#361 21.09.2016 12:01

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Yritin vitsailla ja viitata siihen, et armashenrikin viestissä 25-vuotiaana oli staili huipussaan ja sinä taas olit parhaimmassa iskussa nyt ja vitsailin siis, että olisit ollut nyt se 25-vuotias kepittäjä ja et kolmen vuoden päästä olis ollut jo huonompi ote.

Tämmöinen veistely siis tällä erää, kun tiedossa oli et olet meikäläistä pari vuotta vanhempi. heh heh


bzort glorf bööth

Offline

#362 21.09.2016 12:18

armashenrik
Member
Registered: 16.03.2008
Posts: 2,148

Re: Kitaraspäm

hiirimattona wrote:

Yritin vitsailla ja viitata siihen, et armashenrikin viestissä 25-vuotiaana oli staili huipussaan ja sinä taas olit parhaimmassa iskussa nyt ja vitsailin siis, että olisit ollut nyt se 25-vuotias kepittäjä ja et kolmen vuoden päästä olis ollut jo huonompi ote.

Tämmöinen veistely siis tällä erää, kun tiedossa oli et olet meikäläistä pari vuotta vanhempi. heh heh

kyllä sitä tuntuu ett jotkut asiat on kyll kehittynyt vieläkin. melodinen ja sointuoppi, mutt se on niinku kiinni miälestä. mun ruumis prakaa ja ranne kivettyy icon_sad ja rytmimuna surkastuu

Offline

#363 21.09.2016 12:21

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

niijoo, no mun huumorintajuhan on tunnetusti about olematon icon_biggrin

Huomasin tässä naamakirjan myötä, että G&L Falloutini kanssa on tullut taivallettua jo vuoden päivät. Hiirikselle myymäni Jazzmasterin ohella paras ja monipuolisin kitara ikinä. Etenkin se splitattava humbucker on varmaan parhaimmankuuloinen sellanen. Ei itse asiassa tule humbucker-positiossa käytettyä lähes lainkaan, mutta ehkä sillekin löytyy vielä aika ja paikka. On muuten pirun kuuma mikki, meinaa välillä hirvittää.

Kyllä minä vielä jonain päivänä taas Jazzmasterin omistan. Se aiempi oli vaan totaalisen vitun väärän värinen, vaikka pirun hyvä kitara onkin.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#364 21.09.2016 12:37

armashenrik
Member
Registered: 16.03.2008
Posts: 2,148

Re: Kitaraspäm

rc-lungen wrote:

niijoo, no mun huumorintajuhan on tunnetusti about olematon icon_biggrin

Huomasin tässä naamakirjan myötä, että G&L Falloutini kanssa on tullut taivallettua jo vuoden päivät. Hiirikselle myymäni Jazzmasterin ohella paras ja monipuolisin kitara ikinä. Etenkin se splitattava humbucker on varmaan parhaimmankuuloinen sellanen. Ei itse asiassa tule humbucker-positiossa käytettyä lähes lainkaan, mutta ehkä sillekin löytyy vielä aika ja paikka. On muuten pirun kuuma mikki, meinaa välillä hirvittää.

Kyllä minä vielä jonain päivänä taas Jazzmasterin omistan. Se aiempi oli vaan totaalisen vitun väärän värinen, vaikka pirun hyvä kitara onkin.

¨
mä olen miettinyt et mulle kävis tollaset squierin omat, kun niissä on kivoja värivaihtoehtoja ja on yksi jaapaanin fenderi, niin ei tarvitsisi sen enempää kukkoilla.

Offline

#365 21.09.2016 12:45

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

armashenrik wrote:
rc-lungen wrote:

niijoo, no mun huumorintajuhan on tunnetusti about olematon icon_biggrin

Huomasin tässä naamakirjan myötä, että G&L Falloutini kanssa on tullut taivallettua jo vuoden päivät. Hiirikselle myymäni Jazzmasterin ohella paras ja monipuolisin kitara ikinä. Etenkin se splitattava humbucker on varmaan parhaimmankuuloinen sellanen. Ei itse asiassa tule humbucker-positiossa käytettyä lähes lainkaan, mutta ehkä sillekin löytyy vielä aika ja paikka. On muuten pirun kuuma mikki, meinaa välillä hirvittää.

Kyllä minä vielä jonain päivänä taas Jazzmasterin omistan. Se aiempi oli vaan totaalisen vitun väärän värinen, vaikka pirun hyvä kitara onkin.

¨
mä olen miettinyt et mulle kävis tollaset squierin omat, kun niissä on kivoja värivaihtoehtoja ja on yksi jaapaanin fenderi, niin ei tarvitsisi sen enempää kukkoilla.

smaa. mustang ja jazzari ja sit se ois siinä.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#366 21.09.2016 12:51

armashenrik
Member
Registered: 16.03.2008
Posts: 2,148

Re: Kitaraspäm

rc-lungen wrote:
armashenrik wrote:
rc-lungen wrote:

niijoo, no mun huumorintajuhan on tunnetusti about olematon icon_biggrin

Huomasin tässä naamakirjan myötä, että G&L Falloutini kanssa on tullut taivallettua jo vuoden päivät. Hiirikselle myymäni Jazzmasterin ohella paras ja monipuolisin kitara ikinä. Etenkin se splitattava humbucker on varmaan parhaimmankuuloinen sellanen. Ei itse asiassa tule humbucker-positiossa käytettyä lähes lainkaan, mutta ehkä sillekin löytyy vielä aika ja paikka. On muuten pirun kuuma mikki, meinaa välillä hirvittää.

Kyllä minä vielä jonain päivänä taas Jazzmasterin omistan. Se aiempi oli vaan totaalisen vitun väärän värinen, vaikka pirun hyvä kitara onkin.

¨
mä olen miettinyt et mulle kävis tollaset squierin omat, kun niissä on kivoja värivaihtoehtoja ja on yksi jaapaanin fenderi, niin ei tarvitsisi sen enempää kukkoilla.

smaa. mustang ja jazzari ja sit se ois siinä.

kävis myös joku puoliakustinen jazz-kitara koska pappailu ja silleen

Offline

#367 21.09.2016 14:21

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Candy Apple Red oli alkuun kyllä vähän hurja väri kun useimmiten näkee niitä paria iisimpää punaista Fenderin kitaroissa, mutta sittemmin silmä on tottunut ja hienohan tuo on kun erottuu muusta massasta komeasti. Uusi kitara voisi olla jossain kohtaa paikallaan, mutta ei tässä nyt kauhea kiire ole.


bzort glorf bööth

Offline

#368 22.09.2016 10:04

armashenrik
Member
Registered: 16.03.2008
Posts: 2,148

Re: Kitaraspäm

28ecd364e3607088c1073999ede6e5cb.jpg
toi väriskeema sopisi mun valkoisen kanssa. tuonku sais niin vois kuolla onnellisena

Offline

#369 22.09.2016 13:31

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

armashenrik wrote:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 … e6e5cb.jpg
toi väriskeema sopisi mun valkoisen kanssa. tuonku sais niin vois kuolla onnellisena

onkos tää joku vuosikerta vai joku relikoitu? järkyttävän hieno kyl joka tapauksessa.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#370 23.10.2016 21:47

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Ydinaukio, oletko hankkinut pro reverbillesi casea? Tässä viikonloppuna treeneihin ja keikoille tuota roudatessa tuli niin armoton vitutus vahvarin siirtelystä et varmaan pakko investoida caseen renkailla. Paikallinen tekijä valmistaisi moisen 300€ ja mietityttää moisen uhraaminen pelkkään koteloon, kun vähän lisää ja saisin pienille keikoille sopivan Pro Juniorin tai vaikka uuden kakkoskitaran. icon_razz

Soundihan tuossa oli tietysti niin upea kuin vain voi olla. Voimaa riittää ja soundi ei mene lyttyyn. peuk


bzort glorf bööth

Offline

#371 24.10.2016 04:55

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

Et sä hiiris pro junnulla erotu keikoilla mitenkään edukses, jos sun pedaalilauta sisältää edelleen kaksi ruvelle väännettyä fuzzia.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#372 24.10.2016 12:53

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Tuohan on totta, mutta en minä aina soita sitä musiikkia, mistä nyt tuossa kommentissa oli varmastikin kyse. Tuollaisella pienemmällä vahvistimella soittelisi mielikseen itsekseen ja varsinkin bussilla tai junalla reissuun lähtiessä tuon kantaisi näppärästi mukana.


bzort glorf bööth

Offline

#373 24.10.2016 13:04

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

hiirimattona wrote:

Ydinaukio, oletko hankkinut pro reverbillesi casea?

en. onhan sillä painoa mut ei mulle mitenkään liikaa. icon_cool

Offline

#374 24.10.2016 15:06

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Kade!  tongue

ite olen sen verran laiska jätkä, etten ole käsiäni treenannut vaadittavaan tikkiin. pitää alkaa bodaamaan!


bzort glorf bööth

Offline

#375 24.10.2016 15:41

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

en ole itsekään varsinaisesti "tikissä" icon_razz
pro reverbiä roudatessa on hyvä muistaa että tässä kannetaan nyt ihan oikeaa vahvistinta eikä mitään lelua. itseäni sen paino ei siis haittaa.

Last edited by ydinaukio (24.10.2016 15:43)

Offline

#376 25.10.2016 21:07

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

Kaivelin pidämme meteli-topikissa mainitun bändin treenejä varten danelectron fab distortionin naftaliinista, kun kaikki muut polkimet on Decidersin treeniksellä pitskussa. Piti ensin myydä se yhdelle tyypille, mutta taidankin pitää sen. Näitten treeniksellä pyörii samanlainen music manin styge, mikä itellä on Decidersin kanssa käytössä ja tämä kuuluisa danelectron halpis (maksoi uutena €20) kuulosti sen läpi ihan järkyttävän hyvältä. Sellanen vähän Marquee Moonin soundia lähentelevä pehmeä roso, janglesoinnuissa saakelin ihanan erotteleva soundi. Kiva ylläri tähän väliin icon_smile


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#377 13.01.2017 13:30

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Tekisi mieli hankkia joku suht hiljainen kombo kotiin. Harmittaa kun en muutama vuosi takaperin ostanut Pignosea kun oli reilusti alle satasella tarjolla. Minulla on sellainen enkunluokan mankka, mutta sen verran äänekäs on se, ettei kerrostaloon viitsi tuoda.


bzort glorf bööth

Offline

#378 23.01.2017 15:09

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

Kotikombosta oon unelmoinut vuosikausia. Joku missä ois hyvä clean. Pitäis kai yrittää olla silmäkovana tuolla mussukoissa jos tulis sellanen fenkun champ vastaan. Ois just sopiva. Lunchbox kiinnostaisi myös.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#379 23.01.2017 19:39

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Kitaraspäm

hiirimattona wrote:

Tekisi mieli hankkia joku suht hiljainen kombo kotiin. Harmittaa kun en muutama vuosi takaperin ostanut Pignosea kun oli reilusti alle satasella tarjolla. Minulla on sellainen enkunluokan mankka, mutta sen verran äänekäs on se, ettei kerrostaloon viitsi tuoda.

Voxin Tonelabilla mennään, en viitsi naapureita rasittaa. Yksi Twin Reverb on kyllä tuolla työpöydän alla pölyä keräämässä.

Offline

#380 23.01.2017 22:31

armashenrik
Member
Registered: 16.03.2008
Posts: 2,148

Re: Kitaraspäm

kaivoin kaapista vähän käyttämäni EH:n C9 Organ Machine-pedaalin ja kivastihan tää pelittää. tai no osa äänistä aika gagaa, mutta on täs kyll aika ihaniakin ääniä. taidan laittaa seuraaviin treeneihin efektilinjaan ja tadaa meil o herkkäurkumies kitaroiden päällä. Harmi vaan että toi uus Mellotroonisimuloija tuli vast nyt Electro Harmonixilta. jälkikäteen se olisi ollu enemmän mun makuun

Offline

#381 24.01.2017 00:40

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

armashenrik wrote:

kaivoin kaapista vähän käyttämäni EH:n C9 Organ Machine-pedaalin ja kivastihan tää pelittää. tai no osa äänistä aika gagaa, mutta on täs kyll aika ihaniakin ääniä. taidan laittaa seuraaviin treeneihin efektilinjaan ja tadaa meil o herkkäurkumies kitaroiden päällä. Harmi vaan että toi uus Mellotroonisimuloija tuli vast nyt Electro Harmonixilta. jälkikäteen se olisi ollu enemmän mun makuun

no eiku vaihtoon.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#382 24.01.2017 00:55

armashenrik
Member
Registered: 16.03.2008
Posts: 2,148

Re: Kitaraspäm

rc-lungen wrote:
armashenrik wrote:

kaivoin kaapista vähän käyttämäni EH:n C9 Organ Machine-pedaalin ja kivastihan tää pelittää. tai no osa äänistä aika gagaa, mutta on täs kyll aika ihaniakin ääniä. taidan laittaa seuraaviin treeneihin efektilinjaan ja tadaa meil o herkkäurkumies kitaroiden päällä. Harmi vaan että toi uus Mellotroonisimuloija tuli vast nyt Electro Harmonixilta. jälkikäteen se olisi ollu enemmän mun makuun

no eiku vaihtoon.

tai säästän työkkärimasseist. sitten on sinfonia pystys.

