You are not logged in.
Kun nyt oli jossain vaiheessa puhetta näistä puutteellisista infoista Salon puolelta niin paikallinen tennisseura on näköjään laittanu Davis Cup -infopaketin missä näkyy vihdoinkin mystisen Salohallin konkreettiset koordinaatit. Kilsan matka juna-asemalta.
http://www.salontennisseura.fi/davis_cup/
Muutenhan Jarkko tosiaan palas kentille muutaman kuukauden kuntoutuksen jälkeen ja otti nenään New Havenissa chileläiseltä journeymanilta. US Open on ainoa turnee ennen Kyproksen kohtaamista joten vähän vähille jää match practice ennen tosi toimia.
Älä päästä painiks sitä
Niin leposi koska se alkuviikkotennis passais? Tiistaina klo 19-20?
Älä päästä painiks sitä
Niin leposi koska se alkuviikkotennis passais? Tiistaina klo 19-20?
lol apua. Oon ma-ti duunissa klo 19.22 saakka. hehe. Unohin, että talveks on tää hevonvittuvuorotus mulla taas. Ja loppuu vielä Koskelaan Ei tästä nyt tule mitään. Lepakkovuoroon halliin toki ehtis.
[quote:790a6d346c="ILR"]Niin leposi koska se alkuviikkotennis passais? Tiistaina klo 19-20?
lol apua. Oon ma-ti duunissa klo 19.22 saakka. hehe. Unohin, että talveks on tää hevonvittuvuorotus mulla taas. Ja loppuu vielä Koskelaan Ei tästä nyt tule mitään. Lepakkovuoroon halliin toki ehtis.[/quote:790a6d346c]
No mites keskiviikko? Tai kyl mulle noi lepakkovuorotkin kelpaa, myöhäistenniksessä on aina joku oma hohtonsa.
Mut sen täytyy vaan olla tos Taivallahdessa. Kauemmas ei jaxa.
Älä päästä painiks sitä
[quote:95005a40ef="ILR"]No mites keskiviikko? Tai kyl mulle noi lepakkovuorotkin kelpaa, myöhäistenniksessä on aina joku oma hohtonsa.
Mut sen täytyy vaan olla tos Taivallahdessa. Kauemmas ei jaxa.[/quote:95005a40ef]
Keskiviikkona jos sitä krokettia nääs kato kuudelta. Toki jos sitä ennen ehtii tennistä, niin passaa hyvin, eli neljästä viiteen vaikka tos Taivallahdessa. Tai mulla on vapaapäivä, joten käy monelta vaan, kuhan tosiaan ehtii kuudeks krokettikentälle. Olettaen, että muitakin pelaajia mun ja Shanksin lisäks on tulossa.
[quote:83b66d77f7="leposi"][quote:83b66d77f7="ILR"]No mites keskiviikko? Tai kyl mulle noi lepakkovuorotkin kelpaa, myöhäistenniksessä on aina joku oma hohtonsa.
Mut sen täytyy vaan olla tos Taivallahdessa. Kauemmas ei jaxa.[/quote:83b66d77f7]
Keskiviikkona jos sitä krokettia nääs kato kuudelta. Toki jos sitä ennen ehtii tennistä, niin passaa hyvin, eli neljästä viiteen vaikka tos Taivallahdessa. Tai mulla on vapaapäivä, joten käy monelta vaan, kuhan tosiaan ehtii kuudeks krokettikentälle. Olettaen, että muitakin pelaajia mun ja Shanksin lisäks on tulossa.[/quote:83b66d77f7]
Hmm. Tennis viiteen asti, kotio, suihq, takas tien päälle ja puistoon. Ei ihan mahdoton. Jos saa massakentän ni sit toi on hyvä.
Mikä on suunnitelma B? Torstai? Alkuviikon lepakkovuoro?
Älä päästä painiks sitä
Mikä on suunnitelma B?
Ei minulla ole tennikseen liittyviä suunnitelmia.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
[quote:87b386e32d="ILR"][quote:87b386e32d="leposi"][quote:87b386e32d="ILR"]No mites keskiviikko? Tai kyl mulle noi lepakkovuorotkin kelpaa, myöhäistenniksessä on aina joku oma hohtonsa.
Mut sen täytyy vaan olla tos Taivallahdessa. Kauemmas ei jaxa.[/quote:87b386e32d]
Keskiviikkona jos sitä krokettia nääs kato kuudelta. Toki jos sitä ennen ehtii tennistä, niin passaa hyvin, eli neljästä viiteen vaikka tos Taivallahdessa. Tai mulla on vapaapäivä, joten käy monelta vaan, kuhan tosiaan ehtii kuudeks krokettikentälle. Olettaen, että muitakin pelaajia mun ja Shanksin lisäks on tulossa.[/quote:87b386e32d]
Hmm. Tennis viiteen asti, kotio, suihq, takas tien päälle ja puistoon. Ei ihan mahdoton. Jos saa massakentän ni sit toi on hyvä.
Mikä on suunnitelma B? Torstai? Alkuviikon lepakkovuoro?[/quote:87b386e32d]
Loppuviikko ei käy, et taitaa olla se tiistain lepakko tai keskiviikon alkulämmittely niinku ne parhaat. Maanantaina (kun tässä tarkemmin miettii) veikkaan, et oon ihan rikkipoikkiväsynyt enkä jaksa mitään töitten jälkeen.
Andrei Pavelin, Marat Safinin ja Fabrice Santoron Grand Slam -urat loppu sit samana päivänä. Tennis on taas pikkasen tylsempää seurattavaa.
Perjantai-iltana Jarkko vs. Iloinen velikulta. Toivottavasti on jollain TV-kentällä
Älä päästä painiks sitä
Peli näyttää alkavan jo kuudelta. Jää ny osa näkemättä ku pitää käydä sulkishallilla välissä mut mul on vähän semmoinen kutina et tosta voidaan saada vielä hyväkin matsi.
Älä päästä painiks sitä
Pallottelu kuulostaa tosi kiinnostavalta aina kun kävelen kenttien ohi Meilahdessa, joten on alkanut tehdä mieli itsekin pelaamaan.
Löytyiskö täältä joku pelailemaan mun kanssa joskus? En oo oikeastaan koskaan pelannut, joten ois hyvä jos pelikaveri olisi täysin paska myös Missäs tätä pääsis edullisesti pelamaan "stadissa"? Mailojen vuokraus pitäis kans onnistua samassa paikassa.
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Mä voin lähtee läiskimää! Asiantuntijat kertokoot halleista yms. mut ohan tos ihan vieressä melkeen toi Talin halli.
Soo ihan sama, että mihin halliin menee. Kaikki on ihan vitun kallista, ellei pelaa aamulla. Mailojen vuokraamisesta ja muusta en tiedä mittee. Testimailoja saa varmaan isoimmista halleista käyttöön ilmaiseksi. Ainakin jos osaa pyytää "oikein". Kengätki sain kerran lainaan ku otin vahingossa kahet eri kengät.
Mennään joskus pelaamaan niin, että Shanks ja Turska vetelee viereisellä kentällä ja mie ja ILR toisella. Taivallahdessa varmaan onnais jonain iltana.
Minkälaiset kengät pitää olla, en omista ees lenkkareita.
No sellaset, jotka ei jätä jälkiä (väriä) kentään eivätkä ole niinku hiekasta paskaset, ettei kentällä jää romua, eli siis ihan tavallisit sisäpelikengät varmaan passaa. Kunhan ei oo ihan sileät, koska sitten pystyssä pysyminen voi olla hankalaa, ellei sitten pelaa karvamatolla.
[quote:a5923538cd="shanks"]Mä voin lähtee läiskimää! Asiantuntijat kertokoot halleista yms. mut ohan tos ihan vieressä melkeen toi Talin halli.
Mennään joskus pelaamaan niin, että Shanks ja Turska vetelee viereisellä kentällä ja mie ja ILR toisella. Taivallahdessa varmaan onnais jonain iltana. [/quote:a5923538cd]Toi ois hyvä. Mulle mahdottomia iltoja on aina keskiviikko ja tiistai sekä nyt ainakin vielä muutama viikko eteenpäin torstai.
Saako tuolla jotain opiskelija-alennuksia? Ihme touhua ku yliopistoliikunta ei näytä tarjoavan tennisvuoroja ollenkaan. Ainoastaan kursseja.
Meilahessa on ainakin opiskelijahinnat olemassa. Lauantai-ilta oli muistaakseni hyvinkin edukas.
Älä päästä painiks sitä
Leposille vähän infopläjäystä loppuvuoden tennistunauksista, josko noihin muutamaan tulisi lähdettyä:
Tukholmassa ois 19.-25.10 niiden ouppeni, missä on nähty top10-kategorian jamppoja aina vuosittain. Tänä vuonna toi on vähän hankalalla paikalla kun vajaan kuukauden kestävä tenniskiertueen Aasian kieppi päättyy justiinsa edellisellä viikolla ja kaikki huippunimet rakentaa kalenterinsa varmaankin sen mukaan että pelaavat vielä finaalikierroksilla toisella puolella maailmaa paria päivää ennen turnauksen alkua.
Itse pyysin kuitenkin talvilomaa jo 21. päivästä eteenpäin ja kattelin että arkilennot tiistain ja perjantain välillä kustantaisivat sen 135 euroa. Koska mun pitää perjantai-iltana olla takaisin tsadissa niin tossa kerkeis just keskiviikon ja torstain verran kattoa pallonmäiskettä. Sisäänpääsylipuista tulis 450 kruunua.
Talin challengeri on sit 23.11 eteenpäin. Se on ainoa turnaus Euroopassa tohon aikaan, minkä vois kuvitella näkyvän osallistujalistan laadussa positiivisessa mielessä.
Pietarissa ois kans kisa Tukholman jälkeen mut sinne minen jaxa lähtee. Ehkä ens vuonna vois harkita.
Älä päästä painiks sitä
Mä taidan skipata jälleen kerran tuon Tukholman, kun olen just maanantaina palannut Lontoosta ja kaikkee.
Davis Cupin kanssa teen niin, että katselen perjantain tulokset teksti-tv:stä ja sitten jos sunnuntaille jää jotain pelattavaa, matkaan Saloon. Lauantain dubbelin takia ei kyl jaksa reissata. Eli pitää lauantaiaamuna käydä ostamassa sunnuntaille jippu jos jos jos jos...
Voi vittu Federer rajota ny vähän. Jätkä on ihan uskomattomassa vireessä.
Älä päästä painiks sitä
Onpahan kiimasta peliä. New Yorkin yleisö on ottanu Argentiinan hongankolistajan omakseen ja nyt mennään viidenteen erään. En oo koskaan nähny Federerin purnaavan dumarille näin paljoa.
Älä päästä painiks sitä
Ylen Areenalta voi seurata koko viikonlopun pelejä LIVENÄ!!!!
Eka peli oli persraiskaus.
Ei se tokakaan ny hirveän tiukille menny. Varmistu sentään se että sunnuntaina on tälle tasolle aika kolossaalisen kokoinen blockbustermatsi Nieminen-Baghdatis.
Kroatiassa sen sijaan oli aika eeppinen välieräavausmatsi jossa Tsekki haki vierasvoiton 6-7 7-6 7-6 6-7 16-14. Luonnollisesti koko matsin ekalla syötönmurrolla. Yhteensä murtopalloja oli kaks kappaletta, yks kummallakin
Älä päästä painiks sitä
Jos jotain pahaa pitää sanoa tuosta Areenan striimistä, niin selostus on naurettavan hiljaisella. Mulla on koneen kaikki volumet aivan täysillä ja kuulen juuri ja juuri selostuksen. Mutta onneksi stereoitten kautta saa ääntä vahvistettua.
Joo, en jaksanu lähtee Saloon.
PAU PUM PUM!
Muutaman vuoden päästä koko paskan voitto kotiin, mitjääh?!
Näyttää, että Britit sujahtaa vuoden 2008 maailman lohkossa nähdyn tappion jälkeen suoraan sinne mistä Suomi nyt nousi. En ymmärrä, että miten niillä ei ole muuta hyvää pelaajaa kuin maailman kolmanneksi paras. Loput on sitten siellä kolmensadan hujakoilla. Ei uskois. Mutta kyllähän tässä on hyvä mahikset päästä taas karsimaan paikasta auringossa. Italia, Itävalta (jos ne ei nyt voita Chileä) ja Romania on ehkä nyt ne ihan pahimmat mitkä vois tulla vastaan heti alussa. Ainakin näin nopeesti mietittynä. Mut toivotaan vaan arpaonnea ekalla kiekalle, ettei sit heti ekana vuonna tuolla tasolla joudu pelaamaan tippumisesta takas kakkoseen. Tosin en oikein tiedä millanen kaavio tulee ens kaudeksi, kun toi Itävallan peli on vielä kesken... Ens viikolla ne kai sen arpoo ja vääntää.
No ei ollu Kyproksen kakkosmiehestä mitään vastusta näin kovalla kentällä. Kai se massalla ois vähän enemmän peliks menny mutta nyt oli läpihuutojuttu heti kun Kontinen sai syöttönsä kulkemaan ekan geimin jälkeen. Kaverissa on potentiaalia, mutta sen jalostamisen vaikeudesta on moni urheilulaji varoittavia esimerkkejä täynnä. Saas nähä miten käy mutta juuri nyt upside näyttää menevän ideaalitilanteessa jonnekin hyökkäävämmin pelaavan Richard Gasquetin tasolle. Ja Gasquetti on entinen top-10 -pelaaja ja Grand Slam -semifinalisti eli on helppoa olla petollisen toiveikas.
Nieminen-Baghdatis oli molemmilta vähän löysä matsi mutta sellaisenakin malliesimerkki kahden täysammattilaisen piinkovasta kompetenssista. Ei rönsyilevää improvisaatiota vaan määrätietoista mätkettä vastustajan heikkoihin pisteisiin, joita kummallakaan ei lopulta oikein tuntunut löytyvän. Niemisessä huolestuttaa toi, miten helposti se antaa perseelleen mennen edellisen erän lopun torpedoida seuraavan erän alunkin. Nyt käytännössä molemmat kaks ekaa erää meni yhden pimeän hetken takia.
Nää Davis Cup -lohkot tossa maailmanryhmän alla on ihan helvetin vaikeita tulkittavia koska niiden joukkuemäärät ei ole vakioita. Musta näyttää että ens kaudella täs Euro-Afrikan lohkossa on jopa ykstoista jengiä (jos ny Itävalta häviää Chilelle) siinä missä tänä vuonna oli yheksän. Mun käsityksen mukaan yhentoista jengin kaavio menis niin että kuus rankingissa vikana olevaa arvotaan ensin keskenään pareihin ja sen jälkeen noiden parien voittajat menee mätsäämään viiden rankingkärjen kanssa.
Rankingi menee pohjasta katsoen kai suunnilleen näin: Suomi, Latvia, Puola, Ukraina, Italia, Valko-Venäjä. Pisteet päivittyy vielä tän viikonlopun jälkeen mut ei kai tohon suuria muutoksia oo tulossa. Paremman kolmikon jengit kohtaa jonkun huonommasta kolmikosta ja kyllä noista Suomen potentiaalisista vastustajista Italia taitaa se tyhjä arpa olla. Mut se ois kai ainoa kotona kohdattava.
Jos arvonta on ens viikolla ni sit voi kattoa kuinka lähelle mä oon tän formaatin tajunnu
Älä päästä painiks sitä
Mut siis, tommosessa hallissa pelattiin:
Ja tässä Suomen tenniksen tulevaisuus rakeisen zoomin läpi:
Älä päästä painiks sitä
Tää US Openin jälkeinen Davis Cup -viikonloppu on mulle muodostunu viime vuosina yhdeks tenniskauden kohokohdista. Maailmanlohkon välierät oli tänä vuonna aika pannukakkuja kun molemmat parit ratkes jo lauantain nelinpeleihin vaikka Kroatia-Tsekin matsit tiukkoja olikin. Epsanja sen sijaan persraiskas tuhkimotarina-Israelin totaalisesti. Onneksi maailmanlohkon karsinnoissa oli säpinää.
Oma seuraaminen jäi vähän puutteeliseksi kun piti käydä noita Suomi-Kyproksia väijymässä paikan päällä mut otin sit vahinkoa takasin ettimällä illan ratoksi räkästriimit Uudella Mantereella pelattavista trillereistä Brasilia-Ecuador & Chile-Itävalta.
Brasilialla on ihan kelpo jengi nykyisellään. Gustavo Kuertenin läpimurto tuli 12 vuotta sitten ja tässä ajassa tennisbuumi on ehtinyt nostaa suunnilleen kaksi sukupolvea (Boris Beckerin mukaan tennispelaajan ikä lasketaan koiran vuosissa) pelaajia sinne top200-tasolle, minkä tuloksena Brasilialla on semmoinen mukava reservi lupaavia ja rutinoituneita perushyviä pelaajia. Ecuadorilla on sitten vastapainoksi näin kotimaisiin korviin hassusti nimetty 33-vuotias lajilegenda Nicolas Lapentti eikä paljoa muuta.
Lapentti oli parhaimmillaan muistaakseni jossain maailmanlistan seiskapaikalla, mutta pelaa nykyisellään harvakseltaan kun kroppa ei kestä nuorempien vuosien malliin, ja on ilmoittanut pitävänsä Davis Cuppia nykyuran tärkeimpänä kisana. Jätkällä oli takana jo yli kahdeksan tuntia tennistä perjantain ja lauantain matseista - joista molemmista tuloksena voitto - ja olemus eilen illalla kentälle kävellessä oli aika nuutuneen näköinen. Porto Alegren illassa oli vastassa Brasilian ykköspelaaja, niin ikään vanhemmalla iällä palaset kohdilleen loksauttanut Marcos Daniel.
Matsin alkaessa Lapenttin kierteet lähti puremaan hyvin heti alusta ja tatsilyönnit verkolla tippui hienosti etukenttään. Se repi itelleen kaksi erävoittoa, otti kolmannessa jalan kaasulta kun homma meni puihin heti alussa, yritti nousta neljännessä erässä tuloksetta siihen asti kunnes pääsi ite syöttämään 1-5 -tilanteessa, pelasi koko matsin intensiivisimmän geiminsä että sai syötön pidettyä ja pääsi näin syöttämään ekana viidennessä erässä, kävi piiiitkällä paskalla ennen erän alkua (:D), ja laittoi ns. ison vaihteen silmään sit loppuun asti. Tuloksena rehvakas 8-6 -voitto joka näytti ajoittain aika huteralta koska Lapentti ehti jo syöttää ottelun voitosta 5-3 -tilanteessa ja ottelupalloja oli muutama muissakin väleissä. Lopulta se viimeinen ratkaisulyönti pysyi rajojen sisällä ja Ecuador palaa maailmanryhmään kahdeksan vuoden tauon jälkeen.
Tota matsia oli siistiä kattoa vastakohtana Kontisen vaivattomalle magialle. Lapentilla ei ole voimaa oikein missään peruslyönnissä, ei tappajan vaistoa verkolla, eikä se enää järin nopeakaan ole, mutta kierteiden, kulmien, volleystopparien ja suunnanmuutosten kanssa se osaa pelata. Tohon kun lisätään yksi kiertueen terävimmistä pelikäsityksistä ja peräänantamaton taistelutahto niin käsissä on aika uniikki pelaaja nykytenniksessä. Tietynlainen reliikki menneiltä ajoilta. Oli siistiä kattoa miten Lapentti psyykkasi ittensä takaisin peliin tossa aiemmin mainitussa käännekohdaksi muodostuneessa neljännen erän 1-5 -tilanteessa. Ei siinä kahden breikin perästä enää erävoittoon ollut saumaa nousta mutta Lapentti oli valmis antamaan kaikkensa jotta pääsee syöttämään ekana viimeisessä erässä. Gambiitti toimi ja matsi kääntyi vielä kerran.
Ottelun jälkeisessä haastiksessa sanoi pelaavansa 'una temporada mas', eli vielä ensi kauden. Guayaquilin pieni suuri mies nousi myös neljänneksi pelaajaksi tennishistoriassa jolla on yli 30 voittoa viiden erän matseista. Muut ovat Becker, Sampras ja Lendl, eli aika arvokasta seuraa.
Samaan aikaan Keski-Chilessä niiden oma matsi Itävaltaa vastaan meni viiteen erään mutta sitä en jaksanu kummemmin seurata kun sekä isäntien Paul Capdeville että Itävallan Jürgen Melzer pelas aika sohloa peliä. Jännää miten Davis Cupissa aina jotkut nimet tuntuu kerta toisensa jälkeen ylittämään oman tasonsa ja toiset ei saa kunnolla jalkoja irti maasta. Sekä Melzerillä että Capdevillella on maine Cup-pupeltajina joten odotukset eivät edes olleet korkealla. Chile tosta parista meni lopulta jatkoon joten joku epäonnekas saa sitten tapella ensi vuonna Euro-Afrikan ykköslohkossa sille tasolle kivikovaa Itävaltaa vastaan.
Nyt tiedän miltä fassusta tuntuu Vuelta-topikissa
Älä päästä painiks sitä