#1 14.11.2005 12:56

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

European Tour 2006

Kausihan alkoi viime viikonloppuna tällä maailman toiseksi rahakkaimmalla golf-kiertueella Shanghaissa HSBC Championship -kilpailulla. Seurasin vähän alusta ja pari päivää lopusta koska olihan sinne sentään saatu suurella rahalla jenkkikiertueelta Singh ja Woods. Oma suosikkini Olazabal ei ollut mukana mutta toinen fanitettavani Paul Ginley oli, tosin tulos +4 eikä kunnon sijoitusta.

Loppu oli jälleen jännittävä; David Howell, Tiger Woods ja kisaa johtanut Nick O'Hern lähtivät viimeiselle kierrokselle viimeisenä ryhmänä ja Howell lopulta hoiti turnauksen ja uransa suurimman voiton kylmähermoisuudellaan ja itseluottamuksellaan. O'Hern hajosi aivan totaalisesti viimeisenä päivänä ja pääsi hädin tuskin kolmen joukkoon. Syynä saattoivat olla kentän viheriöt, jotka vaikuttivat todella hitailta ja pehmeiltä. Tiger menetti mahdollisuutensa lopulta reiän 16 vesiesteeseen johon hän kolautti puukolmosella todella amatöörimäisesti. Howell jäi mieleeni jo loppukesän BMW Internationalin voitollaan ja leppoisalla olemuksellaan. Nyt kuitenkin tuli uran suurin voitto. peuk

Urheilukanava näyttää kaikki tourin turnaukset ja koska selostaja on niin leppoisa ja mukavaa kuunneltavaa tekee se turnausten seuraamisesta mielekästä ja koska laji on niin verkkainen ei se kahlitse tv:n ääreen vaan turnaus voi olla taustalla päällä.

European Tour on hauska siitä että kausi alkoi jo nyt, eurooppaan päästään vasta keväällä mutta talvi kierretään lämpöisiä maita. Jenkkitour pysyttelee enimmäkseen amerikassa ja siksi kiertueen pelaajia näkee vain Major-kilpailuissa.

Huom, ainut golf-kokemukseni liittyy paikallisen kentän rangelle muutaman vuoden taakse hookyn kanssa. Muuten olen pelannut vain Linksiä ja katsonut turnauksia. Onhan tämä porvarilaji mutta huippu-urheilua joka tapauksessa ja kiinnostavaa sellaista.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#2 14.11.2005 15:00

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: European Tour 2006

Tämän aihealueen voisi jossain vaiheessa editoida pelkäksi "kolvvi"ksi. On muuten hieno laji, joskus on tullut palloa lyötyä ihan kohtuullisia matkoja, ja äärettömän tekniseksi ja haastavaksi ymmärretty urheilumuotohan on kyseessä. Green Cardia en tosin ikinä saanut hommatuksi. Eläkkeellä sitten!


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#3 14.11.2005 17:47

teekki
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 1,941

Re: European Tour 2006

Itse olen keskittynyt lähinnä noihin major-turnauksiin, mutta voishan tuota eurotouriakin ehkä seurailla joskus vähän alusta. Kesän British Openin katsoin melkein kokonaan, kun nelonen plus näytti koko turnauksen likipitäen alusta loppuun - torstaiaamusta sunnuntai-iltaan.

Tigerin bandwagonissa on vähän tullut oltua, on se vaan niin suvereeni. Laji on  yksi haastavimmista mahdollisista ja mies on kuitenkin paskimmillaankin yleensä taistelemassa kärkisijoista. Tiikerin pelissä viehättää myös se, että välillä vedetään avauksia ihan puihin ja silti sieltä vaan noustaan parilla loistolyönnillä.

Golfissa on noin yleensä ottaen hienoa se, että huipulla on niin paljon pelaajia ja taso niin laaja, ja välillä amatööritkin voittavat isoja turnauksia, mikäli vaan sattuu kaikki kohdalleen.

Offline

#4 14.11.2005 19:05

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: European Tour 2006

[quote:e5c76eb939="teekki"]Tigerin bandwagonissa on vähän tullut oltua, on se vaan niin suvereeni. Laji on  yksi haastavimmista mahdollisista ja mies on kuitenkin paskimmillaankin yleensä taistelemassa kärkisijoista. Tiikerin pelissä viehättää myös se, että välillä vedetään avauksia ihan puihin ja silti sieltä vaan noustaan parilla loistolyönnillä.

Golfissa on noin yleensä ottaen hienoa se, että huipulla on niin paljon pelaajia ja taso niin laaja, ja välillä amatööritkin voittavat isoja turnauksia, mikäli vaan sattuu kaikki kohdalleen.[/quote:e5c76eb939]

joo, taas lauantaina ja sunnuntaina Tiger pamautti par4:lla (reiät 14 ja 16) veteen mutta molemmilla kerroilla lähestyminen hipoi täydellisyyttä nassahtaen noin metrin päähän lipusta vaikka matkaa molemmilla kerroilla oli reippaasti.

Olen samaa mieltä juuri siitä että tason ollessa laaja myös voittajat vaihtuvat ja yllätyksiä tapahtuu. Viime kaudella ei Ilosen Mikolla ollut kyllä mitään jakoa tällä korkeimmalla tasolla ja siksi saakin vain rajoitetun pelioikeuden uudelle kaudelle, kuin myös Challenger Tourin paras suomalaisedustaja Toni Karjalainen (20. rahalistalla). Tänään päättyvät European Tourin karsinnat espanjassa joissa Tuomas Tuovinen on parhaana suomalaisena jaetulla 16. sijalla, joten ei hyvin sielläkään näytä kulkevan.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#5 14.11.2005 19:07

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: European Tour 2006

Golffia kyllä naulautuu seuraamaan usein jos menee sattumalta avaamaan tv:n kun sieltä sellaista tulee. Muutama vuosi sitten tuli ostettua puttimailakin, vitun takapihan nurmi leikattiin mahdollisimman lyhyeks ja eikun puttailemaan.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#6 14.11.2005 19:14

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: European Tour 2006

shanks wrote:

[quote:19be41b92b="turston"]vitun takapihan nurmi leikattiin mahdollisimman lyhyeks ja eikun puttailemaan.

mites tää tota käytännössä onnistu? jollain tavis ruohonleikkurilla kun ei ihan semmosta millintarkkaa jälkeä saa. puutarhasaksilla?[/quote:19be41b92b]

No ei tietenkään aivan golfkentän tasoista pystynyt mutta ruohonleikkurin renkaita nostamalla sai aika hyvän tuloksen.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#7 14.11.2005 20:27

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,951
Website

Re: European Tour 2006

Lukiossa kävin golffauskurssin, ja jollain ihmeellä (säälistä?) sain sen green cardin suoritettua, ei kyllä ollut mun peli yhtään, vaikka ihan mukavaa voisi olla jos osaisi... Joskus tulee noita nelosen kolvvilähetyksiä seurattua, ei mulla yleensä ketään suosikkia ole, mutta jos siellä joku amatööri kärkikahinoissa on mukana, niin sitä sitten.


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#8 15.11.2005 13:30

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: European Tour 2006

Näin muuten unta että olin tiptoon & Marat Safinin kanssa kolvvaamassa, tiptoo ahdisteli edellä lönkytteleviä pappoja lämimällä palloa niiden jalkoihin. Ei mulla muuta.


Älä päästä painiks sitä

Offline

#9 02.12.2005 11:58

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: European Tour 2006

Päivitys Euroopan Tourin tapahtumista:

Suomalaisista sekä Toni Karjalainen että Tuomas Tuovinen saivat tälle kaudelle ns. kakkosluokan kortin, joka oikeuttaa n. 15-20 kisaan kauden aikana. Molemmat avaavat kautensa ensi viikon Dunhill Championship -kisoissa Etelä-Afrikassa.
Roope Kakko ja Mikko Ilonen ovat tällä hetkellä Meksikossa Challenger-kiertueen ensimmäisessä kilpailussa. Kakko on jaetussa johdossa ekan päivän jälkeen kun taas Mikko on +5 ja kaukana kärjestä. Ilonen on nyt niin eilispäivää, huono kausi ja lopuksi tippuminen Challenger-kiertueelle.

Tällä hetkellä on käynnissä UBS Championships Hong Kongissa, kärki tiukkaa ja kaikki vielä auki. Viime viikolla Shanghaissa pelattiin Volvon kisa jonka voitti Paul Casey joka nyt tippui kahden kierroksen jälkeen. Erityistä huomiota kannattaa vkl kiinnittää Miguel Angel Himeneziin, espanjan kakkospelaajaan joka voitti nyt käytävän turnauksen viime vuonna ja petrasi tänään erityisesti rauta-peliään. Kenttä on Hong Kongissa loistavassa kunnossa, sään pitäisi olla hyvää ja tuuletonta koko vkl eli odotettavissa on taas tiukka taisto kisan voitosta.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

Board footer

Powered by FluxBB