1. Index
  2. » Raskaampaa
  3. » Hüsker Dü

#151 18.10.2015 15:37

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Hüsker Dü

sell you so short but you're walkin so tall it makes no sense at all (paitsi tietty jos on laskuja maksamati) wanha


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#152 18.10.2015 17:21

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Hüsker Dü

Eikös Norton jossain kommentoinut ettei mitään comabackia ole tulossa.

Offline

#153 18.10.2015 19:34

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Hüsker Dü

Eka pari isoa festarikeikkaa USAsa ja sitten Primavera, josta sitten 2-5 vuotta ja keikalla Flowissa. Flowissa paikalla! icon_razz


bzort glorf bööth

Offline

#154 18.10.2015 20:12

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Hüsker Dü

stratum wrote:

Eikös Norton jossain kommentoinut ettei mitään comabackia ole tulossa.

hönville valtava tongue smokin peuk jos näin on


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#155 14.09.2017 13:47

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,326
Website

Re: Hüsker Dü

pitää kai täälläkin mainita, että RIP Grant Hart frown2


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#156 14.09.2017 15:47

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,326
Website

Re: Hüsker Dü


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#157 14.09.2017 19:59

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: Hüsker Dü

Rip vaan.

Huskereilta en koskaan saanu levyjä ostettua, mutta aika monia biisejä on tullut luukutettua sen reilun vuosikymmenen ajan.

Living Endillä on hyvää matskua. Tolla kuulee kuulee kuinka se livesoundi, etenkin mouldin kitara, hyökkää päälle kunnolla.
Varsinkin Friend you've got to fallista ja ice cold icesta löytyy hienot vedot.

Last edited by Phlegm (14.09.2017 20:02)

Offline

#158 14.09.2017 23:29

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Hüsker Dü

Hesarissa harvinaisen paska kirjoitus aiheesta.

Kaikki kiteytyy tähän: "HÜSKER DÜN arvo on ymmärretty myös Suomessa ja suomalaisartistien keskuudessa. Bändi mainitaan jopa Paperi T:n kappaleessa Resnais, Beefheart & Aalto levyllä Malarian pelko."

Last edited by leposi (14.09.2017 23:31)

Offline

#159 15.09.2017 12:49

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,326
Website

Re: Hüsker Dü

^ paperi-t -maininnalle kyllä facepalmia ja spede

itsellä hieman hölmöt fiilikset tästä taas, toki olen aina hüskereitä arvostanut, mutta jotenkin henkilökohtaisesti ovat jääneet oudoksi väliinputoajiksi, kun tutustuin bändiin ehkä hieman liian myöhään. tuossa vaiheessa esim. lemonheads oli (ja on kyllä mulle edelleen) noin tuhat kertaa kovempi juttu, ja vasta jälkikäteen olen tajunnut kuinka paljon nekin otti näiltä vaikutteita varsinkin alkuaikoinaan. jotain kertoo myös se, että aina yhtä luotettava mittarini eli kännykkäbiisicount kertoo, että taitaa löytyä enemmän biisejä dr. bombaylta kuin hüskereiltä icon_redface muutama hassu löytyy, sorry somehow, don't wanna know if you're lonely, pink turns to blue jne... taitavat vielä kaikki olla grantin biisejä, ylläri.

kaivoin nyt hyllystä vanhat vinskat esille josko ehtis pitkästä aikaa kuunnella, zen arcade, flip your wig ja candy apple grey, en ole näitä varmaan tällä vuosituhannella pyöritellyt, nyt on aika viimein korjata laiminlyönnit.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#160 16.09.2017 22:56

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Hüsker Dü

psykokarkki wrote:

^ paperi-t -maininnalle kyllä facepalmia ja spede

itsellä hieman hölmöt fiilikset tästä taas, toki olen aina hüskereitä arvostanut, mutta jotenkin henkilökohtaisesti ovat jääneet oudoksi väliinputoajiksi, kun tutustuin bändiin ehkä hieman liian myöhään. tuossa vaiheessa esim. lemonheads oli (ja on kyllä mulle edelleen) noin tuhat kertaa kovempi juttu, ja vasta jälkikäteen olen tajunnut kuinka paljon nekin otti näiltä vaikutteita varsinkin alkuaikoinaan. jotain kertoo myös se, että aina yhtä luotettava mittarini eli kännykkäbiisicount kertoo, että taitaa löytyä enemmän biisejä dr. bombaylta kuin hüskereiltä icon_redface muutama hassu löytyy, sorry somehow, don't wanna know if you're lonely, pink turns to blue jne... taitavat vielä kaikki olla grantin biisejä, ylläri.

kaivoin nyt hyllystä vanhat vinskat esille josko ehtis pitkästä aikaa kuunnella, zen arcade, flip your wig ja candy apple grey, en ole näitä varmaan tällä vuosituhannella pyöritellyt, nyt on aika viimein korjata laiminlyönnit.

Zen Arcade ollut mulla varmaan 15 v ostoslistalla. Ei vaan ole sopivaan hintaan sattunut vastaan. New Day Risingia tullut sitten senkin edestä luukutettua vuosien varrella. Mutta kevyet mullat Grantille.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#161 17.09.2017 14:25

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Hüsker Dü

Alxity wrote:
psykokarkki wrote:

^ paperi-t -maininnalle kyllä facepalmia ja spede

itsellä hieman hölmöt fiilikset tästä taas, toki olen aina hüskereitä arvostanut, mutta jotenkin henkilökohtaisesti ovat jääneet oudoksi väliinputoajiksi, kun tutustuin bändiin ehkä hieman liian myöhään. tuossa vaiheessa esim. lemonheads oli (ja on kyllä mulle edelleen) noin tuhat kertaa kovempi juttu, ja vasta jälkikäteen olen tajunnut kuinka paljon nekin otti näiltä vaikutteita varsinkin alkuaikoinaan. jotain kertoo myös se, että aina yhtä luotettava mittarini eli kännykkäbiisicount kertoo, että taitaa löytyä enemmän biisejä dr. bombaylta kuin hüskereiltä icon_redface muutama hassu löytyy, sorry somehow, don't wanna know if you're lonely, pink turns to blue jne... taitavat vielä kaikki olla grantin biisejä, ylläri.

kaivoin nyt hyllystä vanhat vinskat esille josko ehtis pitkästä aikaa kuunnella, zen arcade, flip your wig ja candy apple grey, en ole näitä varmaan tällä vuosituhannella pyöritellyt, nyt on aika viimein korjata laiminlyönnit.

Zen Arcade ollut mulla varmaan 15 v ostoslistalla. Ei vaan ole sopivaan hintaan sattunut vastaan. New Day Risingia tullut sitten senkin edestä luukutettua vuosien varrella. Mutta kevyet mullat Grantille.

Tuskin enää tuleekaan tuohon "sopivaan hintaan". SST-uusinta oli joskus sen perus parikybää 12v sitten. Viimeisimmistä versioista varmaan saanut pulittaa päältä 25, koska kovenevat postit ja tullit. Nythän tuo sitten varmaan tulee olemaan osana tuota Numero Groupin boksisarjaa.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#162 18.09.2017 11:49

Porvoon turkkilainen
Member
Registered: 09.01.2015
Posts: 209

Re: Hüsker Dü

Zen Arcade saattaa olla ehkä paras tuplalevy mitä koskaan on tehty. No, ainakin itselleni se on sellainen Clashin London Calling -tuplan ohella. Eipä Zen Arcaden tyyppisiä levyjä pysty tekemään kuin vinyylipainoksina, jossa jokainen puolisko on oma kokonaisuutensa, kun a-puolella on menevää punkkia, b-puolella tuttua ja turvallista hardcorea, c-puoli olikin jo sitä mihin suuntaan Hüsker Dü tuli kulkemaan tämän levyn jälkeen, ja d-puolella kuullaan psykedeliaa.  Hieno levy hieno hienolta bändiltä. Tuossa kaverin kanssa muisteltiin jotain heidän omaa kommenttia bändistään, että olivat alkuun maailman nopein/rankin punkbändi ja myöhemmin paras popbändi, näin vaatimattomasti todettuna. Ainakin Zen Arcadella kuulee kaikkea edellä mainittua. Grant Hartia elämä kohteli kovaa ja surullista hänen poismenonsa noinkin nuorena.

Offline

#163 26.11.2017 00:41

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Hüsker Dü

Aargh törsäsin ja hankin Savage Young Dü 4lp boxin... Ei helvetti miten komea julkaisu tämä on. Ihan tommosena fyysienä objektina tosi kunnioitusta herättävä, painaa melkein 3kg!! Ensifiilikset on, että ekan levyn 79 nauhoitukset ovat ihan täyttä kultaa, hitto. Ja Everything Falls Apartin uusi masterointi kuulostaa tosi iskevältä. Itselläni tosin ainoa vertailukohta on tosi käppäinen 80/90 taitteen CD-painos joka on vissiin ollut aika luokaton suhteessa aiempiin vinyylipainoksiin.

Ainoa moite on, että biisit eivät mene kronologisessa järkässä, mikä ei sinällään haittaisi, mutta kun kirjasessa biisien kommentit menevät sessioittain aikajärjestyksessä niin sitten pitää kuunnellessa vähän hölmösti harppoa kirjasen lopussa olevan biisilistan (mitä ei ole itse levyjen kansissa??) ja sessiokommenttien välillä.

Last edited by Luppakorva sikailee taas (26.11.2017 00:43)


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#164 19.01.2018 13:27

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hüsker Dü

Joo oon kuunnellu tätä savage young dyytä ja oli pakko tilata, ihan hiton kova jytky kyllä. Diggaan paljon enempi ku studioalbumeista, keskikasarilla tais olla se Dü-soundi löytynyt ja kokonaisuudesta/biiseistä tuli tylsempiä. Tosi monipuolista ja tarttuvaa kamaa ff


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#165 03.10.2020 21:11

metsäkukkia54
Member
Registered: 16.03.2007
Posts: 415

Re: Hüsker Dü

Ostin tänään Bob Mouldin tuoreimman. Yhden kuuntelun jälkeen vaikuttaa todella kovalta albumilta.

Offline

#166 03.10.2020 21:49

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Hüsker Dü

Sinänsä olen paska Bob Mould-fani, että soolot on edelleenkin ottamatta haltuun. Sugarin pitkäsoitot sentään on.

Offline

#167 03.10.2020 21:54

Rubiconna
Member
Registered: 21.03.2011
Posts: 247

Re: Hüsker Dü

Jahas, meinasin kirjoittaa omat kommenttini "tuoreimmasta Bob Mouldista", mutta ne olisivat koskeneet viimevuotista Sunshine Rock -levyä. Näköjään tuorein Bob Mould onkin ihan upouusi levy nimeltään Blue Hearts. Täytynee ottaa jossain vaiheessa kuunteluun, samoin kuin muutkin aiemmat Mouldin soolot. Sen muistan, että ekan kuuntelukerran jälkeen Sunshine Rockin alkupuoli kolahti todella lujaa, mutta levyn loppupuoli jäi jotenkin vaisuksi. En oikein tiedä, miksi koin sen noin, sillä myöhemmillä kuuntelukerroilla koko levy on kyllä kuulostanut hyvältä.

Offline

#168 03.10.2020 23:15

metsäkukkia54
Member
Registered: 16.03.2007
Posts: 415

Re: Hüsker Dü

Joo, Blue Heartsia tarkoitin. Se on synkempi ja äkäisempi kuin Sunshine Rock.

American Crisis

Offline

#169 05.10.2020 10:56

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Hüsker Dü

Minä puolestani kuuntelin eilen Warehousia ja mietin millaisia juonia Bob kirjoitti wrestlingiin liittyen.


bzort glorf bööth

Offline

#170 05.10.2020 10:59

tapna
Member
Registered: 02.03.2006
Posts: 10,828

Re: Hüsker Dü

Ovatko nuo uudet soolot lähempänä Sugaria vai HüDüä (en osaa päättää, onko paska lyhenne icon_lol )?

Offline

#171 05.10.2020 13:28

metsäkukkia54
Member
Registered: 16.03.2007
Posts: 415

Re: Hüsker Dü

tapna wrote:

Ovatko nuo uudet soolot lähempänä Sugaria vai HüDüä (en osaa päättää, onko paska lyhenne icon_lol )?

Kyllä ne kokonaisuuksina enemmän Sugaria muistuttavat, vaikka paikoin yllättävänkin räyhäkäs meno niillä. Tuo siis koskee vain paria tuoreinta. Noiden lisäksi kuulohavaintoja yhdestä vanhemmasta soolosta, jonka yhteydessä en HüDüä edes mainitsisi.

Offline

#172 22.09.2022 15:43

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,326
Website

Re: Hüsker Dü

soittimeni arpoi aamulla sugarin a good idean ja mietin hetken jo että mikäs pixiesien biisi tää olikaan icon_surprised icon_biggrin

hyvä biisi kyllä peuk


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#173 20.01.2024 15:55

tapna
Member
Registered: 02.03.2006
Posts: 10,828

Re: Hüsker Dü

Joo onhan Zen Arcade edelleen parasta ikinä. Kesällä sille tuleekin 40 vuotta täyteen.

Offline

  1. Index
  2. » Raskaampaa
  3. » Hüsker Dü

Board footer

Powered by FluxBB