You are not logged in.
mentäispä!
Eilen katoin taas twisterin
Lisztomanian katoin sunnuntaina :pint:
Lauantaina General Idi Amin Dadan
hyvii kaikki
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
inland empire näyttää paremmalta kuin public enemies
Osittain ehkä. Ihan lopussa ie:ssä oli pari hienoa kohtausta. Mut en mä Public Enemiesiä kauniiksi sanoiskaan. Se oli aika kiinnostava se tyyli. Suurimmaksi osaksi ie taas ei.
Alle anderen oli hyvä. Moon ok. La teta asustadasta en tykännyt; tai se oli epätasainen.
en ole kolmekybänen emoboy
Särkyneet syleilyt.
En usko, että meen liian pitkälle väittäessäni, että selkeesti Almodóvarin heikoin elokuva. Heti ensimmäisen kohtauksen kameratyöskentely oli niin almodóvar-maneereista ja tyylistä vieraannuttavaa, että aloin jo epäillä onko kyseessä edes saman ohjaajan elokuva. Toisekseen elokuva ei suurimmaksi osaksi ollut hauska, paitsi tietenkin niissä kohdissa, joissa kuvattiin muunnelmaa eräästä Almodovarin aiemmasta elokuvasta - jätettäköön nimi paljastamatta jos joku tämän elokuvan haluaa käydä katsomassa. Tästä tietty voi vetää monikerroksellisuutta ties millä mitalla, mutta joo enpä tiijä. Elokuvana ei mikään tajuttoman surkee, mutta Almodóvarin ohjaamana sellaisena kylläkin.
"Why are you going to Algeria?"
"Huh, I don't know why. They got a Howard Johnson's there so I'm going."
Särkyneet syleilyt.
Kyl sitä jonkun aikaa katto ihan mielellään, mut ku ei se helkkari tajunnu loppua ikinä. Alko niin pänniä se saamarin jahkaaminen siellä lopussa että jäi tosi huono maku ylipäänsä.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Heti ensimmäisen kohtauksen kameratyöskentely oli niin almodóvar-maneereista ja tyylistä vieraannuttavaa, että aloin jo epäillä onko kyseessä edes saman ohjaajan elokuva.
Hei, täähän kuulostaa siltä että voisin jopa tykätä tästä.
Itse tuli eilen katsottua Feast 1-3.
Eka on varsin näppärää huumorilla höystettyä yhden paikan klaustrofobista kauhumässäilyä. Paikoin ihan jännittävä ja yllättäväkin.
Toka taas pistää ällöilyt potenssiin 666 ja lataa kehiin hervottominta gore/trash/non-pc-tykitystä mitä olen pitkään aikaan (koskaan?) nähnyt. Painivia kääpiöitä, väkivaltaisia prätkämimmejä, mätäneviä mummoja, jörniviä monstereita, monsteripissaa, -paskaa, -spermaa, -oksennusta... Ihan käsittämätön pätkä. Jotenkin ne on vielä sen tyypillisen huonon maun b-leffa-estetiikan lisäksi onnistunut saamaan siihen aivan oma fucked up -tunnelmansa, jossa ei tosiaan pysty tietämään mitä tapahtuu seuraavaksi. Ei tule ihan toista samanlaista leffaa mieleen. Dwarvesin Blood, Guts & Pussy -levyn kansi sopisi tälle mainiosti.
Kolmonen on suoraa jatkoa ja more of the same, mutta hieman heikommin tuloksin. Loppu on kova.
Sent from my iPhone 16
Digivideojutuista vielä sen verran (apua), et pahin tähänastisista on kyllä ollu se suomalainen korisdokumentti, mikä sen nimi ny olikaan. Se näytti valehtelematta (ainakaan liiaksi) siltä, kuin olisi valkokankaalle heijastettu jotain youtube-pätkää. Oli vähän epätodellinen olo sitä pikselimössöä kattoessa.
Mut nii, myönnettäköön ny että on kai digivideollakin omat hyvät puolensa ja joihinkin juttuihin voi sopia hyvinkin. Ei se Inland Empiressa hirveesti haitannut, vaik ns. otti silmään kumminkin.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Broken
Tyylikkäästi tunnelmoitu doppelgängermysteeri, mutta jätti kuitenkin vähe whateva-fiiliksen jälkeensä. Tajusin vasta jälkeenpäin että tän on ohjannut sama heppu joka teki mainion Cashbackin.
