You are not logged in.
bernardblack wrote:börjeslandet wrote:bernardblack wrote:Säilöttyjä unelmia
Periaatteessa kaikki kohdillaan, mut ei sit kumminkaan sytyttänyt. Ehkä toi tyyli sit kaluttiin loppuun jo Miesten vuorossa, nyt vähän tökki toi "tönötetään kameran edessä, melankolinen jousimusiikki soi, kaikki on ankeaa".
No nyt kyllä eri. Miesten vuoro oli vaivaannuttava elokuva, jossa tekijä ei osannut esittää mitään hienovaraisesti. Ei nyt surkea, mutta hehkutukseen nähden vaatimaton. Loppu jo aivan liikaa lauluineen.
Säilöttyjä unelmia on täysin erilainen elokuva, jossa ääni ja kuva ei ole synkassa ja leffa on visuaalisesti varmaan hienoimpia dokkareita mitä tämän maan ihmiset ovat koskaan tehneet. Jos tää ei oo vuoden 2012 paras kotimainen elokuva, niin olen yllättynyt.
No me koettiin nää nyt sit vähän päinvastaisesti
![]()
Säilöttyjä unelmia on teknisesti tosi hieno, mut se nyt vaan ei koskettanut, kuten Miesten vuoro teki. Säilöttyjä unelmia tuntui liian osoittelevalta, eikä sen rakenne mun mielestä toiminut ihan loppuun asti.
En kyllä tajua miten se osottelee. Ehkä naisten aseman ero länsi ja itäeuroopan välillä on selkeimmin esillä. Mitään muita teesejä ei ole oikein yksinkertaisesti luettavissa. Tästä elokuvasta tuntuu pitävän niin lihansyöjät kuin kasvissyöjätkin.
Säilykelihaa en oo oikein koskaan pitänyt kovinkaan houkuttelevana... Muutenkin se purkki on vain kuori jonka ympärillä puhutaan eurooppalaisista työläisistä. Samalla näkyy kuvia maataloudesta ja ehkä saa ihmiset ajattelemaan ruoan alkuperää, mutta ei tää musta kyllä mikään Suomen ylistyslaulukaan ole.
Hassua, koska mulla tuli vähän samanlainen fiilis dokkaria katsoessa kuin börjellä. Siinä musankäytössä oli vaan jotain liikaa. Sellaista "katso nyt saatana"-mentaliteettia, joka korostui entisestään kun tyypit tönöttää kameran edessä.
Eihän noi esitystavat syö sinänsä ton leffan argumenttien vakuuttavuutta, mutta pieni naamaan hieromisen fiilis jäi silti. En tiedä onko näillä mun valituksilla leffan kannalat sinänsä mitään väliä. Ihan henkilökohtainen ongelmahan toi on vaan. Silti tuntui siltä, että toi leffa olis toiminut ihan yhtä voimakkaana ilman sitä musiikilla korostettua paatostakin. Vertaa johonkin Glawoggerin Workingman´s Deathiin, joka on jossain mielessä aika samanlainen kuin Säilöttyjä Unelmia, mutta siinä ne kuvat ja tapahtumat riittävät itsessään. Noh, hieno elokuva eniveis.
Miesten vuoroon en lähtisi rinnastamaan Säilöttyjä Unelmia. En pitänyt sitä dokkaria ihmeellisenä karhuepisodia lukuunottamatta.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Näin kauniisti sanotaan Episodin sivuilla: Ruotsin Oscar-ehdokkaaksi kaiketi mauttomana vitsinä valittu Hyvästi Falkenberg kertoo joukosta avohoitopotilailta vaikuttavia slacker-idiootteja, jotka puhuvat joutavia ja sekoilevat pitkin kotipaikkakuntansa luontoa. Tekotaiteellisuuden uuteen potenssiin vievää ja huonoudessaan ällistyttävää huttua. Alku otti vaikeesti, tosi hajanainen, dokumenttimainen ilme. Ehdin just sanoa ääneen, että en jaksa kattoa loppuun, kun rupeskin olemaan mielenkiintonen. Paransi ku sika juoksuaan loppua kohden, tämähän oli lopulta hyvä. Typerä spoileri takakannessa. Hilppasen liioiteltu toi avohoitopotilas -luonnehdinta. Ja oli muuten tosi hyvät näyttelijät, ei minkäänlaista teennäisyyttä.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Vuosaari
Mä ihan oikeesti odotin edes siedettävää elokuvaa, mutta tähän menee melkein paskimpien ikinä joukkoon. Tai siinne lokeroon, joiden jälkeen on vaan armoton vitutus. Paskaa saa suoltaa, mutta että sellasta paskaa, josta jää vitutus.
ihan kyl hyvin tehty mut en käsitä miks joku haluaa tai viitsi tehdä tollasen elokuvan.
tuli myös sellanen olo että tätä on siis kitsch elokuvassa: äärimmäisen universaaleja, surullisia asioita liioiteltuna
(vrt. toritaulut joissa isosilmäisiä orpoja lapsia pastelliväreissä).
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
suht ässä leffa
Sama kaikkiin tässä topikissa oleviin tekstinpätkiin, joissa on yli kolme lausetta tai kaks riviä
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
hrmunoita wrote:
Sama kaikkiin tässä topikissa oleviin tekstinpätkiin, joissa on yli kolme lausetta tai kaks riviä
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
Papillon
Escape from Alcatraz
Papillonin innoittamana uudelleen myös Escape from Alcatraz. Molemmille
bzort glorf bööth
Ekaa kertaa varmaan kymmeneen vuoteen. Ihan pl.
Ekaa kertaa tänä vuonna ja aina yhtä
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Vallan kääntöpuoli
Erittäin hyvännäköinen leffa, pätevät näyttelijät, hyvä kässäri jne mut silti jäi jotenkin latteaksi. Ekaks aattelin, että se johtu vaan siitä, että odotin jännäriä, mut ei se sit sitä oikein ollutkaan eikä noussut semmosiin mukaansatempaaviin sfääreihin. Mut sit hokasin että se oletettu mukaansatempaamattomuus taiskin johtua siitä, että tää olikin liian realistinen kuvaus politiikasta. Että jos ois ollu silleen niinku tyypillinen jännärileffa, niin olis ollu huikeita ja uskomattomia juonenkäänteitä, bigger than life juunou. Että siis mitä tää nyt sitten lopulta osoitti? Että realismi ei oo kovin kiinnostavaa vai että genren asettamien odotusten täyttymättäjättäminen hämäsi katsojan? Enpä tiiä, pitäis nähdä toisen kerran niin osais ehkä päätellä, oliko vika kässärissä vai meitsissä.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
3d-kikkailua olis voinu olla näin tv:stä katsottuna vähemmän.
neil patrick harrisille vielä erikseen
oletko herkutellut tänään? :pimp::peuk:
bzort glorf bööth
kieltämättä
:peuk:
Eilen:
bzort glorf bööth
Täydellinen leffa sunnuntaiaamupäivään
Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.
Eri. Musta tää oli ihan jees. Ja hienoa, että suomalainen elokuva, jossa ei oikeastaan ole juonta vetää katsojia. Tosin sille, että Vaasankadulla näky huoria röökillä En oo ainakaan koskaan nähny ja niitä oli vielä jotenki paljon ikään kuin herättäis huomiota. Jotenki tosi tökeröä. Läheisen strippibaarin esiintyjätki käy aina sisäpihalla röökillä eikä etuovella.
en ole kolmekybänen emoboy
Ja hienoa, että suomalainen elokuva, jossa ei oikeastaan ole juonta vetää katsojia.
Mitä tää meinaa.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
börjeslandet wrote:Ja hienoa, että suomalainen elokuva, jossa ei oikeastaan ole juonta vetää katsojia.
Mitä tää meinaa.
No ite pidän leffoista, joissa tunnelma ja henkilöhahmot on se juttu. Ootko nähny ton leffan? Onhan toi nyt selkeästi kerronnaltaan erilainen suomalaiseksi elokuvaksi. Olen iloinen että tommonen menestyy. Elokuva, jossa keskustellaan, mutta mitään ei tapahdu. Oispa näitä enemmän
en ole kolmekybänen emoboy
Hyvä toimintaelokuva, mutta Simon Peggin naama kieltämättä latistaa aina tunnelmaa.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Hassuttelija wrote:börjeslandet wrote:Ja hienoa, että suomalainen elokuva, jossa ei oikeastaan ole juonta vetää katsojia.
Mitä tää meinaa.
No ite pidän leffoista, joissa tunnelma ja henkilöhahmot on se juttu. Ootko nähny ton leffan? Onhan toi nyt selkeästi kerronnaltaan erilainen suomalaiseksi elokuvaksi. Olen iloinen että tommonen menestyy. Elokuva, jossa keskustellaan, mutta mitään ei tapahdu. Oispa näitä enemmän
Mjoo, no tuosta kyllä pointseja täältäkin, ei ollut suomalaiseksi leffaksi ihan sieltä paskimmasta päästä. Juonen puute, tylsät hahmot ja suurimmaksi osaksi vaivaannuttavan kökkö dialogi eivät kuitenkaan edesauttaneet mun diggailua
Clue
Olipa hyvä ja hauska.
Läheisen strippibaarin esiintyjätki käy aina sisäpihalla röökillä eikä etuovella.
Nähty monesti etuovella. Hierojat myös.
EDIT: Monesti = joskus ainaki lol
Last edited by hrmunoita (12.02.2012 21:41)
Hulluna Saraan
Vilpittömällä ja hyväntahtoisella tavalla hauska, mikä on tähän maailmanaikaan harvinaista.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
börjeslandet wrote:Läheisen strippibaarin esiintyjätki käy aina sisäpihalla röökillä eikä etuovella.
Nähty monesti etuovella. Hierojat myös.
EDIT: Monesti = joskus ainaki lol
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Hyvä
Ihan hyvä, mutta vähän bllööh.
Vuoden nuori muotoilija.