#91 27.01.2006 16:28

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

[quote:584d372c09="Laatu"][quote:584d372c09="jookcha"]Huohh  icon_evil

Weezer Members to Play Velvet Underground in Film
http://www.pitchforkmedia.com/news/06-01/24.shtml[/quote:584d372c09]

Huh huh.

[quote:584d372c09]What's more, Bell and Wilson have recorded a new version of the classic VU track "Heroin", to be used in Factory Girl. Bell sings, while Wilson rocked the kit for the recording[/quote:584d372c09]

Kuulostaapa pelottavalta maailman-parhaan-biisin käsittelyltä. Brian Bell ei tunnetusti osaa laulaa, vaan määkiä...[/quote:584d372c09]

Sama ja sama.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#92 08.02.2006 21:47

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

New York oli jopa parempi levy kuin muistin. Paria täytebiisiä lukuunottamatta todella kova levy. There Is No Timella Lou-pappa intoutuu varsin raivoisaan kitarointiin ja Halloween Parade on yksi parhaita Reedin soolobiisejä.

Viikonloppuna tuli myös bongattua Lou Reedin, John Calen ja Nicon Le Bataclan yhteiskeikkataltiointi vuodelta -72. Tuolloin huhuttiin jopa Velvet Undergroundin paluusta, mutta loppujen lopuksi tuo yhteiskeikka jäi näiden kolmen Velvet-veteraanin ainoaksi yhteisesiintymiseksi. Äänenlaatu jättää paljon toivomisen varaan ja Lou Reed kuulostaa välistä siltä ettei miestä voisi vähempää kiinnostaa. Reed esittää oman settinsä aikana pari Velvet-klassikkoa, sekä vielä tuolloin julkaisemattoman Berlin-biisin. Cale esittää pääasiassa omaa soolotuotantoaan ja Nico aloittaa Femme Fatalella, siirtyy sen jälkeen omiin soolobiiseihinsä ja laulaa vielä lopuksi I'll Be Your Mirrorin. Keikka päättyy All Tomorrows Partiesiin. Paha sanoa millainen kokemus tuo keikka on paikalla olleille ollut, mutta Velvetin keikkaosaamisesta on olemassa parempiakin taltiointeja. Ainoa mikä tässä on ainutlaatuista on Nico laulamassa Velvet-biisejä livenä Reedin ja Calen kanssa. Täysin hukkaan eivät rahat kuitenkaan menneet ja eiköhän tuo Le Bataclania aina silloin tällöin tule kuitenkin kuunneltua.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#93 08.02.2006 22:00

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,535
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

le bataclan on lostava, mutta luin jostain että tuossa julkaisussa nauha on väärällä nopeudella ja siitä kiertääkin korjattu versio. kuulemma tuossa virallisessa versiossa onkin jostain syystä joku ylimääräinen tasku johon tuon parannellun cdr:n voi sitten sopivasti sijoittaa.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#94 23.03.2006 23:21

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

Velvetin comeback-kiertueelta olisi ilmestynyt DVD nimeltä Velvet Redux MCMXCIII. Kyseessä on kooste kolmesta Pariisin keikasta. Voi olla että jää ostamatta. Ainakin sen cd:n perusteella meno oli jo aika väsynyttä ja vaikka olisin toki halunnut paikalla ollakin (vaikka tuskin olisin 11-vuotiaana mitään keikasta irti saanut) en näe DVD:n hankkimiselle oikein mitään syytä. Harmi että Velvetsien 60-luvun keikoista tuskin on mitään julkaisematonta enää säilynyt. 60-luvun keikka-DVD nimittäin voisi olla aika kova juttu.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#95 24.03.2006 10:27

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Rumban arvostelussa dvd ei ainakaan liikaa kehuja kerännyt.

Offline

#96 24.03.2006 13:45

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

Soundi antoi kolme tähteä ja ainakin sen cd:n perusteella tuo yksi tähti vastaa ehkä sitä millainen DVD:n taso oikeasti varmaan on ja kolme tähteä sitä, minkä arvoisena Velvet-fani voi sitä pitää. Eli ei nyt varmaan täyttä paskaakaan, mutta ei läheskään sitä, mitä se voisi olla.

EDIT: niin Rumba siis taisi antaa tuon yhden tähden.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#97 24.03.2006 13:50

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Rumba antoi siis ristin (askel yhdestä tähdestä alas), eli piti tuotetta hengenvaarallisena...

Offline

#98 24.03.2006 13:51

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

Niinhän se olikin. Späm


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#99 28.03.2006 15:57

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Joo, eipä tuo MCMXCIII-livelevykään erityisemmin ilahduttanut, joten dvd:n skippaan ihan suosiolla.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#100 28.03.2006 16:01

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,535
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

voisko  joku natzimode ottaa noi soolot pois tosta otsikosta. ei kai se estä sooloista puhumista jos  asiaa tulee, mut näyttäis kivommalta.

esteettinen spåm!


