#1 07.01.2018 13:39

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Kyseenalaisen hyvyyden levyt, joista ei kuitenkaan raaski luopua

Olen huomannut, että mulla on levyjä, jotka on konseptiltaan, toteutukseltaan tai myös pelkältä sisällöltään samaan aikaan todella hienoja, mahtavia ja friggin awesome, mutta joiden kohdalla on todella hankalaa puhua kuuntelunautinnosta. Kuitenkin näistä tuntuu olevan hankala luopua.

Paraatiesimerkkinä Harry Pussyn Let's build a Pussy, jota en ole vieläkään kuunnellut loppuun asti, koska se lähinnä aiheuttaa fyysistä pahoinvointia, mutta jota pidän kuitenkin aivan älyttömän hyvänä levynä, enkä millään tavoin raaski luopua siitä. Soitin kerran eräälle heilalle, joka oli siitä hyvinkin kiinnostunut, mutta aika pian hän pyysi vaihtamaan. Ja kyseessähän on oikeasti ihan järkyttävän vittumainen levy.

Toinen mikä tulee mieleen on Harry Merryn First Contact, jonka eräs läheiseni halusi välttämättä kustantaa minulle, kun kerroin että eräs tuttu on luopumassa siitä. Todella nerokasta kamaa, mutta samaan aikaan aivan äärettömän häiriintynyttä ja vittumaista musiikkia.

Viimeisin varmaan sitten Tetsuo The iron Manin ääniraita (ykönen ja kakonen samalla LP:llä), joka oli kyllä aivan järkyttävän kovaa disko-industrialia, mutta samaan aikaan äärettömän vitun käppää. Mun unelma on soittaa tätä levyä queer-bileissä, koska sehän menisi siellä aivan täydestä läpi.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#2 07.01.2018 13:48

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Kyseenalaisen hyvyyden levyt, joista ei kuitenkaan raaski luopua

Kiinnostava topsu. En ole kahden ekan Tetsuon musiikkeja kuullut pitkään aikaan, hiljattain mietin että tekis mieli katsoa uudelleen leffat mutta toisaalta pelottaa jos eivät olekaan niin vaikuttavia kuin junnuna.

Tony Conradin Fantastic Glissando on tämmöinen, tosin sen olen myynyt pois mikä harmittaa ja olen miettinyt uudelleen hankkimista, vaikka en pystynyt juuri koskaan kuuntelemaan sitä.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#3 07.01.2018 16:26

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Kyseenalaisen hyvyyden levyt, joista ei kuitenkaan raaski luopua

En täysin samaistu ilmiöön. Paljon on musiikkia, jota arvostan että joku en semmosta tehny, mutta jos ei sitä oikeesti tule kuunneltua niin en mä sitä "palkinnoksi" hanki.

Offline

#4 07.01.2018 17:39

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Kyseenalaisen hyvyyden levyt, joista ei kuitenkaan raaski luopua

Mulla tätä edustaa lähinnä välityöt joltain hyvältä artistilta.

Offline

#5 07.01.2018 20:00

ba
Member
Registered: 10.06.2017
Posts: 1,563
Website

Re: Kyseenalaisen hyvyyden levyt, joista ei kuitenkaan raaski luopua

KZ wrote:

En täysin samaistu ilmiöön. Paljon on musiikkia, jota arvostan että joku en semmosta tehny, mutta jos ei sitä oikeesti tule kuunneltua niin en mä sitä "palkinnoksi" hanki.

sama täällä. esim. radiopuhelimet on sellanen. toki moni muukin, tuo nyt vaan hyppäs ekana mieleen.

Offline

#6 07.01.2018 20:18

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Kyseenalaisen hyvyyden levyt, joista ei kuitenkaan raaski luopua

ba wrote:
KZ wrote:

En täysin samaistu ilmiöön. Paljon on musiikkia, jota arvostan että joku en semmosta tehny, mutta jos ei sitä oikeesti tule kuunneltua niin en mä sitä "palkinnoksi" hanki.

sama täällä. esim. radiopuhelimet on sellanen. toki moni muukin, tuo nyt vaan hyppäs ekana mieleen.

Mun mielestä tässä haetaan takaa vähän eri juttua kuin sitä, että arvostaa jotain artistia ja sen takia pitää levyä hyllyssä. Eikä tämä ole mikään guilty pleasures -juttu myöskään. Harry Pussyn Let's Build ja Conradin Fantastic Glissando on hyviä esimerkkejä - en yleensä sano, että jonkun musiikin kuuntelu on vaikeaa, mutta noiden kummankaan kuuntelu ei ole varsinaisesti mikään nautinto. Ja silti niissä on jotain tosi kiehtovaa. Vaikka niitä ei välttämättä tulisi kuunneltuakaan.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#7 07.01.2018 21:31

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kyseenalaisen hyvyyden levyt, joista ei kuitenkaan raaski luopua

Joo, nyt ei ole kyse sellasesta "Circle teki levyn josta en tykkää"-tyyppisestä tilanteesta. Luppis kiteytti aika hyvin ton Let's build a Pussyn kohdalla, mitä ajoin takaa. Levyn idea ja toteutus on usealla tasolla niin nerokas, että haluan omistaa tuon levyn. Tähän vielä siis, että "arvostamisen" ja "fanittamisen" välillä on selkeä raja. Esim. taiteen puolella fanitan armashenrikin tekemiä juttuja ihan täysillä, vaikka ne on ihan vitun raivostuttavaa ja hankalaa katseltavaa ja se on täysin eri juttu kuin "arvostan tätä mutta en tykkää".

