09

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

ootte te hassuja...

mun pitäis muuten joskus tutustua siihen patti smithin horses-levyyn... en oo ikinä kuullu...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#54 10.10.2005 15:11

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: The Velvet Underground +soolot

[quote:93835554fa="psychocandy"]ootte te hassuja...

mun pitäis muuten joskus tutustua siihen patti smithin horses-levyyn... en oo ikinä kuullu...[/quote:93835554fa]

Ottaen huomioon kuka on kyseessä, niin tuo jälkimmäinen kommentti yllätti.

No, ehkä Happy Mondayskin on ihan hyvää John Calen tuottamana. En o kuullu. icon_wink


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#55 10.10.2005 15:17

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

muistelen että john cale sanoi jossain ettei koko aikana ymmärtänyt mitään mitä mondaysit sille puhui ja muutenkin luuli ettei siitä ikinä mitään synny kun ne oli niin sekasin mutta yllättyi lopulta kuinka hyvä levystä tuli... kandee siis tsekata.

musaspämmiin vois varmaan laittaa topicin "tätä klassikkoa en ole koskaan kuullut" tms... varmaan muitakin häpeällisiä missauksia löytyisi.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#56 10.10.2005 15:20

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: The Velvet Underground +soolot

Olen kuullut samaa ko. Mondays-sessiosta.  icon_biggrin

psychocandy wrote:

musaspämmiin vois varmaan laittaa topicin "tätä klassikkoa en ole koskaan kuullut" tms... varmaan muitakin häpeällisiä missauksia löytyisi.

Tuohan on muuten hyvä idea. Kuka jaksaisi/ehtisi tehdä...


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#57 10.10.2005 15:59

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Cale väänteli nuppeja myös Siouxsie & teh Bansheesin keskinkertaisella Rapturella, mutta vika taisi piillä pikemminkin levyn biiseissä kuin tuotannossa.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#58 10.10.2005 16:03

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

psychocandy wrote:

musaspämmiin vois varmaan laittaa topicin "tätä klassikkoa en ole koskaan kuullut" tms... varmaan muitakin häpeällisiä missauksia löytyisi.

Kyllähän niitä varmaankin. Ilmiselväähän on, että pyhät lehmät ja keskisormet alkaisivat vilistä ko. topikissa alta aikayksikön. Toisin sanoen: ei muuta kuin perustamaan!


This must be what jail / I will scratch

Offline

#59 01.11.2005 12:02

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Kevin-yhtye tiedottaa seuraavaa:

The Factory Settings plays The Velvet Underground
+ Lovegrapes plays Violent Femmes and other stuff
XI Halloween Happening, Semifinal, Helsinki
Sat. 5.11.2005, from 9 p.m.
Tickets 6 eur

+

The Andy Warhol/Velvet Underground convention with lectures, films, open
discussion, feat. The Factory Settings
Uusi Ylioppilastalo, Helsinki
Sat. 26.11.2005,
convention from 11 a.m.,  evening party with The Factory Settings from 9 p.m.
Tickets: convention free, party 4-5 eur

The line-up: Ville/Lou Reed; Jussi/Sterling Morrison; Antti/Moe Tucker; Jarmo Vähähaka (of Bilmo fame) /John Cale.
We’re also proud to present the chanteuse extraordinaire from 500 Kg Lihaa and Maritta Kuula & Karvanopat: MARITTA KUULA as NICO!

Offline

#60 01.11.2005 12:25

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

Alxity wrote:

Nyt tiedän miksi Animal Serenadella laulava basisti kuulostaa minusta vähän teennäiseltä. Sehän yrittää aivan selvästi matkia Jeff Buckleyn laulutapaa. Tällaiseen tulokseen päädyimme pohdinnan jälkeen.

Vielä pidemmän "pohdinnan" jälkeen tajusin, että eihän se mikään basisti ole vaan Antony & The Johnsonsin laulaja eli Antony. Mutta miksi Reed on kärrännyt sen mukaan kiertueelle pilaamaan hienon Candy Saysin?  center


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

Board footer

Powered by FluxBB