#1321 18.02.2011 03:16

kissa 8D
en halua olla pentti linkola
From: missä palaa?
Registered: 12.12.2006

Re: Konsoli/tietokonepelit

#1322 18.02.2011 03:16

kissa 8D
en halua olla pentti linkola
From: missä palaa?
Registered: 12.12.2006

(joo, en oo lukenu kirjaa)

#1323 18.02.2011 11:49

risto_m
Member
From: Turku
Registered: 20.09.2006

kaakku wrote:

Tällä viikolla tuli Red Dead Redemption postissa ja ainakaan alku ei ole vielä vakuuttanut. Ehkä peliin pääsee vielä paremmin sisään, mutta tasoeroa GTA:n ja tämän välillä tuntuu olevan aika paljon.

Niin munki miälest, mut RDR:n hyväksi  icon_wink

Kyl se siit lähtee, alku on tosiaan vähän puuduttava.

Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.

#1324 18.02.2011 12:06

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Website

risto_m wrote:
kaakku wrote:

Tällä viikolla tuli Red Dead Redemption postissa ja ainakaan alku ei ole vielä vakuuttanut. Ehkä peliin pääsee vielä paremmin sisään, mutta tasoeroa GTA:n ja tämän välillä tuntuu olevan aika paljon.

Sama, en oo vieläkään jaksanu GTA nelosta loppuun asti.  sadbanana

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#1325 18.02.2011 12:13

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa

pelasin GTA4:sta suht pitkälle ex-kämppixen äx boxilla. nyt mulla on RDR ja ne GTA-lisäosat mut kumpaakaan en oo jaksanu pelata paria tehtävää pitemmälle. paska tähtäyssysteemi plus ennalta-arvattavat missiot; mee tonne, ammu viis; mee tonne, ammu kuus; mee tonne, ammu vitusti. karkaa näiltä. piip pööp

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#1326 18.02.2011 14:45

teekki
Member
Registered: 13.06.2005

Prakk wrote:
risto_m wrote:
kaakku wrote:

Sama, en oo vieläkään jaksanu GTA nelosta loppuun asti.  sadbanana

Mullakin on näin päin. GTA4:ta oon jaksanut pelata vaan pari tuntia alusta, RDR:stä on pelattu 90%, jotain niitä kukkienkeräilyjä yms. jäljellä. RDR:n tarina on jäätävän hyvä kunhan pääsee vähän pidemmälle. Tykkäsin itse myös niistä sivutehtävistä, tosin jotkut challenget toisti itseään vähän liikaa.

#1327 22.02.2011 15:38

risto_m
Member

Tykkäsin Bad Company 2:n yksinpelikampanjasta ihan saatanasti. Viime vuoden top 10 -peleihin tämä. Pelasin saman tien kaks kertaa putkeen.

Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.

#1328 22.02.2011 17:38

armashenrik
Member
Registered: 16.03.2008

#1329 22.02.2011 18:03

risto_m
Member

icon_lol

Torstaina sitten tota Bulletstormia. Demon ja Duty Callsin perusteella aika sairas peli tulossa.

#1330 22.02.2011 18:06

Tolto
ammattimainen dipinheittäjä
Registered: 20.11.2010

Olen tässä miettinyt pitäisiköhän ostaa xbox

Tai siis, totta kai pitäis, mut niiku, pitäiskö

u523X.gif

vittu nyt sä kuolet, tai ainaski lyön haarukalla kulliin

#1331 23.02.2011 10:52

risto_m
Member

Ulvis wrote:

Torstainako se ilmestyy icon_surprised
Minkälaisia kampanjoita tohon Bulletstormiin on?

Juu, jo torstaina käski tulla hakemaan. Exclusion list on tosiaan lopetettu, joten tohon on semmonen, että vie mitä tahansa vaihtopelejä ja saa niistä 25% enemmän ku normaalisti + 10 euroa takaisin "promootiokortille" varauksen noudon yhteydessä. Ja vitonen piti maksaa etukäteen panttia uudessa käytännössä. Ei nyt mikään huipputarjous siis, mut tällä mennään. Samalla systeemillä ovat varattavissa myös Crysis 2, Portal 2 ja Dragon Age 2.

Ite sain Singularitysta noin 12 euroa ja Dark Voidista 6 euroa (maksoin siitä uutena 4,80€, joten hyvä näin). Käytännössä hintaa pelille jäi 42 euroa.