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#101 28.03.2006 16:03

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Jeh, mitäpä ei estetiikan takia!


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#102 28.03.2006 18:19

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Mutta pitäisikö tuossa olla "the" edessä?

Offline

#103 28.03.2006 20:46

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,535
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

asiaa  peuk


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#104 24.04.2006 14:46

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

sydan

3000. viesti heräsi uuteen päivään virkeänä. Se ei malttanut heti nousta ylös vaan loikoili vuoteessaan hetkisen kuunnellen kevätlintujen pirpitystä ulkoa, ja tunsi miten lämpimät väreet kulkivat pitkin sen sydänalaa. Mielessään se maisteli ajatusta siitä, kuinka tärkeä päivä tänään olisi luvassa.

Eilinen puolestaan olikin kulunut ahertamisen merkeissä. Lattiat oli täytynyt kuurata ja huonekalut tomuttaa. Olipa Velvet Underground -topicista ehtinyt löytyä jo muutama hämähäkinverkkokin. Pöytään oli haettu jostain parempi liinanen, ja hammasharja oli todettu hyväksi apuvälineeksi topicin kaakeleiden välejä putsatessa.

Mutta nyt kaikki oli viimeisen päälle putipuhdasta. 3000. viesti ihaili vielä hetkisen aikaansaannoksiaan ja teki samalla varmistavan katsauksen jääkaappiin, josta löytyi kolmioleipiä, pasteijoita, coctail-tikkuja, ja kaikenmoista herkullista pikkusuolaista ja makeaa. Ainoa mikä vielä puuttui, oli pullat. Asia sai 3000. viestin huokaisemaan, kun hän asetteli vielä rusettiaan suoraksi peilin edessä ennen ensimmäisten vieraiden saapumista.

Vieraita alkoikin tulla sisään sankoin joukoin. Ystävät, tuttavat ja virkaveljet olivat halunneet tulla 3000. kunniaksi juhlistamaan sen suurta päivää. Paikalla oli myös monia iloisia jälleennäkemisiä: 2230, 1957, 2104.... kaikki viestejä, joiden kanssa 3000. viesti oli varhaisvuosinaan tullut keitelleeksi monet liemet ja metkut. 1532, 1100, 708. -Ihanaa että pääsitte paikalle!, 3000. viesti riemuitsi. Väkeä virtasi yhä vain lisää ja kaikilla tuntui olevan hurjan hauskaa. Mehua riitti kaikille, mutta jäätelökakku teki kauppansa niin hyvin, että siitä oli kohta jäljellä vain puolikkaita vohveleita.

Illan edetessä pidemmälle olikin aika siirtyä tanssilattialle. Juhlien teemana oli tietysti Velvet Underground, joka oli 3000. viestille niin rakas yhtye, että se oli halunnut viettää tärkeän merkkipäivänsä sille omistetussa topicissa. Tanssittaessa Rock & Roll -biisiä meno yltyi niin railakkaaksi, ettei kukaan viesteistä muistanut kommentoida, miten Loaded-levyn aikainen VU ei ollut enää sama vanha VU. Välillä tunnelmoitiin All Tomorrow's Partiesin tahdissa, ja sitten tanssijalka sai taas kipinöidä Sweet Janen tahtiin. Femme Fatale sai juhlaväen yhteislauluun, jonka myötä osalle oli silmäkulmaan tirahtanut pieni nostalginen kyynel.

Kaikille alkoi tulla kuitenkin tanssiessa nälkä, ja jos vielä tarkennetaan, niin semmoinen makean nisusen himo. Yksi vieras paikalta kuitenkin vielä uupui.

Kun kello läheni jo yhdeksää, ovikello pirahti. 3000. viesti meni avaamaan, ja kukapa siinä ovensuussa seisoi, ilmielävänä. Se oli Korvapuusti-Tuija! 3000. viesti hihkaisi iloisena ja päästi hyväntuulisen Tuijan sisään. Tuijan kori notkui erilaista nisusta, ja kohta kaikki viestit olivatkin kerääntyneet pöydän ääreen. Pitkoa, rusinapullaa, pullapoikia, voisilmäpullia, ruusupullaa; niin montaa sorttia, että siitä oli ihan vaikea valita!

