You are not logged in.
and when Finland play hockey
it strikes that continue my
beer machine and Ukko Metso
Tannhäuser on ehkä minun lempioopperani. Päätin kuunnella Spotifysta tällaisen levytyksen, koska sen johtaa Robert Heger. Hän ei taida olla mikään yleisesti arvostettu kapellimestari, mutta hänen johtamansa levytys Tristanista ja Isoldesta on minusta loistava. Tannhäuserista olen ehtinyt kuunnella tähän mennessä alkusoiton ja vähän Venusvuori-kohtausta. Hyvältä kuulostaa ainakin tähän mennessä. Tämän levytyksen laulajat ovat suurimmaksi osaksi minulle tuntemattomia. Kohta avaa suunsa nimiosan esittäjä August Seidler. Katsotaan, miten tämä vaikea ja raskas rooli sujuu häneltä.
Lisäys: August Seidler avasi sitten suunsa. Vaikuttaa tyypilliseltä B-luokan sankaritenorilta, joka kuulostaa vanhukselta mutta luultavasti vetää roolin jotenkuten läpi. Paimenen pienessä roolissa oli tämän levytyksen kuuluisin laulaja, Rita Streich. Hänelle tapahtui se tavallinen juttu, että säestyksettömän soolo-osuuden aikana sävelkorkeus putosi. Kun orkesteri tuli mukaan, oltiinkin sitten eri sävellajissa.
Nyt tulivat mukaan muut mieslaulajat. Heistä parhaalta kuulosti Franz Klarwein, joka laulaa Walther von der Vogelweiden roolin.
Ja nyt tuli Wolfram von Eschenbachin aaria (tai muu vastaava soolo-osuus), jonka olen joskus itsekin esittänyt. Karl Paul laulaa hyvin, mutta paljon parempiakin Wolframin roolin esittäjiä on tullut kuultua (esim. Dietrich Fischer-Dieskau ja Thomas Hampson).
Seuraavaksi alkaa laulaa Marianne Schech. Häneltä en odota paljoakaan. Teen toisen lisäyksen, jos hän ylittää minun odotukseni.
Last edited by EndloseAngst (07.07.2014 18:31)
Olin viikonloppuna häissä. Siellä totesin, että vaikka Wagner onkin lempisäveltäjäni, niin Mendelssohnin häämarssi toimii kontekstistaan irrotettuna paremmin kuin Wagnerin häämarssi. Wagnerin häämarssi tarvisee kuoron (joka laulaa niitä oikeita sanoja eikä jotain "Here comes the bride, all dressed in white"). Sen perään saisi myös tulla Lohengrinin ja Elsan duetto.
Nyt kuitenkin kuuntelen pitkästä aikaa Kesäyön unelmaa, joten kuulen Mendelssohnin häämarssin kontekstissaan.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Suhteeni Trickyyn: Trickyn osuudet Massive Attackin kahdella ensimmäisellä levyllä olivat minusta loistavia. Sitten kuulin hänen soolona tekemänsä biisin Hell Is Round the Corner, joka oli vielä parempi. Ajattelinkin, että rakastaisin ylistettyä Maxinquaye-levyä. En kuitenkaan oikein innostunut siitä. Nearly God oli minusta parempi, vaikka yksikään biiseistä ei päässyt lähellekään Hell Is Round the Corneria. Pre-Millennium Tension tavallaan kiinnosti, mutta en jaksanut kuunnella sitä kovin monta kertaa. Sitä seuranneet levyt olen kuullut 0-1 kertaa. Angels with Dirty Facesia en muistaakseni ole kuullut ennen. Ensimmäisten biisien aikana tuntui siltä, että tämähän kuulostaa hyvältä. Nyt en oikein enää tiedä.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e … _Faces.jpg
Suhteeni Trickyyn: Trickyn osuudet Massive Attackin kahdella ensimmäisellä levyllä olivat minusta loistavia. Sitten kuulin hänen soolona tekemänsä biisin Hell Is Round the Corner, joka oli vielä parempi. Ajattelinkin, että rakastaisin ylistettyä Maxinquaye-levyä. En kuitenkaan oikein innostunut siitä. Nearly God oli minusta parempi, vaikka yksikään biiseistä ei päässyt lähellekään Hell Is Round the Corneria. Pre-Millennium Tension tavallaan kiinnosti, mutta en jaksanut kuunnella sitä kovin monta kertaa. Sitä seuranneet levyt olen kuullut 0-1 kertaa. Angels with Dirty Facesia en muistaakseni ole kuullut ennen. Ensimmäisten biisien aikana tuntui siltä, että tämähän kuulostaa hyvältä. Nyt en oikein enää tiedä.
Pre-Millennium Tension on ehdottomasti Trickyn paras levy. Kokeileppa uudestaan.
:sydan:
Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.
Televisiossa mainittiin Grateful Dead ja ajattelin, että voisin pitkästä aikaa yrittää kuunnella heidän musiikkiaan. Tämä taitaa olla kehutuin levy? Ilmeisesti ne aiemmat ovat vähemmän kantria? Olen kyllä joskus kuunnellut jonkun niistä, mutta en muista sitä yhtään. Itse asiassa ainoa Deadin biisi, jonka muistan, taitaa olla 80-luvulta. Olisikohan sen nimi ollut "100000 Tons of Steel" tai jotain sellaista. Olen kuullut sen aikoja sitten kerran tai kaksi kertaa, mutta sen kertosäkeen edelleen. Ilmeisesti siis tarttuva biisi.
Hienoa sakemannibarokkipoppia.
^ Pitääpä kokeilla.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Suurin klassikko.