Tolto wrote:

Olen tässä miettinyt pitäisiköhän ostaa xbox

Tai siis, totta kai pitäis, mut niiku, pitäiskö

Ilman muuta, kaikille konsoliostoille peuktongue

#1332 23.02.2011 13:15

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Website

Dragon Age kakkosen xbox demo pelattu roguella läpi.

+ Grafiikat/yleisilme parempaa kuin ykkösessä
+ Taistelu vauhdikkaampaa

+/- Keskustelusysteemi sama kuin Mass Effecteissä

- Taistelu ehkä liiankin arcademaista, vaikka kyllä sen saakin edelleen pausetettua että pääsee käyttämään erikoiskykyjä yms.
- Demossa ei pääsee ollenkaan inventoryn kanssa runkkaamaan, eli vaihtamaan kamoja/aseita.

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#1333 02.03.2011 14:16

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

beating_tetris.gif

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#1334 07.03.2011 15:00

risto_m
Member

Ulvis wrote:

"hänellä on iso pyssy Scorpio, hän tappaa mediät isolla pyssyllään Scorpio, sinun täytyy pysäyttää hänet, että voimme jatkaa matkaa, Scorpio, olemme voitokkaita, Scorpio, vielä vähän aikaa ja olen saanut hakkeroitua heidän tietokoneensa, Scorpio ja tehtävän lopussa kaikki jannut hurraavat masentavalla äänellä SCORPIO, SCORPIO, SCORPIO!"

roll

Itteenikin toi peli vähän kiinnostelis nyt kun olen päässyt hiekkalaatikkovammastani eroon, mutta just nuo kuvailemasi toistoseikat, ja joissain arvioissa luvatut  "oho no sehän on tunti edellisestä checkpointista ja meikä kuolee ny tähän" -hetket ei houkuttele. Voi olla että ton parissa aivot sulais.

Ite oon sitten viime spämmin tänne pelannut läpi GTAIV: The Lost and Damnedin ja Bulletstormin. Spider-Man: Shattered Dimensionista on vielä pari kenttää jäljellä, Crackdown 2:sta hakkaan yhä joitain achievementtejä ja Gears of War 2:n moninpeliä tuli tahkottua aika määrä viikonloppuna, tai ainakin sen mitä paskan matchmaking-systeemin jäljiltä kärsivällisyys riitti. Arcadepeleistä oon hommanut mielestäni ihan kelvollisen (päivitysten jälkeen) Hydrophobian ja huikeen Pac-Man C.E. DX:n alennuksista. Ja Sokokselta tarttui mukaan DJ Hero 25 eurolla, varsin hauska vehje toi kyllä on. Hyvät musat pelissä, paremmat kuin kitarapeleissä.

Seuraavat pari viikkoa on vitusti kouluhommia ja sen jälkeen lähen reissuun, joten yritän olla aloittamatta mitään uutta juonellista peliä enää maaliskuussa. Luultavasti kuitenkin tulee kuitenkin taas joku hyllystä aloitettua ja siihen uppouduttua ja sitten taas vikana yönä paniikissa tyekee kaikki palautukset kuntoon, it's my life.

#1335 07.03.2011 15:10

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Website

Xboxilla tullu viime aikoina lähinnä Pinball FX kakkosta (ja Marvel Pinballia) hakattua, suosittelen kaikille jos vähäkään flipperit kiinnostaa. peuk
RDR:äänkin viimein latasin tuon Undead Nightmaren, hyvältähän tää vaikuttaa myös, vaikka luulin ettei kyseistä peliä jaksais enää yhtään.

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#1336 09.03.2011 23:23

risto_m
Member

risto_m syyskuussa wrote:

ei tällaset kinectit vaan ikinä toimi

guinness world records wrote:

Kinect Announced As Fastest-Selling Consumer Electronics Device Ever

#1337 11.03.2011 14:13

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

Onko kukaan kokeillut tota Kinectiä?

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#1338 11.03.2011 15:53

risto_m
Member

Kinect Joy Ridea oon nopeesti testannu, kyllähän se ihan tuntu toimivan sinänsä. Laitteen ongelmana on, että miten sillä voi olla mitään muita kuin minipelejä, kun ohjainta ei vaan ole. Eikä monimutkaisempia pelejä tuolle ole toistaiseksi yritettykään tehdä, tavoitteet on puhtaasti tollasessa illanistujaispelaamisessa. Aika hienoja sovelluksia on nörtit tuolla saanut aikaan, ehkä jossain vaiheessa nähdään jotain hienompaa virallisestikin. Sit kun saa jostain joulutarjouksesta lähempänä viittäkymppiä, niin täytyy ostaa kokeeksi hyllyyn.

#1339 12.03.2011 19:26

Sarkoni
Member
Registered: 22.04.2008

Child of Eden nyt ainakin näyttää sellaiselta peliltä, jossa kinect-ohjaus saattaispa jopa lisätä jotain kokemukseen.

#1340 12.03.2011 21:39

risto_m
Member

Niin se Rez-miehen peli? Juu, se vaikuttaa jännältä, toivottavasti onnistuu hyvin. Lisää tollasia.

#1341 15.03.2011 14:03

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Website

Dragon Age kakkosta nyt jotain 15 tuntia takana, ja peli on... ihan ok!  confused_new
Vähän kyllä vituttaa kun tätä on "yksinkertaistettu" ykköseen verrattuna, mutta kyllä tätä silti ihan huvikseen pelaa. Juoni vaikuttaa ihan hyvältä, NPC:t juttelee hassuja keskenään ja grafiikat (ainakin hahmot) näyttää paremmalta. Melkoista ctrl+c/ctrl+v menoa kyllä nuo sivutehtävien kartat kun useat varastot/luolat kierrättää periaatteessa samoja karttoja (Mass Effect ykkösen pelaajat tietää mitä tarkoitan). Bottomline siis lähinnä että ykkönen oli mulle sellainen 90+ peli, mutta kyllä tää jää sinne jonnekin 80:n kieppeille.

Tavallaan hauskaa on myös se, että peliin saa lisää krääsää erilaisilla vippaskonsteilla: rekisteröi peli -> saat sälää, rekisteröi emailis vastaanottamaan EA:n uutiskirjettä -> saat sälää, pelaa Dragon Age Legendsiä Facebookissa -> saat sälää, jne.

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#1342 17.03.2011 03:22

risto_m
Member

Voi helevtti eikö noi nyt vois tota fifaa laittaa kuntoon, oon nyt SEKÄ 10:ssä että 11:ssa voittanut KAHTEEN KERTAAN viis matsia putkeen livessä mut missä tähän liittyvät achievementit? EI NÄY! Eiks ne saatan tajuu että mää haluun ne! Hemmetti! Se on muutenkin vitun ärsyttävää edes ajatella tota viiden putkee, kun koska tahansa saattaa tulla vastaan joku real madridilla pelaava MULKKU joka laittaa heti kaikki hyökkäykseen ja suoria syöttöjä ylöspäin siit crisulla sitte neppaillaankin heti kolme maalia ululuuu voi saatana ostan pessin ens vuonna

#1343 22.03.2011 02:56

#1344 22.03.2011 16:44

Sarkoni
Member
Registered: 22.04.2008

Crysis 2 saattas molskahtaa huomenna post'lootaan. kippis

#1345 23.03.2011 02:13

ILR
matlök
From: täällä sitten taas

ILR wrote:
ILR wrote:

Päädyin ite tilaamaan näistä Nintendon loppuvuoden kiinnostavista julkaisuista ton Kirby's Epic Yarnin mistä nyt ollaan Atlantin toisella puolella oltu kovasti innoissaan. Mulle on tähän mennessä jääny aika vähän käteen noista Wiin ei-mario-tasoloikista mut ehkä tää vihdoin räjäyttäis potin.

Jaa tää tuleekin vast joskus helmikuussa. Haistakaapa kaka

Tulihan se lopulta vanhalle mantereelle kans ja nyt toi on kaikessa hiljaisuudessa steppailtu läpi. Kirby on ulkoasultaan ja animoinniltaan ihan huippuluokkaa ja just noin hellyttävän näköinen kuin tossa linkin takaa löytyvässä trailerissa. Aika väliinpitämätön vaikutelma mulle siitä lopulta jäi koska kun vaikka Nintendopuolella välttämättömään Super Marioon lähtee vertailemaan niin ei noissa kentissä, vihulaisissa tai ympäristöissä ei vaan yksinkertaisesti oo kunnolla luonnetta. Mario Galaxyissä on aika vaikuttava määrä kaikkia kliseisyydestään huolimatta ikonisia laavakenttiä ja vekkuleita oivalluksia. Kyl Kirbyssäkin noi teemat vähän vaihtelee mut en mä juuri yhtään erityisen mieleenpainuvaa hetkeä siitä muista. Pari pikku puzzlea tuli loppupuolella virkistävästi mukaan mut siinäpä se. Lisäksi toi peli on ihan härskin helppo, mikä on toki välillä ihan virkistävää mut ei näköjään oo mun juttuni sit alkuunkaan. Läpimenovaiheessa tuntui lähinnä että tässä on hinkattu ylipitkää tutoriaalia.

