#31 25.04.2014 23:11

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Huvittais mahdollisesti ruveta juoksemaan, kun on duunissa en saa enää päivittäistä hikiliikunta-annosta. Peruskunto ja jalkojen lihaskunto on siis rappujen ravaamisen takia hyvä, mut postia jakaessa tulee kuitenkin jatkuvasti pysähdyksiä, eli jatkuvaa nopeutta ja hapenottoa pitäis opetella. Mulla rupee aina pistämään palleaan (vai missä se nyt ikinä tuntuukaan?) kun juoksen yhtään pidempää. Onko vinkkejä aloittelijalle? Miten kauan kestää, että juoksemisesta tulee helppoa ja etenkin palkitsevaa?

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#32 25.04.2014 23:32

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Älä sä Pilike vielä mieti helposta ja palkitsevasta. Ensin on tehtävä se kova työ, johon kuuluu tuhansia hikipisaroita ja juoksuaskeleita hampaat irvessä ennen kuin pääset sinne asti. Osta kunnon juoksukengät ja aloita lyhyillä lenkeillä joissa pidät sopivan hidasta vauhtia. Pidennät lenkkiä ja lisäät vauhtia sitten kun huomaat, että juokseminen on vähän helpompaa kuin aikaisemmin. Jos pistää, niin löysää vauhtia ja yritä tasaannuttaa hengitystä tai pysähdy vähäksi aikaa. Ei se oo häppee!

Offline

#33 25.04.2014 23:37

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Acedia wrote:

Älä sä Pilike vielä mieti helposta ja palkitsevasta. Ensin on tehtävä se kova työ, johon kuuluu tuhansia hikipisaroita ja juoksuaskeleita hampaat irvessä ennen kuin pääset sinne asti. Osta kunnon juoksukengät ja aloita lyhyillä lenkeillä joissa pidät sopivan hidasta vauhtia. Pidennät lenkkiä ja lisäät vauhtia sitten kun huomaat, että juokseminen on vähän helpompaa kuin aikaisemmin. Jos pistää, niin löysää vauhtia ja yritä tasaannuttaa hengitystä tai pysähdy vähäksi aikaa. Ei se oo häppee!

Juoksukengät on toki jo työkenkinä, ei sitä postia korkkareissa kanneta. icon_wink Pitäis varmaan tehdä joku kunnon suunnitelma, etten lyö hanskoja tiskiin heti, kun ei heti synny tuloksia. Jotain "2 min kävelyä, 1 min juoksua vuorotellen puolen tunnin ajan" -systeemeitä. Tarviin valmentajan!

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#34 25.04.2014 23:53

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Foorumilta löytyy apu/neuvo joka vaivaan ja ongelmaan. ff

Offline

#35 26.04.2014 00:04

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Kiitti ray! friends Vaikuttaa erinomaisen tarkalta, mikä auttaa siinä, ettei tule luistettua. Ihmetyttää kyl noi alun vartin lenkit (pukemiisen menee enemmän aikaa, heh), mut eipähän ole sit liian isoa kynnystä lähteä, kun "sehän on vaan vartti". Tosin sen verran voisin säätää, et jättäisin kävelylenkit kokonaan pois, koska peruskunto tosiaan on hyvä, ja pyöräilen töihin. Saa riittää. Kalenteria kyl sotkee heti se jos nalli napsahtaa, ja meenkin joku päivä jakohommiin. Kolme tuntia rappujen ravaamista on kuitenkin usein ihan tarpeeks.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#36 26.04.2014 00:04

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Acedia wrote:

Foorumilta löytyy apu/neuvo joka vaivaan ja ongelmaan. ff

Niin, tää onkin paras forkka. joukkohali

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#37 26.04.2014 00:32

ray charlz
niin läski äijä
From: norf norf
Registered: 14.08.2010
Posts: 4,207

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Pilke wrote:

Kiitti ray! friends Vaikuttaa erinomaisen tarkalta, mikä auttaa siinä, ettei tule luistettua. Ihmetyttää kyl noi alun vartin lenkit (pukemiisen menee enemmän aikaa, heh), mut eipähän ole sit liian isoa kynnystä lähteä, kun "sehän on vaan vartti". Tosin sen verran voisin säätää, et jättäisin kävelylenkit kokonaan pois, koska peruskunto tosiaan on hyvä, ja pyöräilen töihin. Saa riittää. Kalenteria kyl sotkee heti se jos nalli napsahtaa, ja meenkin joku päivä jakohommiin. Kolme tuntia rappujen ravaamista on kuitenkin usein ihan tarpeeks.

*

ff
eipä se kai niin tunnontarkkaa noiden juttujen kanssa siinä vaiheessa ole, jos tekee muutenkin paljon hyötyliikuntaa. ihan back to basics suoraan pohjaltahan tuo on sohvaperunoille luotu. lähinnä just tuo juoksun määrän progressiivisuus on se tärkee juttu peuk


katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.

Offline

#38 30.05.2014 18:21

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Oon nyt toisella viikolla tossa Reiskan linkittämässä juoksuohjelmassa. En oikeen voinu alottaa aikasemmin. Luulin, että kuolen eilen, mutta juoksinkin (eli hölkkäsin) jopa yhden ylimääräisen minuutin! Oon melko orjallisesti noudattanu tota ohjelmaa, mut kävelypäivistä en välitä niin, pyöräilen kuitenkin työmatkat ja käyn koiran kanssa lenkillä. Oon vannonu, että en hanki juoksutrikoita, koska en tod halua esitellä pyllyäni lenkillä. Mut kuulin sit, että ne on hyvät, kun puristavat jalkoja, lihakset jaksaa kauemmin, ei tuu kramppeja jne. Ja nyt sitte ostin mustat caprit, saatana.

Tämänkertainen kysymys kuuluu: onko jollain kokemusta paljasjalkakengistä? Kävelen mieluusti kesällä paljain jaloin ja oon ruvennu porukoiden koiran kanssakin tekemään metsälenkkejä ilman kenkiä. Semmosia varvaskenkiä en meinaa hankkia, koska mulla on varpaat ku kampaviinerit, eli kovin lyhyet, eikä varmasti sovi tommosiin kenkiin.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#39 30.05.2014 18:25

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Ja lisätäkseni vielä: tuntuu edelleen ihan mahdottomalta noi yhdennentoista viikon lenkit. Tuunko mä oikeasti selviimään niistä?

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#40 13.04.2016 17:58

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Tänään kevään eka lenkki. Olisin jaksanu pidempääkin, mut otin nyt rauhallisesti, kun en oo käyttäny paljasjalkakenkiä talven aikana (eli seuraavat kolme päivää jalkalihakset kipeenä). Ajattelin tavotella kokonaan juoksukengistä luopumista, mut hemmetti, lenkkipolut on kuorrutettu SORALLA. mad Pitää kattoa häviääkö ne sieltä kevään aikana.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#41 19.04.2016 23:33

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Eilen kävelin jotain 9 km, tänään 8. Hölkkäämiseen, puhumattakaan juoksemisesta, ei kunto tai osaaminen riitä, eikä oo sopivia varusteitakaan, joten marssin semmoista reipasta tahtia. Ei tossa kyllä syke oikein nouse, joten tulee monesti vedettyä tuolla kalevan- ja järvensivuntien välillä semmoista pientä rinkiä jossa on noita jyrkkiä ylämäkiä, joita sit kipitän ylös.

Lenkkarit pitää kyllä käydä ostamassa.

Offline

#42 01.01.2017 23:20

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

15747618_10154254344419205_3759887699056520002_n.jpg?oh=a5d81567a921966acd9a4f40634d0716&oe=58DB5BFA

Last edited by Moronica (01.01.2017 23:20)


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#43 26.02.2017 17:13

Hassuttelija
jäbä joka diggaa Sufjanin uusinta ihan homona
Registered: 29.01.2010
Posts: 26,246

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Millasia kenkiä talvilenkkeilijät käytätte? Onko icebugit hyvät hölkkäilyyn?


THs56SD.gif

In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.

Offline

#44 27.02.2017 15:06

Okko
Kanisteriäijä
From: HS VISIO
Registered: 07.11.2006
Posts: 3,115
Website

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

ihan samoja lenkkareita kesät talvet sillo harvoin ku käyn


VFjVKbO.gif

Offline

#45 27.02.2017 18:27

Muzamaza
Member
From: Helsinki
Registered: 26.04.2011
Posts: 649

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Okko wrote:

ihan samoja lenkkareita kesät talvet sillo harvoin ku käyn


En tunne asiaa, mistä on kysymys, mutta täysi, sataprosenttinen tuki. Olen sen sillä tasolla käynyt läpi.

Offline

#46 17.05.2018 14:56

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Maanantaina korkkasin hölkkäkauden. Suoritus oli säälittävä sekä matkan pituudelta että juoksuvauhdiltaan. Ja jalat palautumisvaiheessa vieläkin, että saa nähä jatketaanko harjotuksia vasta ensi viikolla. Startti on aina hidasta. Viime kesänä pääsin ihan kivasti tavoitteeseen.

Last edited by KZ (17.05.2018 14:57)

Offline

#47 17.05.2018 18:47

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

KZ wrote:

Ja jalat palautumisvaiheessa vieläkin, että saa nähä jatketaanko harjotuksia vasta ensi viikolla.

Kävin nyt kuitenki. Vähä nopeempi mutta paska suoritus.
Hitto kun urheilu on niin he-le-ve-tin pitkäjänteisyyttä vaativaa hommaa. Niin monesti sitä mietti, että pitäskö vaan unohtaa kaikki satunnainen urheilu. Antaa vaan olla. Mitä elämää sekin on, kun aina jos meinaa urheilla niin sitää miettii koko päivän että vittu tänää pitää tänää pitää tänää pitää. Ja se itse suorituskaan ei ole mitään järin mieluisaa. Ainoa hyvä hetki on suorituksen jälkeinen hetkellinen fyysinen ja henkinen mielihyvä.

Offline

#48 28.05.2018 21:58

Okko
Kanisteriäijä
From: HS VISIO
Registered: 07.11.2006
Posts: 3,115
Website

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Lenkkeiletkö peruskuntolenkkisykkeillä?  icon_razz

Mun egolle on hirveen vaikeeta juosta tarpeeks hiljaa. Pitää olla aina joku parempi juoksija kaverina ettei menis nopeuskestävyyslenkin puolelle jokainen lenkki. Yllättävän hyvän pohjakunnon oon saanu kuitenki pöytätenniksestä tähän hommaan, röökaaminen tosin ottaa noissa nopeemmissa lenkeissä varmasti liikaa hengitykselle. Torstaina kävin juoksemassa 7km lenkin ja vikan kilsan kohalla alko sattumaa vasempaan polveen, tarkemmin sinne polven ulkopuolelle johonkin niveleen. Oli tosi vittumaista. Seuraavana päivänäkin sattui kävellessä välillä. En tiiä missä vika kun lihaksisto ja hengityselimistö pystyi ihan hyvin suoritukseen eikä mul kai ihan hirvee tekniikka ole. Juoksu on vaan hirveen rankka ja vaativa laji keholle ja mielelle.


VFjVKbO.gif

Offline

#49 29.05.2018 10:00

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

How should you prepare for your next vacation? Start walking.

It’s the time of year when people start thinking about getting in shape for summer vacation, usually with swimwear in mind. But I’ve found a more useful variation on the theme: Get in walking shape. With the ability to walk for hours (and hours), you can cover miles of city blocks, take in a day of Disney attractions or explore your supersize cruise ship from stem to stern without conking out.

I discovered the benefits of walking while training for a long-distance walk, never considering that it would enhance my travels. Now, hoofing it across a city, or even an island, seems not only doable but downright enjoyable. Along the way, I notice more, engage with locals and feel better overall.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#50 29.05.2018 16:44

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,012

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Kävelin viime reissulla joka päivä kahdeksan tuntia. Nautinnollista puuhaa, vaikka illalla onkin jalat kipeät..


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#51 19.06.2018 19:14

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Tänään oli jalat ihan tönkköjä, kyllä nyt sääriä särkee.

Offline

#52 28.06.2018 18:05

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Tuntuiskohan hölkkä vähä kepeämmältä, jos vetäis vähä pilvee ennen suoritusta 017

Offline

#53 10.07.2018 19:39

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Tänään ei ollu niin raskaat jalat ja jostain syystä hengästytti hyvin vähän. Otin tilaisuudesta vaarin ja vetäsin 10.89km. Vauhtihan mulla on hyvin säälittävä ku numeroita katsoo, mutta mä olenkin läski diletantti-sunnuntai"juoksija". Eihän toi kymppi monelle mikään saavutus ole, mutta fuck you! se on saavutus minulle!
Ois tietty voinu lopettaa siinä 5km kohalla ku vasen kankku tuli kipeeks, nyt on sit aika paskana. Oiskohan kantsusta lääkkeeks.

Offline

#54 24.04.2019 11:45

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Lenkkikausi korkattu. Aika hanurista. Mä niin vihaan liikuntaa.

Offline

#55 24.04.2019 11:51

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Meikäkin kävi eilen vetämässä tunnin tempokävelyn. Ensi viikolla voisi kipaista jo juoksuun.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#56 16.05.2019 11:48

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Olipa taas aika paskaa. Vihaan liikuntaa. Ehkä pitäis sallia itselle että kävelee välillä. Vihaan liikuntaa.
Pitäskö mun alottaa joku somekanava missä harrastan liikuntaa ja sit aina kerron miten perseestä se on?

Offline

#57 16.05.2019 18:56

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Mitä jos koittaisit harrastaa liikuntaa kännissä?

Last edited by kaakku (16.05.2019 18:56)


Varikset komentavat

Offline

#58 16.05.2019 19:30

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

kaakku wrote:

Mitä jos koittaisit harrastaa liikuntaa kännissä?

Nyt mä näkisin että sä oot asian ytimessä

a13115cc.jpg

Offline

#59 16.05.2019 19:43

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

Mämmeissä vois hölkkä sujua pirtsakammin. Mutta ei liene järin järkevä idea.

Offline

#60 16.05.2019 20:21

Okko
Kanisteriäijä
From: HS VISIO
Registered: 07.11.2006
Posts: 3,115
Website

Re: Kävely/hölkkääminen noin yleensä

KZ wrote:

Olipa taas aika paskaa. Vihaan liikuntaa. Ehkä pitäis sallia itselle että kävelee välillä. Vihaan liikuntaa.
Pitäskö mun alottaa joku somekanava missä harrastan liikuntaa ja sit aina kerron miten perseestä se on?

Keksi joku kivempi laji? Savate, curling, miekkailu, ampumahiihto, voimanosto, squash, 110 metrin aidat tms?  confused_new

Ihan rehellisesti lenkkeily ei oo munkaan mielestä kovin kivaa. Muuten kyllä rakastan urheilua tosi paljon, ehkä jopa enemmän kuin musiikkia. Mun motivaatiot lenkkeilyyn on aika terveyspohjalta plus on kiva testailla missä mennään ja miten tulee kehitystä, siitä on hyötyä about kaikessa ja sit ku alkaa kulkemaan ni eihän se oo niin vittumaistakaan.


VFjVKbO.gif

Offline

Board footer

Powered by FluxBB