3000. viesti myhäili tyytyväisenä pullan ja mehunsa ääreltä katsellessan tohkeissaan olevan vierasjoukon mutustelua. Kylläpä näistä oli tulleetkin hyvät kemut. icon_wink sydan


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#105 24.04.2006 15:06

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,162

Re: The Velvet Underground +soolot

....

peuk icon_question


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#106 24.04.2006 15:08

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: The Velvet Underground +soolot

luin sanan "kuurata"


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#107 25.04.2006 14:06

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

On muuten aika kovaa noisetusta tuo White Light/White Heatilta löytyvä I Heard Her Call My Name. Alan kallistua kannalle, että WL/WH olisi aika yhdentekevä levy ilman viimeistä kahta biisiä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#108 25.04.2006 14:14

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,535
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Alxity wrote:

Alan kallistua kannalle, että WL/WH olisi aika yhdentekevä levy ilman viimeistä kahta biisiä.

eli siis  b-puolta? laitapa  a-puoli uudelleen kuunteluun, ihan mielettömän kovahan  sekin, WL/WH muodostaa trout mask replican ja madcap laughsin kanssa Pyhän Kolminaisuuden, eli ovat kaikkien aikojen parhaat levyt ja joissa ei ole mitään turhaa.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#109 25.04.2006 15:54

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,162

Re: The Velvet Underground +soolot

A-puoli rulettaa. The Gift!!!! Tosi kova levy. Ei mitään turhaa tosiaan.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#110 25.04.2006 15:57

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Alxity, älä kävele yksin yöaikaan vastedes.
Voi olla turvallisuus uhattuna kun tulee selittämään tuollaisia sekopäisiä kommentteja julkisesti.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#111 26.04.2006 10:47

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

White Light/White Heat on aina erottunut selvästi heikoimmaksi Velvet Underground levyksi. Minusta se on ainoa, josta selvästi kuuluu että se on vanha. The Gift on kyllä omalla tavallaan hyvä, mutta ei sitä oikeasti jaksa kuunnella. Mutta enhän minä muutenkaan tykkää noista kanonisoiduista (?) noiserokkilevyistä. Esim. Sonic Youthin eka saa minut korkeintaan nukahtamaan. Ei vaan ole minun juttuni. Toisaalta en ole niitä muistakaan VU levyjä kuunnella pitkään aikaan. Taisin kuunnella joskus ne aika lailla puhki. Ja Ei WL/WH missään nimessä huono ole.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#112 26.04.2006 10:52

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,535
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Alxity wrote:

White Light/White Heat on aina erottunut selvästi heikoimmaksi Velvet Underground levyksi.

oikeesti, meikäläinen on aina ollut tämmönen peace and  love -nössö mutta tommosien kommenttien jälkeen tekee mieli tarttua mailaan  ihan forsston tyyliin... (tai näin sivistyneesti  heitellä centtereitä ruudulle)

makunsa  kullakin mut rajansa  kaikella...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#113 26.04.2006 10:56

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: The Velvet Underground +soolot

Samaa, jos mul ois jalusta, nostaisin WLWHn sille kyllä, enkä suvaitsisi tätä asetelmaa loukkaavia kommentteja.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#114 26.04.2006 11:06

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: The Velvet Underground +soolot

Jos Babrigalla olisi jalusta, pöllisin sen ja hakkaisin sillä Alxityn niin mössöksi, että alkaisi WL/WH maistua.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#115 26.04.2006 11:10

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

Heh! Elekää nyt noin vihastuko. Olen minä aika monen kotibileiden fiiliksen pilannut luukuttamalla Sister Rayta niin kauan että porukka on lähtenyt ulos... Eli kyllä sekin nyt vähintäänkin hyvä levy on, mutta VU:lla vaan on kolme parempaakin.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#116 26.04.2006 11:11

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: The Velvet Underground +soolot

Minä taas istuisin jalustalle, ja halailisin Alxityä niin kauan, että näkisi valon, tuntisi kuumuuden.

Maailman paras kitaraROCKlevy?


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#117 26.04.2006 11:14

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: The Velvet Underground +soolot

Mä yritin kovasti pilata teekkareitten vappua soittamalla kylän yläpuoleltapäin katolta (muunmuassa) Sister Rayta vanhalla mutta tehokkaalla pa:lla, itse tietty pa:n takana ettei mee korvat rikki. Oli muutes hyvä vapun iltapäivä, ottaen huomioon että ympärillä alapuolella oli pelottavan lähellä niitä natsimuurahaisia.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#118 26.04.2006 11:15

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: The Velvet Underground +soolot

babriga wrote:

Mä yritin kovasti pilata teekkareitten vappua soittamalla kylän yläpuoleltapäin katolta (muunmuassa) Sister Rayta vanhalla mutta tehokkaalla pa:lla, itse tietty pa:n takana ettei mee korvat rikki. Oli muutes hyvä vapun iltapäivä, ottaen huomioon että ympärillä alapuolella oli pelottavan lähellä niitä natsimuurahaisia.

peuk


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#119 26.04.2006 11:23

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: The Velvet Underground +soolot

Ostin juuri WL/WH-vinyylin ja kyllähän se hiton kova lätty on. Jotkut biisit ovat kyllä vähän liian lyhyitä. Sister ray on varmaankin Veuns in fursin jälkeen VU:n paras biisi.

Offline

#120 26.04.2006 11:26

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Velvet Underground +soolot

Pale Blue Eyes on Velvet Undergroundin paras biisi. Tehty kuulemma ruotsalaiselle håmålle.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

Board footer

Powered by FluxBB