#1 20.12.2015 13:21

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Uudempi suomijatsi

Tänään kuunnellu tuota Tampon tokaa albumia Vaiston varassa ja tuli mieleen, että perustanpa tämmösen topikkin missä voi näistä jutuista puhua ettei tartte jokaselle ryhmälle omaa topikkia tai jotain. Emmä tiiä, kuhan nyt vaan.

Mut siis tää Tampo. Hyvä levy, monenlaista ja kaikenlaista. Välillä tulee Kustin haitaritouhuista mieleen joku zydeco, välillä on tommosta niinku dubbia, ehkä vähän jotain nuevo tangoo ja sit on tuota etiopian jatsi -osastoa ja myös on ihan vaan tykitystä ja sekoilua (esim. Canis Lupus tuokio 1 & 2 on niinku joku Astro Can Caravanin sekoilujami ja todella jees).

Se yllätti, kun olin levyn jo pariin kertaan kuunnellut ja sitten vasta lukaisin kansilipareen, että näistä tän levyn biiseistä on aika moni ihan vaan Kustin sooloja, en olis uskonut. No joo, tykkään tuosta sen urkusoundista ihan hitosti, se on kyllä nannaa. Haitarin kanssa on välillä vähän niin ja näin, se tulee joskus turhan töksähdellen ja alkaa ehkä vähän kyllästyttää, kun se haitari on kumminkin sit useimmiten aika pinnassa tossa soundimaailmassa ja silleen. Että kaipaisin vähän enemmän svengiä siihen soittoon tai jotain, semmosta pelimannipöhinää.

Tällä levyllä on noitten Vuorisen Kustin sooloraitojen lisäksi soittelemassa tota "tän skenen" tavallista jengiä, eli esim. Dassum, Nuutti Vapaavuori, Simo Laihonen ja mitä näitä nyt on. Helmi julkas ja hyvä levy on, suosittelen.


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#2 20.12.2015 15:12

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Uudempi suomijatsi

Uusi Tampo kuulematta mutta ensimmäisestä pidin.

Teemu Åkerblom Quartet on kiinnostava uudehko ryhmä. Pääpaino hyvillä biiseillä. Levy ostamatta koska vähän ärsyttää nämä 25e hinnat. Mutta kattoos ny.

Offline

#3 20.12.2015 15:41

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Uudempi suomijatsi

Uudet housut ja paita wrote:

Teemu Åkerblom Quartet on kiinnostava uudehko ryhmä. Pääpaino hyvillä biiseillä. Levy ostamatta koska vähän ärsyttää nämä 25e hinnat. Mutta kattoos ny.

Kuuntelin soundcloudista noita klippejä. Hyvältähän toi kuulosti, mut tais olla kuitenkin siinä määrin tavanomaista, että tuskin viitsin sijoittaa rahaa levyyn.

Tuolla facebookin puolella huomasin, että Eki Joutsenolta olis tullu/tulossa uus levy taas, mut en löytäny infoa että kuka julkasee. Dassum vai Karkia? Eipä sillä, en oo tota Duetstoryakaan ehtiny vielä kunnolla sisäistää joten mikäs kiire tässä.


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#4 21.12.2015 12:25

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,258
Website

Re: Uudempi suomijatsi

Ekaa Tampoa kuuntelin spotifysta ja oli kivaa musaa. Ehkä tuohon kaipaisi vielä jotain vaihtelua dominoivan haitarin rinnalle..

Dalindeon Kallio -levyä diggailin pari vuotta sitten. Toi on semmosta kevyempää jazz-swing-rautalankaosastoa.

Yleisesti ottaen en tiedä juuri mistään mitään.

Offline

#5 24.06.2016 22:00

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Uudempi suomijatsi

Tänään muutaman kerran kuunnellut pienen tauon jälkeen Hot Herosin Fill Up With Old Time Salvationin. Tossa aiemmin keväällä en oikein päässy tähän sisälle, oli aina semmonen fiilis että hyvinhän nää vetää mut ei oikeen mitään sisältöä tässä ja kuulostaa silleen geneeriseltä mut nyt naksahti palikat paikoilleen ja täähän on parhaimmillaan ihan hiton hyvä. Aylerin henki on vahvasti läsnä ja esim. joku Making a Killing on todella namia paukutusta. Diggaan.


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#6 30.12.2016 22:23

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Uudempi suomijatsi

Jaahas, taitaa olla vuoden paras jatsilevy tää Pepa Päivisen & Good Romansin Tadpoles. Intensiivistä mut samalla tosi ilmavaa, menemättä kuitenkin minkään ambienssilepsuilun puolelle. Välillä tulee jotain sellaisia assosiaatioita et ai tää on tätä mut sit ne kumminkin samantien karkaa jonnekin ihan muualle ja välttelee määrittelyitä. Ja toi yleinen soundimaailma tällä levyllä: jossain toisessa yhteydessä vois olla tosi tympeetä, mut toimii näitten tyyppien käsissä ihan hiton hienosti. Puhaltimet+kitara+rummut -trio, vapaata improilua, jos sanoo että välillä nitkutetaan ja välillä humistaan niin se ei kerro yhtään mitään siitä mitä tää oikeesti on joten en sano. Kantsii kuunnella ite.


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#7 30.12.2016 22:45

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Uudempi suomijatsi

En ole vielä tuota levyä kuullut, mutta mainio triohan tuo.

