#1 01.03.2006 14:51

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Levyjen tilausta netistä

Kokemuksia listaten

itse tilasin indieworkshop.comsita the Ladiesin levyn, tuli tarrojen ja julisteen kera kuudessa yössä jenkeistä, nopeammin kuin mikään briteistä. Postikulut olivat edulliset, ja merkkasivat levyn promootiomateriaaliksi $1 arvolla pyytämättäni

conspiracy recordsilta (http://www.conspiracyrecords.com/) tuli hitaammin, ja yksi levy oli väärä mutta lähettivät perässä oikean. ihan toimiva mesta.

lisää sitten kun muistaa, mistä on tullut tilailtua...


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#2 01.03.2006 15:26

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Levyjen tilausta netistä

Tonevendor on kiva. Nopea toimitus, viimeksi 7 arkipäivää. Merkkasivat paketin lahjaksi ja arvoksi 9 $. Tuli myös ihq kortti mukana, jossa oikein henkilökohtaisesti toivotettiin iloisia kuunteluhetkiä. Tuollaiset asiat on aina kivoja ja tulee hyvälle tuulelle.

Polyvinylistäkin on hyviä kokemuksia. Karkista plussaa.

Insoundistakin joskus tilasin, ei valittamista siinäkään. Pari kertaa tilatessani olen tehnyt vertailua tonevendorin kanssa ja Insound tulee kyllä kalliimmaksi. Tietty valikoimissa on eroa.

Offline

#3 01.03.2006 15:29

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Levyjen tilausta netistä

insoundista olen joskus meinannut tilata, aina jäänyt lopulta väliin koska niillä ne postikulut ovat todella kalliit


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#4 01.03.2006 15:30

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Levyjen tilausta netistä

Joo, muistaakseni postikulut oli kalliimmat mutta myös levyjen hinta isompi kuin esim. tonevendorilla.

Offline

#5 01.03.2006 15:43

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Levyjen tilausta netistä

play.comista olen joskus jotain tilaillut. Lähinnä uusia levyjä voi saada sieltä aika halvallakin (esim. Editorsien uusin oli heti ilmestymisen jälkeen noin kympin). Postikuluja ei tule (yleensä) ollenkaan ja toimitus on usein nopeaa. Miinusta siitä, että paikka on EU:n ulkopuolella Jerseyn saarella, eli pitää maksaa tullia jos tilaa liikaa kerralla. Laittavat kuitenkin aina eri paketteihin tilatut levyt eli pitää vaan pitää huolta ettei tilaa mitään liian kallista yksittäistä tuotetta. Kannattaa maksaa puntina niin säästää (eurohinnat ovat aina jonkin verran korkeammat).


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#6 01.03.2006 17:49

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Levyjen tilausta netistä

[quote:e3f781d905="babriga"]Kokemuksia listaten

itse tilasin indieworkshop.comsita the Ladiesin levyn, tuli tarrojen ja julisteen kera kuudessa yössä jenkeistä, nopeammin kuin mikään briteistä. [/quote:e3f781d905]

Tarroja... teinix-babriga icon_biggrin


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#7 01.03.2006 17:55

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Levyjen tilausta netistä

turston wrote:

Tarroja... teinix-babriga icon_biggrin

:DDDDDDDDddddd

häh..en mä niitä tarroja tilannut. ja - mitä teinixiä tarroissa?!?! onko turska vihdoin murrosiässä - kaikki lapsuuden muistoja ympärilleen kapsuloivat objektit tuomitaan heti teineilyxi ja näistä sanottaudutaan irti, ne on iha dorkii

tarrat o ihqi


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#8 01.03.2006 17:57

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Levyjen tilausta netistä

babriga wrote:

[quote:4a95bbb987="turston"]Tarroja... teinix-babriga icon_biggrin

:DDDDDDDDddddd

häh..en mä niitä tarroja tilannut. ja - mitä teinixiä tarroissa?!?! onko turska vihdoin murrosiässä - kaikki lapsuuden muistoja ympärilleen kapsuloivat objektit tuomitaan heti teineilyxi ja näistä sanottaudutaan irti, ne on iha dorkii

tarrat o ihqi[/quote:4a95bbb987]


Oli ne sun mielestä teiniksiä ainakin noin vuosi sitten  icon_wink


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#9 01.03.2006 18:00

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Levyjen tilausta netistä

ian_dowie.jpg


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#10 02.03.2006 04:14

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: Levyjen tilausta netistä

Koska olen 20v. nuor´mies opiskeluja edeltävässä harmaassa työttömyyden välimaastossa, pankki ei myönnä minulle kuin electron -kortteja. Osuuspankin korttini ei kai toimi missään ulkomailla, mutta sammon vastaava, jollaisen tilasin muutama päivä sitten, ilmeisesti toimii ainakin jossain putiikeissa, mutta missä? Miten? Miksi?

