#691 13.06.2011 13:36

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005

Re: Yleinen liikunta / kuntoilu töpseli

icon_cool peuk

ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

#692 19.06.2011 20:19

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Website

Kävin Raimo Helmisen esimerkkiä noudattaen Pyynikinharjulla oksentelemassa parit rappuset eiq... mutta kolme tommosta sopivahkoa spurttia niin että tossa rintakehän kohdalla tykytti ja lisäksi pari kilometriä reipasta kävelyä. Tämä kuntosalin päälle. Oma mieliala ainakin on nyt hitosti parempi kuin aamupäivällä. Liikunta peuk

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#693 19.07.2011 01:29

Johan Nyttån DJ
Member
From: Nyslott
Registered: 12.07.2011
Website

laurkhi wrote:
Sarkoni wrote:

Vibram Fivefingers Bikilat

http://barefootrunningshoes.org/wp-cont … la-red.jpg

ostin, juoksin metsässä/asfaltilla tunnin ja olen REBORN! rokrok
Tuntuu jaloissa parhaudelta, maa jalkojen alla on parasta, juoksutyyli muuttuu automaattisesti terveellisemmäksi (ei pelkkää mainospuhetta), todella olemattoman tuntuiset, mutta silti turvalliset juosta käpyjenkin päällä. Nilkan ja pohkeen alueella polttelee kivasti, tuntuu kuin olisi enemmänkin treenannut.

Pianoman seal of approval tähän perään. piano

http://image.voycontigo.de/1/leguano-m- … z-1247.jpg

Miulla on tollaset nyt testissä. Samoja havaintoja.

Miltä nää tuntuu nyt parin kuukauden juoksujen jälkeen? Onko pohjia vielä jäljellä? Muskelit kasvaneet ja paikat kunnossa? Haissee scheissee, mitä kaduilla juttuja kuullu. Kiinnostaisi testata, mutta epäilyttää maksaa +100€, jos eivät kulutusta kestä.

#694 29.07.2011 21:39

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Website

Gintsuko se jossain topikissa kehuskeli reenaavansa soutulaitteella? Oon tässä vähän pohdiskellut semmosen hankkimista, että vois yrittää talvella pitää saavutettua kuntoa yllä, mut vähe epäilyttää, lähinnä ehkä siks että noi vehkeet mitä oon guugletellut näyttää aika kookkailta ja mulla ei oo kauheesti tota tilaa. Mimmones vehje gintsulla on ja muutkin voi toki avautua kokemuksistaan. Tai vinkkejä, että mitä muita vehkeitä kannattais harkita. Kuntosali olis tossa kulman takana, mut oon 99% varma ettei siellä kumminkaan tuu käytyä joten jotain muuta tarttis keksiä.

tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

#695 29.07.2011 21:57

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006

bernardblack wrote:

Gintsuko se jossain topikissa kehuskeli reenaavansa soutulaitteella? Oon tässä vähän pohdiskellut semmosen hankkimista, että vois yrittää talvella pitää saavutettua kuntoa yllä, mut vähe epäilyttää, lähinnä ehkä siks että noi vehkeet mitä oon guugletellut näyttää aika kookkailta ja mulla ei oo kauheesti tota tilaa. Mimmones vehje gintsulla on ja muutkin voi toki avautua kokemuksistaan. Tai vinkkejä, että mitä muita vehkeitä kannattais harkita. Kuntosali olis tossa kulman takana, mut oon 99% varma ettei siellä kumminkaan tuu käytyä joten jotain muuta tarttis keksiä.

Jep. Concept2-nimisellä vehkeellä olen käynyt varsin säännöllisesti koko vuoden (kuntosalilla) soutamassa. Kotiin en kyllä aio tuollaista vehjettä hankkia. Mutta suosittelen kyllä lämpimästi sisäsoutua, erittäin tehokasta kuntoilua; aerobisen kunnon nousu näkyy kaikessa ja ainakin hauis on näyttävämpi kuin koskaan aiemmin. Ite olen vetänyt tällaisella ohjelmalla.

Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

#696 29.07.2011 22:00

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Website

ginipoika wrote:
bernardblack wrote:

Jep. Concept2-nimisellä vehkeellä olen käynyt varsin säännöllisesti koko vuoden (kuntosalilla) soutamassa. Kotiin en kyllä aio tuollaista vehjettä hankkia. Mutta suosittelen kyllä lämpimästi sisäsoutua, erittäin tehokasta kuntoilua; aerobisen kunnon nousu näkyy kaikessa ja ainakin hauis on näyttävämpi kuin koskaan aiemmin. Ite olen vetänyt tällaisella ohjelmalla.

Ai kuntosalilla oot käynyt? Joo enpä tiiä noi kotivehkeet vaikuttaa aika tvshop-laatuisilta, täytyyks tässä nyt muuttaa suunnitelmat jälleen kerran.

tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

#697 30.07.2011 04:11

Laatu
Moderator
Website

Jos soutulaite tuntuu hauiksessa, "sen" tekee väärin. Ja muutenkin hauiksen kasvattaminen soutulaitteella, no, se on lähes mahdoton ajatus. Tosin jos on aivan vasta-alkaja, niin EHKÄ jotain pikkiriikkistä lihasten kasvun aktivointia voi tapahtua. Mutta noin nyrkkisääntönä soutamisesta ei ole mihinkään, jos tavoittelee muutakin kuin aerobista kuntoa. Eri asia sitten, jos on joku kuntosalin soutu-tyyppinen liike, jossa vedetään progressiivisesti painoja ylöspäin ja tehdään noin kymmenen toistoa ja sen jälkeen pidetään muutaman minuutin tauko. Tätä ette kuitenkaan varmaan tarkoittaneet?

Soutaminen on aerobisesti varsin kannattava kuntoilumuoto. Mutta jos halutaan kasvattaa lihasta, toistojen määrä on enimmillään noin 15. Puoli tuntia soutulaitteessa väärällä liikesarjalla ja varmasti hauiksen verenkierto lisääntyy siksi aikaa kun lihas tekee töitä. Verenkierto palautuu normaaliksi päivän mittaan. Tästä saattaa kuitenkin syntyä illuusio, että hauis olisi jotenkin kasvanut.

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#698 30.07.2011 04:21

kissa 8D
en halua olla pentti linkola
From: missä palaa?
Registered: 12.12.2006

Moi, "The Raato."

#699 30.07.2011 04:25

Laatu
Moderator
Website

Moi, "Raatokärpänen"

#700 30.07.2011 12:20

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo

Siis kyllähän tullainen pitempikestoisempikin treeni hiukan niitä lihaksia kasvattaa ainakin alkuvaiheessa. Lisäksi tuossa palaa rasvaa aika hyvin käsistä, joten jo sen takia haba voi näyttää suuremmalta.

ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

#701 30.07.2011 12:36

Laatu
Moderator
Website

Se, mistä rasva lähtee, ei riipu siitä, mitä liikettä treenaa. On hyvin pitkälti geeneistä kiinni, lähteekö rasva ensin reisistä, mahasta vai kenties jopa käsivarsista. Mutta hyvä pointti turstonilla, että jos on paino pudonnut, niin silloin se hauiskin erottuu paremmin. Se on kaikkein todennäköisin selitys sille, että joku voi kokea että soutamisesta olisi haba kasvanut.

#702 30.07.2011 14:38

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006

Tarkennetaan nyt sen verran, että hauikseni ei todellakaan ole soutuharrastuksen ansiosta mikään kehonrakentajan huippuunsa trimmattu lihas, mutta jonkinlaista, joskin pientä, kasvua olen hauiksessani havainnut. En osaa sanoa, johtuuko tuo tekniikkavirheestä vai ehkä jostain muusta. Painoa on pudonnut maksimissaan muutama kilo. Siitä olen Laatun kanssa samaa mieltä, että lihasten kasvattamiseen sisäsoutu ei missään nimessä ole paras laji. Itse harrastan sisäsoutua juurikin tehokkaan aerobisen treenin takia.

So what say any of you? Is rowing a core exercise or not? Can I also tone/strengthen my arms, back and torso by rowing?

Both yes, but you have to pull long hard strokes and lots of them, so you need reasonably good technique.

While lifting weights is "static", i.e. it won't come off the ground unless you apply higher force than the weight, Erg rowing is "dynamic", we accelerate a flywheel, so the force can be anywhere from 5 (to stretch the shockcord) to 1000 kg (to try to break the chain). So what it actually is in terms of effort or type of exercise depends on us.

You can estimate your average handle force if you know your Watts, net stroke Length and Rating: F=6W/LR. So if you paddle at rating 20, 100W, net stroke length 1 meter, your average handle force is 30 kg. Doing this for an hour means you've lifted 36 ton-meters. I've no idea how this compares with a typical weights session, where you'd also have to lift your own weight to some extent, or what the relative injury risks might be.

Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

#703 31.07.2011 15:19

fassu
Member
Registered: 14.02.2006

Tässä on nyt kertaluokat ja näkökulmat jotenkin huvittavasti poskellaan. Ihan kuin se olisi joku pikaista pois selittämistä kaipaava ongelma, että gintsun haba on kasvanut tavalla, joka ei vastaa valtavirran voimaharjoitteluteorian oppeja. biggrin

Jotakuinkin samaa olisi väittää jyrkästi, että kenenkään aerobinen kestävyyskunto ei parane oikeasti, jollei henkilö roiku toistuvasti hapenottomaksimillaan intervallisessioissa. Jokainen lenkillä yli 5 kertaa käynyt tietää kokemuksesta, ettei tämä väite voi pitää paikkaansa.

Muukin kuin optimaalinen ärsyke kehittää, ja ennen kaikkea optimaalisia ärsykkeitä tulee hankittua myös ns. vahingossa.

Käytännölle, gintsun kasvaneelle haballe ja the raato -viittaukselle tongue

Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

#704 31.07.2011 17:31

Laatu
Moderator
Website

fassu wrote:

Tässä on nyt kertaluokat ja näkökulmat jotenkin huvittavasti poskellaan. Ihan kuin se olisi joku pikaista pois selittämistä kaipaava ongelma, että gintsun haba on kasvanut tavalla, joka ei vastaa valtavirran voimaharjoitteluteorian oppeja. biggrin

Täh, Olet aivan metsässä. Valtavirran myyttejähän tässä just yritetään rikkoa. Valtavirta puhuu mm. "kiinteytymisestä", jota ei ole olemassakaan. Valtavirta uskoo, että soutulaitteella voi kasvattaa lihaksia. Minusta huomautukseni oli aika asiallinen. En tarkoita, että gintsu ja bb välttämättä luulisi, mutta varmasti aika moni luulee, että jollain soutulaitteella yms hilavitkuttimella voi oikeasti kasvattaa lihaksia. Se ei pidä paikkansa, ja se on ihan hyvä huomauttaa ettei tule pettymyksiä.

Jotakuinkin samaa olisi väittää jyrkästi, että kenenkään aerobinen kestävyyskunto ei parane oikeasti, jollei henkilö roiku toistuvasti hapenottomaksimillaan intervallisessioissa. Jokainen lenkillä yli 5 kertaa käynyt tietää kokemuksesta, ettei tämä väite voi pitää paikkaansa.

Ei ole yhtään sama asia. Lihasharjoittelua ja aerobista harjoittelua koskevat treenitavat eroavat toisistaan niin paljon, että et voi vertailla niitä tällaisilla argumenteilla. Aerobisen harjoittelun itsestäänselvyydet eivät yhtään päde lihasharjoittelussa. Aerobinen kunto paranee keveilläkin harjoituksilla, mikä on varmasti yksi suurimpia eroja lihasharjoitteluun.

Muukin kuin optimaalinen ärsyke kehittää, ja ennen kaikkea optimaalisia ärsykkeitä tulee hankittua myös ns. vahingossa.

Tää liittyy taas aerobisen treenin johtopäätöksiin. En nyt ihan saa käsitystä, mitä toi optimaalinen ärsyke meinaa, mut lihasharjoittelusta puhuttaessa tarkoitat varmaan treenamista failureen?

