#121 10.08.2016 13:38

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Unohdettu suomi-rock

psykokarkki wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:
Kalossimies wrote:
Uudet housut ja paita wrote:
psykokarkki wrote:

UHJP-äiä vois tästä kertoa enemmänkin icon_cool

Jonain päivänä tulen vielä myymään sinulle tämän LP:n, ihan vain tiedoksi.

Onkos tämä vielä myynnissä ja onko korvamerkitty Hantalle vai oliko vain hassuttelua, nääs kiinnostaisi huig

Hanttaa ei vissiin kiinnostanut, pistetään sulle. Joku 7" löytyy kans.

Noi Raine Salon livepätkät on ihan törkeen hyviä!

kyllähän toi ujosti kiinnostais, mutta kalossimies saakoon mun puolesta ff

No ihan miten vaan, jos tällä diilillä mennään, niin laitan YV!


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#122 14.08.2016 19:21

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Unohdettu suomi-rock

Kalossimies wrote:
psykokarkki wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:
Kalossimies wrote:
Uudet housut ja paita wrote:
psykokarkki wrote:

UHJP-äiä vois tästä kertoa enemmänkin icon_cool

Jonain päivänä tulen vielä myymään sinulle tämän LP:n, ihan vain tiedoksi.

Onkos tämä vielä myynnissä ja onko korvamerkitty Hantalle vai oliko vain hassuttelua, nääs kiinnostaisi huig

Hanttaa ei vissiin kiinnostanut, pistetään sulle. Joku 7" löytyy kans.

Noi Raine Salon livepätkät on ihan törkeen hyviä!

kyllähän toi ujosti kiinnostais, mutta kalossimies saakoon mun puolesta ff

No ihan miten vaan, jos tällä diilillä mennään, niin laitan YV!

Kuis tää? Löysin kans sen 7":n. Hemmetti ku tästä on vaikee tulkita että ollaanko tässä asialla vai asian vieressä. Toi "Suomen pitää olla Suomi" on tota jo aika sakea biisi.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#123 16.08.2016 15:42

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Unohdettu suomi-rock

Suomipunkin varhaishistoria uusiksi – 39 vuotta sitten äänitetty single julkaistaan vihdoin

Hiljaiset Levyt julkaisee Uutiset ja sää -yhtyeen seiskatuumaisen, jolla kuullaan jo heinäkuussa 1977 tallennettu Damned-cover New Rose sekä syksymmällä tallennettu Muumi Muumi (Moog Konttisen suomentama Mony Mony). Molemmat ovat tähän mennessä pysyneet arkistojen kätköissä.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#124 22.08.2016 16:10

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Unohdettu suomi-rock

Luppakorva sikailee taas wrote:
Kalossimies wrote:
psykokarkki wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:
Kalossimies wrote:
Uudet housut ja paita wrote:
psykokarkki wrote:

UHJP-äiä vois tästä kertoa enemmänkin icon_cool

Jonain päivänä tulen vielä myymään sinulle tämän LP:n, ihan vain tiedoksi.

Onkos tämä vielä myynnissä ja onko korvamerkitty Hantalle vai oliko vain hassuttelua, nääs kiinnostaisi huig

Hanttaa ei vissiin kiinnostanut, pistetään sulle. Joku 7" löytyy kans.

Noi Raine Salon livepätkät on ihan törkeen hyviä!

kyllähän toi ujosti kiinnostais, mutta kalossimies saakoon mun puolesta ff

No ihan miten vaan, jos tällä diilillä mennään, niin laitan YV!

Kuis tää? Löysin kans sen 7":n. Hemmetti ku tästä on vaikee tulkita että ollaanko tässä asialla vai asian vieressä. Toi "Suomen pitää olla Suomi" on tota jo aika sakea biisi.

Joku on nyt tainnut unohtaa tämän suomi-rock -levyn  biggrin


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#125 29.08.2016 21:03

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Unohdettu suomi-rock

Luppakorva sikailee taas wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:
Kalossimies wrote:
psykokarkki wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:
Kalossimies wrote:
Uudet housut ja paita wrote:
psykokarkki wrote:

UHJP-äiä vois tästä kertoa enemmänkin icon_cool

Jonain päivänä tulen vielä myymään sinulle tämän LP:n, ihan vain tiedoksi.

