#1 25.11.2009 12:58

Rukoile kuolemaa
Member
From: Äijjälä
Registered: 26.07.2009
Posts: 2,028

Suuri "DJ"-formaattisota

Eli jatkoa tuolta dj-kopilta.
Itse suosin makseja, koska niissä on paras ääni. Joskus maksilla oleva versio kappaleesta on liikaa venytetty ja vanutettu, silloin formaattina seiska. Jos ei ole mahista valita näiden kahden välillä, niin sitten cd (jos remasteroitu) ja vikana vaihtoehtona LP.  Tää ihan vain sen vuoksi, että LP:llä on usein niin suttuiset soundit, että isommassa/hälyisemmässä tilassa/paskemmilla kamoilla soitettuna skobeista kuuluu pelkkää pihinää.
Jos oon istumassa puistossa ja juon kaljaa, soitan mp3:a (jos en ole jaksanut roudata vextaxia messiin).
Jos joku sanoo, että formaatilla ei ole mitään väliä, niin se on hänen mielipiteensä. Se on ihan samallainen mielipide, kuin esim. se pukeutuuko mieluummin johonkin tarjoustalosta ostettuihin kledjuihin kuin johonkin vähemmän vaatimattomampiin. Eli pitkälti fiiliskysymys.


vittu et tiennyt kenelle vittuilit, mutta vittu tiedät sen nyt

Offline

#2 25.11.2009 13:50

Kiiminkijoen rantatörmä
HOT DOG STUFFED CRUST PIZZA
Registered: 16.06.2005
Posts: 15,103

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

Laitan mikin rahisevan läppärin viereen, jossa spotify auki.

Offline

#3 25.11.2009 13:54

Rukoile kuolemaa
Member
From: Äijjälä
Registered: 26.07.2009
Posts: 2,028

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

cunt basic


vittu et tiennyt kenelle vittuilit, mutta vittu tiedät sen nyt

Offline

#4 25.11.2009 13:57

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

No ensisijaisesti mä kuuntelen musaa, sen jälkeen formaattia. Hankin toki itse enempi vinyyliä ku cd:itä. Onhan vinyyli lp:n hipelöinti hauskaa, näyttääkin hyvältä.

Ottaa vaan oikeasti vähän vaikeasti se tiettyjen tahojen cd-vastaisuus, siis että ei vittu voi ostaa jotain suosikkibändinsä levyä jos se ilmestyy vain cd:nä... Kun yleensä perusteluna on vielä se, että vinyyli on soundillisesti parempi. Kummassakohan formaatissa on enemmän soundillisia rajoituksia. Tottakai vinyyli kuulostaa eläväisemmältä, mutta voihan sen cd:n masteroida vinyylin kautta jolloin saa sen pienen neulan rahinan siihen mukaan. Eli ei se o formaatin vika jos joku paska bändi tekee paskan kuuloisen levyn.

No joo, mut. 10" on kunkku. Mukavan harvinainen, täydellisen kokoinen. Ja pituinen! Bändin pitää oikeasti miettiä, että mitä biisejä sille pistää! 7" ja 12" aika tasoissa, molemmissa hyvät puolet. Viime aikoina tullut kuunneltua seiskoja tosi paljon.

Kassut kunniaan kans!! Varsinkin kaikki pörinä ja noise kuulostaa kassulta fiilisteltynä paremmalta.


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#5 25.11.2009 14:07

Rukoile kuolemaa
Member
From: Äijjälä
Registered: 26.07.2009
Posts: 2,028

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

Joo, siis sen verran vielä selvennystä, että kyse on "DJ-soittoon" tarkoitetuista formaateista.


vittu et tiennyt kenelle vittuilit, mutta vittu tiedät sen nyt

Offline

#6 25.11.2009 14:11

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

Noi voi perse  :x


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#7 25.11.2009 14:14

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

Mut se on kyllä totta, että monasti vinyyliälpyiltä soitettuna se soundi on aikamoista kihinää baareissa, ja saa leikkiä koko ajan eq:n kanssa että kuulostas fiksulta.

Mut kyl mä silloin harvoin kun levyjä soittelee niin raahaan n. puolet ja puolet vinyyliä ja cd:tä. Aika paljon 7":a.


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#8 25.11.2009 14:15

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

Ja mä aika harvoin soitan semmosta musaa mistä on ilmestyny mitään extended version urpomix 12":ia  icon_cool


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#9 25.11.2009 14:19

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

ainaku oon yrittäny ottaa pelkkiä seiskoja mukaan soittaakseni, tokihan tämä on johonkin maksiin kaatunu ja homma lähteny sit käsistä. niinq tainted love tms. mut yleensäpä väittäsin että ei sitä eroa formaattien välillä huomaa noissa kekkereissä, eli ihanvitunsama. harmi kyllä vaan että monessa tapauksessa maksilla on se parempi versio, seiskat on niin näbärän kokosia.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#10 25.11.2009 14:20

Rukoile kuolemaa
Member
From: Äijjälä
Registered: 26.07.2009
Posts: 2,028

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

janne m. wrote:

Ja mä aika harvoin soitan semmosta musaa mistä on ilmestyny mitään extended version urpomix 12":ia  icon_cool

vika on kyllä täysin sussa  icon_lol


vittu et tiennyt kenelle vittuilit, mutta vittu tiedät sen nyt

Offline

#11 25.11.2009 14:23

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

Rukoile kuolemaa wrote:

[quote:35af2b6ebd="janne m."]Ja mä aika harvoin soitan semmosta musaa mistä on ilmestyny mitään extended version urpomix 12":ia  icon_cool

vika on kyllä täysin sussa  icon_lol[/quote:35af2b6ebd]

Vika on levybisneksessä. Norjalaisen pierulevyn 12" -versiota odotellessa   icon_cool


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#12 25.11.2009 15:16

Joe Caligula
Member
Registered: 10.04.2008
Posts: 3,305

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

Musta on mukava että nähdään vähän vaivaa...

Silloin harvoin kun tulee soiteltua dj-hommissa niin tosta vinyylilevyjen näpräämisestä känässä saa jotain hubia, toisin kuin jonkun tietsikan hinkkaamisesta...

Musta on myös mukava nähdä sellainen hyvää musaa soittava old skool levylasse helmiensä kanssa toisin kuin joku tietokone mixsaus akro baatti..


Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.

No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.

Offline

#13 25.11.2009 15:37

Rukoile kuolemaa
Member
From: Äijjälä
Registered: 26.07.2009
Posts: 2,028

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

mainos toimisto akro baatti.


vittu et tiennyt kenelle vittuilit, mutta vittu tiedät sen nyt

Offline

#14 25.11.2009 15:45

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

janne m. wrote:

Mut kyl mä silloin harvoin kun levyjä soittelee niin raahaan n. puolet ja puolet.

About tälleen itselläkin, ehkä enemmän kallistuu kuitenkin cd:n puolelle, kun tää vinyylifetissi iski vasta vanhemmalla iällä.


Sent from my iPhone 16

Offline

#15 25.11.2009 15:47

Joe Caligula
Member
Registered: 10.04.2008
Posts: 3,305

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

^^Ofkoos!

Asiaan; ainakin tuolla Korjaamolla älppärit muuten soi ihan hyvin, että saattaa joskus johtua kamoistakin..


Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.

No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.

Offline

#16 25.11.2009 16:09

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

Soitan ainoastaan ipod shufflella.


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#17 25.11.2009 16:09

Rukoile kuolemaa
Member
From: Äijjälä
Registered: 26.07.2009
Posts: 2,028

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

[quote:f3a528139e="Joe Caligula"]^^Ofkoos!

Asiaan; ainakin tuolla Korjaamolla älppärit muuten soi ihan hyvin, että saattaa joskus johtua kamoistakin..[/quote:f3a528139e]

Ja älppäreidenkin soundissa on valtavia eroja.


vittu et tiennyt kenelle vittuilit, mutta vittu tiedät sen nyt

Offline

#18 25.11.2009 16:23

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

[quote:3a910845cd="Rukoile kuolemaa"][quote:3a910845cd="Joe Caligula"]^^Ofkoos!

Asiaan; ainakin tuolla Korjaamolla älppärit muuten soi ihan hyvin, että saattaa joskus johtua kamoistakin..[/quote:3a910845cd]

Ja älppäreidenkin soundissa on valtavia eroja.[/quote:3a910845cd]

No nimenomaampa näin. Varsinkin pienkustanteissa saattaa olla kehnoa kaiverrusta, levyjä ei ehkä edes ole kunnolla masteroitu, taajuudet päin pyllyä jne. Vinyylissä ääriharvoin kaiverrus tekee mitään hyvää paskalle masterille, päinvastoin lähes järestään vetää sen huonommaksi mikä sit korostuu ku soittaa baarissa musaa lujempaa ku kotona.


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#19 25.11.2009 16:54

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

Siis se "mitä väliä?" -kysymykseni tuolla keikkaosastolla oli ihan vilpitön, eikä missään vittuilumielessä kysytty. Huomasin vasta nyt, että perusteluja on kerätty tänne puolelle.

