#1 07.10.2019 19:32

Rukoile kuolemaa
Member
From: Äijjälä
Registered: 26.07.2009
Posts: 2,029

25.10. Pappi Punkkari Anarkisti ensi-ilta Käpylässä

Pappi. Punkkari. Anarkisti. (Yle 2019, kesto 27 min) -dokumenttielokuvan ensi-ilta Cactuksessa 25.10. Mäkelänkatu 91. Tapahtuma alkaa klo 19:00

Olli Laineen ohjaama henkilökuva nuoresta naispapista yhdistää sulavasti kristillisen anarkismin ja hardcore-punkin. Elokuvan päähenkilö Nuusa Parkkinen tekee työtään täydellä sydämellä, harrastaa punk-musiikkia ja on aatteiltaan vannoutunut anarkisti. Nuusa laulaa Seurat-nimisessä bändissään hardcore-versioita virsistä.

Kajaanissa työskentelevän Nuusan elämä on ajoittain ristiriitaista. Kaikkien seurakuntalaisten ei ole helppoa hyväksyä naispapin elämäntapaa ja synkkinä hetkinä ympäristönpaine ja Nuusan saama palaute horjuttavat omaakin uskoa: "Sitä miettii vaan että mitä helvettiä... Mikä järki? Mitä mä täällä teen? Miksi mä täällä oon? Mitä annettavaa mulla voi olla?"

Elokuva seuraa, onnistuuko Nuusa sovittamaan erilaiset maailmansa aikana, jolloin pappeus on voimakkaassa murroksessa?

Elokuvassa nähdään paljon otteita vuoden 2018 Hässäkkäpäiviltä Oulusta, jossa nähdään mm. otteita TRYERin ja MOFETRONin keikoista. Lisäksi Oulun legendaarisen Ykän Pubin menoa on taltioitu maaliskuussa 2019
Elokuvassa kuullaan em. yhtyeiden lisäksi myös Bad Jesus Experiencen musiikkia.

Tapahtuma alkaa klo 19:00. Elokuvan lisäksi elokuvan tekijät ovat tavattavissa ja he puhuvat dokumentin tekemisestä, samoin paikalla on tietysti Nuusa Parkkinen, jonka yhtye esiintyy samana iltana virallisella jatko-klubilla.

Ikärajattomaan tapahtumaan on vapaa pääsy. Ikärajlalliselle (K-18) jatkoklubille myydään erikseen lippuja ensi-iltatapahtuman jälkeen.


vittu et tiennyt kenelle vittuilit, mutta vittu tiedät sen nyt

Offline

#2 07.10.2019 19:41

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: 25.10. Pappi Punkkari Anarkisti ensi-ilta Käpylässä

Dokumentti kiinnostaa, mutta en ole Helsingissä tuolloin. Pitääpä katsoa joskus televisiosta tai sitten muualta.


bzort glorf bööth

Offline

Board footer

Powered by FluxBB