#61 18.04.2012 21:51

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Kuntosalitopik

hyppynaru on kyl semmosta helvetinrääkkiä et oksat pois


Älä päästä painiks sitä

Offline

#62 19.04.2012 00:14

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Kuntosalitopik

Hyppynaru on vähän niin kuin liikunnallinen Ranska.

Offline

#63 22.05.2012 14:51

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Kuntosalitopik

On niin kaunis päivä että taidanpa lähteä salille  icon_surprised


Varikset komentavat

Offline

#64 22.05.2012 17:42

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Kuntosalitopik

Kesän salikäynnit taidan ajoittaa sadepäivien varalle / pyöräilyn välipäiville. Pelkkää yläkroppaa tietty icon_cool jaloille saa riittää maastossa pyörän kanssa riuhtominen + sählynpeluu.


Varikset komentavat

Offline

#65 23.05.2012 11:48

merrim
bimbotohtori
Registered: 29.06.2005
Posts: 1,242

Re: Kuntosalitopik

Pitäis saada sovittua tapaaminen jotta saisin kunnollisen saliohjelman, alkaa vituttaa noi laitteet ja se säätäminen. HABAA PERKELE.


hand I DONT NEED  A SERVANT TO DO MY BEHEADING FOR ME hand

Offline

#66 23.05.2012 13:27

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Kuntosalitopik

Levytangoilla ja käsipainoilla se haba kasvaa ja nivelet venähtää. Laitteet on lämmittelyä varten


Älä päästä painiks sitä

Offline

#67 28.05.2012 13:39

merrim
bimbotohtori
Registered: 29.06.2005
Posts: 1,242

Re: Kuntosalitopik

Nyt on saliohjelma, tavoitteissa mm. joskus saada vedettyä leukoja  biggrin  (en siis oo _koskaan_ elämässäni saanut suoritettua yhtään kokonaista leuanvetoa).

Tulikin vähän eri tyyppinen kuin mitä odotin - käyn säännöllisesti pumpissa niin liikkeet haettiinkin sitten vähän muualta kuin niistä perinteisistä irtopainoista. Ans kattoo ny miten tässä käy.

Joutunen myös astumaan ensi kertaa elämässäni juoksumatolle  huig


hand I DONT NEED  A SERVANT TO DO MY BEHEADING FOR ME hand

Offline

#68 30.05.2012 13:41

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Kuntosalitopik

Pelkkää yläkroppaa tänään(kin)  smokin


Varikset komentavat

Offline

#69 10.08.2012 12:39

kuninkees
Member
From: H-Kaupunki
Registered: 21.12.2009
Posts: 806

Re: Kuntosalitopik

Huomasin, että keväällä ostettu kuntosalin 10-kortti vanhenee kuun lopussa. Sen verran innolla tuli pumpattua kesän aikana, että vielä ois 9 kertaa käyttämättä. Saa nähdä jaksaako käydä sisällä hikoilemassa noin monta kertaa parin viikon aikana.


The only one who could ever reach me was the son of a pizza man

Offline

#70 10.08.2012 13:42

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,012

Re: Kuntosalitopik

Mulla on tällä hetkellä kaupungin salille kuun loppuun asti suunnilleen aikaa. Ihan jees, mutta sieltä puuttuu kaksi juttuu mitä haluais (nyrkkeilysäkki ja sauna).
Onks mitään kohtuuhintasia hyvähköjä saleja Helsingissä tyyliin kallio/vallila tai siinä nurkilla?


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#71 06.09.2012 11:06

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Posts: 10,548
Website

Re: Kuntosalitopik

oon aloittanut taas salitreenaamisen, ja fiilistelen itselleni sopivaa rutiinia. olen aina kuvitellut, et koska mun reisiluu on todella pitkä (ööh > 10cm pidempi kun mun sääriluu) niin en vaan osaa/pysty tekeen normikyykkyjä (aina bulgarialaista/split/lunges) ja tää on mekaninen homma (jos mulla on korkokengät jotka nostaa sääriluun pituutta, kyykky onkin yhtäkkiä mulle sikahelppo).

siis tottakai pidempi femur will make things harder monis liikkeis
femur.jpg

mut ettäkö mahtottomia - no vittu paskanmarjat. typeränä oon kuunnellut näitä "varpaat ei ikinä polvien yli" (mulla on myös kropalleni aika pieni jalka) ja "älä mee yli 90 astetta" - ihmekös et kyykyt ovat tuntuneet aina epämukavilta ja et polville tapahtuu jotain pahaa. puhumattakaan ettei oo ollut tarpeeks wide stance ja varpaat sivullepäin eikä suoraan eteen viha

Screenshot2011-07-04at124941PM.png

tässä siis fiilistellään nyt joku kuukaus kunnon tekniikka ilman painoja kepin kanssa, mut ehkä parin kuukauden päästä ollaan jo oikeasti kyykkaamas hand


"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

Offline

#72 17.09.2012 02:56

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Kuntosalitopik

0ju3F.jpg


Älä päästä painiks sitä

Offline

#73 24.09.2012 18:19

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Posts: 10,548
Website

Re: Kuntosalitopik

biggrin ^^^

nää on alkanut sujuun! tänään aattelin kahtella miten perus barbell tanko ilman painoja (onks se 10kg? lol) menee tekniikan puolesta (oon käyttänyt jo jotain painavampaa metallikeppiä mitä salilta löytyy). vois ottaa videoo/kysyy joltain janarilta.

teen kyykkyjä nyt jokaisella salikerralla. alkaa tuntua ihan luontevalta mennä alas siihen "asian squat" asentoon ja polvet voi edelleen hyvin itseasiassa paremmin kuin koskaan: tuntuu et jotenkin polveen kiinnittyvät jutskut on jotenkin vahvistunut lihasten lisäks peuk

hämmentävä sivuhuomio: ulko- ja takareisien "pehmeemmät kohdat" on jotenkin silmiinpistävästi kiinteytynyt nyt jonkun kuukauden salitreenailun jälkeen. oon jo aika pitkälti "ihan sama" sen puolesta miltä näytän (kunhan kunto ja voima on hyviä) mut hey now, ihan kiva bonari.

KYYKYT!!! hand


"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

Offline

#74 24.09.2012 18:57

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Kuntosalitopik

Pikkutanko painaa kai 15 kiloa ja se ihan tavallinen levytanko 20 kiloa. Mutkatanko painaa 8-10 kiloa?


Varikset komentavat

Offline

#75 24.09.2012 18:59

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Kuntosalitopik

Nii joo, alotin tänään raivokkaan venyttelykuurin kun totesin että etu- ja takareidet on nii kireenä ja jumissa etten pääse kovinkaan syvään kyykkyyn  icon_cry

Arnoldin golden sixiä meinaan alotella. Tänään ekalla kerran tosin fuskasin kyykyt prässissä ja tekemällä sit lisäks selkiä penkissä.


Varikset komentavat

Offline

#76 24.09.2012 22:01

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Posts: 10,548
Website

Re: Kuntosalitopik

kaakku wrote:

Pikkutanko painaa kai 15 kiloa ja se ihan tavallinen levytanko 20 kiloa. Mutkatanko painaa 8-10 kiloa?

whut onks ne näin painavia icon_biggrin noh, huomasin kyl et kyykys se pelkkä "iso tanko" tuntu ihan älyttömältä harppaukselta niin päädyin semmoiseen 10kg tankoon (salil on semmoisia staattisilla painoilla olevia kans).

noh, tein warm-up ja ajattelin ottaa videoo kun yks äijä tarjoutui auttamaan siinä. sit päädyttiin siihen et se NEUVVO (jäbä näytti ihan True Bloodin Alcideltä ja kattelin kun se hyvällä tekniikalla veti jollain 20kg levyillä lateral shoulder raiseja (löööl itellä viides kilos tekniikka krakaa) ja muutenkin näytti siltä et on treenannut pitkään) ja kuulema mulla on tosi hyvä perus form (ja meen ihan selkeesti alle 90 asteen kulmaan jee! <-- täähän oli mulle alkuun super vaikeet), mut mun selkä vähän menee kaarelle, et ehkä liikaa nojailen jotenkin eteen (suuremmilla painoilla sit huonompi juttu koska selkä poks). harjoittelin sit pelkäl kepil keskittyen tohon ja etenkin sit kun siirryin tankoon tuntu paljon paremmalta, jotenkin järkevämpi liikeratakin peuk Pitää silti ottaa jossain vaihees videoo icon_smile

tällä kertaa meni sit kans eka "oikea" deadlift, eli lattialta saakka (tähän asti on ollut niin vähän painoa ettei oo voinut oikein palauttaa lattiaan sitä tankoa) eli tanko + 5 kiloset. JOHAN TUNTU ihan tuo 1x5:kin - onneks ei tee enempää

kaakku wrote:

Arnoldin golden sixiä meinaan alotella. Tänään ekalla kerran tosin fuskasin kyykyt prässissä ja tekemällä sit lisäks selkiä penkissä.

mikäs tää on?

oon ite siis noudattamassa tota Rippetoen Starting Strength ohjelmaa, se menee suurinpiirtein näin (tähän asti oon tehnyt 5x5 sarjoja, koska tekniikan haussa oon pitänyt painot vielä alempana kun mitä jaksaa. lisään joka treeni sen 2.5kg - hitaasti hyvää tulee)

Treeni A
Kyykky 3x5
Penkkipunnerrus 3x5
Maastaveto 1x5

Treeni B
Kyykky 3x5
Pystypunnerrus 3x5
Rinnalleveto 3x5 tai Soutu levytangolla 3x5 (tässä vaiheessa vast opettelen tota power clean tekniikkaa niin oon vaan souellut)

eli 3 x viikossa ja aina vähintään yks lepopäivä välissä.

olin aluks vähe skeptinen kun tää on niin SIMPLE, kun viimeks kun oon salitreenannut ne on aina ollut semmoisia hulluja 1.5 tunnin settejä jossa teen tyyliin joka vitun lihaksen eri liikkeillä (oli mulla 2 ohjelmaa sillonkin mut jeesus). parasta tässä on se, et ton saa suht nopeestikin tehtyä tarvittaessa (joku puol tuntia) niin on todella vaikeata keksiä syitä luisua. toinen bonari on ettei tartte pitää mitään kirjaa, koska juttuja on niin vähän et kyl muistaa missä oltiin menossa painon jne suhteen.

fiiliksen mukaan lisään tohon vatsoja/dippejä/(assisted) leuanvetoja - jumalauta jos joskus saisin ihan oikean leuanvedon tehtyä niin icon_biggrin

kahtellaan pari kuukautta miten tää menee. pakkotoistolla (LOL) on selitetty aika hyvin tästä ohjelmast jossei oo sitä kirjaa

etenkin tämä huvitti just kun miettii mun entistä salitreeni stylea

Apuliikkeet, etenkin nuo suorat käsiliikkeeet ovat paljon keveämpiä tehdä kuin pääliikkeet. Toisin kuin esim. raskas kyykky tai maastaveto, hauiskäännöt saa vähäisemmällä tuskanhiellä tehtyä niin loppuun, että kädet eivät seuraavana päivänä jaksa nostaa edes hammasharjaa, eikä parin päivän päästä penkki kulje kun taas pitäisi tehdä raskaampia liikkeitä. Noita apuliikkeitä ei siis saa tehdä niin apinan raivolla ja loppuun asti, että ne haittaavat noita pääliikkeitä. Kannattaa mieluummin aloittaa pelkästään noilla kolmella pääliikkeellä per treeni ja harkita lisäilyä vasta myöhemmin.

roll

Last edited by mitten (24.09.2012 22:08)


"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

Offline

#77 24.09.2012 22:11

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,897
Website

Re: Kuntosalitopik

Emme pyydä vaan vaadimme videota mittenin squateista ja deadlifteistä. (Käytän tästä lähin vain englanninkielisiä termejä, sillä noi on aivan vitun mahtavia sanoja. Squat. Jumalauta mikä sana. Deadlift. Huh huh.)


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#78 25.09.2012 00:02

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Kuntosalitopik

Mitten: Arskan joku 60-luvun treenijuttu. Aattelin et on sopivan yksinkertainen. Pitäis vetää kans 3 kertaa viikkoon ja yks välipäivä aina välissä. Ite tuskin kolmesti jaksan käydä, mut eiköhän tääki oo parempi ku sellane päämäärätön haahuilu.

iso-arnold wrote:

1. Takakyykky.
Käytä painoa, joka sallii sinun saavan 4x10 toistoa. Laskeudu aina niin alas, että reitesi ovat vaakatasossa lattiaa kohden. Tee 10 toistoa, lepää kaksi minuuttia ja toista.

2. Penkkipunnerrus
Ota kohtuullisen leveä ote, kädet noin 80 cm leveydellä toisistaan. 3 x 10 toistoa. Lepää kaksi minuuttia sarjojen välillä.

3. Leuanveto leveällä otteella
Tee niin monta toistoa kun pystyt, eli 3 x max.

4. Niskan takaa punnerrus
Käytä leveää otetta. Peukalot noin 15 senttiä olkapäiden ulkopuolella per puoli. 4 x 10 toistoa. Kaksi minuuttia lepoa sarjojen välillä.

5. Hauiskääntö tangolla
Pidä kyynärpäät kiinni kyljissä ja ota olkapäiden levyinen ote. Tee liike kontrolloidusti. 3 x 10 toistoa. 90 sekuntia lepoa sarjojen välillä.

6. Istumaannousu
Pidä polvet koukussa ja kädet pään takana. Älä pidä taukoa toistojen välissä vaan tee 20 toistoa tai niin monta kun voit ilman tauon pitämistä. 3 - 4 sarjaa. 60 sekuntia lepoa sarjojen välillä.

edit: tässä kans painoa aina 2,5 kiloa lisää jos vikaa sarjaa pystyy jatkamaan sinne 13 toiston tienoille.

Tuolla salilla vaa tympii ku ainoa bongaamani leuanvetopaikka on dippitelineen päällä ja siinä ei saa käsiä ku yhteen asentoon joka ei oikein itelle sovi. Eli varmaan ylätaljaa tempoilen ja sit kotona leukoja.

Last edited by kaakku (25.09.2012 00:05)


Varikset komentavat

Offline

#79 25.09.2012 00:22

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,897
Website

Re: Kuntosalitopik

Aloittelijan ei kyllä kannata missään nimessä tehdä tota ohjelmaa läpi kolmesti viikossa. Jotta tohon saisi yhtään järkeä, niin jakaisin ohjelman liikkeet kahdelle eri päivälle, ja salilla kävisin sen kaks kertaa viikossa. Mutta toki ois hienoa jos kaakku vaikka todistaisi mun olevan väärässä, ja vetäisi ittensä tollasella hc-bodariohjelmalla kunnon muskeli-masaksi. Että siitä vaan ja raportoi ihmeessä tuloksista!


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#80 25.09.2012 00:30

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kuntosalitopik

tämä sitten soimaan samalla kun pumppaatte: tumblr_m5i2tzxdyX1qesseao1_500.jpg

Offline

#81 25.09.2012 16:24

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,012

Re: Kuntosalitopik

Yritän oppia punnertamaan kunnolla. Tätä voi tietysti tehdä salilla tai "missä vaan", ja siksi osin viehättää.


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#82 25.09.2012 16:31

Okko
Kanisteriäijä
From: HS VISIO
Registered: 07.11.2006
Posts: 3,115
Website

Re: Kuntosalitopik

barton_funk wrote:

Yritän oppia punnertamaan kunnolla. Tätä voi tietysti tehdä salilla tai "missä vaan", ja siksi osin viehättää.

paras liike  hand

Last edited by Okko (25.09.2012 16:36)


VFjVKbO.gif

Offline

#83 25.09.2012 17:35

merrim
bimbotohtori
Registered: 29.06.2005
Posts: 1,242

Re: Kuntosalitopik

Okko wrote:
barton_funk wrote:

Yritän oppia punnertamaan kunnolla. Tätä voi tietysti tehdä salilla tai "missä vaan", ja siksi osin viehättää.

paras liike  hand

Eri. VIHAAN punnerruksia.

Sen sijaan tavoitteena olisi joskus kyetä kiskaisemaan edes yksi leuanveto.


hand I DONT NEED  A SERVANT TO DO MY BEHEADING FOR ME hand

Offline

#84 25.09.2012 17:44

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Posts: 10,548
Website

Re: Kuntosalitopik

merrim wrote:
Okko wrote:
barton_funk wrote:

Yritän oppia punnertamaan kunnolla. Tätä voi tietysti tehdä salilla tai "missä vaan", ja siksi osin viehättää.

paras liike  hand

Eri. VIHAAN punnerruksia.

Sen sijaan tavoitteena olisi joskus kyetä kiskaisemaan edes yksi leuanveto.

smaa

on ne kyl silti mahottoman hyvä liike: ei vaan pysty koska viha pimp


"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

Offline

#85 25.09.2012 17:57

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Kuntosalitopik

Paskimmat kuntoiluliikkeet tms. top4
1. hyppynaru
2. punnerrus
3. vatsalihaspidot ihan vaan yleensä
4. maastaveto


Älä päästä painiks sitä

Offline

#86 25.09.2012 18:05

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Kuntosalitopik

Leuanvetotopikissa nämä mutta tehkää negatiivisia aluksi, kyllä se sieltä sitten nouseekin vielä.


Varikset komentavat

Offline

#87 25.09.2012 20:55

merrim
bimbotohtori
Registered: 29.06.2005
Posts: 1,242

Re: Kuntosalitopik

kaakku wrote:

Leuanvetotopikissa nämä mutta tehkää negatiivisia aluksi, kyllä se sieltä sitten nouseekin vielä.

Puhu selkokieltä. EN YMMÄRRÄ.


hand I DONT NEED  A SERVANT TO DO MY BEHEADING FOR ME hand

Offline

#88 25.09.2012 22:21

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Kuntosalitopik

Sellasii et hyppää ittensä sinne yläasentoon eli leuka tangon yläpuolelle ja sitten laskeutuu niin hitaasti ku vaa pystyy. Ja uusiks.


Varikset komentavat

Offline

#89 12.11.2012 12:18

samulj
Member
From: Se missä hyvää
Registered: 04.05.2007
Posts: 1,503

Re: Kuntosalitopik

1288514542122.jpg

Offline

#90 29.11.2012 15:01

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Posts: 10,548
Website

Re: Kuntosalitopik

ILR wrote:

Paskimmat kuntoiluliikkeet tms. top4
1. hyppynaru
2. punnerrus
3. vatsalihaspidot ihan vaan yleensä
4. maastaveto

Punnerruksest SMAA mut rakastan maastavetoa biggrin ihan lempiliike kun aina tuntunut jotenkin "helpolta" (oon iiiiihan rauhassa lisäillyt painoja et mun pikkuranteet esim pysyy kehitykses mukana) mut välillä katsellut noit Strength Standards sillei "höh" kun mun esim. mun perus Maastaveto sarjoissa 3 x 5 ei oo tod tota "noviisitasoa" (et treenannut jo monta kuukautta). 55kg vaan meni eilen ja oli kyl sillä tasolla, et enemmällä ois varmaan fuksannut tekniikka.

mut just tajusin, et nuohan on ONE REP MAXIMUM (oikealla tekniikalla), jonka voi laskeskella teoreettisesti sen pohjalta miten paljon tekee noita toistoja.

tuota katsoen mun tänhetkinen 1 x max maastavetohan vois olla joku 65-70kg (eivittu pakko kokeilla ens kerralla lämmiteltyäni pelkäl tangol et irtoaako) joka on just jo miltei noviisitasoa dance

OLEN NOVIISI!

(duunikaverini kommentti tähän kaikkeen äsken "Sä oot liian syvällä noissa vesissä.")

tiedän, et te pitkään treenanneet äijät nauratte! tolle painolle, mut oon jo mehuissani kehityksestä. sit kun vielä saa sen yhden kunnon leuanvedon niin juuumalauta. parasta tässä et kehitys tapahtuu ihan itsestään kun vaan jaksaa käydä säännöllisesti salilla.

kyykky on mulle edelleen ylivoimaisesti heikoin lenkki, mut kaippa tuokin alkaa sujuun. hyväksyn, ettei varmaan tule olemaan vahvuuksiani mutta eh. etukyykky menee jo aika mallikkaasti, mut kaameet treenailua saada tuo takakyykky onnaamaan (ettei selkä pyöristy _ja_ meen tarpeeks syvälle). tällä hetkellä käytän boksia - sillei ei perse vaan hipaisee sitä - ja keskityn uuvutukseen (max # reps) eikä painonlisäykseen (joku 12kg tangolla mennään), sekä pikkuhiljaa tiputtanut boksin tasoa - tähtäimessä tehdä ilman sitä aina mallikkasti tuo takakyykky (toiv. jo parin viikon sisään!), sit vasta aletaan taas katseleen painonlisäystä (mulla on PT todennut lonkissa "liikkuvuus/heikkous" ongelman joka selittää osittain miks touhu on ollut mulle niin hankalaa).


"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

Offline

Board footer

Powered by FluxBB