Toki voi myös jutella levyistä, jotka häilyy oman esteettisen näkemyksen rajamailla ja noi muut esimerkit, nimenomaan just Tetsuo Soundtrack, meni siihen suuntaan. Huonouden estetiikka, so bad it's actually good jne. Nimenomaan industrialin ja itse asiassa kaiken syntetisaattorimusiikin puolella toi "käppäsyys vs. esteettisesti miellyttävä" kahtiajako on mun mielestä kiinnostava ilmiö.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#8 07.01.2018 22:20

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Kyseenalaisen hyvyyden levyt, joista ei kuitenkaan raaski luopua

Luppakorva sikailee taas wrote:
ba wrote:
KZ wrote:

En täysin samaistu ilmiöön. Paljon on musiikkia, jota arvostan että joku en semmosta tehny, mutta jos ei sitä oikeesti tule kuunneltua niin en mä sitä "palkinnoksi" hanki.

sama täällä. esim. radiopuhelimet on sellanen. toki moni muukin, tuo nyt vaan hyppäs ekana mieleen.

Mun mielestä tässä haetaan takaa vähän eri juttua kuin sitä, että arvostaa jotain artistia ja sen takia pitää levyä hyllyssä. Eikä tämä ole mikään guilty pleasures -juttu myöskään. Harry Pussyn Let's Build ja Conradin Fantastic Glissando on hyviä esimerkkejä - en yleensä sano, että jonkun musiikin kuuntelu on vaikeaa, mutta noiden kummankaan kuuntelu ei ole varsinaisesti mikään nautinto. Ja silti niissä on jotain tosi kiehtovaa. Vaikka niitä ei välttämättä tulisi kuunneltuakaan.

Luulen ymmärtäväni pointin, mutta viittaan silti edelliseen lausuntooni. Ei sillä että olis väärin omistaa levyjä joita ei juurikaan kuuntele. Koska levyjä on muutenkin liikaa, hankkiudun herkästi eroon semmosista jotka tuntuu pragmaattisessa mielessä "turhilta".

Offline

#9 08.01.2018 12:28

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Kyseenalaisen hyvyyden levyt, joista ei kuitenkaan raaski luopua

rc-lungen wrote:

Viimeisin varmaan sitten Tetsuo The iron Manin ääniraita (ykönen ja kakonen samalla LP:llä), joka oli kyllä aivan järkyttävän kovaa disko-industrialia, mutta samaan aikaan äärettömän vitun käppää. Mun unelma on soittaa tätä levyä queer-bileissä, koska sehän menisi siellä aivan täydestä läpi.

Just ostin tämän  biggrin

Tämähän on just sitä mitä pitääkin!

Last edited by Tomsk (08.01.2018 12:39)


Sent from my iPhone 16

Offline

#10 08.01.2018 12:39

ba
Member
Registered: 10.06.2017
Posts: 1,563
Website

Re: Kyseenalaisen hyvyyden levyt, joista ei kuitenkaan raaski luopua

hmm. ehkä taas hieman asian vierestä, mutta toisaalta mieleni tekisis hankkia Mana Manan Totuus Palaa LP, koska sitä tuli kuunneltua nuorena paljon, ja siitä kovasti pidin - ja siis pidän siitä yhä, mielettömän hyvä levy - mutta enää tuskin sitä jaksaisin kuunnella.

Kollaa Kestää Kokonaan cd on lojunut kokoelmissa vuosikausia, ilman halua luopua siitä vaikken sitä enää edes kuuntele, syystä että sen vain haluaa pitää eikä myydä (tämä lähempänä topicin  ihannetta) / tunneside; muistot nuoruudesta; kunnioitus.

Offline

#11 22.10.2018 18:39

Kulli
Member
From: seläs
Registered: 08.05.2017
Posts: 384

Re: Kyseenalaisen hyvyyden levyt, joista ei kuitenkaan raaski luopua

omistan aika paljon paskaa musaa mut en oo myynyt ikinä yhtään levyä pois.


katsokaa tämän nuoren taiturin ooooiiii näittekö minkä maalin kaveri iskee!

Offline

#12 22.10.2018 20:11

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Kyseenalaisen hyvyyden levyt, joista ei kuitenkaan raaski luopua

Buffalo Tomin ne pari "hyvää".


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB