You are not logged in.
L.A. Noiressa kans jää päähän soimaan se maailman hassuin Ain't Nobody Here But Us Chickens (B.B. King?) Tänäänkö ilmestyi se seuraava lisäepisodi?
Tää oli hauskaa koska se on täyttä totta Pelien osissa myynti vituttaa mut samaan aikaan niitä lisäosia ostan kuitenkin, tähän on tultu. Samat fiilikset tuosta wiistä. Kuka olisi voinut olla innostumatta kun ekaa kertaa kokeili wiin tennistä? Lopulta kuitenkin pelataan tyttöystävän kanssa edelleenkin 2011 vain sitä tennistä (tosin Grand Slam Tennis mut silti). Välillä golfia. Monet tasoloikat on tietty tolla hyviä ja Mario Kart ja Mario Party.
Todellakin myllerryksessä on peliala eikä voi tietää mihin hommat kehittyy jatkossa vai kehittyykö vain huonommaksi, mutta ennen ku tulevaisuus tulee niin...
mulla on tässä sata jännää peliä odottamassa pelivuoroaan
Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.
Sanos Prakki pari nättiä sanaa uudesta Witcheristä jotta vois sitäkin alkaa sijottelemaan ostoslistalle.
Älä päästä painiks sitä
Voe. No sokkona sitä on kai sit liikkeelle lähettävä mut jos ton Portal kakkosen koittais ensin.
Älä päästä painiks sitä
Kakkonen tulee muutes xboxille joskus marraskuussa, sitä odotellessa. Muutenkin risan 2007-läppärini näytönohjain kaatuilee koko ajan, joten pc-pelailut jää väliin tällä haavaa.
Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.
L.A. Noiressa kans jää päähän soimaan se maailman hassuin Ain't Nobody Here But Us Chickens (B.B. King?)
Tänäänkö ilmestyi se seuraava lisäepisodi?
Eikös tää tuu vasta viikon päästä, eli 21. päivä? Toi Nicholson Electroplating siis...
SOSDO MASSA KOMOROSSA
risto_m wrote:L.A. Noiressa kans jää päähän soimaan se maailman hassuin Ain't Nobody Here But Us Chickens (B.B. King?)
Tänäänkö ilmestyi se seuraava lisäepisodi?
Eikös tää tuu vasta viikon päästä, eli 21. päivä? Toi Nicholson Electroplating siis...
Jaa kappas niin onkin. Sekotin näköjään tohon jälkimmäiseen joka tulee heinäkuun alkupuolella.
valinnan illuusio (moi fallout)
Meinaakko Fallout kolmosta, vai yleensä? Kyllähän esmes New Vegasissa on ihan vitusti kaikenlaisia valintoja jotka oikeasti vaikuttaa vähän kaikkeen. Vähän liikaakin ehkä, kun jotain juttuja ei pysty tekemään, jos sattumalta teet jutun A ennen B:tä, niin heppu C ei suostu juttelemaan sulla, vaikka siihen ei mitään järjellistä syytä olekaan. Jännää kyllä että sekä New Vegas ja Alpha Protocol molemmat ovat aika korkealla mun 2010 listalla, vaikka bugeja ja nillitystä riittäisi molemmista tekeleistä. Silti Obsidian tuntuu olevan Biowarea (ja Bethesdaakin, mutta katellaan nyt mitä tuosta Skyrimista tulee) mielenkiintoisempi larppilafka tällä hetkellä, kunhan vaan saisivat laadunvalvonna yms. jutut kondikseen seuraavia pelejään varten.
SOSDO MASSA KOMOROSSA
Itsehän olen toki nintendofanipoitsu. Tuli hiljan hankittua SNES-emulaattori ja sille vanhoja klassikoita, kuten Kirby Super Star, joka tuli äsken tahkottua läpi. Osittain nostalgiaa, mutta hienoja pelejähän nuo muutenkin!
Tällä hetkellä uusin Zelda on odotuslistan kärkipäässä, mut kattoo jos DS:lle sais ennen pitkää hankittua nuo Pokemon Goldin ja Silverin uudelleensovitukset.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten
totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava
Nälkä.
Täällä PC-rämeikön marginaaleissa AAA-titlejen ja uugee-hörhöilyn välissä tapahtuu kaikkea mielenkiintoista mitä vois nostaa esille tähän topikkiin. Minecraftia käytiin jo läpi sivu-pari sit mut muutenkin on ollu sellainen positiivisehko alkuvuosi menossa. Hienoa on kans se, että näistä jokainen on julkaistu myös Macille ja laitevaatimukset ylipäätään on aika hillityt verrattuna nykypelistandardiin. Mun miniläppäri kiittää.
Anyway, alkuvuoden mittaan parhaan vaikutuksen on tehneet:
Varmasti aika paljon mielipiteitä jakava esitys, jossa toiselle ääripäälle tää on parasta puzzleilua ikinä missään ja toiselle viheliäinen tekele, joka ei edes täytä 'pelin' määritelmää. Graffoiltaan ja ääniltään aika askeettinen kokemus, jossa pilkotaan ja luodaan halutun tyyppisiä molekyyliyhdisteitä aina vaan monimutkaisemmiksi käyvillä logiikkapiireillä. Eli siis ihan puhdasta nörtteilyä. Jos on joskus junnuna tykännyt Incredible Machinesta niin tän vois kuvitella uppoavan myös.
Kemiallista puolta käsitellään aika hövelisti; mitä tahansa atomeja voi liittää mihin tahansa atomeihin kovalenttisiteistä välittämättä. Sen sijaan noiden puzzlejen ratkaisut tapahtuu enemmän ohjelmointiperiaatteiden mukaan. Tossa löytyy analogiat if/else -lausekkeille, eri tyyppisille luupeille, flow controllille jne. eli seuraavan kerran kun joku yläasteikäinen sukulaispoika 'haluis osata tehä pelei', pistäkää se opettelemaan ohjelmointia SpaceChemillä.
Itehän tykkään kuin hullu puurosta. Vaikeustaso kohoaa aika nopeesti ja jokainen löytää varmaan jossain vaiheessa sen tason missä seuraavaa probleemaa saa hinkata vähintään tunnin verran. Tai sit ne heureka-elämykset tulee seuraavana viikonloppuna herätessä, niin kuin hyvissä puzzleissa aina.
Tää on jo selvästi konventionaalisempi esitys, vaikka aika uniikki konsepti. Eräänlainen vuoropohjaisen ja tosiaikaisen taktisen tason ryhmäjohtoräiskinnän hybridi, jossa annetaan soltturyhmälle käskyjä aina muutaman sekunnin vuoroksi kerrallaan, joita nuo sitten koittavat toteuttaa. Esikuvia ainakin Combat Mission ja vahvasti myös estetiikan osalta taustalta esiin nouseva Rainbow Six (ne sarjan alkupään pelit missä piirrettiin pohjapiirrokselle reittejä) tai SWAT-sarja.
Ympäristönä on aina tuollainen abstrakti sisätila, joissa kaksi tai useampi porukka ottaa yhteen. Jokainen solttu näkee vain tietylle sektorille ja yrittää vihollisen havaitessaan ampua. Paikallaan pysyvä ja valmiiksi tähtäävä sotilas on tarkempi kuin täyttä juoksua kulman takaa saapuva tapaus, joten toi pelaaminen on aika pitkälti tulituen käyttöä, ennakointia, hämäyksiä ja just sopivasti ihan puhdasta mummotsägää. Sotilailla on erilaisia aseita, joilla ne on tehokkaita eri etäisyyksillä ja noita yhden vuoron aikana annettavia käskyjä voi ketjuttaa loputtomiin tyyliin 'odota ensin puoltoista sekuntia, kulje sit ton oviaukon ohi silleen että katot ulospäin, ryntää siitä täyttä vauhtia - näit vihollisia tai et - tonne suojan taakse ja asetu ampuma-asemiin tohon suuntaan vuoron loppuun asti'. Sama 3-7 muulle sotilaalle niin tosta saa melkoisia variaatioita.
Ei ihan niin erinomainen peli kuin olisin voinut kuvitella tän täydellisimmillään olevan mut hirveän vahva esitys anyway. Tosi hauska kaksin- tai moninpeli ja kun ostaa itelleen yhden pelin, saa samalla yhden kaverille jaettavan lisenssin.
Joukkoliikenteeseen keskittyvä kaupunkisuunnittelupeli sieltä SimCityn ja Transport Tycoonin jatkumosta. Tossa ohjataan liikennöintifirmaa jolla rakennetaan pikkuhiljaa laajeneva liikenneverkosto aina johonkin kaupunkiin. Muita kilpailijoita ei ole sotkemassa reittejä tai syömässä katteita, mutta tossa täytyy silti operoida taloudellisesti kannattavalla pohjalla. Rahaa menee raiteiden rakentamiseen, pysäkkien pystyttämiseen, tunnelien kaivamiseen, kalustohankintoihin, huoltokuluihin, kuljettajien palkkoihin jne. ja sitä tulee takaisin lähinnä matkalipuista, kaupungin tuista ja tasaisin väliajoin eteen tulevien tehtävien (rakenna raitiolinja oopperatalolta rautatieasemalle) hoitamisesta.
Kaupunkeja on vain kourallinen ja niistä löytyy eri aikakausien versiot. Berliini, Tokio, Wien, Amsterdam sekä... Helsinki (tekijätiimi on suomalainen). Periaatteessa jokainen kaupungin asukas on mallinnettu ja toimii siellä omien tavoitteidensa mukaan. Töihin pitäis päästä ja jos julkisliikenneverkko ei sinne asti kanna, tää asukas yleensä saa päähänsä lähteä liikkeelle autolla. Tosta tulee aika vakavia pelitasapaino-ongelmia kun pelin käynnistyessä alkutila on mukavan rauhallinen mutta mikäli ei heti ala paukuttamaan koko kaupunkia velkarahalla täyteen pysäkkejä, keskustaan syntyy kuukaudessa-parissa lähes ikuinen ruuhka. Lisäksi tuntuu että kunnon pitkien bussi- ja ratikkareittien sijaan kannattaa tehdä vain parin-kolmen pysäkin nysiä joiden päättäriltä alkaa sitten uusi samanlainen reitti. Tää on kuitenkin Paradoxin julkaisema, mikä yleensä tarkoittaa jatkuvaa ja pitkäkestoista päivitys- & viilaustahtia, joten noi varmasti kehittyy vielä parempaan suuntaan.
Valivalista huolimatta Cities in Motion on tosi miellyttävä peli pelata. Se ei oo samanlaista autopilotteilua kuin Transport Tycoon vaan tossa saa ihan kunnolla miettiä, mitä missäkin vaiheessa on kannattavaa tehdä. Raiteiden ja reittien pähkäily ja toteutus on hirveen siistiä.
Älä päästä painiks sitä
^ Haluisin ihan sikana pelata tota Cities in Motion -peliä, mutta sitä ei taida olla OSX:lle käännetty. Ei sillai, että tällä koneella voisin edes haaveilla uusien pelien pelailusta, mutta sitten joulukuussa, kun ajattelin ostaa uuden laitteen.
^ Haluisin ihan sikana pelata tota Cities in Motion -peliä, mutta sitä ei taida olla OSX:lle käännetty. Ei sillai, että tällä koneella voisin edes haaveilla uusien pelien pelailusta, mutta sitten joulukuussa, kun ajattelin ostaa uuden laitteen.
Noi sai tuupattua ulos OS X -version viime kuun vaihteessa. Käy kiinni vaan.
Älä päästä painiks sitä
leposi wrote:^ Haluisin ihan sikana pelata tota Cities in Motion -peliä, mutta sitä ei taida olla OSX:lle käännetty. Ei sillai, että tällä koneella voisin edes haaveilla uusien pelien pelailusta, mutta sitten joulukuussa, kun ajattelin ostaa uuden laitteen.