Taking of Pelham One Two Three (1974)
Klassikko! Oon nähnyt tän viimeksi pikkupoikana ja loppu etsaantui mieleen ikiajoiksi. "Gesundheit!". Muuta en hirveästi muistanutkaan, varsinkaan sitä kuinka pirun mainio soundtrack tällä on. Leffoissa pyörivä Tony Scott -uudelleenlämmittely ei pahemmin houkuttele tämän jälkeen.
Sent from my iPhone 16
inland empire näyttää paremmalta kuin public enemies
Sama
Ja vielä tarkennus, että hienolla kuvauksella en tarkoittanut sitä että mille se on kuvattu vaan miten; tyylikkäitä lähikuvia, paljon blurreja juttuja hahmojen edessä, pintoja, varjoja jne. Toi kuvan digimössöksi meneminen korostu tennarin ykkössalissa hiukan liian eturivissä katteltuna - oli silmillä vähän totuttelemista siihen kun liike on nopeeta ja kuva ei aina pysy perässä.
organizing the boy scouts for murder is wrong
tuplat
Agnès Varda - Sans toit ni loi.
No ei taaskaan lähelläkään Le Bonnheuria, mut ihan katottava.
[quote:b15f4dfc59="danaström"]Heti ensimmäisen kohtauksen kameratyöskentely oli niin almodóvar-maneereista ja tyylistä vieraannuttavaa, että aloin jo epäillä onko kyseessä edes saman ohjaajan elokuva.
[/quote:b15f4dfc59]
Ja juonellahan ei ole mitään väliä...
[quote:803bafd706="Tomsk"][quote:803bafd706="danaström"]Heti ensimmäisen kohtauksen kameratyöskentely oli niin almodóvar-maneereista ja tyylistä vieraannuttavaa, että aloin jo epäillä onko kyseessä edes saman ohjaajan elokuva.
[/quote:803bafd706]
Ja juonellahan ei ole mitään väliä... [/quote:803bafd706]
Siitä en tiedä, mutta Almodovar-leffa ilman Almodovar-maneereja kuulostaa lähtökohaisesti kiinnostavammalta kuin pelkkä Almodovar-leffa Sama pätee Woody Alleniin.
Sent from my iPhone 16
Maameren tarinat
Maameren tarinat
Mitäs tykkäsit?
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Kauhea kankkunen
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
public enemies
ei kyllä herättänyt mitään tunteita suuntaan tai toiseen. :?
vieressä istunut jamppa sen sijaan herätti. rouskutti karkkeja ja popcorneja vitun kovaäänisesti koko sen pari tuntia.
[quote:78d0105855="ydinaukio"]
vieressä istunut jamppa sen sijaan herätti. rouskutti karkkeja ja popcorneja vitun kovaäänisesti koko sen pari tuntia. [/quote:78d0105855]
argh! tää on niin ärsyttävää. tällaset tyypit pitäis räjäyttää penkeillensä. pari kertaa oon menettänyt malttini näiden paskasuiden kanssa, jotka ei hetkeekään voi olla rouskuttelematta jotain.
Sranger Than Paradise.
No aivan helvetin kova ja ehkä paras soundtrack.
L'Atalante.
Huikee ihmissuhdekuvaus. Riipaseva kuin mikä.
[quote:c3012ab489="danaström"][quote:c3012ab489="ydinaukio"]
vieressä istunut jamppa sen sijaan herätti. rouskutti karkkeja ja popcorneja vitun kovaäänisesti koko sen pari tuntia. [/quote:c3012ab489]
argh! tää on niin ärsyttävää. tällaset tyypit pitäis räjäyttää penkeillensä. pari kertaa oon menettänyt malttini näiden paskasuiden kanssa, jotka ei hetkeekään voi olla rouskuttelematta jotain.[/quote:c3012ab489]
Jep. Ei voi käsittää miten joidenkin kaaliin ei mahdu, että liian kovaääninen syöminen saattaa häiritä muita tollasessa tilanteessa. Tai siis kun noilta puuttuu sellanen ihan perusominaisuus ku muiden ihmisten huomioonottaminen.
