You are not logged in.
Kuuntelin levyn. "Ihan kiva".
Sent from my iPhone 16
emmätiä onxe mikään kriteeri pop-musassa, mut LCMDF:n biisit jää päähän, Villa Nahista ei jää ikinä mulle mitään muistikuvia paitsi että olipa paljon joku jaksanut nähdä vaivaa sähköpianon kanssa.
Toisaalta voin helposti kuvitella että tykkäisin Villa Nahista ihan tosi paljon jos tajuaisin mihin ne viittaa ja mitä juttuja ne päivittää ja uudelleentulkitsee.
Joistain omista suosikeista tulee myös välillä sellanen olo että tätä ei vaan tajua jos ei oo kuunnellut asioita y ja x. Eikä siinä musta mitään pahaa oo, aivan kuten ei ole kuvataiteeseen viittaavassa kuvataiteessakaan, jonka suurin arvo on just niiden viittausten tyylikkyys.
Tykkään kyllä Villa Nahin soinnista, mukavasti tilaa, mikä tosin välillä menee mun osalta metsään sellasella liialla koristelulla. Vaikea taitolaji: mitä riisutumpaa kama on, niin sitä enemmän ottaa korvaan vähääkään ylimääräiseltä kuulostavat jutut, kuten nyt tässä jotkut liidisynat ja lisämausteet ja väliosat.
LCMDF taas onnistuu mulla paremmin siinä mitä ne tuntuu koittavan (paremman sanonnan puutteessa), vaikka ei nyt suuria tunteita herätäkään. Laitoin joskus soundcloudin kautta ton levyn soimaan ja ihan hyvällä mielellä kuuntelin loppuun ja biisit soi päässä sen jälkeen. Hauskaa musaa.
Mennyt multa kieltämättä vähän ohi että mikä tässä LCMDF:ssä on se iso juttu, suuntaan tai toiseen. Arvostan toisaalta tota härskiyttä niissä. Ja mediakohun puolesta jäänyt sellanen olo että on tollasille tyypeille ihan tilausta ja paikkansa, niiden haastatteluita nyt on edes hauska lukea, mikä mun näkökulmasta on aika iso plussa (tosin luen niin harvoin popmusan juttuja että vähän vaikea arvioida). Tai ehkä kolmen nuoren naisen tekemä musa on edelleen niin kreisi juttu että siitä saa otsikoita, tai sit ne on markkinointineroja tai sit kaikki ja molemmat.
Ja siis tosiaan, villa nahin tyypit lienevät aika lailla vanhempia ja kokeneita kuin lcmdf:n kaverit.
En uskalla ajatellakaan mitä itse olisin puhunut sanomalehdissä tuossa iässä (tai puhun edelleen...) ja kuinka sekaisin olisin mennyt kaikesta huomiosta. Emmäkä sitä ainoa uskottava fashion-jotain -kommenttia ymmärtänyt, vaan mitäpä siitä
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
Villanahkiaiset voisivat elvistellä saavutuksillaan ihan yhtä paljon kuin corpsulit, mutta ne jäbät näyttävät keskittyvän musan tekemiseen ja keikkojen soittamiseen. Ja on kyllä musansakin ihan eri leveleillä tähän verrattuna.
Sikäli eri levelillä että Corpsuleilta olen kuullu jonku ihan hyvänkin biisin.
Valitettavasti on käynyt rosvo.
Taas "Uusi Kurvi" -jengin parivaljakko samassa mediassa spåmmaamassa? En lukenut haastattelua pidemmälle.
Villanahkiaiset voisivat elvistellä saavutuksillaan ihan yhtä paljon kuin corpsulit, mutta ne jäbät näyttävät keskittyvän musan tekemiseen ja keikkojen soittamiseen. Ja on kyllä musansakin ihan eri leveleillä tähän verrattuna.
Nojaa, nojoo.
Villa Nah on "ihan toisella tasolla" munkin mielestä, mutta en mä näe kauheasti lopulta syytä verrata näitä kahta poppoota. Muutenkin "tämän hetken kuumin", "head nigga in charge" ja vastaava ajattelu musiikista, bändeistä ja kaikesta siitä herättää kysymään: "Miksi?" Kysymyksen kuitenkin ollessa retorinen.
Toisaalta voin helposti kuvitella että tykkäisin Villa Nahista ihan tosi paljon jos tajuaisin mihin ne viittaa ja mitä juttuja ne päivittää ja uudelleentulkitsee.
70-80 -luvun taitteen pitkälti brittilähtöisiä postpunk/synasoundejahan ne päivittelee. Tietysti jos ei välitä esim. Gary Numanista, Fad Gadgetista, Throbbing Gristlestä, New Orderista, OMD:sta, Human Leaguesta, Heaven 17:sta, Soft Cellistä, Ultravoxista, John Foxxista ja sen sellaisista, niin ei tääkään välttämättä uppoa. Sellaista konevoittoista aavistuksen melankolista ja romanttista fiilistelyä.
villa nah ja throbbing gristle
villa nah ja throbbing gristle
Samanoloista soundia ja fiilistä, vaikkakin jälkimmäisellä enemmän säröä (sen fiilistelynkin suhteen vähän roisimpaa ku Villa Nahilla).
topikki lukkoon, greenielle bänniä ihan muuten vaan
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
ydinaukio wrote:villa nah ja throbbing gristle
Samanoloista soundia ja fiilistä, vaikkakin jälkimmäisellä enemmän säröä (sen fiilistelynkin suhteen vähän roisimpaa ku Villa Nahilla).
greenie wrote:ydinaukio wrote:villa nah ja throbbing gristle
![]()
Ai ei oo vai? Molemmilla on aika melankolista ja romanttista meininkiä, mutta Throbbing Gristlen teemat pyörii aika usein esim. erotiikan ympärillä (20 Jazz Funk Greats), siinä missä Villa Nahin teemat on pliisumpia. Soundien osalta taas Villa Nahilla on aika minimalistiset ja puhtaat äänet, siinä missä Throbbing Gristle tykkää säröstä, vaikka molempien pohjana onkin analogisynat ja muut.
Last edited by greenie (14.03.2011 16:28)
Skeletonni wrote:greenie wrote:ydinaukio wrote:villa nah ja throbbing gristle
![]()
Ai ei oo vai? Molemmilla on aika melankolista ja romanttista meininkiä, mutta Throbbing Gristlen teemat pyörii aika usein esim. erotiikan ympärillä (20 Jazz Funk Greats), siinä missä Villa Nahin teemat on pliisumpia. Soundien osalta taas Villa Nahilla on aika minimalistiset ja puhtaat äänet, siinä missä Throbbing Gristle tykkää säröstä, vaikka pohjana on analogisynat ja muut.
Mites toi samanoloinen soundi sit?
Mites toi samanoloinen soundi sit?
Se pohja. Efektit tulee vasta perästä hnngghhhplöts
Skeletonni wrote:Mites toi samanoloinen soundi sit?
Se pohja. Efektit tulee vasta perästä hnngghhhplöts
Haha, OK.
MMM wrote:Toisaalta voin helposti kuvitella että tykkäisin Villa Nahista ihan tosi paljon jos tajuaisin mihin ne viittaa ja mitä juttuja ne päivittää ja uudelleentulkitsee.
70-80 -luvun taitteen pitkälti brittilähtöisiä postpunk/synasoundejahan ne päivittelee.
En tiennytkään että ne kaipasivat päivitystä HELPPO OKEI OKEI PIDÄN TURPANI KIINNI.
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
Eiks sulle kerrottu?
Corpsulitkin päivittelee 90-luvun soundeja, kuulemma. Enpä tiiä, on se Leila K silti kovempi.
Luitteko NYTin juttua LCMDF:sta pari viikkoa sitten? Tyypit asuvat siis nykyisin Berliinissä, mikä tietysti tekee bändistä saman tien monta kertaa coolimman. Aika tyypillistä Berliini-läppää artikkeli muutenkin. Mulle oli uutta, että Berliinissä KAIKKI käärivät "pillinohuet sätkänsä" itse.
Last edited by festarijorma (28.03.2011 12:55)
Kyseisen jutun toimittajakin on juuri muuttanut Berliiniin.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
en ole kolmekybänen emoboy
haha. Joo no näyttää et haastattelu ei olis olu objekttivinen. Muta asia on bon woyage!(Nykänen Matti, 1999) siis ehkä haastistyyppi asuu berliinis mut sehä tekee asiasta paljo paremman koska hän tietää että ''missä mennään''. Ja eikö toimittajan tehtävä olekkin tuoda asiat esiin? eli esittää asiat niinku ne ovat eri kulttuureissa ilman mitään poliittista hämminkiä??
Jaa sivunvaihto... Lisää asiakirjoitusta odotellessa...
Last edited by Alxity (19.03.2011 23:55)
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
paras sv
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
paras topi-kissa ja suomen paras bän-di
"ei lisäaineita, hyvää hilloa viikon ajan"
Vihdoinkin Suomesta tulee jotain oikeasti hyvää musaa jota kehtaa vieläpä soittaa ulkomaalaisille kamuille!
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Vihdoinkin Suomesta tulee jotain oikeasti hyvää musaa jota kehtaa vieläpä soittaa ulkomaalaisille kamuille!
varsinkin jos ne asuu Berliinissä.
"ei lisäaineita, hyvää hilloa viikon ajan"
Luitteko NYTin juttua LCMDF:sta pari viikkoa sitten? Tyypit asuvat siis nykyisin Berliinissä, mikä tietysti tekee bändistä saman tien monta kertaa coolimman. Aika tyypillistä Berliini-läppää artikkeli muutenkin. Mulle oli uutta, että Berliinissä KAIKKI käärivät "pillinohuet sätkänsä" itse.
oliko tää nyt joku noisiksen keksintö sitten, että berliinissä ei saa käydä eikä varsinkaan puhua siitä.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
festarijorma wrote:Luitteko NYTin juttua LCMDF:sta pari viikkoa sitten? Tyypit asuvat siis nykyisin Berliinissä, mikä tietysti tekee bändistä saman tien monta kertaa coolimman. Aika tyypillistä Berliini-läppää artikkeli muutenkin. Mulle oli uutta, että Berliinissä KAIKKI käärivät "pillinohuet sätkänsä" itse.
oliko tää nyt joku noisiksen keksintö sitten, että berliinissä ei saa käydä eikä varsinkaan puhua siitä.
vrt. juutalaiset ja jumala.
LC--F
B---lin
Moronica wrote:festarijorma wrote:Luitteko NYTin juttua LCMDF:sta pari viikkoa sitten? Tyypit asuvat siis nykyisin Berliinissä, mikä tietysti tekee bändistä saman tien monta kertaa coolimman. Aika tyypillistä Berliini-läppää artikkeli muutenkin. Mulle oli uutta, että Berliinissä KAIKKI käärivät "pillinohuet sätkänsä" itse.
vrt. juutalaiset ja jumala.
LC--F
B---lin
lucifer
baal