You are not logged in.
Paul Wegener: Golem Wie er in die Welt kam (1920)
W. F. Murnau: Nosferatu Eine Symphonie des Grauens (1922)
"[K]yseessä on hyvä ja joutuisasti etenevä kertomus irlantilaissiirtolaisesta, joka pakenee kauas länteen ikävää paholaismenninkäistä."
[quote:d135053f18="kikke"]Grizzly Man eilen TV2:lta. Oli hieno.
Jep, tämä oli huikea ja samalla myös "hieman" häiriintynyt päähenkilön takia. Karhuille, ketunpennuille ja maisemille [/quote:d135053f18]
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Bin-Jip - 3-iron
Olihan tämä hyvä vielä uudemman kerrankin katsottua.
"ei lisäaineita, hyvää hilloa viikon ajan"
beverly hills kyttä 2
mestarillisen trilogian heikoin osa
[quote:7fd6fd75bd="ydinaukio"]beverly hills kyttä 2
mestarillisen trilogian heikoin osa[/quote:7fd6fd75bd]
Oliks tossa se kun Foley kusettaa itselleen talon länsirannikolta? En osaa sanoa onko toi vai kolmonen heikompi, kolmosessahan on se maailman paskin loppuhuipennus kun teemapuiston uusin hahmo, Axel Fox esitellään. Siinä meinaa katsojalta päästä verikyyneleet.
Ite katoin: Robert Altman - MASH
Ei voi kun kumartaa, noin sitä elokuvaa tehdään. Toinen toistaan nerokkaampia kohtauksia, hyvä tunne kasvaa koko leffan ajan. Ohjaajansa parhaimmistoa ja koko taiteenlajin valioyksilöitä. Donald Sutherland oli jannuna oikea Kari Karismaattinen.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Hei ei nyt yhtään dissata Beverly Hills Kyttiä vaik kakkonen onkin ehkä se just snadisti heikoin noista kolmesta mestariteoksesta!
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Siis onhan ne nyt ihan ässäkamaa, en mä sitä kieltänyt.
Murphyn nauru
Hitman - silkkaa kovuutta
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
steve zissoun vedenalainen maailma
smaa
Oikean rytmin kiinni
saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
In Bruges
Välillä hieman pitkäveteinen, mutta kyllähän dialogi pelasti paljon. Ei mitenkään erityisen yllättävä juoneltaan. jos diggaa snatchistä ym. brittiläisistä rikoskomedioista, niin kandee kattoo. Colin Farrellin naamanvääntely rupes tosin jossain vaiheessa rasittamaan.
Hitman - silkkaa kovuutta
ei pysty väittää vastaan.
bzort glorf bööth
[quote:519e7ee9ce="Phlegm"]In Bruges
Välillä hieman pitkäveteinen, mutta kyllähän dialogi pelasti paljon. Ei mitenkään erityisen yllättävä juoneltaan. jos diggaa snatchistä ym. brittiläisistä rikoskomedioista, niin kandee kattoo. Colin Farrellin naamanvääntely rupes tosin jossain vaiheessa rasittamaan.[/quote:519e7ee9ce]
Lähdin muuten katsoon tuota just tuolla asenteella, että luvassa ois sellainen Guy Ritchie -henkinen kaahailu. Onhan se ihan tottakin, mutta varmaankin juuri tuosta lähtökohdasta johtuen leffakokemus oli jotenkin tosi häiritsevä. Väkivallan kuvaus on tuossa jotenkin tosi paljon raadollisempaa, kuin tuollasessa perus britti-pläjäyksessä. Kyseessä ei siis tosiaankaan mikään merkkiteos ollut, mutta jostain syystä leffa jäi vaivaamaan.. Jotain samaa ehkä kuin Allenin uusissa leffoissa, jotka eivät mitään varsinaista elokuvan juhlaa ole, mutta onnistuvat rikos ja rangaistus -jännitteen luomisessa ja välittämisessä hämmästyttävän hyvin. Jää itsellekin hieman syyllinen olo leffan jälkeen.
Menetetty peli
[quote:742998e1f4="Jean-Babtiste"]Hitman - silkkaa kovuutta
ei pysty väittää vastaan. [/quote:742998e1f4]
Kovaa kamaa, ja Chuckilla on pikkasen komea takatukkakampaus.
organizing the boy scouts for murder is wrong
Moon
Menetetty peli
[quote:633cdb9a4f="hiirimattona"][quote:633cdb9a4f="Jean-Babtiste"]Hitman - silkkaa kovuutta
ei pysty väittää vastaan. [/quote:633cdb9a4f]
Kovaa kamaa, ja Chuckilla on pikkasen komea takatukkakampaus.[/quote:633cdb9a4f]
Mulle tulee aina vähän kurja olo tommosista lopuista. Siis tietty on tärkeää että pahikselta nimenomaan lähtee nirri pois, mutta on liian rankkaa sitoa kaveri tuoliin ja räjäyttää tms. Tästä syystä en tykänny uusimmasta Bondistakaan. Semmoset John McLane /Hans Gruber -matsit on enemmän mun makuun.
Avauduin joskus täällä vissiin jo siitä, että Poliisiopistoissa tökkii kans vähän se Harrisin/Lassardin jatkuva härnääminen :x
Taistelupari McLane/Gruber:lle
bzort glorf bööth
[quote:39676ba743="janne m."][quote:39676ba743="hiirimattona"][quote:39676ba743="Jean-Babtiste"]Hitman - silkkaa kovuutta
ei pysty väittää vastaan. [/quote:39676ba743]
Kovaa kamaa, ja Chuckilla on pikkasen komea takatukkakampaus.[/quote:39676ba743]
Mulle tulee aina vähän kurja olo tommosista lopuista. Siis tietty on tärkeää että pahikselta nimenomaan lähtee nirri pois, mutta on liian rankkaa sitoa kaveri tuoliin ja räjäyttää tms. Tästä syystä en tykänny uusimmasta Bondistakaan. Semmoset John McLane /Hans Gruber -matsit on enemmän mun makuun.[/quote:39676ba743]
Mä olen kyllä varmaan leffojen suhteen enempi tuota 'ihmisten räjäyttelemis' -koulukuntaa Törkeesti vaan överiks tai sit ei ollenkaan.
Viime yönä Who can kill a child? Olihan tuo ihan jännä, vaikka paikoin tahattoman koominen.
[quote:33c7fa2c8c="janne m."]
Viime yönä Who can kill a child? Olihan tuo ihan jännä, vaikka paikoin tahattoman koominen.[/quote:33c7fa2c8c]
Tässä viikonloppuna tuli toikin katottua. Hyvä oli, aika vittumaista heruttelua jopa, katharsista sai ootella
I love you and dream about the Führer
Tuo pitää nähdä!
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
nytkyllä sama
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Äsken Bio Rexissä
Ylempään väkivaltakeskusteluun: Varsinkin nykyään olen yhä enemmän näissä vanhemmissa leffoissa mielettömän sadistikostamisen kannattaja. Se on jotenkin kiinnostavaa, uudemmissa ei vaan välttämättä toimi.
Poliisiopistoissa yksi koko homman jujuista on tietenkin Harrisin ja Lassardin kiusaaminen, ja samalla kun se naurattaa, nuo hahmot ovat leffan sympaattisimmat, joille heruu naurun lisäksi eniten respektiä ja sympatiaa. Ristiriitaista, mut noin se mul menee.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Mä taas pehmenen vuosi vuodelta.. Tai oikeastaan, katon nykyään niin vähän leffoja, että kriteerit on suuret. Pitkään aikaan ei ole koskettanut mikään muu kuin Rutger Hauerin Blind Fury ja sit kaikki Altmanit, joiden takana oleva visio vaan jotenkin on elämää suurempi.
Mutta siinä sama J-B:n kanssa, että uudemmissa elokuvissa toi sadismi tökkii vielä enemmän. Ja paljonhan se riippuu toteutuksesta, tietyissä leffoissa ei haittaa ollenkaan. Toki pitää muistaa myös 70-luvun moraaliset loppuratkaisut, jossain Get Carterissa päähenkilö saa olla täysmulkku kun loppuratkaisu sen oikeuttaa niin hienosti. Peckinpahilla usein sama.
Kaikkien aikojen paras fiktiivinen kosto löytyy kyllä siitä South Parkin jaksosta, jossa Radiohead vieraili.
Ylempään väkivaltakeskusteluun: Varsinkin nykyään olen yhä enemmän näissä vanhemmissa leffoissa mielettömän sadistikostamisen kannattaja. Se on jotenkin kiinnostavaa, uudemmissa ei vaan välttämättä toimi.
Aikalailla näin.
"Mielettömän sadistikostamisen kannattaja"