Noi sai tuupattua ulos OS X -version viime kuun vaihteessa. Käy kiinni vaan.
Oujee! No emmä tällä koneella pysty tohon, kun ei managerissakaan näy 3D-ottelut. Näytönohjain on niin huono. Mutta viimeistään joulukuussa ostan tosiaan uuden masiinan. Kiva tietää! Tuskin tää peli nyt puolessa vuodessa vanhenee.
Onkohan se Child of Eden nyt julkaistu tänään vai huomenna vai mitäköhän?
Deathspank pitkästä aikaa hakattavana ja tällä kertaa meni eka osa ihan 100% läpi, tosin pari achievementtiä puuttui. Oiva peli ja kakkososa samantien tulille. Tai ihan samaa peliähän se on, julkaistiin vaan kahdessa osassa.
Me tavattiin ekan kerran yläasteella. Muistan kun se hengasi joidenkin ylempiluokkalaisten jätkien kanssa atk-luokassa, ja mä katoin aluksi ihmeissäni, että voiko tollasta ollakaan. Sit kun joku niistä tyypeistä suostu esittelee meidät, niin mä olin tosi yllättynyt, kun se näyttikin tykkävän musta. Meillä vaan jotenkin klikkasi. Se nauro kaikille mun jutuille ja mä nauroin sen huumorille. Nopeestihan siinä kävi niin, että me vietettiin kaiket päivät koulun jälkeen mun huoneessa ja vaan hengailtiin toistemme seurassa. Ei siitä läksyjen tekemisestä meinannut oikeen mitään tulla.
Täytyy tunnustaa, että aika kilttiähän se meininki oli siihen aikaan. Muistan yhden kerran, kun se suostu avaamaan mulle rintaliivien hakaset ja sain ekaa kertaa nähdä naisen paljaat rinnat. Mä menin siitä aika sekaisin, ja aloin työntää sen rintaliivien väliin seteliä. Se vaan hymyili. Tutustuttiin vähän paremmin ja aloin ymmärtää, että tässä mulla on yksi siisteimpiä juttuja, mitä oon saanut kokea.
Voitte varmaan vähän arvatakin, että miten siinä lopulta kävi. Lukio alkoi sinä syksynä, just kun meidän juttu alkoi käydä aika kiihkeenä. Se vei mun aikaa enemmän kuin koskaan, ja mä oikeastaan halusinkin vähän irrottautua siitä ja olla uusien kavereiden kanssa. Se jäi sinne kotipuoleen kun mä muutin mantereelle käymään lukiota. Pitkän aikaa mä vähän häpesin sitä että oltiin oltu niinkin läheisiä.
Kului monta vuotta, ja me nähtiin toisiamme aniharvoin. Vanha liekki oli aikaa sitten sammunut. Mä kävin erilaisia elämänvaiheita läpi. Innostuin bändisoittamisesta ja sen perään kuntosalilla käymisestä. Sille ei ollut enää tilaa mun elämässäni. Vuosien myötä sitä ei enää näkynyt, ja aloin vähän kaipailla. Kuului vain epämääräisiä huhuja, että sillä oli jotain tosi isoja ongelmia.
Mutta sitten alkoi tapahtua. Kaupungissa alkoi liikkua huhu, että se oli palannut. Mä en aluksi meinannut uskoa. Sitten näin jonkun videon, jossa se oli bailaamassa saksalaisten kanssa. En ollut uskoa silmiäni. Heti perään siitä alettiin kirjoittaa kaikkea paskaa. Niiden mielestä se vaikutti ihan teeskentelijältä. Se muka yritti esittää jotain trendikästä, vaikka epäonnistuikin siinä surkeesti. Mua vähän harmitti, koska olin odottanut siltä paljon enemmän.
Sit yhtenä päivänä se tuli käymään mun luona. Mä tiesin, että tästä tulisi pitkä ilta.