Soitin CD:litä joskus vuosituhannenvaihteen tienoilla. Osa jopa kokoelmia tai kaverilta lainattuja. icon_biggrin Tauon jälkeen soittelin viime vuosina läppäriltä oggeja tai ämpeekolmosia. Nyt en enää tee dj-juttuja, VAIKKA KOKO AJAN PYYDELLÄÄN icon_biggrin, kun ei oo mitään inspiraatiota. Oisko tytöt sitten vieläkin niin harvinaisia, että kelpaa paskempikin dj.


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#20 25.11.2009 17:01

Rukoile kuolemaa
Member
From: Äijjälä
Registered: 26.07.2009
Posts: 2,028

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

^no tyttöjä on yleensä mukavampi katella kuin jotain väsynyttä levyrunkkaria. Mutta joo, eipä ole DJ:n "tasolla" suoranaista merkitystä sen suhteen, mitä formaattia käyttää. Olen vain huomannut, että pahimmilta pelleitä se musa tuppaa nykyään tulemaan läppäriltä ja niin tulee tietysti kaikkein parhaimmiltakin. huonon dj:n kohdalla tää saattaa meinata sitä, että esim. vaihtoja tulee vitusti liikaa, kun tietsikalla noi onnistuvat smoothisti ilman sen kummempaa mikseustaitoa. Old Skool on kuitenkin se mitä pitää kunnioittaa tässäkin asiassa. EI VOE MITÄÄN.


vittu et tiennyt kenelle vittuilit, mutta vittu tiedät sen nyt

Offline

#21 25.11.2009 17:04

Rukoile kuolemaa
Member
From: Äijjälä
Registered: 26.07.2009
Posts: 2,028

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

"Tytöt" tuo myös mestoille tyttökavereitaan, jotka eivät kehtaa olla joraamatta, vaikka millaista paskaa tulisi tuutista ja joraami nenhan johtaa yleensä banohommiin as you all know.


vittu et tiennyt kenelle vittuilit, mutta vittu tiedät sen nyt

Offline

#22 25.11.2009 17:08

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

Rukoile kuolemaa wrote:

"Tytöt" tuo myös mestoille tyttökavereitaan, jotka eivät kehtaa olla joraamatta, vaikka millaista paskaa tulisi tuutista ja joraami nenhan johtaa yleensä banohommiin as you all know.

Näin peuk


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#23 25.11.2009 18:00

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

nyyli ja cd. onhan noita seiskoja ja maxeja helpompi soittaa, kuin lp:tä. tuosta kihinästä on paha mennä sanomaan, sen verran lyhyt ura takana. cd nyt on vaan aika tylsä soittaa, mutta toisinaan niitä kovimpia bileraitoja ei vaan nyyliltä tahdo löytyä, enkä itse ainakaan oo hirveänkään puristinen cd:n suhteen. nyyliä nyt vaan on kivempi käsitellä ja itse ainakin ostan sitä useammin kuin cd:tä.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#24 25.11.2009 19:51

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

joku cd-dekkien roudaaminen soittomestoille nyt on ihan turhaa. jos haluu soittaa digitaalista, sama pistää se mp3-soitin kiinni siihen mikseriin. vinyyliä "on kiva soittaa" jeejee ja vielä kivempi roudata.

aani.gif


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#25 26.11.2009 12:42

suomenajokoira
Member
Registered: 05.03.2009
Posts: 3,537

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

En tiiä mistä tässä nyt soditaan. Mutta joo omat levyt on noin 90 prosenttisesti 12" EP:tä (ja noin 80 prosenttisesti teknoa). En ole vielä löytänyt sellaista syytä siirtyä digitaalisiin formaatteihin mikä kumoaisi vinyylien keräämisen ja pläräämisen hauskuuden. Tottakai jollekin jatkuvasti keikkailevalle deejiille tarpeeksi hyvä syy voi olla se että välttyy levyjen kantamiselta, ja että kaikki biisit on aina mukana. Ite soitan niin harvoin missään että on ihan kiva ettiä levyjä ja suunnitella mitä ottaa mukaan ja mitä ei. Sitäpaitsi se tuntuu aika tylsältä että kaikki levyt ois aina mukana.

Sen periaatepäätöksen olen tehnyt että jos joskus alan soittaa musiikkia digimuodossa niin mihinkään seratoon ja vastaaviin en koske, vaan sitten painetaan rehellisesti autosyncciä läppäristä eikä leikitä levyjensoittoa.


Valitettavasti on käynyt rosvo.

Offline

#26 05.04.2019 14:04

ray charlz
niin läski äijä
From: norf norf
Registered: 14.08.2010
Posts: 4,207

Re: Suuri "DJ"-formaattisota

youtube to mp3 converter


katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB