#1 22.11.2013 01:16

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Keikoilla minua vituttaa

- pakollinen ja maksullinen narikka, joka muodostaa turhaa jonoa ja yleistä vitutusta lisämaksujen lisäksi
- keikkaa kännykän läpi katsovat
- keikan puolivälissä eteenpäin laumana rynnivät ihmiset
- paska kalja
- paska bändi ff
- jengi, joka ei kuuntele keikkaa juuri ollenkaan vaan puhuu jotain paskaa, joka selkeästi häiritsee jopa bändiä tiiätte mitä tarkoitan

JNE.

Halusin vain perustaa otsikon tuon ensimmäisen asian vuoksi. Se vituttaa minua eniten keikoilla käymisessä Suomessa. Ja ongelma on vain ja ainoastaan Suomessa. (Omien kokemuksien mukaan.) Maassa maan tavalla kai sitten niin.

Toki esim. lädimaassa välillä talvella vituttaa, että narikkaa ei ole ollenkaan koko keikkamestassa ja pitää pitää kaikkia romppeita sylissä. Mutta sen maksullinen pakollisuus, ei vaan voi ymmärtää.

Oliko sille joku sana? Eteispalvelumaksu? Onko hommat muuttunut reilussa vuodessa vai vieläkö homma on samaa paskaa?

Last edited by leposi (22.11.2013 01:17)

Offline

#2 22.11.2013 08:57

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Keikoilla minua vituttaa

Se kun hoksaa jossain kohtaa keikkaa, et Tukholmassa olisi vielä hauskempaa, koska parempi yleisö.


bzort glorf bööth

Offline

#3 22.11.2013 10:51

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,337
Website

Re: Keikoilla minua vituttaa

leposi wrote:

- pakollinen ja maksullinen narikka, joka muodostaa turhaa jonoa ja yleistä vitutusta lisämaksujen lisäksi

Eteispalvelumaksu? Onko hommat muuttunut reilussa vuodessa vai vieläkö homma on samaa paskaa?

joo, esim. korjaamolla viimeksi rahat kerättiin jo ovella, sama se oliko sen jälkeen asiaa naulakolle eli ei ff

tosin eikö tästä ollut joku juttu, et ei pitäis lain mukaan olla pakollista, mutta enpä kuule tiijä

niin ja itse aiheeseen, eniten häiritsee varmaan just hölöttäjät. jos ei keikka kiinnosta niin lähteköön muualle.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Online

#4 22.11.2013 13:15

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Keikoilla minua vituttaa

Olihan tosta narikkatouhusta juttua tos kesällä, kun tavastialla oli pakko maksaa 3e narikka, vaikkei sinne ollut mitään jätettävää. Suomessa on tää narikkaperinne, joka tulee ravintolamaailmasta, jossa siis portsari ottaa asiakkaiden takit talteen. Tämä elää enää lähinnä keikkapaikoilla ja sen lisäksi muutamassa fine dining-ravintolassa (esim. Savoy, Sipuli). Narikkamaksun idea lienee se, että sillä kerätään rahat narikan henkilökunnan palkkaan. Maksat käytännössä siitä että se jäbä ottaa sun rotsin sinne valvottuun tilaan, mikä on imo ihan jees. Tietenkin, jos ei ole mitään mitä jättää (esim kesällä), niin ei siitä pitäisi olla pakko maksaa. Se on nimenomaan eteispalvelumaksu ja jos et käytä sitä palvelua, niin ei pitäisi myöskään pakottaa ketään maksamaan. Enkä mä usko, että hirveän moni ryhtyy kanniskelemaan keikkapaikoilla rotsejaan sylissä sen takia että säästää muutaman euron. Etenkin tavastialle mentäessä ne kolme euroa ei niillä kaljahinnoilla paljoa paina.