Käytännölle, gintsun kasvaneelle haballe ja the raato -viittaukselle tongue

Itelle tuntuu aika halvoilta noi ratkaisut, että alennetaan henkilön sanomiset jonkun yksinkertaistuksen kautta, varsinkaan kun ei itse tunne tyyppiä ja siten pysty puolustautumaan millään. Onko raato kenties joku tyhmä, steroideilla pumpattu kauhee punttiäijä tai jotain muuta... joo, no nyt mä oon vissiin ihan kuin se, kun menin puhumaan lihasharjoittelusta.

#705 31.07.2011 18:19

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005

biggrin

Varikset komentavat

#706 31.07.2011 18:41

fassu
Member
Registered: 14.02.2006

Noin ylisummaan edustat käsitykseni mukaan täysin oikeaa näkemystä siitä, mikä on hyödyllistä ja mikä ei jos on tarkoitus hankkia jerkkua, joten tästä ei ole kiistaa. Toki jostain yksityiskohdista ja aerobisen sekä voimaharjoittelun suhteesta voitaisiin käydä eeppisen nolo väittely, josta kukaan ei kostuisi mitään.

Se, etten ole tähän itse tällaiseen voimatreeniin ryhtynyt, ei tarkoita sitä ettenkö voisi pitää sen perusnäkemystä oikeana. Lukemassani 2000-lukulaisessa kestävyyspuolen kirjallisuudessa nimenomaan tämä näkemys on esitetty modernin voimaharjoitteluteorian valtavirtana, kuten kirjoitin. Tästä kaiketi mainitsemasi sekaannus.

Ainut vaan, että edustat tätä sinällään järkevää kantaa niin kärkkäästi. Hyvässä ja pahassa. icon_wink

E: The Raato oli futisforumin parhaita nikkejä, jolla ei ollut mitään tekemistä sinun esittämiesi stereotyyppien kanssa, vaan, uskomatonta kyllä, sen palavana intohimona oli sisäsoutu.

Last edited by fassu (31.07.2011 18:47)

Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

#707 31.07.2011 22:06

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

En kyllä oikein ymmärrä miksei soutulaitteella soutaminen voisi yhtään kasvattaa hauista. Sen toki käsitän ettei se ole siihen mitenkään optimaalinen tapa, mutta kyllä mulla on vahvasti sellainen fysiologiaan pohjautuva käsitys, että lihaksen käyttö provosoi lihassolujen kasvua. Toki lihas kasvaa varmaan paljon tehokkaammin ja nopeammin jollain progressiivisella voimaharjoittelulla, mutta jos aiemmin ei ole juurikaan käsilihaksia käyttänyt (gintsun käsilihasten käytöstä en tiedä yhtään mitään, tämä nyt on vaan esimerkki) niin uskoisin että jatkuva rasitus ja aktivointi kasvattavat varmasti lihaksia käsivarsissa. Ja hauislihashan siellä taitaa olla kolmipäisen lihaksen jälkeen toiseksi suurin mötkö ja osallistuu soututapahtumaan ehkä kuitenkin hieman tricepsia aktiivsemmin.

Kyllä mun mielestä myös pyöräilyssä jalkojen lihakset kasvavat, vaikka siinäkin lähinnä aerobista harjoitusta. Ei sillä varmaan mitään jumalattomia quatricepsejä hankita, mutta kyllä esim. polvileikkausten jälkeinen fysioterapiakin lähtee myös aerobisesta harjoittelusta ja siinä on kyllä yhtenä aika tärkeänä päämääränä myös lihasmassan lisääminen/ylläpitäminen.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#708 31.07.2011 23:26

Laatu
Moderator
Website

Alxity wrote:

En kyllä oikein ymmärrä miksei soutulaitteella soutaminen voisi yhtään kasvattaa hauista.

Mun kantani tähän asiaan on, että se on ehkä teoreettisesti mahdollista, mutta käytännössä täysin turhaa.Kenties pitäisi pitäytyä siinä keskustelussa, että mikä on järkevää treenaajan kannalta. Eli jos joku suosittelee soutulaitetta hauiksen kasvattamiseen, hän on väärässä. Jos joku pitää mahdollisena, että hauis saattaa kasvaa hivenen siinä sivussa, niin ajatus ei ole ihan täysin höynähtänyt, mutta millään muotoa järkevää treenamista se ei ole.

Ihan esimerkin vuoksi: yksi sarja hauiksia käsipainoilla kerran viikossa (eli tämän treenin tekeminen vie 10 toistolla noin minuutin aikaa viikossa) on täysin varmasti paljon tehokkaampi tapa kasvattaa hauista kuin soutulaitteessa aerobisella tasolla hinkkaaminen puoli tuntia. Tai neljä tuntia. Eli toisin sanoen minuutin treeni voittaa useiden kymmenien minuuttien tai tuntien treenin. Jos ja kun tämä kuulostaa jonkun korvaan erikoiselta, niin keskustellaan ja ruvetaan lyömään faktoja ja kirjallisuutta pöytään. Mulla on voimaharjoitteluun pirun huono genetiikka ja oon joutunut perehtymään tähän aiheeseen 6 vuotta päästäkseni pois ruipelon mitoista. Tuohon aikaan mahtuu hirveä määrä loukkaantumisia ja turhautumisia omaan edistymättömyyteen, mitkä ovat kaikki väärin treenavan tavallisia oireita.

Mitä voisin sanoa pitkällisen asiaan perehtymisen jälkeen? Paljonkin asioita, mutta aloitetaan vaikka siitä, että lihasharjoittelussa jengi tekee aivan liian paljon ja aivan liian usein. Jos haluaisin tehdä aloittelijalle idioottivarman toimivan treeniohjelman, lähtökohtani olisi puoli tuntia treeniä per viikko. Tää puoli tuntia olisi siis se aika, kun astut salin ovesta sisään siihen, kun astut ulos. Jos liikesarjat ovat hallussa, joku 30 minuuttia salilla kahdesti viikossa olisi jopa lähellä sitä OPTIMAALISTA aikaa, minkä keskivertogenetiikalla varustetun ihmisen kannattaa salilla viikossa viettää. Siinä ajassa nimenomaan ehtii treenata koko kropan yhdellä kovalla sarjalla jokaista raskasta perusliikettä kohden niin, että lihasten kasvu olisi lähellä parasta mahdollista.

#709 01.08.2011 10:05

Alxity

Ei kai tässä kukaan ollut suosittelemassa soutulaitetta hauiksen kasvattamiseen. Lähinnä keskustelu oli vaan siitä, että kyllä se hauis voi hieman siinä sivutuotteena kasvaa, mutta pääasiassa se toki hapenottokykyä ja kestävyyttä parantaa.

Itse en ole oikeastaan koskaan (poislukien oikean polven kuntouttaminen leikkauksen jälkeen) tähdännyt harjoittelullani lihasmassan kasvattamiseen vaan olen aina vaan lähinnä kestävyyslajeihin painottuvasti harjoitellut ja samalla pyrkinyt urheilua käyttämään myös painonhallintaan, joten uskon että Laatu varmasti tietää enemmän voimaharjoittelusta. Luulenpa vaan, että suurin osa ihmisistä ei välttämättä edes aseta mitään kauhean konkreettisia tavoitteita harjoittelulleen vaan harrastaa hyvältä tuntuvaa liikuntaa esim. rentoutuakseen ja mahdolliset muutokset esim. lihaksiston kokoon ovat vaan ylimääräistä plussaa.

Genetiikan lisäksi väittäisin muuten, että nuoruudessa harrastettu liikunta vaikuttaa myös selvästi siihen mitkä lihakset aikuisiällä nopeimmin kehittyvät. Itse harrastin ylävartaloa kehittävistä urheilulajeista oikeastaan vain hiihtoa lapsena/nuorena ja nykyisin salilla hauiksilla en pysty tekemään läheskään yhtä kovaa harjoitussarjaa kuin ojentajilla (joita hiihdossa olen sitten ilmeisesti tarvinut). Tricepsit myös tuntuvat äkkiä kehittyvän sen verran, että vastusta voi helposti nostaa, mutta bicepsien kanssa pitäisi jaksaa tosiaan vähintään se kaksi kertaa viikossa käydä salipappailemassa jos aikoisi kehittyä.

<@DBGene> senkin karkki

#710 01.08.2011 11:49

Laatu
Moderator
Website

Alxity wrote:

Luulenpa vaan, että suurin osa ihmisistä ei välttämättä edes aseta mitään kauhean konkreettisia tavoitteita harjoittelulleen vaan harrastaa hyvältä tuntuvaa liikuntaa esim. rentoutuakseen ja mahdolliset muutokset esim. lihaksiston kokoon ovat vaan ylimääräistä plussaa.

Rohkenen kyseenalaistaa tämän! Oma veikkaukseni on, että useimmat jannut menevät salille, koska haluavat lisää lihaksia ja näyttää paremmalta. Ongelma on siinä, että niillä ei ole minkäänlaista pätevää tietoa miten treenaaminen pitäisi hoitaa, joten salilla käymisestä tulee hyvin epäsäännönmukaista punttien kanssa heilumista. Selkeästi mitattavia tuloksia ei näy vielä kolmen kuukaudenkaan jälkeen -> ei tää ollutkaan niin kivaa -> harrastus lopetetaan. Itse olen kokenut tollasen vaiheen useita kertoja ja tiedän tuttavapiirissä muutamia vastaavia.

Jos on hieman enemmän kiinnostusta, niin useimmiten sekin kuihtuu suht alussa. Ensin painot lähtevät nousuun, kun on opiskeltu perustiedot siitä, miten se tapahtuu, mutta sitten kehitys tyssää jossain vaiheessa ja taas salilla käynti loppuu täysin. Progressiivinen treenipainojen nousu on mun käsityksen mukaan suurimpia motivoivia tekijöitä, ja koska just oikeanlaisella treenillä sellainen on täysin mahdollista ylläpitää, niin johtopäätökseni on, että vain oikein treenaavat jaksavat pidemmän päälle innostua salilla käymisestä. Se, miksi useimmat jaksavat käydä salilla ainoastaan sen kolme kuukautta tai alle, on äärimmäisen kiinnostava aihepiiri, koska sen perusmekaniikka toistuu melkeinpä kaikessa aktiviteetissa, mihin ihminen voi ryhtyä.

Jos palaan vielä tuohon Alxityn ajatukseen, niin siinä saattaa ollakin hyvä pointti, että vaikka joku haluaisikin lisää lihasta, niin konkreettisten tavoitteiden asettaminen puuttuu. Silloin salilla käyntiä ei varmasti jaksa pidemmän päälle. Mutta kun muistaa edellisen postaukseni, jonka mukaan puoli tuntia viikossa riittää mainiosti kun tietää mitä tekee, niin ei se oikean treenin ylläpitämien kyllä paljoa vaadi. Saman tien sitten treenaa oikein, jos kerran meinaa muutenkin niiden punttien kanssa siellä heilua.

#711 01.08.2011 12:50

Alxity

Voi olla, että salilla kävijöistä monella on konkreettista tavoitetta, mutta salilla kävijät ovat vain yksi osa sitä liikuntaa harrastavien ihmisten joukkoa, johon kuuluvat mm. sauvakävelijät, uimarit, pyöräilijät, hiihtäjät, futiksen, lentopallon ja sählyn pelaajat jne jne. Aika monella se tavoite varmaan on jotain "hyvä olo" tai "hyvinvointi" tms, joka ehkä on sitten määriteltävissä yleisimmin termin "onnellisuus" alle. Jollekin 20+ nuorella miehelle väline onnellisuuteen voi olla isompi haba, mutta varmaan monelle 50+ ihmiselle se voi olla myös parempi peruskunto että jaksaa syksyiset kala-, marja- tai metsästysreissut ja jollekin 80+ ihmiselle se voi olla se, että pärjää pidempään kotona. Tai sitten ihan vaan se, että liikkumisesta tulee yleisesti ottaen hyvä olo. Ja ovathan monien liikuntalajien harrastustilaisuudet myös sosiaalisia tapahtumia.