Mut silti, tossa on jotain tosi viehättävää. Kirbyn muodonmuutokset on tosi vähäeleisen siistejä ja niissä on tosi hellyttäviä elementtejä niinkuin sympaattinen tuplatööttäys autoksi muuttuessa tai veikeä hymy laskuvarjona. Sit kun kiskoo jotain leluankkaa (OMG lisää söpöilyy) ympäri kenttiä niin Kirby muuttuu semmoseks pieneks hinausvaunuks ja just kaikkee tommosta. Ne yleisimmät vihulaisetkin on niin söpön näkösiä ja harmittomia ettei niitä tee yhtään mieli ruveta telomaan tai kyykyttämään.

Semmonen sokeriähkypeli. Ton jälkeen Super Meat Boyn adrenaliinivyöryä osas arvostaa uudella tavalla. Käsittämättömästi toi ei tue sitä Classic Controlleria ollenkaan. Joo, ilmankin pärjää mut ei toi nyt ihan ideaalikokemus ollu.
mittenpatch.jpg

Älä päästä painiks sitä

#1346 24.03.2011 15:24

risto_m
Member

Crysis 2 hallussa.

Crysis%202%20Xbox360%20Large.jpg

Isot odotukset yksinpelin suhteen. Multipleijeri vaikuttaa betan perusteella epäonnistuneelta. Helmikuun Bulletstorm oli ihan törkeen kova, ja tällä on kyl paha paikka pistää paremmaksi taktisten räiskintöjen sarjassa. Saapi nähä miten käy pau pau pau!

#1347 28.03.2011 10:05

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Website

Dragon Age kakkosessa lähti eilen viimeinen chapteri käyntiin, kun aika laiskasti olen pelaillut. Edelleen ihan mukava tuota on pelaillu, mutta vituttaa kyllä nää monet pienet jutut ja pelintekijöiden laiskuus. Esim. kun uusi chapteri alkaa, niin kaupoissa on tietty uutta tavaraa jos/kun pitää varusteita päivittää... MUTTA tonkimalla jotain helvetin tynnyreitä kaupungilla löytyy kaikenmaailman full platea ja parempaa kirvestä, kun mitä juuri oli saanut edellisen chapterin loppumonstereilta, eh...  icon_rolleyes

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#1348 28.03.2011 22:32

risto_m
Member

Ulvis wrote:

Crysiksen yksinpeliä pelattu pari tuntia, moninpeliä kymmenen. Pidän siitä miten jykevä meininki noissa aseissa on. Samoin pakko kiittää äänimaailmaa ja ihailla pelin upeutta. Ainakin mulle toi oli yllättävän vaikea, kun tuossa ei järin montaa osumaa kestä ja mulla on tapana puskea räiskimään sinne missä on kovin säpinä. Potkiminen ja liukuminen on selvästi heikompaa kuin Bulletstormissa. Oikeastaan kumpainenkin tuntuu vähän turhalta. Liuku on niin lyhyt, ettei siitä ole merkittäväksi avuksi ja potku ei tunnu aina lähtevän. Korkeuserot tosiaan mahdollistaa sen, että etenemisen voi hoitaa aika monella tapaa. Joka tapauksessa hyvältä vaikuttaa.

Moninpeli tuo pitkälti mieleen ensimmäisen Modern Warfaren. Kehitysluokat, aseet ja apuvälineet ovat hyvin tuttuja. En tiedä pelaisinko muuten, mutta en pysty pelaamaan juuri mitään moninpeliä ja kun tuon saa toimimaan, niin pakkohan sitä on hakata. Lisäksi olen melko hyvä tuossa. Eniten ilahduttaa, kun huomasin pelaavani aika poikkeuksellisella tavalla verrattuna suurimpaan osaan moninpelaajia. Sen sijaan että pyrkisin hyödyntämään nanopuvun hetkellistä näkymättömyyttä, käytän mieluummin lisäpanssaria, mikä tuntuu kääntävän suurimman osan 1 vs 1 väännöistä edukseni. Achievementien kannalta tämä ei paljon anna, kun pelikelloon täytyy tulla päiväkaupalla tunteja, jotta edes osa suorituksista napsahtaisi. Muutaman kerran olen ollut koko porukan paras, mikä suuresti lämmittää. Kun peli on vielä tuore, olen aika hyvissä asemissa parhaisiinkin nähden, kun kukaan ei ole ehtinyt räiskiä itselleen epäreiluja etuja. Jos Modern Warfare toimi, niin tää on kauniimpi, kenttäsuunnittelulta vähän räkäisempi ja nanopuvun ansiosta taktisempi versio klassikosta.

Siitäkin huolimatta, luulen että Bulletstorm on se alkuvuoden räiskintätapaus. Mukavasti lähtenyt vuosi käyntiin FPS:n ystävillä tongue

Kolme tuntia yksinpeliä, viis tuntia moninpeliä takana mulla. Todella positiivinen yllätys heikon betan ja demon jälkeen. Harmilisesti framerate vähän turhan usein takkuilee kampanjassa, mut ehkä se on se hinta mikä upeista graffoista ja äänistä on maksettava... Ei tuo helpommasta päästä kyl ole, ite tosin oon toistaseks vetäny tiukan näkymättömänä niin paljon kuin mahdollista, jolloin peli tuntuu hieman helpottuvan. Tää ei ollu mikään suunniteltu taktiikka, vaan aika monessa räiskinnässä oon muutenkin hyvin suojaan vetäytyvää tyyppiä.

Hyvä neuvo kyllä tuo armorin runsas käyttäminen moninpelissä, monesti sillä tuntuu saavan ratkaisevan edun. En mikään tähtipelaaja tässä ole, kuten en missään FPS:ssa, mut nyt oon nyt pärjännyt välillä ihan hyvin, kunhan vaan pysyn herpaantumattomana taktiikassani, eli aina näkymättömänä avoimille alueille, mahdollisimman kuolleeseen kulmaan lataamaan pukua ja bongaamaan tapettava, ja heti kun sellainen löytyy, niin juosten kimppuun ja tehostettu armori päälle samalla kun avaa tulen. Kauempaa mun ei kannata ampua kun oon niin keskinkertainen tähtääjä. Onneksi muutenkin tosi vähän tota sniputtelumeinikiä tässä, sehän syö aika paljon iloa monista nettiräiskinnöistä.

Melkoista reaktiohippaa tuo on, ja todella hauskaa ja koukuttavaa. Useita hyviä sijoituksia sain soolopelissä, mutta aina siellä joku SnipingJonas92 vie ykköspaikan. Siitä alueenhallintamoodista napsahti kuitenkin tuo League of my Own -achievementti jotenkin vahingossa. Myös Halossa pärjään parhaiten King of the Hillissä, en tiä miks sitten. Levelille 10 asti jaksoin yhteen putkeen hinkata, ja katoin että k/d rationi oli tässä vaiheessa 0,03 yksikköä huonompi kuin Ulviksella. Sen sijaan laukauksia olin ampunut ihan tolkuttomasti vähemmän ja yllättävän hyvällä prosentilla, mikä kertoo juuri siitä että kuvailemallani hit and run -tyylillä tätä yritän pelata.

Vikaan kohtaan sama. Molemmat poikkeuksellisia ja hienoja pelejä, mutta kyllä Bulletstorm taitaa sittenkin olla vielä himpun verran kovempi pläjäys. Siinäkin tulee kyl Ulvikselta pahasti pataan leaderboardseilla.

#1349 31.03.2011 19:00

Olin saanu enemmän liksaa ku odotinkaan joten meinasin ostaa jonku uuden pelin. Hyllyn eessä ei vaan mikään napannut. Bulletstormin demo oli ihan riittävä annos joten ei sitä. Crysistä en oo testannu mut enpä tiijä, jaksaisko? Dragon Age kakkonen vaikuttaa juttujen perusteella hermi-inducing shitiltä. Assasins Creediin pitäs paneutua mut en jostain syystä sitäkään. Ostin orange boxin käytettynä ja kredittejä PSN:n, ehkä ostan ainakin Stackingin.

#1350 31.03.2011 20:46

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005

Mass effect kakkonen? Play.comista n. 26e. Vois itekki tilata.

Varikset komentavat

Board footer