#1 12.01.2015 02:01

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,949
Website

Vuoden pelit 2014

Pannan nyt tämmöinenkin, kun levyillä ja leffoillakin on. Omaa listaa pitää vielä vähän miettiä, mutta laitetaan tähän aluksi jotain millä ei mitään mahdollisuuksia ainakaan top kymppiin ole.

Paskoja, pettymyksiä tai muuten vaain tylsiä pelejä viime vuodelta:

Nutjitsu (Xbox One):
Ihan vitun ruma ja paska Xbox One peli, jonka ostin jossain vaiheessa kun halvalla sai. Helpot achievementit, ja tarpeeksi lyhyt, mutta kyllähän tätä pelatessa lähinnä vitutti.

The Evil Within (Xbox One):

Ts. Generic Japanese Horror - The Game. Ihan saatanan tympeetä japsikauhua kaikkine kliseineen, ja tekninen toteutuskin kusee (paska framerate, vaikka ruudun ylä- ja alaosaa peittää nuo typerät mustat palkit). Vajaan kolmanneksen ehkä jaksoin pelata ennenkuin palautin, onneks oli vaan vuokrapeli.

Transformers: Rise of the Dark Spark (Xbox One):

Tylsä ja lineaarinen robottiräiskintä. Ääninäyttely oli välillä ihan hauskaa, mutta siinäpä se.

Warriors Orochi 3 Ultimate (Xbox One) (Xbox One):

Ensimmäinen musou-peli jota oon pelannu, ja jos ne kaikki on tälläisiä niin jäänee viimeiseksi. Juostaan ympäri taistelukenttää ja hakataan A:ta, jeejee.

Rayman Legends (Xbox One)

Teknisesti hieno peli, näyttävät grafiikat jne. Mutta kun en vaan osaa. Ulvis tästä ainakin taisi tykätä ja mikäs siinä. Mulla vaan menee hermi jos samaa hyppypuzzlea pitää jankata 10+ kertaa.


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#2 12.01.2015 17:40

risto_m
Member
From: Turku
Registered: 20.09.2006
Posts: 9,857

Re: Vuoden pelit 2014

Jos uusia ison budjetin julkaisuja katsellaan, niin yksi heikoimmista pelivuosista pitkään aikaan, samanlainen konsolinvaihtovuosi kuin 2006 ehkä. 2014 ei oikeastaan paljoakaan saatu niitä odotettuja uusien laitteiden himopelejä (tai sitten ne eivät vaan olleet kovin hyviä), vaan enemmänkin edellisen sukupolven kehitystöiden viimeiset jämät. Ne kuumottavimmat pelit lykättiin kaikki ensi vuoteen (tämä vaikuttaa aina myös PC:n julkaisusykliin, siksi tällainen asemointi).

Uusien pelien viivästyessä tästä tulikin todellinen uusintajulkaisujen vuosi. Jos Metacriticistä vaikka katsoo PS4:n vuoden parhaat arvosanat, niin top kympissä on yhdeksän uusintajulkaisua/uusintaversiota biggrin :

Grand Theft Auto V 97
The Last of Us Remastered 95
Diablo III: Ultimate Evil Edition 90
Rayman Legends 90
Fez 90
Dragon Age: Inquisition 89
Minecraft: PlayStation 4 Edition 89
The Binding of Isaac: Rebirth 88
Guacamelee! Super Turbo Championship Edition 87
TowerFall Ascension 87

Tämä ei välttämättä niin paljoa haitannut, kun pelattavaa oli sitten kuitenkin aika paljon. Aiemmin oli mennyt monia PS3- ja PC-pelejä ohi, ja nyt oli hyvää aikaa tykitellä niitä uusintajulkaisukierroksella. Kaksi peliä, joihin olen tänä vuonna ylivoimaisesti eniten laittanut aikaa ovat Dark Souls II ja The Binding Of Isaac: Rebirth, joten tässä vaiheessa oman listan kärkikaksikkoni lienee siinä.

Sen lisäksi, että oli iso uusintajulkaisujen vuosi, niin oli myös isojen pettymysten vuosi. Destiny ei ole mikään ihan huono peli, mutta kuitenkin pelkkä kuori siitä mitä monet odottivat, ja lopulta hyvinkin yksipuoleista, toisteista toimintaa. Watch Dogs taisi olla oikeastaan täysi paska, lupaavan prologin jälkeen lopetin aika pian, kun pelin huono tatsi oli niin ilmeistä. AC Unity on laajalti julistettu ehkä huonoimmaksi AC-peliksi, vaikka ainakin itse odotin, että se olisi päinvastoin sarjan uusi tuleminen. Myös Thiefiä kohtaan oli kovat odotukset, kun saman tiimin Deus Ex -peli oli niin hyvä. Lopputulos kuitenkin aika unohdettava, ja valtavasti esim Dishonoredia heikompi peli. Mitäs vielä... henkilökohtaisesti olin pettynyt myös Trialsin ja Pegglen jatko-osiin, kummastakin puuttui edellisosiin nähden hitosti sisältöä ja imua.

Alien: Isolationon mulla juuri menossa ja ihan ookoolta vaikuttaa, Titanfall 360:llä taitaa olla ihan kiva, ja se South Park -peli pitäisi vieläkin vetäistä. Indiejulkaisuista pistän seuraavaan postaukseen.


Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.

Offline

#3 12.01.2015 17:47

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Vuoden pelit 2014

1. Desert Golfing (Android, iOS)


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#4 13.01.2015 10:21

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Vuoden pelit 2014

Legend of Grimrock 2 peuk


Älä päästä painiks sitä

Offline

#5 13.01.2015 22:22

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,949
Website

Re: Vuoden pelit 2014

ILR wrote:

Legend of Grimrock 2 peuk

Hyvältä vaikuttaa juu, vaikka kauheesti eroa ei ykköseen verrattuna kai ole, paitsi ympäristöt. Tunnin pelaamisen jälkeen oon jo jumissa.  peuk

edit: no heti pääsin etiäppäin kun vähe mietin juttuja, mutta helvetin kasvipomohirviö tappoi, hitaat refleksit saatana...


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

Board footer

Powered by FluxBB