Onkos tämä vielä myynnissä ja onko korvamerkitty Hantalle vai oliko vain hassuttelua, nääs kiinnostaisi huig

Hanttaa ei vissiin kiinnostanut, pistetään sulle. Joku 7" löytyy kans.

Noi Raine Salon livepätkät on ihan törkeen hyviä!

kyllähän toi ujosti kiinnostais, mutta kalossimies saakoon mun puolesta ff

No ihan miten vaan, jos tällä diilillä mennään, niin laitan YV!

Kuis tää? Löysin kans sen 7":n. Hemmetti ku tästä on vaikee tulkita että ollaanko tässä asialla vai asian vieressä. Toi "Suomen pitää olla Suomi" on tota jo aika sakea biisi.

Joku on nyt tainnut unohtaa tämän suomi-rock -levyn  biggrin

Nyt vasta hiffasin, että eihän mulle ole mitään hajua tämän tunnarin sähköpostiosoitteesta  icon_lol Jos olet Kalossidude kiinnostunut niin pistä vaikka fbssä mulle viestiä.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#126 29.08.2016 21:16

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Unohdettu suomi-rock

Luppakorva sikailee taas wrote:

Nyt vasta hiffasin, että eihän mulle ole mitään hajua tämän tunnarin sähköpostiosoitteesta  icon_lol Jos olet Kalossidude kiinnostunut niin pistä vaikka fbssä mulle viestiä.

offtopik mutta luulen että sen meilioson pystyy vaihtamaan asetuksista tarvittaessa ff


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#127 30.05.2017 13:48

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Unohdettu suomi-rock


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#128 30.05.2017 17:10

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Unohdettu suomi-rock

Täytyy ihmetellä, että onko noise ollut ikinä mitään muuta kuin nörttien ajanvietettä.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#129 01.06.2017 13:35

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Unohdettu suomi-rock

uudesta mutiny!stä ehdin toistaiseksi lukea vain raine salo -haastiksen, mutta mielenkiintoista juttua oli, ja kiinnostaisi kyllä kuulla se lasia ja lumetta.  ja voishan sen debyytinkin nyt taas pyöräyttää pitkästä aikaa...


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#130 04.06.2017 22:04

Markku
Member
From: Huttusen naapurissa
Registered: 20.02.2007
Posts: 1,624

Re: Unohdettu suomi-rock

Jostain tuli mieleen Faux Pas. Gotta grow up? tais olla ihan ok kitarapoppia. Soi ainakin Radiomafiassa paristi ja singlen omistin.

Offline

#131 06.06.2017 21:16

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Unohdettu suomi-rock

psykokarkki wrote:

uudesta mutiny!stä ehdin toistaiseksi lukea vain raine salo -haastiksen, mutta mielenkiintoista juttua oli, ja kiinnostaisi kyllä kuulla se lasia ja lumetta.  ja voishan sen debyytinkin nyt taas pyöräyttää pitkästä aikaa...

Joku myy Lasia & Lumetta älppyä just fb vinyylikirppiksellä vitosella (!!!).


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#132 07.06.2017 19:37

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Unohdettu suomi-rock

Luppakorva sikailee taas wrote:
psykokarkki wrote:

uudesta mutiny!stä ehdin toistaiseksi lukea vain raine salo -haastiksen, mutta mielenkiintoista juttua oli, ja kiinnostaisi kyllä kuulla se lasia ja lumetta.  ja voishan sen debyytinkin nyt taas pyöräyttää pitkästä aikaa...

Joku myy Lasia & Lumetta älppyä just fb vinyylikirppiksellä vitosella (!!!).

Sopuhinta. Pitääpä laittaa oma kpl soimaan tässä joku päivä.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#133 17.01.2019 16:00

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Unohdettu suomi-rock

Tavastia-klubi Tapahtumat
perjantai 22.3.2019
Päät
Ovet klo 20:00 /

Liput ennakkoon alk. 15 €, ovelta 17 €, Ikäraja: K-18

Päät soittaa Bali ja vähän muutakin.

"Ilma on täällä niin kirkasta. Täällä olemme vanhempia, silti niin nuoria."

Tavastialla yksityistilaisuudessa vuosi sitten Balin romantikot nousivat vielä kerran Kiinan muurille. Ilmeni että Päät on, ei vain ollut. Nyt tuo intohimoinen kokoonpano tekee täyspitkän iskun.

Uuden aallon kuumuudessa syntynyt, 80-luvulla hehkunut, vuonna 1992 omille teilleen hajaantunut suomalaisen rock- ja popmusiikin sivupolkujen  etsijä, alituisessa muutoksessa sykkinyt tutkimusmatkailija toi sämplet, jylhät atmosfäärit ja tanssirytmit suomimaisemaan ennen monia muita. Päät julkaisi neljä albumia, jotka kaikki olivat erilaisia, eri kokoonpanojen luovuuden yhteentörmäyksiä: Onnenhetkiä (1982), Pitkä marssi (1985), Bali (1987), Lumottu planeetta (1991). Päiden sukupuut ulottuvat laajalti suomalaisen musiikin maisemaan: Blue Band, Briard, Lola Ego, Toisto, Smack, Keba, Rauli Badding Somerjoki, Paula Koivuniemi, Seitsemäs maailma, Tomi Sachary, Jay & The Miracles, Suurlähettiläät, Rinneradio, Koneveljet, The Reverend.

Joel Kairo - laulu ja kitara, Kimmo Kajasto - basso, koneet ja videot, Jay Havanna - kitara ja laulu, Wemppa Koivumäki - koskettimet ja laulu, Mitro - rummut ja laulu.

ei mulla ole kuin ne kaksi ekaa levyä, mutta kyllähän tuo hieman voisi kiinnostaa, ehkä.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#134 28.11.2019 22:07

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Unohdettu suomi-rock

paise wrote:

Kumman Hepun ekan levyn löysin ja totesin asialliseksi, mutta tuo Kunnon ihmiset on jo aika kelvotonta menoa.

Mä olen alkanut tykkäämään noista myöhemmistäkin levyistä, just esim. Kunnon Ihmiset. Osa menee vähän ohi mun maun, mutta levy jolla on vaikkapa sellaisia biisejä kuin Pahan Tiedon Puu ja Vihdoinkin Kahden ei ole kelvotonta menoa. Hienoja tekstejä.

Offline

#135 28.11.2019 22:28

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Unohdettu suomi-rock

Maustetytöt?


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#136 05.04.2020 16:45

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Unohdettu suomi-rock

Vitsi sentäs että mä tykkäänkin tästä bändistä  sydan  sydan  sydan  sydan  sydan

Nyt kun tuli viimeinkin hankittua vinyylinä vuoden 1987 Murheellisen Hahmon Ritari niin toihan tais melkein pompata omaksi suosiksi bändiltä! Tosi vereslihalla tunnelma läpi levyn.

Offline

#137 06.04.2021 11:23

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008
Posts: 17,571

Re: Unohdettu suomi-rock

NFepxMw.png

Pasi & Mysiinin eka näyttäs olevan noilla tuola.

Last edited by hezma (07.04.2021 08:37)

Offline

#138 17.02.2022 17:00

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Unohdettu suomi-rock

tämä uusintajulkaisu kuulunee tänne:

Asfalttidisco LP/CD PRE-ORDER: 3.6.

SRE484LP_ASFALTTIDISCO_ENNAKKOMYYNTI-1024x1024.jpg

Asfalttidisco julkaistiin ensimmäisen kerran vuonna 1980 Finnlevyn rockiin suuntautuneella alamerkillä Kräk!. Levy esittelee uuden aallon bändejä Lahdesta, Raisiosta, Hämeenlinnasta, Tampereelta ja Peräseinäjoelta, kuten Nauta, SOS, Aarnen Valinta, Louie sekä Teurastamo 5. Kokoelmalta löytyy myös muusikoita ja bändejä, joiden myöhemmistä vaiheista voidaan ainakin mainita Turta Leevi -yhtyeen muutos Noitalinna Huraa!:ksi tai Korroosion kitaristi Joel Hallikaisen vaiheet koko kansan iskelmäsuosikkina.

Nuoret yhtyeet nauhoittivat kappaleensa yleensä päivässä tai parissa Microvox-studiolla Lahdessa touko–kesäkuussa 1980. Vuosina 1968–1982 toiminut Microvox-studio oli suomalaisen popin, rockin ja muunkin musiikin omalaatuinen ja karunpuoleinen mekka. Äänittäjänä toimi itsenäisesti äänitysvelhouden saloihin perehtynyt Pekka Nurmikallio, joka myös rakensi studion. Siellä levyjään ovat tehneet kymmenet suomalaisartistit – esimerkiksi Juice Leskinen & Coitus Int ja Hurriganes. Punkin ja uuden aallon bändeille studiosta löytyi kaikki tarvittava. 1970-luvun lopulla studio saikin erityisesti suosiota Love Recordsin ja Poko Rekordsin uusien kiinnitysten, mutta myös omakustantavien nuorten äänityspaikkana.

Asfalttidiscon tuotti Juha ”Jusa” Sipilä, joka oli kokoelma-albumin taustahenkilö ja alullepanija. Kokoelman bändien yllätykseksi oli Jusa sliipannut albumin yleissoundin kohtuullisen pehmeäksi, ja joihinkin kappaleisiin jopa soittanut syntetisaattorit sinne mihin bändit eivät olleet niitä ymmärtäneet itse soittaa. Kertomusten mukaan Jusa on kadonnut ajat sitten Suomen kamaralta, ja ehkä jättänyt maan tomut lopullisesti taakseen, joten albumin varsinainen syntyhistoria on historian hämärissä.

Asfalttidisco on sukua edeltävänä vuonna julkaistulle Hilse LP:lle, joka esitteli – enemmän ja vähemmän tunnettuja – suomipunk-bändejä yksiin kansiin koottuna. Hilseen taustapuuhaamisesta vastasi Jusa ja Kollaa Kestää -rumpali ja punk-häärääjä Jyrki Siukonen. Kannen albumille teki valokuvataiteilija Kari Riipinen, joka on laatinut satoja levykansia erityisesti Johanna Kustannuksen bändeille, joista tunnetuimpia ovat Pelle Miljoona, Ratsia ja Hanoi Rocks.

1. SOS: Tahdon olla vapaa
2. Korroosio: TV:n uhri
3. Nauta: Ulkona
4. Louie: Kuljen ja kuljen
5. Aarnen Valinta: Naapurin poika
6. Turta Leevi: Sun täytyi mennä
7. SOS: Idiootit vauhdissa
8. Teurastamo 5: Vanhat jarrut
9. Korroosio: Kuka myi kapinan
10. Aarnen valinta: Elämäni lotto
11. Nauta: Hienot ihmiset
12. Louie: Oravanpyörä
13. Teurastamo 5: Eläviä ruumiita


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#139 22.06.2023 11:40

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Unohdettu suomi-rock

Tavastia-klubi wrote:

KE 27.9.2023 -  KLO 19.00
PÄÄT

Päät-yhtye saapuu Tavastia-klubille keskiviikkona 27. syyskuuta. Juhlistaakseen monimuotoisuutta, identiteetin vapautta, sateenkaaren värejä ja Pride-tapahtumaa Päät feat. Mira Luoti julkaisevat myös singlen "Kirkasta ilmaa" juhannusaattona, eli huomenna 23.6.

Loppukesästä julkaistaan albumi, joka vie syvälle syrjityn sydämen kaihoon ja itsetutkiskeluun. Ja syksyllä Päät nähdään keikoilla, mukanaan myös kitaristi Jay Havanna.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

Board footer

Powered by FluxBB