Vaikuttaa kovasti siltä että ulkomailta saisi tarpeeksi suurilla kertatilauksilla huomattavasti halvemmalla.

Offline

#11 02.03.2006 10:12

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Levyjen tilausta netistä

Ebay / Paypal on hyvä yhdistelmä käytettyjen kuriositeettien tilailuun jenkeistä. Paypal ottaa lisämaksua jos (rahan) vastaanottaja käyttää jotain muuta ku amerikkalaista / dollaripohjaista tiliä.
http://www.ebay.com + http://www.paypal.com

Conspiracy yleensä kans toimiva hevi/noise/norskecoreputiikki, bonuksena vielä ihan EU-alueella (Belgiassa, ei tuu tullimaksuja vaikka tilais koko varaston).
http://www.conspiracyrecords.com/

Lumberjackista tullu kans tilattua jotain harkkorelevyjä, noilla on jotain eksklusiivisia julkasuja tietyiltä labeleilta. Mm. uudet Converge-älppärit tulee aina pari viikkoa etukäteen tonne. Sijaitsee jenkeissä joten ei kande ihan järkyttäviä määriä ottaa kerralla.
http://www.lumberjack-online.com/


Älä päästä painiks sitä

Offline

#12 02.03.2006 17:17

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Levyjen tilausta netistä

[quote:85474f90e9="Phlegm"]Osuuspankin korttini ei kai toimi missään ulkomailla, mutta sammon vastaava, jollaisen tilasin muutama päivä sitten, ilmeisesti toimii ainakin jossain putiikeissa, mutta missä? Miten? Miksi?
[/quote:85474f90e9]

Itse olen sampo-electronilla ainakin Ranskan Amazonista tilaillut parilla klikkauksella..


I love you and dream about the Führer

Offline

#13 02.03.2006 18:58

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Levyjen tilausta netistä

Cinderblockista tilattiin hookyn kanssa Elliott Smith -tavaraa viime kuussa, tuli parissa viikossa ja ei ollut kyllä kovat postikulutkaan. Kun tilattiin yli 30 dollarilla niin pistivät mukaan sellaisen puoli-ihqn kaupan logolla varustetun paidan.
http://www.cinderblock.com/

Buy Olympian Kill Rock Stars -labelin kaupasta myös Elliott -levyjä viime vuonna. Toimitus kesti pitempään mutta tuli kaikkia tarroja ja kortteja ja jokin random-seiskatuumainen.
http://www.buyolympia.com/killrockstars/welcome.html

Luottokortin kanssa noi on tosi käteviä, jotain amazoniltakin ja muualta oon tilaillut mutten sieltä levyjä. Jenkkien hinnat on dollareina ja nyt kun euro > dollari niin tuntuu aina säästävänsä kun lähtee vaikka kuinka loppusummasta pois.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#14 14.03.2006 16:30

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Posts: 3,295
Website

Re: Levyjen tilausta netistä

onkos kukaan tilannut ikinä mitään warpmartista?
kimppatilausta pystyyn, itelläni ei ole luottokorttia ja mutsin paypal on jumissa... lol apua?

Offline

#15 14.03.2006 16:34

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Levyjen tilausta netistä

oon tilannu, ja hyvin toimi. Dvd ku oli kehnokuntoinen, lähettivät tilalle sen ihmeempiä kyselemättä toisen. Joka oli sekin vähän skippaileva, riippuen soittimesta. Tyydyin kuitenkin lopputuloxeen


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#16 14.03.2006 16:36

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,877
Website

Re: Levyjen tilausta netistä

[quote:1e36d7023d="helicon"]onkos kukaan tilannut ikinä mitään warpmartista?
kimppatilausta pystyyn, itelläni ei ole luottokorttia ja mutsin paypal on jumissa... lol apua?[/quote:1e36d7023d]

En, sieltä on aina pitänyt tilailla kaikenlaista, mutta samat maksuongelmat vaivaavat. Ja sitten Turkuun perustettiinkin viime keväänä Stupido, joka ratkaisikin muutamia ongelmia.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#17 14.03.2006 16:59

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Posts: 3,295
Website

Re: Levyjen tilausta netistä

hmm, onhan se noinkin... 

pakko ois saada tämmönen paita, ja samalla vois tilailla vinyyliäkin

Offline

#18 16.03.2006 12:00

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Levyjen tilausta netistä

scracth records on paras. helvetin hyvä valikoima, varsinkin vinyylejä, ja paras hinta/laatu-suhde. suosittelen.

Offline

#19 17.03.2006 18:30

Larg
Member
Registered: 05.02.2006
Posts: 1,191
Website

Re: Levyjen tilausta netistä

Phlegm wrote:

Osuuspankin korttini ei kai toimi missään ulkomailla, mutta sammon vastaava, jollaisen tilasin muutama päivä sitten, ilmeisesti toimii ainakin jossain putiikeissa, mutta missä? Miten? Miksi?

Oma Sampo-electronini on ainakin toiminut kaikkialla aivan oikean Visan lailla, vaikka kauppa ei tukisikaan virallisesti electron-kortteja ollenkaan. Nordean kortit toimivat kai samalla tavalla, kunhan nettimaksutoiminto on aktivoitu. Muut electronit toimivat muistaakseni vain "verified by Visa" -leimalla varustetuissa kaupoissa, joillaisia en muista nähneeni.

Harvemmin tulee enää nykyään ostettua levyjä muualta kuin netistä ja satunnaisesti keikoilta. Pari hiiren klikkausta on niin paljon helpompi ratkaisu kuin parinkymmenen kilometrin matka lähimpään levykauppaan. Ulkomailta tilaaminen sattuu vielä olemaan häiritsevän halpaa verrattuna suomalaisiin liikkeisiin.

Nettilevykaupoista Djangos (www.djangomusic.com) on kaikkein pirullisin paikka. 25 dollarin ilmaiset postikulut -raja pakottaa aina tilaamaan vähintään 3-4 levyä kerrallaan, ja pitkähköt (yleensä 2-5 viikkoa) toimitusajat johtavat siihen, että tuskaista odotusta lieventämään pitää tilata lisää levyjä. Pankkitili kiittää.

Offline

#20 17.03.2006 18:40

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Posts: 3,295
Website

Re: Levyjen tilausta netistä

Larg wrote:

Oma Sampo-electronini on ainakin toiminut kaikkialla aivan oikean Visan lailla, vaikka kauppa ei tukisikaan virallisesti electron-kortteja ollenkaan. Nordean kortit toimivat kai samalla tavalla, kunhan nettimaksutoiminto on aktivoitu. Muut electronit toimivat muistaakseni vain "verified by Visa" -leimalla varustetuissa kaupoissa, joillaisia en muista nähneeni.

musta kyllä tuntuu että kaikkien pankkien kortit toimii samalla tavalla, jos ne on vaan aktivoitu toimimaan netissä. yleensähän noi kauppapaikat käyttää reaaliaikaista kortin varmennusta, kuten esim. verified by visa, joka on loppupeleissä vaan tunnus jolla viestitään kuluttajille että hei, electronillakin voi nykyisin maksaa netissä...

Offline

#21 17.03.2006 18:54

Larg
Member
Registered: 05.02.2006
Posts: 1,191
Website

Re: Levyjen tilausta netistä

helicon wrote:

musta kyllä tuntuu että kaikkien pankkien kortit toimii samalla tavalla, jos ne on vaan aktivoitu toimimaan netissä. yleensähän noi kauppapaikat käyttää reaaliaikaista kortin varmennusta, kuten esim. verified by visa, joka on loppupeleissä vaan tunnus jolla viestitään kuluttajille että hei, electronillakin voi nykyisin maksaa netissä...

Minähän en tiedä tuosta teknisestä puolesta mitään, mutta pysyn silti kannassani. Kaikki muilta foorumeilta lukemani käyttäjäkommentit tukevat aika selvästi sitä, että esim. Osuuspankin electronit eivät toimi vaikka miten nettimaksua säätäisi. Sammon ja Nordean kortit sen sijaan toimivat. Tiedä sitten, ehkä tilanne on muuttunut sitten viime lukemani.

Offline

#22 17.03.2006 19:00

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Levyjen tilausta netistä

Larg wrote:

[quote:8cb8629f23="helicon"]musta kyllä tuntuu että kaikkien pankkien kortit toimii samalla tavalla, jos ne on vaan aktivoitu toimimaan netissä. yleensähän noi kauppapaikat käyttää reaaliaikaista kortin varmennusta, kuten esim. verified by visa, joka on loppupeleissä vaan tunnus jolla viestitään kuluttajille että hei, electronillakin voi nykyisin maksaa netissä...

Minähän en tiedä tuosta teknisestä puolesta mitään, mutta pysyn silti kannassani. Kaikki muilta foorumeilta lukemani käyttäjäkommentit tukevat aika selvästi sitä, että esim. Osuuspankin electronit eivät toimi vaikka miten nettimaksua säätäisi. Sammon ja Nordean kortit sen sijaan toimivat. Tiedä sitten, ehkä tilanne on muuttunut sitten viime lukemani.[/quote:8cb8629f23]

Sama ku Larg. Kyllä taitaa ainoastaaan nuo Sammon ja Nordean Electronit toimia nettimaksuissa Visan tapaan.


"A repo man's always intense"

Offline

#23 23.03.2006 10:59

rhinestone cowboy
Member
From: Helsinki
Registered: 11.07.2005
Posts: 1,792

Re: Levyjen tilausta netistä

Djangos on erittäin mukava putiikki. Hinnat edulliset ja tosiaan uusille levyille ilmainen postitus mikäli tilaa vähintään 25$ levyt. Käytyissäkin postikulut kohtuulliset 2$/tilaus + 2$/levy. Taas lähti tilaukseen mm. Alasdair Robertsia 12$ ja viiden levyn carter family-boksi 13$.

Robertsin Farewell Sorrow piti oikeastaan tilata Drag Citylta vinyylinä mutta eivät hyväksy luottokorttia kuin Paypalin kautta. Olen ymmärtänyt että Paypal on vähän kyseenalainen systeemi (ainakin tuntuu olevan paljon www.paypalsucks.com tyyppisiä sivustoja), onko kukaan käyttänyt? Ongelmia?

Offline

#24 23.03.2006 11:16

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Levyjen tilausta netistä

Ei ole ollut Paypalin kanssa minkäänlaisia ongelmia niiden parin kuukauden aikana, kun olen sitä käyttänyt.

Jos meinaa tilata cdr-levyjä netistä, tätä putiikkia kannattaa välttää: http://www.cdr-by-mail.co.uk
Tilasin eräällekin forumistille ison satsin tuolta, piti tulla 3-5 työpäivän kuluessa. Nyt on kulunut yli kolme viikkoa eikä mitään ole kuulunut, eivätkä perkele vastaa edes sähköposteihin! Raivostuttavaa.

Offline

#25 23.03.2006 11:22

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Levyjen tilausta netistä

Mites tuolta djangosista tulee nuo tulliin, laittavatko oikean hinnan päälle eli pitääkö tilata pienemmissä satseissa?


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#26 23.03.2006 11:36

Larg
Member
Registered: 05.02.2006
Posts: 1,191
Website

Re: Levyjen tilausta netistä

babriga wrote:

Mites tuolta djangosista tulee nuo tulliin, laittavatko oikean hinnan päälle eli pitääkö tilata pienemmissä satseissa?

Minulle ovat aina pistäneet pakettiin todellista pienemmän hinnan.

Offline

#27 23.03.2006 11:49

rhinestone cowboy
Member
From: Helsinki
Registered: 11.07.2005
Posts: 1,792

Re: Levyjen tilausta netistä

Larg wrote:

[quote:77fc118e41="babriga"]Mites tuolta djangosista tulee nuo tulliin, laittavatko oikean hinnan päälle eli pitääkö tilata pienemmissä satseissa?

Minulle ovat aina pistäneet pakettiin todellista pienemmän hinnan.[/quote:77fc118e41]

Samoin. Joka kerta on tullut ilman tullia, vaikka levyjä on aina ollut useampia. Myös esimerkiksi n. 4-5 vinyylilevyn kokoinen Anthology of American Folk Music -boksi tuli läpi. Varmaan jos jonkun jättitilauksen tekee niin voi tulla ongelmia, mutta siihenhän ei ole tarvetta kun ei tarvii säästellä postikuluja.

Offline

#28 23.03.2006 12:31

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Levyjen tilausta netistä

joo, no lähti jo tilaus  icon_rolleyes
pitää hankkia bannit tonne saitille, aika hyvään hintaan löytyy

onneksi ei oo vinyyleitä tarjolla, sittenhän vasta repsäisikin


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#29 23.03.2006 15:17

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Levyjen tilausta netistä

Ei ole ollut ongelmia PayPalin kanssa. Olen lukenut noita valitussivuja joskus. Onhan PayPalin käyttäjäehdot kieltämättä aika kummalliset, mutta ongelmat lienee aika harvinaisia verrattuna käyttäjämäärään.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#30 23.03.2006 16:54

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Levyjen tilausta netistä

Juu, Paypalissa tuntuu olevan potentiaalisia ongelmia lähinnä sille myyvälle osapuolelle. Itse en ikinä pidä mitään virtuaalivaluuttaa tuolla tilillä mutta käyttöehdoissa tosiaan mainitaan että Paypal pidättää oikeuden jäädyttää minkä tahansa tilin 'tutkittavaksi'.


Älä päästä painiks sitä

Offline

Board footer

Powered by FluxBB