Offline

#383 24.01.2017 08:46

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

Saattaa mennä aika muilutukseksi stackatessa.

Oon nyt toisen bändin riveissä soittanut kaverin Jazz Choruksella (yksikanavainen sellanen, 15" elementti) ja ai että sitä cleaniä kun headroomia riittää ja kitara antaa sustainia vaikka loppuiäksi. Nyt on vaan kehittynyt snadi pedaaliongelma sille. Ehkä ens treeneissä kokeilen decidersin pedaalisetupia, mutta veikkaan että se on joka tapauksessa liian raaka. Kuitenkin aika tollasia voimapoppilatuja kuljetaan, niin kahdella särkijällä ois tarkoitus pärjätä, joista toisen olisi tarkoitus olla just kevyempi, lämmin ja silti erotteleva komppisärö ja toisella sit vois vetää tarvittaessa ns. weezeriksi. Rahaahan näitä varten ei oikeastaan ole, joten pitää yrittää pärjätä millä on, lähteä lainailemaan tai oppia kolvaamaan.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#384 24.01.2017 11:26

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

rc-lungen wrote:

Kotikombosta oon unelmoinut vuosikausia. Joku missä ois hyvä clean. Pitäis kai yrittää olla silmäkovana tuolla mussukoissa jos tulis sellanen fenkun champ vastaan. Ois just sopiva. Lunchbox kiinnostaisi myös.

Torilla olisi ollut taas viime viikolla Champ 600 alta satasen ja semmonenhan se passaisi erinomaisesti. Ääntä näissä kyllä riittää vaikka kevyeen treenaukseen. Lunchboxia olen välillä myös miettinyt, mutta uutena nuo maksaa ihan liian paljon.


bzort glorf bööth

Offline

#385 24.01.2017 13:44

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

hiirimattona wrote:
rc-lungen wrote:

Kotikombosta oon unelmoinut vuosikausia. Joku missä ois hyvä clean. Pitäis kai yrittää olla silmäkovana tuolla mussukoissa jos tulis sellanen fenkun champ vastaan. Ois just sopiva. Lunchbox kiinnostaisi myös.

Torilla olisi ollut taas viime viikolla Champ 600 alta satasen ja semmonenhan se passaisi erinomaisesti. Ääntä näissä kyllä riittää vaikka kevyeen treenaukseen. Lunchboxia olen välillä myös miettinyt, mutta uutena nuo maksaa ihan liian paljon.

Noilla Champit menee yleensä erittäin nopeasti kaupaksi, joten kannattanee olla nopea silloin kun niitä on.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#386 26.01.2017 13:45

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

Saan kaverilta elektroniikalla varustetun vanhan landolan lainaan. Kielten korkeus slide-tasoa, joten vire avoimeksi, kitara syliin ja putki kouraan. Siihen tämä vasen käsi pystyy.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#387 11.02.2017 03:02

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

Tänään oli kaverin kaverin väsäämä DOD Overdrive Preamp-klooni testikäytössä. Yllättäen se pelitti vintage ratin jälkeen aika mukavana boosterina. Toi kivasti rouheutta ja karvaa vintage ratista säädetyn kevyen särön päälle. Prototyyppi oli tuunattu diodinvaihtajalla, mutta toivoisin lisäksi vielä tone-potikkaa, mitä rakentaja myös suositteli.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#388 25.02.2017 21:22

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Helkkari mikä myllytys oli eilen. Vahvari huusi ja verta valutin jo ennen soittamista.  icon_razz


bzort glorf bööth

Offline

#389 25.02.2017 22:54

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Kitaraspäm

Tulin ostaneeksi Squier Classic Vibe 60's stratocasterin käytettynä 250e. Melkoinen laatu/hintasuhde minusta, varsinkin kun kaapista löytyi vielä valkoinen plexi ja kampi jonka sai vaihdettua kilpparin tilalle.

Offline

#390 26.02.2017 13:27

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

Noi classic vibe-sarjan stratot on vaikuttaneet ihan kivoilta just erikoisuuksiensa puolesta. 50's stratoissa tais olla sellanen hiton tyylikäs vihreä malli, minkä perään kuolasin jossain välissä ihan huolella.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

Board footer

Powered by FluxBB