Itse käyn salilla ainoastaan siitä syystä, että keväällä ja syksyllä on melko vaikea harrastaa mitään niitä urheilulajeista, joista nautin huomattavasti salillakäyntiä enemmän. Muutaman kerran olen myös käynyt ajatuksenani lisätä hieman lihasmassaa, että jaksan kantaa vaellusrinkan vähän helpommin ylös tunturiin ja tuollaisia tilanteita varten Laatun ohjeet ovat kyllä hyviä. En nyt enää tiedä mikä tässä edes oli pointtina, mutta sou not.

<@DBGene> senkin karkki

#712 04.08.2011 19:59

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

Uintia harrastan sillointällöin...eilen kävin ekaa kertaa uimahallissa sitten öö? 10 vuotta sitten viimeks, en tiijä? Eilen kilsa ja tänään kaks. Ois voinu tintata kolmekin kilsaa mut helvetti kun näissä on ruuhkaa, ja allas oli lyhennetty 15 metriseks uintialueen osalta niin oli liikaa kääntyilyä.

Sain mcgyveroitua itelleni uimalasit vahvuuksilla, sehän tässä onkin ollut harrastuksen tiellä kun en puolisokeana viitti missään liukkaassa hallissa spedeillä

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#713 04.08.2011 21:09

Alxity

huïg wrote:

Sain mcgyveroitua itelleni uimalasit vahvuuksilla, sehän tässä onkin ollut harrastuksen tiellä kun en puolisokeana viitti missään liukkaassa hallissa spedeillä

Kuinkas tuo onnistui? Jossain asiaan erikoistuneella liikkeesä? Vois itsekin samaa harkita...

<@DBGene> senkin karkki

#714 04.08.2011 21:16

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa

Alxity wrote:
huïg wrote:

Kuinkas tuo onnistui? Jossain asiaan erikoistuneella liikkeesä? Vois itsekin samaa harkita...

No mcgyverointi oli ehkä liiottelua, mutsi oli joskus kasannu kaksista erivahvusista laseista itelleen sopivat mutta on sittemmin käyny laaserleikkauksessa, joten muokkasin niitä kahta paria käyttämällä ittelleni sopivat. Mulla on molemmissa silmissä aikalailla samat likinäöt, joten kyllähän noita netistäkin sais tilattua ihan näppärästi

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#715 24.08.2011 10:33

merrim
bimbotohtori
Registered: 29.06.2005

En oo viikkoon päässy tekemään tätä, kiitos typerän flunssan (enkä uskalla puolikuntoisena etten saa aikaan jotain maailmanlopun tautia). Kuumetta ei edes ole, mutta nenästä tulee räkää, korvat aivan lukossa ja pää muutenkin "kuplassa", eikä tunnu menevän mihinkään. Vitutustopikissa jatkot.  kaka

hand I DONT NEED  A SERVANT TO DO MY BEHEADING FOR ME hand

#716 29.08.2011 15:56

ILR
matlök
From: täällä sitten taas

Pistin tämmösen mötkön tilaukseen:
1101652.jpg
Loppuviikosta pitäis olla perillä, ei muuta ku riuhtomaan icon_cool

Toi on kyllä naisten kiekko, eli vaan kilon painonen mut tästä se lähtee.

Älä päästä painiks sitä

#717 29.08.2011 15:58

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005

Voin alkaa siks jäbäks joka pöllii sun tsygän kesken treenin ja joudut juokseen sen perässä kiekko kädessä.

pimppeuk

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#718 30.08.2011 10:27

shanks
Banned

Torstaisin Kallion urheilutalolla ois mahollisuus reenata käsipalloa kello 21-22.

#719 30.08.2011 14:00

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

ILR wrote:

Toi on kyllä naisten kiekko, eli vaan kilon painonen mut tästä se lähtee.

Ooh, voisin joskus lähtee kans mukaan riuhtomaan jonnekin.

#720 01.09.2011 20:36

Johan Nyttån DJ
Member
From: Nyslott
Registered: 12.07.2011
Website

Sisäsoutua tuli eilen kokeiltua taas tovin jälkeen. Alun löysäilystä huolimatta sain puristettua 5000m aikaan 19m30s. Seuraavalla kerralla vuorossa 500m, jonka taisin about kymmenen vuotta sitten saada hivutettua jonnekin 1.35min tienoille.

Sisäsoutu Spirit -ranking talvelle 2011-2012, any1?

Board footer