You are not logged in.
Odotin ehkä jotain enemmän :twisted: film noirpläjäystä, mut hyvä klassinen kanksterileffahan tämä...
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
The Golden Compass
Kirjan lukemisen jälkeen pakko sanoa, tämä oli täyttä paskaa leffana. Vituttaa miten onnistuivat puppeloimaan ton eikä jatkoa tullut. Halpa fiilis. (Taisin tykätä leffasta vielä kun ekan kerran näin ennen lukemista.) Suosittelen trilogiaa kirjoina.
Rautakauppias Uuno Turhapuro - presidentin vävy
Ei paras, mutta parhaita näistä mustavalkosista. Seuraava taitaakin olla jo värillinen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e … poster.jpg
Vitun kova. Jos uppoaa 70-luvun salaliittoteorialeffat, niin kannattaa katsoa. Toi on siis Alan J. Pakulan salaliittotrilogian toinen osa. Aika samat tunnelmat kuin All the President's Menissä, musiikit itse asiassa jopa hämmentävän samanlaiset. All the President's Men tehtiin kaksi vuotta The Parallax View'n jälkeen ja musiikit teki eri mies, mutta ei ole vaikea kuvitella mitä Pakulalla on ollut tuolloin mielessä.
Tuon aikakauden leffoissa on helvetisti hyvää menoa; kuvaustyyli, autot, vaatteet, tunnelma, naisten kampaukset jne. Hienoa menoa ennen kuin blockbusterit pilasivat maailman
Pakulan trilogian eka osa Klute pitäisi hommata jostain käsiin.
Hommattu! Aika hitaasti lähtee liikkeelle ja ei ehkä ihan niin suureellisiin salaliittokuvioihin yllä kuin nuo myöhemmät. Ehkä enemmän vaaninta-suspense-trilleri kuin maailmansumutus-paranoia-salaliittoleffa. Donald Sutherland kovistelee lakonisesti ja Jane Fonda on Jane Fonda.
Hyvä lisä kuitenkin hyllyyn 70s paranoia -otsikon alle. Seuraavaksi sitten 3 Days of the Condor, Night Moves, The Domino Principle jne...
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Tykkäsin.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Tykkäsin.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
5 Broken Cameras
Kyllä! Hieno dokumentti.
Last edited by leposi (22.01.2013 00:09)
fantastic four
Tajusin vasta joskus tunnin kohdalla, että oon nähnyt tän jo
pl
areenasta löytyy, suosittelen
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Winter Go Away!
ihan pl.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
No Way Out - Palkitseva
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
pl
No Way Out - Palkitseva
Tallennukseen laitoin. Huomenna kommentit.
bzort glorf bööth
ihan hyvä
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Amour
Michael Hanekesta tuli Amourin katsomisen myötä ohjaaja, jonka kaikki tulevat leffat pitää tarkistaa. Edellinen leffa, Valkoinen nauha, oli myös loistava. Pidin siitä, miten Haneke sai turvallisen oloisesta ympäristöstä nopeasti esiin ahdistavia viboja. Leffa oli tosi intensiivinen, vaikka leikkaukset olivat pitkiä ja toiminta verkkaista - olihan pääosissa vanha pariskunta, jonka dialogi ja toiminta olivat muuten poikkeuksellisen realistisella otteella kirjoitettua. Koko ajan ahisti. Liekö Funny Games aikanaan jättänyt muistijäljen siitä, miten kauhistuttavia elementtejä Haneke pystyy takataskustaan poimimaan. Yhtenä yksityiskohtana jäi mieleen kohtaus, jossa hoitaja kylvetti naista. Siinä Haneke oli saanut toisen näyttelijän eläytymään kohtaukseen pakokauhulla ja toisen normipäivä duunissa -asenteella. Upeaa katsottavaa.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Ihan hauska, mut ei kyl yltänyt Office Spacen tasolle.
Mangojauhe goddamn.
Tavarataivas - Hiton hyvä
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e … Poster.jpg
Hommattu! Aika hitaasti lähtee liikkeelle ja ei ehkä ihan niin suureellisiin salaliittokuvioihin yllä kuin nuo myöhemmät. Ehkä enemmän vaaninta-suspense-trilleri kuin maailmansumutus-paranoia-salaliittoleffa. Donald Sutherland kovistelee lakonisesti ja Jane Fonda on Jane Fonda.
Hyvä lisä kuitenkin hyllyyn 70s paranoia -otsikon alle. Seuraavaksi sitten 3 Days of the Condor, Night Moves, The Domino Principle jne...
70s paranoia-a-go-go!
Coppolan The Conversation siis kyseessä. Hieno leffa, ehkä hieman epätasaista tahtia käyvä, tuntui, että välillä itse stoori jäi vähän taka-alalle. Angstinen Gene Hackman hyvässä vedossa ja mukana myös nuori Harrison Ford.
Suosittelen genren ystäville
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
^ peul
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Blastfighter -
MÖTKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHGHHH
Tässähän oli kaikki mistä tykkään. Se fiilis mikä tulee kun kattelee jotain joka vaikuttaa parhaalta jutulta ikinä, eikä vaikutelma missään vaiheessa hälvene, vahvistuu vain
Melvin Van Peeblesin ohjaama leffa, vuotta ennen Baadaaassia mut tuotannoltaan hämmentävästi hyvinkin tyylitelty ja tekninen tapaus. Leffa pureutuu rotuasetelmaan ja rasismiin, mutta ote on valovuosia edellä kolme vuotta aiemmin ilmestynyttä tämän aihepiirin väsynyttä merkkiteosta Guess Who's Coming To Dinner. En tiijä riittääkö valovuosi, pikemminkin laaservuosi! Godfrey Cambridgen näyttelijäsuoritus on uskomaton, ensin whitefacena esittää keskiluokkaista rasistista sekopäätä ja sit niinku tapahtuu jotain ja hän joutuu kokemaan kaikki mustana miehenä elämisen vaikeudet omasta perspektiivistään. Vaikee on olla spoilaamatta mitään, mutta nyt ehkä kävi näin. Absurdi musta farssisatiiri jossa Melvinin loistavat musiikit, täydellisyyttä hipovaa fyysistä komediaa ja jatkuvaa oneliner-tykitystä ilman mitään käppäkertoimia. Tyylillisesti koominen, tematiikaltaan vakava mutta molemmissa kumouksellinen. Jos maailmassa tapahtuisi OIKEUS, tämä olisi kriitikkojen kaikkien aikojen listoilla jatkuvasti kärkihulinoissa.
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
liian pitkä
Kummisedät 1,2 ja 3. Olihan ne hyviä. Ei-niin-kehuttu kolmonenkin on ihan ok ja looginen päätös trilogialle.
Aiemmasta katsomiskerrasta on niin kauan, että vähän yllättivät; noihan on enemmän sukukronikkaa ja ihmissuhde-elokuvaa, kuin jotain alamaailman kuvausta tai kovien poikien väkivaltakukkoilua.
Kevyesti parhaimpia dokumentteja koskaan, kestää katselukertojakin.