Mikko Innanen 10+:n 10" on yksi hienoimpia viime vuosien suomijatsijuttuja. Menis ihan läpi jonain Blue Note aikakauden Jazz Messengers levynä, mutta ei toisaalta kuulosta miltään vanhan kertaukselta. Täydelliset soundit kans.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#8 30.12.2016 22:52

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Uudempi suomijatsi

Luppakorva sikailee taas wrote:

Mikko Innanen 10+:n 10" on yksi hienoimpia viime vuosien suomijatsijuttuja. Menis ihan läpi jonain Blue Note aikakauden Jazz Messengers levynä, mutta ei toisaalta kuulosta miltään vanhan kertaukselta. Täydelliset soundit kans.

toi pitäis varmaan hankkia kuunteluun


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#9 30.12.2016 22:59

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Uudempi suomijatsi

bernardblack wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:

Mikko Innanen 10+:n 10" on yksi hienoimpia viime vuosien suomijatsijuttuja. Menis ihan läpi jonain Blue Note aikakauden Jazz Messengers levynä, mutta ei toisaalta kuulosta miltään vanhan kertaukselta. Täydelliset soundit kans.

toi pitäis varmaan hankkia kuunteluun

Tosta levyn alotusbiisi:


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#10 30.12.2016 23:08

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Uudempi suomijatsi

Luppakorva sikailee taas wrote:
bernardblack wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:

Mikko Innanen 10+:n 10" on yksi hienoimpia viime vuosien suomijatsijuttuja. Menis ihan läpi jonain Blue Note aikakauden Jazz Messengers levynä, mutta ei toisaalta kuulosta miltään vanhan kertaukselta. Täydelliset soundit kans.

toi pitäis varmaan hankkia kuunteluun

Tosta levyn alotusbiisi:

no joo, kylläpä kuulosti tosi hyvältä ja enpä oo pitkään aikaan törmänny noin mainioon jatsipianoiluun eli ostoslistalle tää nyt


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#11 30.12.2016 23:13

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Uudempi suomijatsi

Ja mainitaan tässä, että noi muut Karkia mistikan tän vuoden jatsilevyt Hot Heroesia ja tota Tadpolesia lukuunottamatta ei nyt oikein meikällä ottanut tuulta alleen. Sitä Ghatikaa esim. on vissiin kovasti kehuttu mut enpä tiiä, mä en vaan jostain syystä saanut siitäkään sillai otetta. Kuulostaa hyvältä mut kun levy loppuu niin en muista mitään kuulemastani. Oma vika varmaan. Harmitti ku jäi se sibeliusmuseon livekeikka välistä, olis ehkä voinu "avata" tota hommaa.


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#12 30.12.2016 23:27

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Uudempi suomijatsi

bernardblack wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:
bernardblack wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:

Mikko Innanen 10+:n 10" on yksi hienoimpia viime vuosien suomijatsijuttuja. Menis ihan läpi jonain Blue Note aikakauden Jazz Messengers levynä, mutta ei toisaalta kuulosta miltään vanhan kertaukselta. Täydelliset soundit kans.

toi pitäis varmaan hankkia kuunteluun

Tosta levyn alotusbiisi:

no joo, kylläpä kuulosti tosi hyvältä ja enpä oo pitkään aikaan törmänny noin mainioon jatsipianoiluun eli ostoslistalle tää nyt

Jep hienoja teemoja ja vaikka mitä mutta toi Kantosen pianonsoitto oli mulle se eka että no niin nyt on kova meno.

Karkian levyistä: Hot Heros CD on hieno ja taitava kokonaisuus, mutta ehkä vähän vaivas sama ku sulla noissa muissa että en loppujen lopuksi muista siitä paljoakaan. Vaatii varmaan vaan lisäkuuntelua. komian kuuloista soittoahan sillä on. Sen sijaan Ghatikalla ja Tapio & Tuomen duolevy teki muhun ison vaikutuksen, vahva tunnelma molemmissa.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#13 31.12.2016 15:27

artsy
Member
From: Tampere
Registered: 19.10.2005
Posts: 2,171
Website

Re: Uudempi suomijatsi

Hienolta kuulostaa! Harmi vaan että itse en pidä isoista ensembleistä enkä pianojazzista! Eli vähän niinku siihen kaatuu omalta osaltani tämä..


let me fall out of the window
with confetti in my hair

Offline

#14 31.12.2016 16:09

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Uudempi suomijatsi

^Hienolta kuulostaa pianojazz mutta koska et tykkää pianojatsista niin siihen kaatuu 017

Offline

#15 31.12.2016 22:32

artsy
Member
From: Tampere
Registered: 19.10.2005
Posts: 2,171
Website

Re: Uudempi suomijatsi

Ööh tota kyllähän se nyt kai on ihan selvää että on helvetisti hienoa musaa mistä ei vaan itse satu pitämään? Onhan toi 10+ nyt objektiivisesti helvetin hienoa musaa, ei vaan sattuneista syistä kolise mulle.


let me fall out of the window
with confetti in my hair

Offline

#16 25.04.2020 11:16

Harry der geile Karnickel
supergeil
From: Agricultural center
Registered: 13.02.2010
Posts: 500

Offline

#17 25.04.2020 11:19

Harry der geile Karnickel
supergeil
From: Agricultural center
Registered: 13.02.2010
Posts: 500

Offline

#18 25.04.2020 12:28

Harry der geile Karnickel
supergeil
From: Agricultural center
Registered: 13.02.2010
Posts: 500

Re: Uudempi suomijatsi

Yömiehellä on tieten enempi muusikoita ja siten monipuolisemman kuuloinen. Yllättäen oli lauluakin. Oispa riippumatto ja lämmin kesäilta että kuuntelis tätä ja pörriäisiä

Offline

#19 19.11.2020 20:56

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Uudempi suomijatsi

Jos joltakin on mennyt ohitse niin Tampolta on tullu viime vuonna livelevy. On ihan jees.


Tuanoi saatana.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB