#31 01.11.2012 13:37

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

aa okei, en ollut varma. peuk


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#32 01.11.2012 13:59

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

^ Niin, aqzuhan sinun nimimerkkisi on aina tällä foorumilla ollut. 017

Offline

#33 01.11.2012 14:11

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

Joo, sekotin hetkellisesti foorumit päässäni. Tuli aikamoinen soppa.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#34 01.11.2012 21:11

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

Vuoden 2012 turnauksen ennakkoasetelmat – lähteekö pytty Helsinkiin vai jääkö se Tampereelle?

Syksyn ehdoton virtuaalikiekkoilijoiden kliimaksi Tampereen NHL95-syksy vuosimallia 2012 on vihdoin täällä! Kahden yön kuluttua nuo virtuaalikiekon Merlene Otteyt ja Juha Väätäiset kohtaavat toisensa tässä raadollisessa turnauksessa, jonka päätteeksi yksi kruunataan vuorenvalloittajaksi muiden lepäillessä tyrmättyinä pitkin 16-bittisiä rinteitä. On siis aika katsoa mitä tässä kuudennessa vuosittaisessa turnauksessa oikein on luvassa?

Tämän vuoden turnaukseen lähdettäessä on vedonvälittäjien listoilla kaksi selkeää ennakkosuosikkia – viime vuoden (ja vuoden 2007) turnauksen voittaja Niilo ja kisaisännän vihatun rakastettua viittaa ylleen jälleen kiskova kolminkertainen mestari Aki. Näiden kahden välistä jännitettä on kasattu koko vuoden ajan aina edellisen turnauksen jälkipyykistä alkaen. Viime vuonnahan Akin valmistautumiset ja verilettutankkaukset olivat jääneet vaillinaisiksi, ja tuloksena oli romahdus jo puolivälierissä Jarmoa vastaan. Tämän romahduksen takia viime vuonna ei päästy todistamaan näiden kahden titaanin taistoa loppuotteluissa, vaan Niilo purjehti kylläisen Eljan ohi selkein 7-0 -numeroin mestaruuteen. Tänä vuonna Aki tiimeineen on koittanut pitää herkistelyleiriä sen verran ajoissa, että tällaista romahdusta ei pitäisi noin aikaisessa vaiheessa olla tiedossa. Koko 18 vuotta vanhaa virtuaalikiekkoa seuraava maailma odottaakin innolla nähdäänkö näiden kahden peukalonpyörittäjän välistä kohtaamista tänä vuonna – kaikki merkit viittaavat siihen että kyllä nähdään.

Pohdittaessa muita suosikkeja, voidaan nostaa esille muutama yllätysvalmis nimi joilla saattaa olla asiaa aina turnauksen loppuvaiheisiin asti. Tällaisista pelaajista ensimmäisenä nousee esiin viime vuoden meriittien perusteella Jarmo, joka vastasi edellisturnauksessa Akin pudottamisesta jääden kuitenkin lopulta neljänneksi. Jarmon osakkeita turnauksessa nostaa tieto siitä, että sekä viime vuoden kakkonen (Elja) kuin kolmonenkin (Riku) ovat poissa turnauksesta tänä vuonna. Pöytä on siis puhdas ja pokaalit napattavissa! Tähän täkyyn voivat toki tarttua muutkin pelaajat – vedonlyöntitoimistot ovat nostamassa niin Lassia kuin Jussiakin tähän kultaiseen katraaseen, joiden nimet ikuistetaan bittiavaruuden kolkkoon seinään turnauksen Hall of Fame -seinällä, jolle laitetaan kaikkien kolmen parhaan joukkoon sijoittuneiden nimet ja esittelyt.

Turnauksen kehityksen pitää vuosi vuodelta kehittyä, mutta koska tämä ei voi enää tapahtua pelaajamääriä lisäämällä (24 on maksimi), niin innovointia ja itsensä kehittämistä pitää tapahtua muilla alueilla. Tänä vuonna tätä innovaatioiden ilosanomaa lauletaankin usealla rintamalla: kuudenteen vuoteensa siirtyvä turnaus esittelee tänä vuonna kaksi uutta palkintokategoriaa, kansainväliset pelaajat ja uudistuneen some-strategian.

Uusista palkintokategorioista ensimmäinen on ”Juha Lindgren” -palkinto, joka annetaan pelaajayhdistyksen valitsemalle parhaalle ja värikkäimmälle kommentaattorille. Palkintokategoria on perustettu nostamaan pelin ulkopuolisen puhumisen, ns. paskanjauhannan, arvostusta. Palkinto on nimetty legendaarisen tamperelaisen kiekkoäänen mukaan. Toinen palkintokategoria on nimeltään ”Vihreä alalippa” -palkinto, joka annetaan pelaajayhdistyksen valitsemalle parhaan turnauspuvustuksen omaavalle henkilölle. Palkintokategorian tarkoituksena on kunnioittaa niitä, jotka kunnioittavat värejä.

Turnauksessa on myös ainakin kaksi brittiä puolustamassa tuon jalon kiekkomaan perinteitä. Tämä tarkoittaa sitä, että lauantain turnauksessa taistellaan myös epävirallisesta Euroopan mestaruudesta. Sosiaalista mediaa hellitään turnauksessa useilla Twitter-päivityksillä turnauksen virallisella kanavalla. Tämän lisäksi turnauksesta ladataan jo pitkin iltaa videopäivityksiä katsojille seuraamisen parantamiseksi. Tästä kaikesta lisää lauantaina ennen turnausta täällä virallisella sivustolla.

Turnaus on siis lähtövalmiina, areenat odottavat gladiaattoreita, leivät ja sirkushuvit on valmisteltu kuntoon ja kaikki on muutenkin ensiluokkaista. Areenoiden nimet paljastetaan jälleen vasta lauantaina, mutta voidaan jo todeta että tällä kertaa poiketaan aiemmasta linjasta huomattavasti. Turnauksen järjestelykomitea toivottaa kaikki tervetulleiksi!


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#35 02.11.2012 11:39

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

peuk:peuk::peuk::peuk::peuk::peuk::peuk::peuk::peuk::peuk::peuk::peuk::peuk::peuk:

täytynee seurata etänä ainaki vähe.


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#36 03.11.2012 17:48

Kenkä
Member
From: Pyllypyllypylly
Registered: 13.09.2008
Posts: 2,123
Website

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

Cooperalls - More than a feeling
francis_cooperalls_tall.jpg


Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.

Offline

#37 03.11.2012 18:00

merrim
bimbotohtori
Registered: 29.06.2005
Posts: 1,242

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

tumblr_lvclt0vQ6o1qmazcxo2_250.gif

tumblr_ltrgiwz0RT1qeuj9vo1_500.gif

Aj0a69cCEAA-lMR.jpg

tumblr_ltrj2r9o0C1qeuj9vo1_1280.png

Last edited by merrim (03.11.2012 18:10)


hand I DONT NEED  A SERVANT TO DO MY BEHEADING FOR ME hand

Offline

#38 05.11.2012 02:23

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

icon_lol


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#39 05.11.2012 10:01

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

peuk
Jaaha, "maikkarin jätkät" -läppä ei jätä rauhaan..
Ohessa twitter-feedi josta löytyy tunnelmapaloja ja päivityksiä, turnausraportti tulossa myöhemmin - toivottavasti jo tällä viikolla. Kiitos kaikille, taas täysi kaavio ja huikea tapahtuma!


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#40 05.11.2012 10:02

merrim
bimbotohtori
Registered: 29.06.2005
Posts: 1,242

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

Ulvis wrote:

Turnauksen suurin yksittäinen sikailija oli kuitenkin merrim, jonka pelikirjan olennainen osa oli vastustajan runttaaminen pihalle.

Deal with it  icon_cool

tumblr_lvemcurPfj1qci7aeo1_500.gif


hand I DONT NEED  A SERVANT TO DO MY BEHEADING FOR ME hand

Offline

#41 28.01.2013 21:28

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

Ennakkovaroituksena todettakoon, että maaliskuun 23. päivä lauantaina on tarkoitus järjestää uusi NHL95-turnaus. Syksyn suurturnaus on ainoastaan syksyisin, mutta maaliskuussa on tarkoitus pelata joukkueiden välinen pistekilpailu, jossa pelaajat pelaavat rydercup-hengessä noin neljän hengen joukkueina muita vastaan. Nelinpeli-adapterilla saadaan hyviä vääntöjä.
Tarkoituksena siis on pitää pienimuotoisempi joukkueturnaus, jossa joukkueiden pelaajat pelaavat toisten joukkueiden pelaajia vastaan keräten pisteitä voitoista, ja eniten pisteitä kerännyt joukkue on mestari. Lisätietoa ja lisakutsu myöhemmin, mutta toiveena olisi että saisimme myös Helsingistä neljän hengen edustukse, joten merkkailkaapa kalenteriin.
Over and out.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#42 28.01.2013 22:07

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

En ole varma, pidänkö tästä formaatista vai en. Kerro lisää.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#43 29.01.2013 08:52

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

Joo en toki itsekään ole varma onko mitenkään onnistunut formaatti, mutta tullut pyyntöjä keväälle jotain järkätä jo kauan, ja pitää koittaa erilaista kun ei voi/viitsi noita perinteisiä turnauksia järjestää tuossa muodossa kuin kerran vuodessa. Nyt kun tuli vihdoin löydettyä nelinpeli-adapteri, niin sen ympärille alkoi visiointi joukkueturnauksesta.

Simppeleimmillään ajatus olisi, että kaksi viiden-kuuden hengen joukkuetta pelaisi turneen Ryder Cup -tyylillä illan aikana. Eli olisi esim ensin kaksi nelinpeliä, jossa joukkueiden itsensä nimeämät parit pelaisivat vastakkain ottelut, joiden voitosta saisi pisteen omalle joukkueelle. Sitten pelattaisiin neljällä tai kuudella pelaajalla siten että peli olisi kaksinpeli, mutta pelaajat vaihtuisivat aina erätauolla järjestyksessä, joka ilmoitettaisiin etukäteen. Taas piste joukkueelle kunkin ottelun voitosta. Myös normaaleja kaksinpelejä pelattaisiin joukkueiden pelaajien kesken samalla meiningillä. Lopuksi eniten pisteitä kerännyt joukkue saisi voittopystit ja bragging rightsit.

Tällä idealla, toki riippuu siitä montako joukkuetta tulee - maksimi voisi olla jossain neljässä joukkueessa riippuen formaatista. Joka tapauksessa pyrkimyksenä pienempi turnaus kuin syksyllä. Joukkueet voitaisiin jakaa myös jonkinlaisen rankingin mukaan, jotta pysyisi tasaisena. Paljon kysymyksiä, mutta pitää kokeilla miten onnistuu ja kehittyy. Luultavimminhan tässä olisi joko allstar-jengit tai vapaavalintaiset jengit käytössä.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#44 29.01.2013 12:06

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

Hyvä ja kokeilemisen arvoinen idea peuk


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#45 29.01.2013 21:31

merrim
bimbotohtori
Registered: 29.06.2005
Posts: 1,242

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

Mä en oo joukkuepelaaja. sadbanana


hand I DONT NEED  A SERVANT TO DO MY BEHEADING FOR ME hand

Offline

#46 14.02.2013 12:58

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

Koska kaikki on kivempaa kuin poliittisten tutkimusmetodien lukeminen huomiseen tenttiin, niin päivitelläänpä vähän suunnitelmia kevään turnauksen osalta. Lähiaikoina aletaan kerätä ilmoittautumisia, jälleen konkarit etusijalla.

Joukkueturnaus 2013 - Rautakansleri Trophy
- joukkuekisa
- paljon pelaajia ja paljon pelejä
- tavoitteena vain kaksi joukkuetta
- maksimissaan 20 ottelua per kone, tavoitteena maksimissaan noin 18
- mikäli saadaan Tre-Hki niin hyvä, mutta ei tavoite jos haetaan kahta joukkuetta
- pelaajat rankataan kolmen edellisen vuoden NHL95-turnausten perusteella mielivaltaisesti etukäteen
- kahdella joukkueella pelattaessa All Starsit käytössä
- pelimuotoja:
- Nelinpelissä adapterilla 2vs2 koko ottelun
- Eräpelissä 3vs3 siten, että kukin pelaa yhden erän
- Nelieräpelissä 2vs2 siten, että toinen pelaa 1&3 erän ja toinen 2 erän
- Kaksinpelissä normaali 1vs1

Siinä noita hahmotelmia, eli neljää eri pelimuotoa käytetään. Pelataan siis esim ensin viisi kaksinpeliä ja viisi nelieräpeliä ja sitten joukkueet valitsevat uudet parit ja uudestaan jne. Lopussa sitten yksinpelejä joista parissa vikassa tuplapisteet. Tuota pelitapaa ja kaaviota skaalataan sitten pelaajien mukaan, mutta noista neljästä muodosta se koostuu. Yhdessä illassa pelataan klassisesti läpi, voittajajoukkue lähtee mitalien kanssa pois. Joukkueet jaetaan rankingin perusteella, mietin että pitäisikö olla enemmän joukkueita mutta kaksi isoa joukkuetta on vaan parempi ja pidempi taisto.

Et näin. Palaan kvantitatiivisten menetelmien hekumalliseen maailmaan.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#47 16.02.2013 11:34

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#48 16.02.2013 11:47

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

mitä vittua roll


Varikset komentavat

Offline

#49 16.02.2013 11:58

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,907
Website

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

kaakku wrote:

mitä vittua roll


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#50 16.02.2013 12:34

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

Aika surullinen video, kaiken kruunaa lopussa tuleva täysin satunnainen "show your penises!" -huuto. Jälleen osoitus että jenkit eivät vain osaa. Tähän pitää toki vastata jollain tavalla kevään turnauksessa.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#51 22.02.2013 14:39

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

Tällainen kutsu lähti FB:ssa ihmisille -  mikäli et saanut omaasi, et ole FB:ssa tai haluat ilmoittautua muuten pelaamaan, niin ilmoitusta vaan alle tai johonkin!

Rautakansleri -trophy 2013

Vuoden 2013 maaliskuussa Tampereen joka syksyiset NHL95-turnaukset saavat rinnalleen keväisen mestaruuskisan! Joukkueittain pelattava "Rautakansleri -trophy" tulee mullistamaan suomalaisen kevään urheilukalenterin ja tuomaan arvokkuuden takaisin virtuaalikiekkoiluun!

Turnauksen ideana on, että kahteen joukkueeseen (rankingin mukaan) jaetut pelaajat pelaavat joukkueittain kahden Segan voimin pistekilpailun, jossa enemmän voittoja illan aikana kerännyt joukkue voittaa ensimmäisen virallisen Rautakansleri -trophyn ja saa palkinnoksi mitalit. Pelimuotoja ovat nelinpeli, eräpeli, nelieräpeli ja yksinpelit. Joukkueet valitsevat pelaajansa eri otteluihin kapteenien johdolla siten, että jokainen pelaaja on mukana vähintään kolmessa ottelussa.

Turnaus on kutsuturnaus aiemmissa syksyn turnauksissa olleille, turnauksen lisenssimaksu on kolme euroa. Tällä rahalla voittajajoukkueelle hankitaan mitalit ja skumppaa kaikille pelaajille perinteiseen tyyliin. Syksyn turnaus tulee edelleen pysymään päätapahtumana kiekkokalenterissa, mutta tänä keväänä pyritään laajentamaan turnauskalenteria keväisellä joukkueturnauksella. Kahden joukkueen turnauksessa ei ensimmäisenä vuonna kohdata kaupunkien välistä taistoa, vaan joukkueet jaetaan tasaisesti ja oikeudenmukaisesti vanhojen meriittien perusteella.

Järjestelykomitean ja NHL95-syksyn tukisäätiön ja organisaation puolesta toivotan teidät kaikki tervetulleiksi tähän suureen keväiseen urheilujuhlaan!


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#52 22.02.2013 15:16

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

Tämmösen ulkopaikkakuntalaisen pitäis tietää ajankohta vähän tarkemmin ku pelkkä 'maaliskuu'


Älä päästä painiks sitä

Offline

#53 22.02.2013 18:47

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

Aa sori  icon_smile

Facebookin eventistä tuo kopsattu.. Mut siis, 23.3. lauantaina pärisee.. peuk


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#54 11.03.2013 19:17

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Tampereen Sega NHL95-syksy 2012 - työsulusta on selvitty, lets play!

Tällaista huudeltiin, jos (ja toivottavasti kun) foorumisteja olisi tulossa tuolloin ensi viikon lauantaina turnaukseen, niin hep-huutoja kehiin!
-----
Näin vajaat kaksi viikkoa ennen tapahtumaa vahvistunut osallistujamäärä on edelleen hieman liian matala - tällä hetkellä viisi tyyppiä on vahvistanut tulevansa pelaamaan turnauksessa. Totuus kuitenkin on, että tarvitaan vähintään kymmenen pelaajaa, jotta tätä on turnausta on järkeä pitää. Eli laittakaahan tällä viikolla viimeistään torstaina yes/no, jotta sitten tiedetään pidetäänkö tapahtumaa ja ehditään hankkia palkinnot jne!
Edelleen korostaen, että jokaiselle tulee omantasoisia otteluita ja että "formaatti" on varmasti jännittävä ja takaa leppoisan illan. Niin joo, se vielä että kun nyt ei ollut mitään superrynnistystä peleihin, niin jos tietää jonkun kaverin joka olisi kiinnostunut, niin mukaan vaan - pääasia että saadaan pelit pelattua!

Over and out


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

Board footer

Powered by FluxBB