[quote:5a1b1a3400="danaström"]L'Atalante.
Huikee ihmissuhdekuvaus. Riipaseva kuin mikä.[/quote:5a1b1a3400]
Tästä vois joku tehdä uusintaversion Aurajoella, ginipoika paatin kipparina
Kyllä se niin vain on, että kunnon humpansoittajalle mikään inhimillinen ei ole vierasta!
dr strangelove
edelleen parhautta
[quote:8795357728="KLMANE"][quote:8795357728="danaström"]L'Atalante.
Huikee ihmissuhdekuvaus. Riipaseva kuin mikä.[/quote:8795357728]
Tästä vois joku tehdä uusintaversion Aurajoella, ginipoika paatin kipparina [/quote:8795357728]
:D
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Critters
Informers
Ihan pl Ellis-filmatisointi.
Sent from my iPhone 16
this is spinal tap
edelleen täydellinen.
Au revoir les enfants
"ei lisäaineita, hyvää hilloa viikon ajan"
[quote:4956358134="leende solen skiner"]Au revoir les enfants
[/quote:4956358134]
Kyllä se niin vain on, että kunnon humpansoittajalle mikään inhimillinen ei ole vierasta!
Limits of Control.
Ihan hyvä elokuva, vaikka paljon parempiakin on tehty samasta aiheesta, eli elokuvan suhteesta todellisuuteen, todellisuden suhteesta fiktioon ja subjektiivisuuden suhteesta mihin tahansa. Puhetta tän elokuvan vaikeastiymmärrettävyydestä ja tylsyydestä en ymmärrä yhtään. Mun mielestä leffan sanoma oli jo Rimbaudin lainauksen tai viimeistään ensimmäisen kohtauksen jälkeen selvästi hahmotettavissa. Lisäksi tässä, kuten monissa muissakin Jarmuschin leffoissa dynamiikka toimi ihan loistavasti.
Kyllä tänä aamuna perse repesi kun lueskelin NYT -liitteestä Juhani Mykkäsen arvostelun elokuvasta.
http://www.hs.fi/kulttuuri/elokuvat/art … 5248845571
Siis voi ihan oikeesti! Kuinka pihalla ja eksyksissä voi ihminen olla? Herää vaan kysymys, että onko tää sälli nähnyt yhtäkään elokuvaa elämänsä aikana. Tää oli kyllä taas näitä, että ei tiiä itkeäkö vai nauraako.
[quote:6e749b725e="danaström"]Limits of Control.
Ihan hyvä elokuva, vaikka paljon parempiakin on tehty samasta aiheesta, eli elokuvan suhteesta todellisuuteen, todellisuden suhteesta fiktioon ja subjektiivisuuden suhteesta mihin tahansa. Puhetta tän elokuvan vaikeastiymmärrettävyydestä ja tylsyydestä en ymmärrä yhtään. Mun mielestä leffan sanoma oli jo Rimbaudin lainauksen tai viimeistään ensimmäisen kohtauksen jälkeen selvästi hahmotettavissa. Lisäksi tässä, kuten monissa muissakin Jarmuschin leffoissa dynamiikka toimi ihan loistavasti.
Kyllä tänä aamuna perse repesi kun lueskelin NYT -liitteestä Juhani Mykkäsen arvostelun elokuvasta.
http://www.hs.fi/kulttuuri/elokuvat/art … 5248845571
Siis voi ihan oikeesti! Kuinka pihalla ja eksyksissä voi ihminen olla? Herää vaan kysymys, että onko tää sälli nähnyt yhtäkään elokuvaa elämänsä aikana. Tää oli kyllä taas näitä, että ei tiiä itkeäkö vai nauraako.[/quote:6e749b725e]
Mykkäsestä samaa mieltä, mutta jotain kertoo, että toi oli sen paras arvio
Mutta... mitä tulee sisältöön, niin itse asiassa musta Mykkänen on lähempänä totuutta kuin sinä. Elokuva ei tosin kerro mistään yrityksistä, vaan rajoista, vallasta, jenkkien ulkopolitiikasta, meksikosta, kielestä ja paljon muustakin.
en ole kolmekybänen emoboy