Hölöttäjät on keikkojen suurin vitsaus, josta tsadissakin on kärsitty vuositolkulla. Musta tosin tuntuu siltä, että tilanne on täällä muuttunut jonkin verran, ettei jengi enää hölötä jatkuvasti päälle. Wiren keikalla sai olla rauhassa viimeksi tavastialla ja lepiksessähän se tila on jaettu silleen, että se lavapuoli täyttyy hetkessä ja hölöttäjät tuntuu jäävän suht automaattisesti sinne baarin puolelle, jonne se musa ei edes kuulu kovin hyvin.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#5 22.11.2013 14:02

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Keikoilla minua vituttaa

Eilen olin pitkästä aikaa semmosella ~1000 hengen keikalla ja joo onhan toi vittumaista. Narikka toki ei pakollinen ja bändi oli hyvä mut mua ahdistaa isot ihmismassat ja etenkin se kun tuntemattomat ihmiset tulee iholle kiinni. Harmi että tykkään käydä keikoilla niin paljon grin Mut joo pikkukeikat monella tapaa ihan eri juttu ja mun juttu


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#6 22.11.2013 14:10

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Keikoilla minua vituttaa

ja leposille viel eteispalvelumaksusta, että hinnat ne nousee. oli aika järkytys tossa joskus kun tavastian narikka oli yhtäkkiä kolme euroa. tsiisus.

itseä vituttaa lippujen ostamisessa se, että tiketin lippujen hintaan sisältyi ennen kaikki palvelumaksut jne. Nykyään rahastetaan nää jutut erikseen. Auta armias jos tilaat netin kautta lipun, minkä haet tiketin toimistosta (itelle helpoin tapa, koska tiketti on melkein naapurissa), jolloin tulee nettipalvelumaksut ja palvelumaksut vielä päälle, eli lipun hinnaksi tulee helposti 3-5e lisää siitä ilmoitetusta hinnasta  center
tän vuoksi taas mieluummin pienille keikoille, mut välillä on pakko.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#7 22.11.2013 14:32

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Keikoilla minua vituttaa

Isommilla keikoilla se musiikkikin tuntuu niin kaukaiselta, ja useimmiten bändin eleet yleisön suuntaan yhtä kaavamaisilta kuin yleisön bändiä kohtaan. Silleen että lopulta ero johonkin DVD-dokumentin kattelemiseen samasta tapahtumasta on aika pieni. Mut epämukavuuskerroin on suuri. Ja spedekerroin massiivinen. Kannatti silti eilen mennä 017


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#8 22.11.2013 14:35

Muzamaza
Member
From: Helsinki
Registered: 26.04.2011
Posts: 649

Re: Keikoilla minua vituttaa

hiirimattona wrote:

Se kun hoksaa jossain kohtaa keikkaa, et Tukholmassa olisi vielä hauskempaa, koska parempi yleisö.

icon_biggrin  spede


En tunne asiaa, mistä on kysymys, mutta täysi, sataprosenttinen tuki. Olen sen sillä tasolla käynyt läpi.

Offline

#9 22.11.2013 14:40

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Keikoilla minua vituttaa

- odottelu
- jalkojen väsyminen ja kipeytyminen


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#10 22.11.2013 14:51

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Keikoilla minua vituttaa

Katkennut petsari wrote:

- odottelu
- jalkojen väsyminen ja kipeytyminen

meil samat


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#11 22.11.2013 18:52

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Keikoilla minua vituttaa

Katkennut petsari wrote:

- odottelu
- jalkojen väsyminen ja kipeytyminen

Näistä sain Lanan konsertissa tarpeekseni siinä määrin, et tais olla vika areenakeikka seisomapaikoilla. Se hyvä, että suurin osa oli mua päätä lyhempiä. Tuli semmonen olo, et taidan jo olla liian vanha tähän. Ahtaus, kuumuus ja jano on pahimmat. Ja se, että vois olla olla jossain muualla mukavasti.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#12 22.11.2013 19:08

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,013

Re: Keikoilla minua vituttaa

hrmunoita wrote:
Katkennut petsari wrote:

- odottelu
- jalkojen väsyminen ja kipeytyminen

meil samat


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#13 22.11.2013 20:23

Okko
Kanisteriäijä
From: HS VISIO
Registered: 07.11.2006
Posts: 3,115
Website

Re: Keikoilla minua vituttaa

Ihmiset jotka tunkee eturiviin pakolla vaikka bändi ei ees kiinnosta.


VFjVKbO.gif

Offline

#14 22.11.2013 21:16

keijo
Member
Registered: 12.07.2009
Posts: 487

Re: Keikoilla minua vituttaa

Kyllähän se vituttaa, jos joku ihan siinä vieressä koko keikan ajan kuvaa kännykällä. Katsooko joku muka jälkikäteen niitä kännykällä otettuja kuvia tai videoita?

Offline

#15 23.11.2013 00:39

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Keikoilla minua vituttaa

keijo wrote:

Kyllähän se vituttaa, jos joku ihan siinä vieressä koko keikan ajan kuvaa kännykällä. Katsooko joku muka jälkikäteen niitä kännykällä otettuja kuvia tai videoita?

joo, ylipäänsä toi kännyköiden heiluttelu eturivissä on ihan älytöntä. muuttuuko se keikkakokemus sit muka arvokkaammaksi, jos on luurissa kaiken maailman videoo ja kuvaa, joiden takia puolet keikasta on mennyt sitä kännyn ruutua katsoessa. entä jos toisella puolella lavaa tapahtuukin jotain jännempää?


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#16 23.11.2013 13:10

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Keikoilla minua vituttaa

rc-lungen wrote:

Tämä elää enää lähinnä keikkapaikoilla ja sen lisäksi muutamassa fine dining-ravintolassa (esim. Savoy, Sipuli).

Onhan noita vielä aika monessa kortteliravintolassa, ainakin Mamma Rosa ja Sikala tulee mieleen.

Itse aiheesta, hölöttäjät juu totta kai.

Sitten toinen juttu on se kun itse pysyttelee keikan aikana paikoillaan niin siitä edestä monesti joku hivuttautuu pikku hiljaa taaksepäin melkein tappituntumalle.

Offline

#17 23.11.2013 13:17

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Keikoilla minua vituttaa

stratum wrote:

Sitten toinen juttu on se kun itse pysyttelee keikan aikana paikoillaan niin siitä edestä monesti joku hivuttautuu pikku hiljaa taaksepäin melkein tappituntumalle.

Toi on muuten tosi vittumaista. Varsinkin täydessä salissa, kun ei sitten itse kehtaa tunkea taaksepäin. Parhaimmassa tapauksessa edessä olijan tukkalaite koskettelee sun naamaa.

Offline

#18 23.11.2013 15:43

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Keikoilla minua vituttaa

keijo wrote:

Kyllähän se vituttaa, jos joku ihan siinä vieressä koko keikan ajan kuvaa kännykällä. Katsooko joku muka jälkikäteen niitä kännykällä otettuja kuvia tai videoita?

Jos oon kuvannut videota poikaystävän keikoilla, niin ollaan kyllä yhessä kateltu niitä myöhemmin. Ja Circlen Supermassive-keikalla kuvaamiani pätkiä olen myös katsellut, kun se oli niin ihana. icon_redface Kuvia otan jossain vaiheessa ison määrän ja sitten poistan epäonnistuneet ja säästän pari. On niitäkin kiva välillä katella. icon_redface Sori jos ärsyttää!

Huigin kans samoja tuntemuksia isojen keikkojen suhteen.


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#19 23.11.2013 15:59

tigrushka
ehkä yläosaton Mona Lisa
From: Boele-le-le de l'Ouest
Registered: 04.11.2006
Posts: 30,200

Re: Keikoilla minua vituttaa

näissähän se jo sanottiinkin:

leposi wrote:

jengi, joka ei kuuntele keikkaa juuri ollenkaan vaan puhuu jotain paskaa, joka selkeästi häiritsee jopa bändiä tiiätte mitä tarkoitan

psykokarkki wrote:

eniten häiritsee varmaan just hölöttäjät. jos ei keikka kiinnosta niin lähteköön muualle.

rc-lungen wrote:

Hölöttäjät on keikkojen suurin vitsaus, josta tsadissakin on kärsitty vuositolkulla. Musta tosin tuntuu siltä, että tilanne on täällä muuttunut jonkin verran, ettei jengi enää hölötä jatkuvasti päälle. Wiren keikalla sai olla rauhassa viimeksi tavastialla ja lepiksessähän se tila on jaettu silleen, että se lavapuoli täyttyy hetkessä ja hölöttäjät tuntuu jäävän suht automaattisesti sinne baarin puolelle, jonne se musa ei edes kuulu kovin hyvin.

stratum wrote:

hölöttäjät juu totta kai.

hölöttäjille  _tsot


Oikean colorscroll rytmin kiinni icon_cool saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
tumblr_n8cftoDpRj1td2wqmo1_250.gif
Jotain tanssin bez biggrinpeuk eiq ja fall joo.

Offline

#20 24.11.2013 21:13

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Keikoilla minua vituttaa

Friction friction my addiction


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#21 10.12.2013 10:46

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,337
Website

Re: Keikoilla minua vituttaa

onks kellekään muulle käyny näin ankeasti? Man Forced To Watch Concert With His Own Eyes sadbanana

tumblr_ml25xj99Y61rxpytqo1_500.jpg


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Online

#22 05.05.2014 20:11

Aina hymyile, älä lymyile
Member
Registered: 17.04.2008
Posts: 616

Re: Keikoilla minua vituttaa

Toisinaan festarikeikoilla jää sellaiseen liikenteen solmukohtaan ja joka puolella pyörii tyyppejä, jotka aikoo puristua olemattomasta välistä läpi.

Offline

#23 05.05.2014 20:24

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Keikoilla minua vituttaa

- seisoskelu, jos musa ei lähde ihan täysillä.
- musiikki, joka ei kiinnosta.


bzort glorf bööth

Offline

#24 05.05.2014 20:28

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Keikoilla minua vituttaa

Ihmiset.


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#25 05.05.2014 20:29

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Keikoilla minua vituttaa

ginipoika wrote:

Ihmiset.


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#26 05.05.2014 21:45

EndloseAngst
Member
Registered: 05.01.2014
Posts: 2,064
Website

Re: Keikoilla minua vituttaa

Joku näyttää haluavan mennä minun edestäni. Väistän, että hän pääsisi menemään. Hän ei menekään siitä ohi, vaan jää siihen minun edessäni olevaan rakoon, johon ei oikeasti mahtuisi. Sitten hän alkaa pomppia.

Offline

#27 05.05.2014 21:46

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,337
Website

Re: Keikoilla minua vituttaa

EndloseAngst wrote:

Joku näyttää haluavan mennä minun edestäni. Väistän, että hän pääsisi menemään. Hän ei menekään siitä ohi, vaan jää siihen minun edessäni olevaan rakoon, johon ei oikeasti mahtuisi. Sitten hän alkaa pomppia.

tämä kyllä biggrin


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Online

#28 08.05.2014 00:58

minimoog
"se" jostakin
Registered: 31.10.2006
Posts: 1,333

Re: Keikoilla minua vituttaa

Moronica wrote:
ginipoika wrote:

Ihmiset.


Äver siever miever tuver äver liver köver!

Offline

#29 08.05.2014 01:05

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Keikoilla minua vituttaa

se jos joku tuore pari tyyliin nussii siinä vieressä koko vitunkeikan eikä oo hirveesti tilaa liikkuu jos haluu nähdä jotai keikasta.


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#30 08.05.2014 09:27

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,256
Website

Re: Keikoilla minua vituttaa

Vessassa käyminen.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB