#1 27.08.2005 18:02

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Absoluuttinen Nollapiste

Ihan vaikka vain tiettyjen tahojen kiusaksi...  :twisted:

http://www.karppanen.com/an/ kertoo:

"Levy Mahlanjuoksuttaja julkaistaan 5.10.2005. Single Miten tässä vielä käy? (bonusraitana Ponnahdusikkunaprinsessa) julkaistaan 14.9.2005.

Tommi Liimatan piirtämä kiertue-elämää käsittelevä sarjakuva-albumi "Ei vaikuta keikkaan" julkaistaan 26.9.2005."

Vaikka Seitsemäs sinetti oli mitä oli ja viimeisimmät livevedotkin jättivät tunkkaisen jälkimaun, kiinnostaa yhä jonkin verran.

top 5:
1. Liimatan Pan Alley
2. Muovi antaa periksi
3. Suljettu
4. Nimi muutettu
5. Simpukka-amppeli


This must be what jail / I will scratch

Offline

#2 27.08.2005 18:26

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Eilen nähty bändidokumentti Kymmenen vuoden yksinäisyys oli ihan hyvä ja herätti taas pientä kiinnostusta Absoja kohtaan. Ainakin voisi hankkia Nimi muutetun vihdoin ja totta kai myös Simpukka-amppelinkin joskus. Ja kyllähän näitä mielellään taas livenä katsoisi.

Offline

#3 27.08.2005 19:31

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Gene ja stratum sanoivatkin kaiken olellisen. Toivottavasti soittaisivat seuraavan levyn kiertueella vähän parempia biisejä kuin viime kiertueella. Todella sympaattinen bändi kuitenkin.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#4 28.08.2005 06:00

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Absoluuttinen Nollapiste

"Ihan vaikka vain tiettyjen tahojen kiusaksi..."

Tarkoitat kaiketi paprikaa, mutta myös kala käy. Liian progea, vaikka ihan ok:ta noin periaatteessa (lue: verrattuna siihen-tai-siihen).


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#5 28.08.2005 06:14

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Tietyt tahot = 87 rekisteröityneestä käyttäjästä noin 80?

"Liian progea"  grin  grin  grin


This must be what jail / I will scratch

Offline

#6 28.08.2005 06:24

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Absoluuttinen Nollapiste

" grin  grin  grin "

Noh, kylllä tässä liikutaan pelottavan lähellä Yesin paskempaa puolta...


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#7 28.08.2005 07:00

Big Brother
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 670

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Yhtään levyä en omista, pitäis kyllä koska keikoilla on ollut aikas parhutta.


This is what happens when you fuck a stranger in the ass

Offline

#8 28.08.2005 14:58

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Jos Suvannossa Ylpeä Ilme I-V ei sytytä niin en usko, että tulet suuresti innostumaan bändin muustakaan tuotannosta. Muita hienoja biisejä: Pyhä Nynny, Savu Meihin, Kasvatus (stratumille Koultus  grin ), Öljy Puulle, jne. onhan noita.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#9 28.08.2005 15:01

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

No onhan SYI varsin erilainen kuin esim. Muovi antaa periksin piisit, joten ei kannattaisi vielä kirvestä sen jälkeen kaivoon heittää. Sanoisin melkein että paras tutustumisbiisi on mikä tahansa kappale Muovilta. Paitsi Nollapisteen juuret.

Offline

#10 28.08.2005 16:01

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Parhaita suomenkielisiä.
Seitsemäs sinetti tosiaan hieman latisit abso-innostusta, mutta nyt alan jo itsekin odotella tuota uutukaista. Nollapisteen kohdallahan viljellään usein tätä "joka toinen levy" -kuviota, eli uutukaisen pitäisi olla vuorostaan taas se Mahtava levy.

Omissa kirjoissani kärkipäätä pitää kaksikko Nimi Muutettu & Neulainen Jerkunen, joista varsinkin jälkimmäinen summaa mainiosti sen mitä bändi on sekä parhaimmillaan että pahimmillaan.

Nimi Muutetulta luulisi löytyvän hyvä TJEU-raitoja tutustumismielessä, eli vaikka juuri Pyhä Nynny, tai sitten tämä parasta aikaa raikaava Aurinko Kaikennäkö.


I love you and dream about the Führer

Offline

#11 28.08.2005 16:02

lejoncio
eraserhead
From: tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 1,957

Re: Absoluuttinen Nollapiste

paskaa .|..

Offline

#12 28.08.2005 16:04

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Palautan vielä keskustelun Oikeisiin Mielipiteisiin, eli livenä en ole yhtäkään huonoa keikkaa nähnyt, soundijumalia nämä nördet.


I love you and dream about the Führer

Offline

#13 28.08.2005 16:14

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Minä olen taas nähnyt pari huonoa ja pari loistavaa keikkaa. Varsinkin pitkät progesooloilut ovat aina veitsenterällä kikkailua. Joskus jammailu toimii loistavasti ja joskus kuullaan tylsä 15 minuutin kikkelinvenytyskitarasoolo.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#14 28.08.2005 20:28

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Niin ja muistuipa Absodokkarista sellainenkin tieto mieleeni, että bändin ekat treenit pidettiin sisäpihalla. Eräs foorumista osaa varmaankin arvostaa tätä tietoa.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#15 28.08.2005 21:22

skoskima
Member
From: tre
Registered: 03.07.2005
Posts: 1,177

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Alxity wrote:

Varsinkin pitkät progesooloilut ovat aina veitsenterällä kikkailua. Joskus jammailu toimii loistavasti ja joskus kuullaan tylsä 15 minuutin kikkelinvenytyskitarasoolo.

Näkemilläni 18 keikalla en muista yhtää ylipitkää (15min!?) sooloa (liian jurrissa ollut?). En tosin ole koskaan mieltänytkään bändin soittavan progea. Suomeksi laulettua poppista ennemmin.

Odotan mielenkiinnolla uutta materiaalia ilmestyväksi vaikka edellisellä levyllä oli pari oikeasti aika huonoa biisiä.


Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison

Offline

#16 28.08.2005 22:18

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Absoluuttinen Nollapiste

2004 Oulussa Qstockissa bändi innostui soittamaan Uin ja näinin jälkeen noin 15 minuutin sooloilun, joka oli minusta aika tylsä. Mieluummin olisin kuullut 4 biisiä tuon tilalta, varsinkin kun keikka muutenkin oli aika lyhyt.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#17 29.08.2005 02:47

foomaa
Member
From: vallila
Registered: 21.06.2005
Posts: 114
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

'Yli 1000 erilaista kasvia' oli se biisi jonka kautta tutustuin/innostuin yhtyeestä, ja sitten alkoi tykästyä suoraviivaisempiinkin kappaleihin.

Tämä on niitä bändejä joihin syttyy oikea kaipuu aina silloin tällöin. 'Nimi muutettu' tuo hyviä muistoja mieleen, ja itse bändi tuo kans hyviä väittelyitä mieleen  icon_smile


wen deli skit matta clarke hör du

Offline

#18 29.08.2005 12:46

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,527

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Jaksoin viimeiseen näkemääni keikkaan asti. Polttaisin kaiken jos uskaltaisin.

Offline

#19 29.08.2005 13:01

teekki
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 1,941

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Polttaisin kaiken, jos näiltä jotain omistaisin.

Offline

#20 29.08.2005 13:06

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,497
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

jotenkaan ei enää jaksais... olihan nää aikanaan aika tärkee pändi mut 7-sinettiä en edes jaksanut ostaa ja sen kokiksenkin vaan siks kun sai simpanssi-vinyylin kaupan päälle. suljettu-liveä en ole tainnut kertaakaan jaksaa kuunnella läpi vaikka olin ite siellä konsertissa (siellä kyllä toimi). loput diucit on pitänyt jo pitkään hankkia mut en saa aikaiseksi...

top 5+1:

1. muovi
2. pan alley
3. suljettu
4. nimi muutettu
5. jerkunen
6. amppeli


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#21 29.08.2005 13:13

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Tarkennan hieman yllä olevaa haukkuani: Yhtye tuntuu jotenkin suomalaiselta, hieman nörtimmältä versiolta Mars Voltasta (+ edellinen bändi). Kiinnostus on laskenut samalla kun soittotaito ja/tai "kikkailu" on lisääntynyt.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#22 29.08.2005 13:33

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Niin. Osittain allekirjoitan, etenkin Seitsemännen Sinetin osalta, mutta toisaalta esim. Nimi muutettu on todella mielenkiintoinen levy. Tietenkään noilla uusimmilla levyillä ei enää ole sitä hauskaa ja kokeilevaa Absoa, jota ensimmäisillä levyillä kuullaan. En siltikään ymmärrä miksi bändi ei saisi kasvaa ja muuttua. Siltikään kikkailu ja soittotaito eivät saisi olla pääasioita levyn tekoon, kuten ilmeisesti on ollut kyse Seitsemännen sinetin osalta. Liimatan sanoitukset ovat se Absojen kantava voima.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#23 29.08.2005 13:43

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Alxity wrote:

En siltikään ymmärrä miksi bändi ei saisi kasvaa ja muuttua. Siltikään kikkailu ja soittotaito eivät saisi olla pääasioita levyn tekoon, kuten ilmeisesti on ollut kyse Seitsemännen sinetin osalta. Liimatan sanoitukset ovat se Absojen kantava voima.

Toki, muutos on välttämätöntä. Ei jaksa kovin kauan artisteja, jotka tekevät yhtä ja samaa levyä (tietyin poikkeuksin), mutta kyse on siitä, että yhtye on kasvanut juuri siihen suuntaan, joka ei minua miellytä.

Suhteeni Liimatan sanoituksiinkin on kaksijakoinen, hyvin kaksijakoinen. Paino sillä puolella, joka saa minut kiertämään ne jonkin matkan etäisyydeltä.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#24 29.08.2005 14:25

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,877
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Tietämykseni bändistä rajoittuu siihen, kun pikkupoikana näin Lista-ohjelmassa kun tämä ilmeisesti vasta uraansa aloittanut bändi esiintyi playbackin takia protestin omaisesti kaulaliinat suun edessä koskematta soittimiin. Sen jälkeen eivät kai ole tehneet mitään minua kiinnostavaa, simpanssi-idean taisin kuluttaa loppuun jo yhdellä kuuntelulla. Liimatan runoja voisin joskus lukea enemmänkin, enkä tarvitsisi siihen musiikkia taustalle.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#25 29.08.2005 14:49

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Se taisi olla ilmastointiteippi, joka Liimatalla oli suun edessä (pakko pedantoida kun kerrankin on mahdollisuus).
Simpanssi-idea jaksoi naurattaa hetken humalassa.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#26 29.08.2005 15:13

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Ja juontaja Nina "minä olen Nina" Honkanen (vai oliko se tuolloin Aaltonen, ja mitä väliä) taisi tämän johdosta haukkua bändiläiset tyhmiksi tai jotain sellaista  icon_idea

Jotenkin oireellista nykymenossa on se, että Sinetin ainoa oikeasti loistava biisi Kerro ketä ajattelit taitaa olla ko. levyn ainoa, jota bändi ei ole kertaakaan soittanut livenä. Vaikka uusi levy ei nostaisikaan tasoa, en silti aio  polttaa noita vanhoja...


This must be what jail / I will scratch

Offline

#27 29.08.2005 15:38

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,497
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

älkääs nyt, simpanssit rulettaa! tosin silläkin yhdellä diuccikasetilla on paljon parempia versioita sen lp:n biiseistä...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#28 30.08.2005 15:23

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Absoluuttinen Nollapiste

tullut ylitse äyräiden tätä joskus mollattua, ja vaino jatkuu matlokin veren kautta, joten kerronpa vain viimeöisestä unestani

absot heittivät jossain pienessä auditoriossa keikan - sellainen lukion luokan kokoinen auditorio, ehkä 50 penkkiä jos sitäkään. soittivat tosi flegmaattisesti - helistelivät jotain rauhallisesti ja välillä tuli aina sellasia 15 sekunnin taukoja ettei tapahtunut mitään. yhdessä välissä taputin kun aattelin että nyt loppus biisi, ympäröivät absofanit suuttuivat ja tökkivät ja kaikkea. vääräuskoisena absokeikalla, voi julmuutta  icon_eek


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#29 31.08.2005 20:56

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Kaikkein kaunein Joo Komia
Abso on maailmankaikkeiden paras suomenkielinen orkesteri. Jos ei ole jostain syystä tutustunut tarkemmin bändiin, niin se kannattaa aloittaa Muovi antaa periksi (1995) - ja Nimi muutettu (2002) - levyjen tehokuunteluista. Jos innostut niistä, niin sinulla on taivas edessä: kuudella muulla levyllä (+ Sortovuodet 1994-2004 speciaalilevyllä ja Liimatan Pan alleyllä) on vielä yli 100 biisiä ihmeteltävänä. Niin ja teemalevy Suljettu (1999) aiheuttaa vielä vuosienkin jälkeen harmaita hiuksia (positiivisessa mielessä) ja ahaa - elämyksiä kalkkeutuneimmillekin abso-faneille. Suljettu on yhtyeen lippulaiva, jota ilman ei voi yksinkertaisesti elää.

Top levyt
1. Suljettu
2. Muovi antaa periksi
3. Nimi muutettu
4. Neulainen Jerkunen
5. Simpukka-amppeli, Olos ja Seitsemäs sinetti

Top teksti
"Tuleva vaimo ei vietelläkseen räpytellyt silmiään kuten luulisi vaan tottuakseen piilolinsseihin" - Kupit on kuin olisi häät


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#30 01.09.2005 17:42

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Liimatan soololevykin on muuten loistava. Mieshän soitti noin vuosi sitten soolokeikan Oulussa ja myös tuo keikka oli aivan loistava (ehkä Jarkko Martikaisen kanssa soitettua encorea lukuunottomatta). Liimatalla on ilmeisesti materiaalia jo toiseenkin soololevyyn, joka toivottavasti joskus näkee päivänvalon. Hyviltä ne biisit ainakin livenä kuulostivat ja Liimatan huumori toimi ainakin minulle.

"teinikissa nilkkaa kutittaa"


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

Board footer

Powered by FluxBB