You are not logged in.
![]()
Nicholsonin paras roolisuoritus Five Easy Piecesin ja Saattokeikan ohella. Toi toki vain yksi syy niistä miljoonasta, mitkä tekee Easy Riderista yhden aikamme elokuvista! Pikkasen hienoa musankäyttöä ku Wasn't Born To Follow, The Weight tai It's All Right, I'm Only Bleeding soi! Eräänlainen viimeinen ehtoollinen kommuunissa! Etiäinen bordellissa! Haulikkojampat ja mahdottomuus vapauteen
![]()
![]()
![]()
![]()
Peter Fonda
Jaa. Pitäsköhän katsoa toi Easy Rider joskus uudestaan, koska on musta "mahdottomuus vapauteen" -leffana kolme sarjaa kevyempi vaikka Two Lane Blacktoppiiin verrattuna.. Tai Last movie!
Mutta sitä vaan että komp Five Easy Piecesiin ja The Last Detailiin; eipä mainioita leffoja hei
Katoin Wimbledonin; ei ehkä kuiteskaan paras urheilullinen ja romantillinen comedy koskaan
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
organizing the boy scouts for murder is wrong
Naked
-
Parasta edelleen
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Parasta edelleen
Hahah, eilen just jauhettiin, että tää taitaa olla paskin leffa koskaan.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Parit hyvät hellepäiväleffat:
Ihan hyvejä lehvoja siihen olotilaan, kun aivot valuu nenästä ja korvista ulos.
Last edited by ierikho (08.07.2010 18:48)
bruno
ei kyl enää läheskään niin hauska ku ekalla kerralla.
Rumat, likaiset ja ilkeät
Tässä oli yks parhaista kohtauksista ikinä, voisin jaksaa joku päivä postata oikeaan topikkiin.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
bruno
ei kyl enää läheskään niin hauska ku ekalla kerralla.
Joo ei oikein jaksanut sillä ensimmäiselläkään kerralla
Brooklyn's Finest
Njoo.
National Treasure
Oon ihan koukussa tälläsiin leffohin, vaikka tää oli jotenkin turhan nopeesti tekaistun oloinen. Kakkonen on parempi. Tokaa kierrosta siis mennään näiden parissa.
National Treasure
Oon ihan koukussa tälläsiin leffohin, vaikka tää oli jotenkin turhan nopeesti tekaistun oloinen. Kakkonen on parempi. Tokaa kierrosta siis mennään näiden parissa.
smaa
Muistelin, että Peltirumpu olis ollu hyvä leffa. Muistin väärin.
Tuon ajan saksalaiset tuotokset vituttaa muutenkin, kun ei oo oikein puhe ja filkka synkassa.
Muistelin, että Peltirumpu olis ollu hyvä leffa. Muistin väärin.
Tai sit vaan et enää osaa. Upea elokuva, joka nostattaa sykkeen viimeistään viimeisen kohtauksen ajaksi.
en ole kolmekybänen emoboy
greenie wrote:Muistelin, että Peltirumpu olis ollu hyvä leffa. Muistin väärin.
Tai sit vaan et enää osaa. Upea elokuva, joka nostattaa sykkeen viimeistään viimeisen kohtauksen ajaksi.
Juu sama. Kesän alussa katsoin pitkästä aikaa ja olihan se taas kerran oikein hyvä.
bzort glorf bööth
börjeslandet wrote:greenie wrote:Muistelin, että Peltirumpu olis ollu hyvä leffa. Muistin väärin.
Juu sama. Kesän alussa katsoin pitkästä aikaa ja olihan se taas kerran oikein hyvä.
Mä oon kai kyllästynyt vaan vähän sellaseen fiktionaaliseen mystiikkaan, salaperäisyyteen ja outouden kuvaamiseen. Samaa käynyt mm. Twin Peaksin suhteen. Samoin tosiaan toi tuotantotapa tökki pahasti.
Peltirummusta tulee tuotannon suhteen mieleen Fassbinderin Berlin Alexanderplatz, josta olisin ihan noin kirjan takia halunnut diggailla, mutta jonka kattomisen myötä lähti hiukset päästä. Jotkut 70-luvun loppupuolen tuotannot on vaan niin puuduttavia ja ummehtuneita, kuin haistelisi pieruja vakosametilla päällystetyssä huoneessa, jossa on kokolattiamatto.
Mutta...
Tätä angstia ei tullut, kun tsekkasin Bergmanin saman aikakauden - ja saksankielisen - Marionettien elämästä -leffan just äsken.
Peltirummusta tulee tuotannon suhteen mieleen Fassbinderin Berlin Alexanderplatz, josta olisin ihan noin kirjan takia halunnut diggailla, mutta jonka kattomisen myötä lähti hiukset päästä. Jotkut 70-luvun loppupuolen tuotannot on vaan niin puuduttavia ja ummehtuneita, kuin haistelisi pieruja vakosametilla päällystetyssä huoneessa, jossa on kokolattiamatto.
No ehkä kannattaa 70-luvun loppupuolen saksalaiset tuotannot jättää susiolla väliin jos aiheuttaa tommosia reaktioita. Berlin Alexanderplatz on henk koht yks nerokkaimpia juttuja elokuvan historiassa. Ei voi tarpeeksi korostaa miten paljon nautin siitä.
Peltirummun näkemisestä tosi paljon aikaa, en muista muuta kuin että tykkäsin tunnelmasta.
Bergman ja Fassbinder on molemmat ihan omassa luokassaan.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Kyllä.
Ja vielä tuosta B. Alexanderplatzista. En oikein edes hiffaa miten kirjasta saisi paremman filmatisoinnin. Olen nähnyt kaksi hyvää teatterisovitusta, mutta tuo Fassbinderin versio tuntuu definitiiviseltä (ja joo, eri pelikentät, ei voi verrata, mutta silti). Tuotanto kaiken lisäks ihan huippuluokkaa; us-ko-ma-ton valaistus, todella kaunista kuvausta, näyttelijät paikallaan jne. Koko sarjassa (tai, no, pitkä elokuvahan se oikeastaan on) on jotain poikkeuksellista herkkyyttää ja puhuttelevuutta.
Mut joo, makunsa kullakin, emmä sillä tässä lähe vänkäämään.
greenie wrote:Muistelin, että Peltirumpu olis ollu hyvä leffa. Muistin väärin.
Smaa. Loistava elokuva. Teatterissa vielä parempi. Kirjana vielä kokematta. Kuulemma on aika haastava tekele.
Kesä Monikan kanssa.
Pitäis varmaan tuonne kesähessuvinkkiketjuun lisäillä Bergmanin kesäiset kuvaukset
Pitäs kans katella toi ja ykkönen tässä joskus.