You are not logged in.
Edit:
Last edited by shanks (14.09.2019 21:45)
Kympin sakkiin vois välillä hyppiä Ville Larinto ja Kalle Keituri. Happosen Jannen loukkaantumiselle Mäkihyppy on sen verran herkkä laji, että yksikin loukkaantuminen voi helposti pilata uran, kuten tais käydä Mika Laitiselle aikoinaan.
Lentomäkiä vois mun mielestä lisäillä enemmän kisakalenteriin, on ne kuitenkin niin paljon hienompaa katseltavaa kuin normihyppelyt. Lisäksi siellä nousee kärkitaisteluun muutamia nimiä, jotka eivät suurmäessä pärjää.
Planican lentomäen profiilin muutoksille Parhaat kisat siitä mäestä käytiin joskus 2000-luvun alussa, sillon monella hyppääjällä sukset kannat viisti lunta jo jossain 120-150 metrin kohdalla, mutta silti roikotettiin vielä 220-metrisiä. Muistaakseni Ville Kantee ainakin pärjäs kyseisenä keväänä hyvin.
Turskan top5 mäkihyppääjät kautta aikain:
1. A-P Nikkola
2. Toni Nieminen
3. Risto Jussilainen
4. Mika Laitinen
5. Noriaki Kasai
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Vaihtaisin kyllä Jussilaisen Espen Bredeseniin.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Vaihtaisin kyllä Jussilaisen Espen Bredeseniin.
Jo pelkkä entisaikojen mäkihyppäjien nimien listaaminen saa aina repeämään.
Ernst Vettori
Ernst Vettori
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Vettori taisi olla se tyyppi, jonka hypyt ajautuivat aina vasempaan reunaan.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Vettori taisi olla se tyyppi, jonka hypyt ajautuivat aina vasempaan reunaan.
Vai oikeaan? Jos katsoo siis hyppääjän näkövinkkelistä.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Miksi Internet ei pikaisella kuvahaulla tarjoa Didier Mollardin karvaista naamaa?
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
JENS!!
Varikset komentavat
[quote:c3732c3fe9="ginipoika"]Vettori taisi olla se tyyppi, jonka hypyt ajautuivat aina vasempaan reunaan.
Vai oikeaan? Jos katsoo siis hyppääjän näkövinkkelistä.[/quote:c3732c3fe9]
Ernst oli myös ainoa huippuhyppääjä joka järjestelmällisesti vältteli yleisöä ainakin Salpausselällä hyppyjensä jälkeen. Sen sijaan että olisi antanut nimmareita ja moikkaillut teinitsubuja hyppynsä jälkeen, painui suoraanhissille huuteluista huolimatta. Weisslog teki tätä myös usein, mutta heltyi välillä lähempään tuttavuuteen yleisön kanssa. Kaverin kanssa toki sniikattiin aidan ali mäkiväen alueelle ja jahdattiin jannulta nimmari
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Eikös oikea termi ole mäenlasku :x mut joo kerran kävin kattomassa kun Puikkonen tyylitteli voittoon Hervannan suurlentomäestä, tais olla '87 tai jotain. Mahtavaa.
Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.
en oo nähny mäestätippumista muuta ku telkkarista
Varikset komentavat
en oo nähny mäestätippumista muuta ku telkkarista
Samma.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Jaaha tänne pitää postata jonkun entisaikojen mäkimiehen nimi, sanotaan vaikka Per Bergerud. Ja vielä Pekka Suorsa.
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Puikkosen Jari.
vittu miten hmv koko laji nykyään. yäk.
Eikös oikea termi ole mäenlasku :x mut joo kerran kävin kattomassa kun Puikkonen tyylitteli voittoon Hervannan suurlentomäestä, tais olla '87 tai jotain. Mahtavaa.
itse taas olen ollut todistamassa "Hervannan Planicassa" kun vuoden 1989 MM-kisoissa kohauttanut Niemisen Toni oli kilpailemassa tuolla. Taisi olla '90.
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
[quote:05fdc4f3da="aqzu"]Niin ja Thoman kelkassa.[/quote:05fdc4f3da]
SAMA! HAIN TÄTÄ NIMEÄ MUT EN VAIN MUISTANUT!
AINA JA IKUISESTI
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Ivan Lunardi
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
Jaroslav Sakala, tyylikäs tsekki.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Aatami
Oikean rytmin kiinni
saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Jan Boklöv:
"A repo man's always intense"
Risto Laakkosesta ja Staffan Tällbergistä löyty nihkeesti kuvia.
"A repo man's always intense"
Muutama suosikki lisää:
Nicolas Dessum, roikottava, jäykkä hyppytyyli. Tuomaripisteet usein estivätkin huippusijoitukset, vaikka hyppyjen pituudet olisivat riittäneet kärkikamppailuun.
Sylvain Freiholz. Sukset ristissä takaa, tästähän pitää aina rokottaa pisteitä. Uran huippuhetki pronssimitali Trondheimin suurmäestä 97. Hienot viikset.
vittu miten hmv koko laji nykyään. yäk.
Toista se oli kun Mömmö ja Luiro veteli sarkahousuissa.
Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.
[quote:aaded7559f="turston"]Muutama suosikki lisää:
Sylvain Freiholz. Sukset ristissä takaa, tästähän pitää aina rokottaa pisteitä. Uran huippuhetki pronssimitali Trondheimin suurmäestä 97. Hienot viikset.[/quote:aaded7559f]
Muistaakseni Freiholzilla oli tapana aina ennen hyppyä "puistella" olkapäitään jostain syystä edes taas. Freiholz taisi tuon 1997 yllätysmitalin lisäksi olla parhaimmillaan joskus Niemisen Tonin kultavuosien (1991-1992) aikoihin, kun V-tyyli teki vasta tuloaan, jolloin sen jotenkin hallinneet hyppääjät hyötyivät Niemisen tavoin aika tavalla uudesta tyylistä.
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.