Se näytti kauniilta. Mutta heti kun mä vähän liikuin ja katoin sitä eri kulmista, ongelmat alkoivat paljastua. Siinä oli paljon sitä, mistä ne oli etukäteen varoitelleet. Se oli vanha hempukka, jonka päälle oli laitettu hirvee kasa jotain trendikrääsää. Visuaalinen hiomattomuus haittasi meidän kanssakäymistä, vaikka mä kuinka yritin suhtautua positiivisesti.
Mä päätin kuitenkin jatkaa juttua sen kanssa, vaikka alussa tuntuikin pahalta. Kävi yllättävästi. Mä aloin vähitellen innostua siitä. Lopulta se tempaisi mut mukaansa seikkailuun. Annoin varmaan sille anteeksi paljon enemmän kuin mitä se ansaitsi. Se johtui tietty siitä, että se oli ollut mulle joskus niin hirveen tärkee.
Sen takia mä koen, että en voi antaa teille muille neuvoa, että kannattaako teidän olla sen kanssa tekemisissä. Mulla oli joka tapauksessa sen kanssa hauskempaa kuin mitä monien muiden kanssa on ollut.
Se vähän ärsytti, että se yritti koko ajan todistella omaa erinomaisuuttaan. Siitä oli tullut aika rivo, eivätkä sen one-linerit olleet enää yhtään niin hauskoja. Se ei lopulta edes haitannut, että se ei antanut mun pitää kerralla kuin kahta asetta.
Ja olihan se pirun vaikeekin välillä. Mutta kaikesta huolimatta mä menin just sen läpi ja nyt mulla on hyvä fiilis.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Taitaa jäädä iteltä tuo Duke väliin kuitenkin, kun ei se mulle ollu semmonen juttu aikoinaankaan. Täytyy testata alennuksesta sitten joskus.
Saman kohtalon taitaa kokea nyt kaikki muutkin kesän julkaisut, tällasia ok mut ei kuitenkaan -pelejä. Odotettu Alicen paluu on vissiin melkosen tylsää junnaamista, vaikka edelleen kiinnostelee nähdä se ihan silmäkarkin ja alkuperäisen pelin takia. Uudelta Red Faction -peliltä en odottanut mitään, mutta jumankauta miten kova demo tuosta oli, perus-actionia sinänsä siis mut ihan törkeen hyvin tehty. Shadows of the Damned kiinnostelee suunnittelijoidensa vuoksi, mut eipä tuosta ole toistaiseksi nähty mitään erityisen säväyttävää, kovaa goree ja mättöö vain.
Child of Eden on tosiaan kaupoissa ja on varmasti hieno. Pientä hinnanalennusta odottelen vielä sillekin silti. Ja sama juttu Mortal Kombatin suhteen. Täs on nyt hyvä sauma vetää pelijonoa lyhyemmäksi ennen noita syksyn megajulkaisuja.
LA Noiren se electroplating-jutzka pitäis muka olla ladattavana jo mut ei oo?
Eka ilmesty marketplaceen, kesti aika pitkään ennenku sillä Rockstar Passulla sai. Boksiversiossa tämä siis. Ihan hyvä tuo oli, mutta ei yhtä hyvä kuin edelliset, jotenkin loppua kohti vähän lässähti todella lupaavan alun jälkeen...
SOSDO MASSA KOMOROSSA
Melkoisen ärsyttävä se yksi achievementti siinä lopussa. Meni multa ihan ohi. Alkoi kyllä todella lupaavasti tämä, mutta vähän se tosiaan levähti käsiin siinä lopussa. Kuitenkin ehdottomasti pelaamisen arvoinen lisäosa. Aika hassu yhteensattuma, että olin vissiin jokunen aika sitten Historia-lehdestä lukenut siitä yhdestä tässä tarinassa esiintyvästä härvelistä.
Nyt on sitten Enslavedin Pigsy's Perfect 10 lisäri latauksessa. Pitäisi olla hyvä.
Melkoisen ärsyttävä se yksi achievementti siinä lopussa. Meni multa ihan ohi.
Mulla meni ne kaks ohi, mutta pitihän ne sit yömyöhäsellä tehä alta pois, kun eka tarkistin mitkä ne oli...
SOSDO MASSA KOMOROSSA
Taitaa jäädä odottamaan juhannuksen jälkeen tuo lisäri, mut jos ennen reissuihin lähtöä ehtis vielä Crysisin vikan kentän töiden jälkeen vetästä niin hyvä. Tiukoilla taas peliaika ollut kun piti tänäänkin nousta aamulla puoli kuudelta räiskimään
Aika komee toi Crysis 2 lopulta, melko epätasainen tosin. Ekat pari chapteria rakensi hyvän tunnelman, sitten homma jotenkin lässähti niin pahasti että peli jäi pariksi kuukaudeksi kesken. Kun uteliaisuus lopulta pakotti jatkamaan, niin juonenkäänteet imaisivatkin mukaansa yllättäen toden teolla ja vetäsin kymmenkunta kenttää melkein yhteen putkeen. Sitten taas loppupuolella peli tuntuu menevän välillä vähän turhan Halo-tyyliseksi paatokseksi ja militantiksi räiskinnäksi - vain palatakseen taas omille urilleen tunnelmalliseen scifi-seikkailuun. Hyvä että tuli jatkettua, sillä pienistä ongelmista ja heikosta alkupuoliskosta huolimatta tämä on varsin virkistävä näkemys genrestä, joka tuntuu usein vähän nähdyltä. Olisi mukavaa kokeilla läpipeluuta vielä Veteran-tasollakin, sillä ei eteneminen kovin vaikeaa ole ollut sen jälkeen kun erikoiskykyjä oppi hyödyntämään tehokkaasti. Alle 10 tunnin taitaa jäädä läpipeluuaika. Moninpelipuolella saan kyllä niin pahasti turpaani nykyään että taidan luovuttaa, harvoin sessioissa edes näkyy jengiä joilla on alhaisempi leveli kuin mun 13. Kahden tupla-xp-weekendin aikana oon yrittänyt päästä mukaan geimeihin, mut ei vaan taso riitä tähänkään
Bioshockissa etenin puoliväliin asti, mutta ei ole ollut aikaa jatkaa vielä. Tuo vaatii ympärilleen sellaisen rauhallisen tunnelman, mieluiten yöaikaan. Lisäks kun meillä on vaan yksi töllö, niin jos en oo varma että voin pelata tätä seuraavat viis tuntia tai niin kauan kuin tarvii, niin ei sitä sitten tee mieli lyhyemmäksi ajaksi aloittaa. Vaatii niin paljon keskittymistä muistaa nuo alueet ja pikkusiskojen mahdolliset sijainnit ja kaikki muut... tosi hieno peli kuitenkin, varmaan kestää vielä tovi ennen kuin pääsen loppuun asti.
Popcap Gamesin alepäivät tuolla Livessä muuten paraikaa. Suosittelen kokeilemaan melkeinpä niitä kaikkia jos ei ole jo tuttuja - Peggle, Peggle Nights, Plants vs Zombies, Feeding Frenzy 2, Zuma (ja nyt kun sai 200 pisteellä niin myös) Bejeweled Blitz on olleet todella kovassa käytössä meillä. Ihan parhaita pelejä kaikki varsinkin tyttiksen kanssa, mut myös yksinpeleinä.
Olipa tosiaan ihan hölömö toi Electroplating. Sössin kyllä kuulustelut ihan totaalisesti.
Ehkä joku tyhjä pullo?
Dungeon Siege III tulee ens viikolla, ei toi kauheesti kiimaa aiheuta, mutta neljän pelaajan co-op vois olla ihan kiva. Löytyskö ketään kiinnostuneita?
Pelasin demoa, ei kyllä minkäänlaista kiimaa ainakaan yksinpelinä aiheuttanut.
SOSDO MASSA KOMOROSSA