#31 09.05.2007 10:09

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

Siirretään ihmeessä ostoxxxista tänne:

forssto wrote:

[quote:e8459af8d9="lintumies"][quote:e8459af8d9="forssto"][quote:e8459af8d9="lintumies"]Aksu - OIOIOI

Eilen tuli ratiosta pari biisiä. Paskaahan tämä.[/quote:e8459af8d9]
itku center[/quote:e8459af8d9]

Harvoin jaksan naivismista kitistä. Mä diggaan kaikista reginoista, karkkiksista ja vastaavista, mutta toi menee vaan sen yhden strategisen askeleen pidemmälle, eli Aksussa ei vaan ole niinku mitään substanssia, johon tarttua. Biisit on latteita, tuotanto puolivillaista ja laulu (sekä soittokin) teennäis-naivistista. Ei vaan lähe sitten niin yhtään.[/quote:e8459af8d9]

janne m. wrote:

^ Mä ihan tykkäsin ekan levyn biiseistä ja siitä puolivillaisesta casiobiittituotannosta, sitäpaitti tuon levyn kotikutoisuus miellytti mua huomattavasti enempi kuin bändin keikat. Mutta ihan sama homma ton naivismin kanssa - en vaan jaksa innostua yhtään siitä tekemällä tehdystä teinitähtihassuttelusta.

forssto wrote:

En ole ekaa kauheasti kuullut, mutta nyt tuotanto kuulostaa siltä, kuin isoäidin kutoma 80-luvun villapaita olisi korvattu Hennes & Mauritzista ostetulla vastaavankaltaisella tuotteella.

janne m. wrote:

Heh, toimiva mielikuva. En tiä miltä uusi soundaa, mutta se eka levy on sellanen tosi vaatimattoman kuuloinen ja rosoisen muovinen. Siis sehän oli äänitetty paaljon ennen ku alkoivat tekemään keikkoja, tai siinä ylipäätään oli mitään bändiä mukana. Voipi hyvin olla, että noiden levyjen soundien välillä on aika iso ero. Siirrytty tekemään vaateostoksia hietsun kirppikseltä H&M:ään.

forssto wrote:

Tai ostettu kirppikseltä vahingossa H&M-paita luullen sitä vintageksi...

janne m. wrote:

Mut koska asiaan on sekaantunut myös Poko, niin ne on saattaneet ostaa vahingossa vintagea luullen sitä H&M:ksi.

Kommentoin itse uutta levyä, kun olen kuunnellut enemmän kuin kerran hätäisesti. Onhan tuo ekaa tummempisävyinen pläjäys, ei mitenkään yllättäen.

Offline

#32 09.05.2007 10:13

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

Naivismi on siitä paha homma, että jos se on pisarankin falskia, niin se tuhoaa kaiken hyvän ja kauniin sadan metrin säteeltä. Näin käy Aksulla aivan liian usein. Se ei ole sellaista janskumaisen herttaista aitoa poissaolevuutta, vaan enemmänkin sellaista laskelmoitua "hei, tehään vähän tällaista lapsellista lällyttelyä" -meininkiä ja meikä ei kyl kykene sitä sulattamaan. Tavallaan tekisi ihan kauheasti mieli digata Aksusta, mutta kun ei vaan ei vaan ei vaan ei vaan yhtään irtoa mitään, niin ei kyl sitten.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#33 09.05.2007 10:21

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

Naivismi rakkaus

Tosin tekonaivismi center

ff

teko teko IKO IKO cheer21

En ikinä unohda sitä ku kuulin Aksua ekaa kertaa. Pitänee siis tuo uusi joskus hommailla.

Offline

#34 09.05.2007 10:21

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

en oo vieläkään kuullu aksua.

tosin yhdellä riston ja mopin keikalla (wäiskissä/llä) oli joku ihme "väliaikaorkesteri" joka soitti lipunmyynnissä, ja joku puhutteli sitä laulavaa kaveria aksuksi. en tiä oliko sama tapaus. enkä kyllä edes muista siitä juuri mitään...


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#35 09.05.2007 11:07

looramerri
Guest

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

Forwardoin nää kaikki Aksulle...

No mut no mut OIOIOI on mulla vieläkin muoveissa, vaikka sain sen jo ajat sit. Se kertoo ehkä jotain. Haluaisin tykätä enemmän  icon_sad  icon_sad

#36 09.05.2007 11:07

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

looramerri wrote:

Forwardoin nää kaikki Aksulle...

Nään sen tänään, voin raportoida itsekin. Tai siis nään ne kaikki tänään, kun tulevat treenaamaan meidän kämpille.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#37 09.05.2007 11:19

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

En kyllä osaa nähdä Aksussa mitään laskelmoitua, saamani kuvan perusteella se on oikeasti sellainen höpsö. Ne kaikkein hassuimmat biisit vaativat kyllä itseltänikin eniten sulattelua. Mutta uudella(kin) levyllä on tosiaan paljon muutakin kuin lällyttelyä.

Offline

#38 09.05.2007 11:29

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

lintumies wrote:

En kyllä osaa nähdä Aksussa mitään laskelmoitua, saamani kuvan perusteella se on oikeasti sellainen höpsö. Ne kaikkein hassuimmat biisit vaativat kyllä itseltänikin eniten sulattelua. Mutta uudella(kin) levyllä on tosiaan paljon muutakin kuin lällyttelyä.

Laskelmoitu onkin tosiaan väärä sana. Punnitsin sitä siinä kirjoittaessa, mutta muuta ei tullut mieleen.

Enemmänkin ehkä joku "teennäinen" voisi toimia, koska falskilta se niiden juttu joka tapauksessa toimii. Siitä jää helvetin pinnallinen fiilis kaikin tavoin.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#39 09.05.2007 11:43

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

forssto wrote:

Enemmänkin ehkä joku "teennäinen" voisi toimia, koska falskilta se niiden juttu joka tapauksessa toimii. Siitä jää helvetin pinnallinen fiilis kaikin tavoin.

Joo, en sinänsä yhtään ihmettele, jos äkkivaikutelma on tuollainen. Voi hyvin olla etten itsekään olisi ikinä jaksanut kunnolla tutustua Aksun musaan, jos ei olisi ollut henkilökohtaisia siteitä siihen.

Offline

#40 09.05.2007 14:16

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

forssto wrote:

[quote:932ba723bb="lintumies"]En kyllä osaa nähdä Aksussa mitään laskelmoitua, saamani kuvan perusteella se on oikeasti sellainen höpsö. Ne kaikkein hassuimmat biisit vaativat kyllä itseltänikin eniten sulattelua. Mutta uudella(kin) levyllä on tosiaan paljon muutakin kuin lällyttelyä.

Laskelmoitu onkin tosiaan väärä sana. Punnitsin sitä siinä kirjoittaessa, mutta muuta ei tullut mieleen.

Enemmänkin ehkä joku "teennäinen" voisi toimia, koska falskilta se niiden juttu joka tapauksessa toimii. Siitä jää helvetin pinnallinen fiilis kaikin tavoin.[/quote:932ba723bb]

Itsekin kuuntelin tuon äsken läpi. Ihan symppistouhua mutta ei sen enempää. En minä kyllä teennäiseksi kutsuisi.

Teennäisyys ja tekotaiteellisuus ovat siitä hankalia termejä, että silloin ikään kuin oletetaan tietävänsä jotain tekijöiden motiiveista ja lähtökohdista vaikka ei sitä pelkästään kuulemalla pysty arvioimaan. Mutta joskus vaan jokin musiikki kuulostaa teennäiseltä, vaikka tekijät olisivat kuinka vilpittömin mielin liikenteessä.


Sent from my iPhone 16

Offline

#41 09.05.2007 14:22

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

Tomsk wrote:

Teennäisyys ja tekotaiteellisuus ovat siitä hankalia termejä, että silloin ikään kuin oletetaan tietävänsä jotain tekijöiden motiiveista ja lähtökohdista vaikka ei sitä pelkästään kuulemalla pysty arvioimaan. Mutta joskus vaan jokin musiikki kuulostaa teennäiseltä, vaikka tekijät olisivat kuinka vilpittömin mielin liikenteessä.

Meinasin jo alkaa nakuttelemaan vastinetta, mutta vastasitkin jo itsellesi jälkimmäisessä viestissä. Musiikki on mielikuvaviihdettä, eikä minua kiinnosta just vittuakaan se mitä ne jannut siellä musiikin takana tekevät tai ovat. Ainoa, mikä kiinnostaa on se fiilis, joka välittyy. Vaikka Jansku olisi joku maailman pahin misogynisti-jäkisjäbä, Karkkiksen MUSIIKISTA tulee vilpittömän kevyt ja huoleton fiilis ja vastaavasti vaiks Aki Ala-Kokko olisi maailman luttanin höpsönköökkeli, niin Aksusta mulla tulee fiilis puolivillaisesta ja teeskennellystä lapsellisuudesta.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#42 09.05.2007 14:45

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

Aksu ainakin ekan levynsä perusteella on just siinä rajalla, että meneekö se teennäisyyden puolelle vai ei.

Preferoin itse ainakin toistaiseksi itsekin mieluummin Karkkiksen vanhoja levyjä kuin Aksua. Uudelta levyltä en tosin ole kuullut vielä yhtään biisiä.


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#43 09.05.2007 14:47

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

[quote:d7d2baab3d="leposi"]Naivismi rakkaus

Tosin tekonaivismi center
[/quote:d7d2baab3d]

Yleensä noi tarkoittavat ihan samaa. icon_cool

Joskus henk.koht. siedän ns. naivistisia popbändejä, mutta tietyssä mielentilassa en voi sietääkään sellaista mukahauskaa lapsellisuutta.


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#44 09.05.2007 14:55

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

naivismista puheen ollen... RIKU JA KAVERIT!!!

tunteex kukaan (paiz tietty janne_m)? mistähän sais näiden matskuu lisää?? tehdäänkö oma otsikko vai jatketaanko liimanarina-topicissa??


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#45 09.05.2007 15:08

simo_vaatehuoneelta
Member
From: Tanpere
Registered: 14.06.2005
Posts: 3,087

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

Mä olin ihan  sydan:na Aksun ekaan levyyn. Mun mielestä se oli vaan niin ihanan freshiä ja persoonallista musaa. Katotaan miten toka levy kolahtaa.


YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON

Offline

#46 09.05.2007 15:09

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

simo_vaatehuoneelta wrote:

Mä olin ihan  sydan:na Aksun ekaan levyyn. Mun mielestä se oli vaan niin ihanan freshiä ja persoonallista musaa. Katotaan miten toka levy kolahtaa.

Eniten mua Aksun ekassa levyssä häiritsi ne ihan kauheat soundit.  icon_eek


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#47 09.05.2007 15:57

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

[quote:d44049fc12="forssto"]
Musiikki on mielikuvaviihdettä, eikä minua kiinnosta just vittuakaan se mitä ne jannut siellä musiikin takana tekevät tai ovat.[/quote:d44049fc12]
Ei kiinnosta? Mutta käyttämällä sanaa teennäinen otat kantaa siihen joka tapauksessa. Ei sitä musiikkia ole ilman tekijää. Ei lokki ole pulu, vain koska sulla on sellainen mielikuva. On eri asia sanoa, että jokin kuulostaa paskalta kuin teennäiseltä.

Teennäinen implikoi käsittääkseni taiteellista epäonnistumista. Pyritään pisteestä nerd pisteeseen pimp mutta ei osata olla "aidosti" sitä, joten päädytään pisteeseen kaka

Koko tää juttu nivoutuu siihen aitous/katu-uskottavuus-aspektiin. Kyllä minä tiedän mitä tarkoitat mutta minusta asia ei ole niin yksinkertainen, että kaiken voisi selittää jonkun mielikuvaviihteen varjolla.


Sent from my iPhone 16

Offline

#48 09.05.2007 16:00

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

4real.gif


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#49 09.05.2007 16:04

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

Tomsk wrote:

Koko tää juttu nivoutuu siihen aitous/katu-uskottavuus-aspektiin. Kyllä minä tiedän mitä tarkoitat mutta minusta asia ei ole niin yksinkertainen, että kaiken voisi selittää jonkun mielikuvaviihteen varjolla.

No hörölörö. Mielikuva artistista muodostuu etupäässä tämän tekemän taiteen / viihteen kautta. Mistä vitusta mä tiedän, ettei joku Good Charlotte ole jotain maailman kovimpia squatticrusteja olleet vuosia ja pelastaneet papusopalla maailman tuhat kertaa, silti mä osaan aika suoralta kädeltä sanoa, että niiden tekemä PUNK ei ole kauhean vakuttavaa viitekehyksessään, koska mulle ei siitä niiden imagosta ja tuottamasta mölysaasteesta hirveästi välity mielikuva kovin rankoista punkkijäbistä.

Ei artistin kanssa tartte olla mikään vitun sydänystävä ja kirjekamu, jotta voi kommentoida sitä miten hyvin välittyy tunnetilat, joita tavoitellaan. Minua ei todellakaan kiinnosta artistit ihmisinä, vaan artisteina (ts. minkälaisen mielikuvan he luovat itsestään julkisilla teoillaan) sekä suoritustensa kautta.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#50 09.05.2007 16:55

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

forssto wrote:

[quote:344d903a5a="Tomsk"]Koko tää juttu nivoutuu siihen aitous/katu-uskottavuus-aspektiin. Kyllä minä tiedän mitä tarkoitat mutta minusta asia ei ole niin yksinkertainen, että kaiken voisi selittää jonkun mielikuvaviihteen varjolla.

No hörölörö. Mielikuva artistista muodostuu etupäässä tämän tekemän taiteen / viihteen kautta. Mistä vitusta mä tiedän, ettei joku Good Charlotte ole jotain maailman kovimpia squatticrusteja olleet vuosia ja pelastaneet papusopalla maailman tuhat kertaa, silti mä osaan aika suoralta kädeltä sanoa, että niiden tekemä PUNK ei ole kauhean vakuttavaa viitekehyksessään, koska mulle ei siitä niiden imagosta ja tuottamasta mölysaasteesta hirveästi välity mielikuva kovin rankoista punkkijäbistä.

Ei artistin kanssa tartte olla mikään vitun sydänystävä ja kirjekamu, jotta voi kommentoida sitä miten hyvin välittyy tunnetilat, joita tavoitellaan. Minua ei todellakaan kiinnosta artistit ihmisinä, vaan artisteina (ts. minkälaisen mielikuvan he luovat itsestään julkisilla teoillaan) sekä suoritustensa kautta.[/quote:344d903a5a]

Kaikki tuo on sisäistetty ja ymmärretty jo aikaisemmassa viestissäsi. Kunhan pohdin tuon teennäisyys-käsitteen merkityksellisyyttä ja ylipäätään mielekkyyttä suhteessa muihin adjektiiveihin jota käytetään kuvaamaan musiikkia. Kyllä minäkin käytän sanaa teennäinen esim. arvostelujen yhteydessä jos jokin todella kuulostaa siltä. En mä mitään silkkihansikaskäsittelyä ole peräänkuuluttanut. Kyse on siitä, mikä on asianlaitaa parhaiten kuvaava adjektiivi, ei siitä että pelkäisin tylyttää jos olen sitä mieltä.

Ihan samalla tavalla mä nauran monille artisteille koska ne on mun mielestä noloja tai epäuskottavia. Samalla kuitenkin tiedostan koko tuon aitous vs. feikki -homman läpinäkyvyyden. Esimerkiksi Good Charlottea voisi kutsua uskottavaksi, jos niiden kontekstiksi määritellään MTV-poppipunkki. Crust-näkökulmasta se ei ole sitä, mutta punk on muutenkin käsitteenä niin venynyt ja kulunut. Toisille se tarkoittaa kapinaa ja talojen valtaamista, toisille vaan energiaa ja hauskanpitoa.


Sent from my iPhone 16

Offline

#51 09.05.2007 17:41

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

Tomsk wrote:

punk on muutenkin käsitteenä niin venynyt ja kulunut. Toisille se tarkoittaa kapinaa ja talojen valtaamista, toisille vaan energiaa ja hauskanpitoa.

´
true punx:
spicegirls.jpg


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#52 09.05.2007 19:26

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

[quote:f930248820="sheino"][quote:f930248820="leposi"]Naivismi rakkaus

Tosin tekonaivismi center
[/quote:f930248820]

Yleensä noi tarkoittavat ihan samaa. icon_cool [/quote:f930248820]

017

Ai, vähän niin kuin ylä- ja alamäki?

Offline

#53 09.05.2007 19:53

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

leposi wrote:

ylä- ja alamäki?

"...lupaan sinulle sen, että pilsneriä en ota enää ikinä!"

Aksu treenaa just tossa seinän takana. pus


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#54 09.05.2007 19:55

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

forssto wrote:

"...lupaan sinulle sen, että pilsneriä en ota enää ikinä!"

Kuulostaa ihan multa  icon_redface Ja sit seuraavana päivänä  wine2 Missä pelaa itsekuri? icon_cry

Offline

#55 28.05.2007 15:49

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

Ei sen oo niin väliä on hirveän ärsyttävä kappale, mutta uusi levy toimii aina vähän paremmin.

Päiväkodin keikka oli tosi hyvä. Tunteet pysy piilossa ja sillai. Rakkauden ympyrä Jangsterissa oli ihan tyhmä. En osallistunut.

Kello 22.30: kahden hengen seurueemme oli baarin ainoat asiakkaat.

peuk

Offline

#56 28.05.2007 15:57

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

leposi wrote:

Ei sen oo niin väliä on hirveän ärsyttävä kappale

Totta, varsinkin se muotitoimittaja ärsyttää kerta kerralta enemmän... Muuten se levy on kyllä hyvä.

Offline

#57 28.05.2007 16:11

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Aksu - Suomen vanhin tenavatähti

Aijoo ja keikalla oli muutakin ihmeellistä kuin puolityhjä baari. Siellä oli joku horo vihkonsa kanssa. Se kirjoitteli jotain juttuja koko keikan ajan siihen. Voi helvetti se ärsytti ja vaivaannutti. Ja sitten mua häiritsi vielä se uusi basisti. Sillä oli rumat kengät ja se hytky liikaa sillai funkahtavasti. Ei ihme etten pidä Reginasta ff Asennevamma tässä vaan.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB